MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Ik zoek meer in de trant van...

zoeken in:
...artiesten wiens naam met een 'u', 'z' of een cijfer beginnen.

Hierbij opzetje voor de letter Z:
Zaz, Zedd, Zen, Zayn, Zapp, Zu, Zebda, Zeke, Zita Swoon, Zico 103, Zesde Metaal, Zouk Machine, Zombies, Zucchero, ZZ Top, zZz, ZZ & De Maskers, Zwangere Guy, Zager & Evans
Zorn (John), Zombie (Rob), Zappa (Frank), Zeffira (Rachel), Zandt (Townes van), Zadora (Pia)

ni slecht schreef:

U: GrafGantz
Z: GrafGantz
Cijfers: GrafGantz

Mssr Renard
ni slecht schreef:

Zap Mama is gaaf.

Uriah Heep natuurlijk, Uzeb (jazzrock), Ullulators (spacerock), Uzva (jazzrock), USA for Africa

ohmusica
Seabie2 schreef:
Ik ben helemaal weg van dit nummer:

(embed)

Weergaloos. De sfeer, de opbouw, de gelaagdheid. Werkelijk waar fantastisch! Ik ben benieuwd of mensen tips kunnen geven puur op basis van dit ene nummer.

Eulberg uniek geval, staat op zichzelf, zelf vind ik Thomas Fehlman in dezelfde sfeer zitten, misschien: Max Cooper, Paul Kalkbrenner, Apparat, Joris Voorn maar dat gaat richting club/dance/techno

Ik hoop dat ik hier ook mag posten met mijn nummerloze - vrij omslachtige - beschrijving van wat ik zoek.

Vroeger was ik gek van bands als Opeth, Dream Theater, Rammstein en zelfs een tijdje Immortal, Mayhem, Burzum etc. Langzaamaan weer wat rustiger geworden, nu bij vlagen wat hardere rock.
Nu wil ik mij eigenlijk weer eens wat verdiepen in rock en misschien zelfs wel metal. Ik heb alleen geen zin meer in dat hersenloze gebeuk en van die moeilijk lange titels over apocalypses en zo, ik zoek wat ''''''intelligenters'''''''- maar dan ook weer niet het eindeloze gepiel van een Dream Theater of muziek over draken. Het liefst met een beetje mooie zang, hier en daar stevig. Onmogelijke opgave ik weet het. Als ik dan toch met voorbeelden moet komen, de laatste bands die ik wel oprecht leuk vond waren Black Foxxes, Shadowman van One Desire (al is het AOR gehalte iets te hoog). SONS - Family Dinner (het nummer) en Lunatic Soul (al heb ik daar ook zoiets van knal die gitaren er eens in).
volgen jullie het nog ?

Poa
Russian Circles - Station?

Misschien ook wel Those Who Tell the Truth Shall Die, Those Who Tell the Truth Shall Live Forever - niet heel stevig, maar wel met een goede uitbarsting hier en daar.

Mssr Renard
Monsieur' schreef:
Ik hoop dat ik hier ook mag posten met mijn nummerloze - vrij omslachtige - beschrijving van wat ik zoek.

Vroeger was ik gek van bands als Opeth, Dream Theater, Rammstein en zelfs een tijdje Immortal, Mayhem, Burzum etc. Langzaamaan weer wat rustiger geworden, nu bij vlagen wat hardere rock.
Nu wil ik mij eigenlijk weer eens wat verdiepen in rock en misschien zelfs wel metal. Ik heb alleen geen zin meer in dat hersenloze gebeuk en van die moeilijk lange titels over apocalypses en zo, ik zoek wat ''''''intelligenters'''''''- maar dan ook weer niet het eindeloze gepiel van een Dream Theater of muziek over draken. Het liefst met een beetje mooie zang, hier en daar stevig. Onmogelijke opgave ik weet het. Als ik dan toch met voorbeelden moet komen, de laatste bands die ik wel oprecht leuk vond waren Black Foxxes, Shadowman van One Desire (al is het AOR gehalte iets te hoog). SONS - Family Dinner (het nummer) en Lunatic Soul (al heb ik daar ook zoiets van knal die gitaren er eens in).
volgen jullie het nog ?

Evergrey, Pain of Salvation, Savatage, Nevermore,

Of mss Thrasmetal: Megadeth, Death Angel, Testamet, Forbidden, etc.

Bedankt beide!!

Toch nog even een vraagje. Ben helemaal verliefd op de band Portland, het tweestemmige - de indie - mooie symfonieën. Iemand die meer weet van dit soort muziek?
Dit nummer is magisch

Monsieur' schreef:
Bedankt beide!!

Toch nog even een vraagje. Ben helemaal verliefd op de band Portland, het tweestemmige - de indie - mooie symfonieën. Iemand die meer weet van dit soort muziek?
Dit nummer is magisch

Tegenvraag: hebben ze meer gemaakt zoals Killer's Mind? Dat vind ik veruit hun beste nummer (al ken ik niet veel van ze).

Seabie2 schreef:
Ik zoek meer Nederlandstalige muziek à la Eefje De Visser, Aafke Romeijn, Iris Penning, Roosbeef, Spinvis, Mevrouw Tamara, Wende en Maaike Ouboter. Iemand tips?

Nog eentje, vorige maand uitgekomen:

Poek, bedankt voor de tip. Dit klinkt ontzettend lekker! Ze heeft blijkbaar twee nummers nu, maar ik kan ze allebei erg waarderen.

Seabie2 schreef:
Ik zoek meer Nederlandstalige muziek à la Eefje De Visser, Aafke Romeijn, Iris Penning, Roosbeef, Spinvis, Mevrouw Tamara, Wende en Maaike Ouboter. Iemand tips?

