MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Ik zoek meer in de trant van...

zoeken in:
Sietse
beetje wagner moet toch lukken lijkt me....

Benno
Op Spotify is ook een hoop te vinden (zoeken naar "Horst Wessel Lied" of "SS" en dan verder klikken). Ik ben geen nazi, maar ik las pas een artikeltje over de grenzen van wat er op Spotify te vinden is.

Bedankt voor de eerste tips!

Kennen jullie nog meer liedjes van Nazi-Duitsland?

Vriendelijke groet.

Is die ook in het Nederlands?

Sietse
Het is jouw werkstuk, niet het onze. Wellicht zou je zelf eens een google search kunnen doen (want dat is wat ik deed).

Sietse schreef:
Het is jouw werkstuk, niet het onze. Wellicht zou je zelf eens een google search kunnen doen (want dat is wat ik deed).

Heb ik gedaan. Ben uiteindelijk ook veel te weten gekomen, alleen op de vraag of er ook Nederlandse marsmuziek is niet.

Is er ook Nederlandse marsmuziek?

Niet echt marsmuziek, niet Nederlands, wel gerelateerd: Arditi - Marching on to Victory (2003)

Sietse
Benno

Ozric Spacefolk
btkgroeneveld schreef:
In Muziek > Algemeen > Marcheermuziek gezocht:

Ben op zoek naar marcheermuziek. Liefst van Nazi-Duitsland maar andere landen zijn ook goed.

Bij voorbaat dank!

Voor de moderators: heb de muziek nodig voor mijn muziekspreektbeurt binnenkort. Ik ben geen nazi!

Hitler zelf was erg fascineerd door de muziek van Richard Wagner. Daar moet wel wat van te vinden zijn. Verder zou ik proberen In Europa van Geert Mak te kijken, en zien wat zijn gebruiken voor de documentairereeks.

Sietse
Graf altijd goed voor de betere tips

sq
Nog wat Nederlandse marsen voor btkgroeneveld:
YouTube - Ik sta op wacht - Soldatenlied
YouTube - Zangeres Zonder Naam - Het Soldaatje (De Vier Raadsels)

Duits:
YouTube - Lili Marlene (March)
(mooier in de versie van Marlene Dietrich, maar dan is het niet echt een marcheer-mars meer). Bijzonder aan deze plaat is dat deze zowel in Duitsland als onder de geallieerden geliefd was.

Nazistuff:
Discoplaat begint met toespraak van Hitler
YouTube - Gino Soccio - Love is.wmv
Geruchtmakende plaat van Foetus, met mars op 1.10 min
YouTube - Foetus - I'll Meet You in Poland, Baby
Beangstigend mooie song uit ´Cabaret´
YouTube - Cabaret - Tomorrow Belongs to Me

Ik zoek songs over kansarmoede of 4de wereld.
Het moet wel gaan om songs van de laatste 10 jaar.

Van bands ook die liefst een beetje bekend zijn bij de jeugd van tegenwoordig.
Het mogen verschillende genres zijn, zolang het maar om een beluisterbare tekst gaat.

dazzler schreef:
Ik zoek songs over kansarmoede of 4de wereld.
Het moet wel gaan om songs van de laatste 10 jaar.

Van bands ook die liefst een beetje bekend zijn bij de jeugd van tegenwoordig.
Het mogen verschillende genres zijn, zolang het maar om een beluisterbare tekst gaat.

Ali B?

Ik denk dat Raymzter zich op kansarmen richt in dit nummer: Er Is Hoop

Rayacties is sowieso een album met geweldige teksten. Check ook: Jouw Wereld, zeker ook een nummer over kansarmen.

btkgroeneveld schreef:
(quote)

Heb ik gedaan. Ben uiteindelijk ook veel te weten gekomen, alleen op de vraag of er ook Nederlandse marsmuziek is niet.

Is er ook Nederlandse marsmuziek?

Bekend van Jan Wolkers (Turks Fruit): de Tieten-kont Radetzky-mars
YouTube - André Rieu - Radetzky March

NL: Ik sta op wacht:
YouTube - Ik sta op wacht - Soldatenlied

Rats, kuch en bonen

Wehrmacht:
YouTube - Erika (march)

Marine - Wir fahren gegen Engeland
YouTube - Wir fahren gegen Engeland

Luftwaffe:
YouTube - Luftwaffe March - Bomben auf England

Glen Miller - een swingende mars:
YouTube - "ST. LOUIS BLUES MARCH" BY GLENN MILLER

Hoi, iemand die mij kan helpen aan meer van dit soort gezang?