AAPNOOTMIES is de Nederlandstalige indiepopband rondom zangeres en songwriter Dinaira Scheffers. Haar muzikale invloeden haalt ze uit bands als Jónsi, Sigur Rós, Bon Iver, Unknown Mortal Orchestra maar ondanks haar Engelstalige achtergrond uit zij haar verhaal in haar moedertaal. Na een lange zoektocht naar sound, tekst en gevoel ontstond het titelloze debuutalbum uit 2016 vol hoopvolle, kleine, bombastische, organische, kinderlijke en volwassen liedjes waar iedereen z’n eigen nostalgische beelden in kan creëren.

Biografie AAPNOOTMIES

Poek schreef:
(quote)

Tegenvraag: hebben ze meer gemaakt zoals Killer's Mind? Dat vind ik veruit hun beste nummer (al ken ik niet veel van ze).

Het hele album waar Killer's Mind opstaat is in dezelfde strekking. Expectations bijvoorbeeld. Ken jij iets wat erop lijkt?

Ik zoek instrumentale muziek zoals in het eerste deel van dit nummer van Refused. Of de cellopartij dit nummer van The Ex/Tom Cora. Dus instrumentaal, opzwepend, Oost-Europees, lefst cello's/violen. Iemand tips?

Zoiets?

itchy schreef:
Ik zoek instrumentale muziek zoals in het eerste deel van dit nummer van Refused. Of de cellopartij dit nummer van The Ex/Tom Cora. Dus instrumentaal, opzwepend, Oost-Europees, lefst cello's/violen. Iemand tips?

Terje Rypdal (gitarist) heeft wel opnames gemaakt met Bergen Philharmonic Orchestra
Terje Rypdal: Symphony no. 2 "The New Era" (Bergen Philharmonic Orchestra & Terje Rypdal Group) - YouTube

Ook op andere albums/tracks - check verzamelaar Works - heeft hij met een orkest gespeeld en dat was altijd een verfrissende combi

Verder is natuurlijk nog meer jolig-polige Balkanmuziek (Shantel, Nigel Kennedy met Kroke), maar ik schat zo ik dat niet het doel der queeste is

Thudd
Laid-back music in de trant van Morphine.
Eventueel ook zoiets met electronic. Als het maar 'spacen' is (zonder extra chemicaliën )...

BrotherJohn
itchy schreef:

Om - Advaitic Songs (2012)

Maar daar heb je al een 4,5* bij staan zie ik

Poek schreef:
Zoiets?

(embed)

Thanks, maar ik zoek specifiek strijkers (en bij voorkeur niet meer instrumenten dan alleen dat), en instrumentaal. En stemmig.

Mjuman schreef:
(quote)

Terje Rypdal (gitarist) heeft wel opnames gemaakt met Bergen Philharmonic Orchestra
Terje Rypdal: Symphony no. 2 "The New Era" (Bergen Philharmonic Orchestra & Terje Rypdal Group) - YouTube

Ook op andere albums/tracks - check verzamelaar Works - heeft hij met een orkest gespeeld en dat was altijd een verfrissende combi

Verder is natuurlijk nog meer jolig-polige Balkanmuziek (Shantel, Nigel Kennedy met Kroke), maar ik schat zo ik dat niet het doel der queeste is

Dank, deze ga ik sowieso luisteren. En nee, inderdaad niet jolig maar het tegenovergestelde daarvan!

BrotherJohn schreef:
(quote)

Om - Advaitic Songs (2012)
(embed)
Maar daar heb je al een 4,5* bij staan zie ik

Dank, OM is prachtig. Maar dit is meer midden-oosters van sfeer, in plaats van Oost-Europees.
Denk ook "Mladic" van GY!BE.

Thudd
Ik zoek muziek in de trant van Gidge... Wie-o-wie?

Poa
Thudd schreef:

Zit wat mij betreft in de hoek van Moderat, Bonobo, Mount Kimbie, Burial, Forest Swords, Bicep, John Talabot, Darkside, Trentemøller, Balam Acab.

Thudd
Poa schreef:
(quote)

Zit wat mij betreft in de hoek van Moderat, Bonobo, Mount Kimbie, Burial, Forest Swords, Bicep, John Talabot, Darkside, Trentemøller, Balam Acab.

Thanks Poa!

Tip: Discogs en YT komen vaak ook met suggesties, soms pakt dat goed uit. @Gidge, komt Discogs bv. met Kiasmos - Kiasmos (2014). Ik ken Gidge (en Kiasmos) verder niet.

Thudd schreef:

Poa noemt al wat namen, maar afhankelijk van wat je wilt, qua sfeer, kan je ook denken aan:

* Biosphere - bijv Microgravity of Substrata
* Twice a Man (meer 'traditioneel', richting synthwave) - Music for Girls
* meer 'psybient' Carbon Based Lifeforms - Interloper
* Gas - genoeg keuze
* The Field

itchy schreef:

Moet het punkrock zijn, Itchy? Misschien is Kaja Draksler Octet - Out for Stars (2020) wel ietd

Ik zoek Spaanstalige muziek die ergens verenigbaar is met muziek waarvan ik hou. Zie mijn profiel voor de albums die bij mij een hoge rating hebben. Kate Bush, Van Morrison, Sufjan Stevens, Leonard Cohen, Nick Drake, Bob Dylan,...
Het mag singer songwriter zijn. Het mag ook iets anders zijn, maar er moet wel tekst zijn.

Ik vermoed dat remcodulac wel een paar tips kan geven.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:04 uur

geplaatst: vandaag om 19:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.