Denk dat je in de hoek van traditionele Zulu muziek moet zoeken zoals dit of neem eens contact op met Paul Simon voor wat tips.
Check bijv. deze cd eens.

Sietse
Er zijn legio aan verzamelaars met oude "field-recordings", ook uit Afrika waar dit soort dingen op staan. Het is ff zoeken, maar als je eenmaal de bakken in de platenzaak hebt gevonden kun je er vrij veel van vinden.
Ook zijn er op labels zoals Honest Jon's en Mississippi die oude opnames met dit soort dingen uitbrengen.

Ok bedankt .

Onweerwolf
Ik ben al jaren en jaren een groot liefhebber van de volgende twee nummers:

Iemand die vergelijkbare nummers kent?

(Ik ben bloedserieus ja )

In Muziek > Algemeen > hulp bij mix-tape:

hulp is misschien niet het goede woord, zie het als een spel of de mogelijkheid om via een nieuwe invalshoek wat favoerieten te kunnen delen, maar wist zo snel niet (doordat ik meer op movie-meter zit dan hier) waar ik dit het beste kwijt zou kunnen.

Ik maak graag mix-tapes en mijn meest recente heeft als invalshoek dat de song-titel de naam van een vrouw heeft. Heb dus eerst even mijn eigen archieven doorgespit en een mooie selectie gemaakt op mix-tape (cd) lengte van max 74 min, maar vind em nog niet echt perfect... en gezien het enthousiasme bij DWDD over hun apple videoclip waar namen in en uit moesten... lijkt het mij wel een interessant experiment om mijn playlist van deze mix hier neer te zetten en alle muziekfreaks te vragen hoe ze em zouden verbeteren.

1. Angus & Julia Stone - Bella (4:04)
2. Bat For Lashes - Sarah (3:57)
3. Nirvana - Polly (2:53)
4. Cowboy Junkies - Bea's Song (3:35)
5. Eva Cassidy - Kathy's Song (2:46)
6. Josh Rouse - Sweet Elaine (4:23)
7. jesse sykes & the sweet hereafter - Doralee (4:10)
8. Joni Mitchell - Marcie (4:35)
9. Leonard Cohen - Suzanne (3:50)
10. Life Without Buildings - Juno (5:07)
11. Sonic Youth - Marilyn Moore (4:04)
12. Tom Waits - Alice (4:28)
13. Bill Withers - Sweet Wanomi (2:35)
14. Paw - Lolita (4:55)
15. Pixies - Allison (1:17)
16. The Rolling Stones - Angie (4:33)
17. Slowdive - Alison (3:51)
18. Tearwave - Melinda (4:52)

Qua genre zijn alle opties vrij, maar het moet natuurlijk wel een beetje lekker mixen. Heb Red Rat met Shelly-Ann er bijvoorbeeld maar niet tussen gezet ... Qua stemming is de mix iig lekker herfstig, dus past wel bij deze tijd van het jaar. Hopelijk vinden een aantal mensen dit leuk genoeg om mij van een paar suggesties (hopelijk ontdekkingen! ) te voorzien!

Een aantal suggesties:

Toto - Rosanna ( )
Dolly Parton - Jolene (versie van The White Stripes is ook geweldig)
Marillion - Kaileigh
Leonard Cohen - Joan Of Arc

sxesven
Joanna Newsom - Emily
Smog - Lize
Magnolia Electric Co - Josephine
Björk - Isobel
Kashiwa Daisuke - Stella ( )
Jandek - Jessica ( )

iets van Cocteau Twins - Treasure

Hmm, gezien z'n top 10 zal ie die nummers van Joanna en (waarschijnlijk) Björk wel al kennen.

sxesven
en toch hebben ze de mixtape niet gehaald... foei! Emily (en nog in het bijzonder de sequentie die begint '...and the mail is late...') ademt zó ultiem herfst, moet erop!

Oceansize - Meredith
Eels - If You See Natalie

Gast
geplaatst: vandaag om 17:44 uur

geplaatst: vandaag om 17:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.