MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Ik zoek meer in de trant van...

zoeken in:
Don Cappuccino schreef:
Ik wil graag meer van die heerlijke gitaaruitbarstingen zoals bij Reoccuring Dreams van Husker Du en Mogwai Fear Satan van Mogwai.

Wie kan mij wat heerlijke gitaaruitbarstingen aanraden?

Mono - COM?
Bark Psychosis - Hex (het nummer van de EP Blue)

om over die laatste even Gyzzz te quoten:
Gyzzz schreef:

En inderdaad, wat je in Hex te horen krijgt is écht een muur, waarbij de meeste veelbesproken gitaarmuren gammele tuinhekjes zijn.

Duane Eddy en Johnny and the Hurricanes (beiden met (andere) nummers op deze verzamelaar) zijn zeer de moeite waard.

Daarnaast vind ik dit liedje van The Piltdown Men ook wel grappig.

lambf

Anyone?

lambf schreef:
(embed)
Anyone?

Ceephax?

Lukk0
Don Cappuccino schreef:
Ik wil graag meer van die heerlijke gitaaruitbarstingen zoals bij Reoccuring Dreams van Husker Du en Mogwai Fear Satan van Mogwai.

Wie kan mij wat heerlijke gitaaruitbarstingen aanraden?

Boris?

Ik zoek meer in de trant van...
Godspeed You Black Emperor! en iets specifieker F♯A♯∞ of Slow Riot for New Zerø Kanada.

Oftewel: Lange, atmosferische composities.

Sietse
Explosions in the Sky, Sigur Ros, Mono, Yndi Halda, <vul in random post-rock band, al heb je de best zelf al opgeworpen>
En natuurlijk niet te vergeten: Ummagumma van Pink Floyd

Wat spannender: Barn Owl, Ben Nash, Natural Snow Building, Acid Mothers Temple (album La Novia bijv.)

De eerste 2 van A Silver Mt. Zion.

Sid Vicious
In Muziek > Algemeen > De zoektocht naar nieuwe muziek:

Binnen twee weken vertrek ik op uitwisselingsproject en voor die gelegenheid ben ik op zoek naar nieuwe muziek. Ik ben namelijk voor zes weken weg en wil wel genoeg variatie in mijn MP3-speler. Ik richt mijn pijlers op de alternatieve (en indie) rock en wil graag in die richting blijven. Het mag rustig zijn (Kurt Vile om een voorbeeld te geven), maar ook de ruigere nummers (Arctic Monkeys, Bloc Party, Queens of the stone age) zijn welkom. Dit is trouwens mijn Last.fm-account. Helaas is dit, door een nagedachte reset, niet mijn complete muziekcollectie.

Ik ben van plan om alle albums van de Editors te downloaden (en eventueel later kopen) en misschien het debuut van de Fleet Foxes. Hopelijk hebben jullie genoeg informatie om mij te helpen de komende zes weken in een vreemde omgeving te overbruggen (en eventueel de bevolking hun smaak mee te laten evolueren). Natuurlijk mogen er ook andere aanraders komen.

Alvast bedankt,
Sid.

Misterfool
New Order een pop dance/new-wave outfit opgericht uit de assen van joy division. Zeker de eerste 2 albums zijn de moeite waard.

Interpol, Chameleons, Pixies, The Church wellicht?

The Smiths.

Te gek, maar valt die niet een beetje buiten zijn rijtje?

Ozric Spacefolk
Ja, Oceansize vind ik goed en de rest verschrikkelijk....

Oceansize is een band die denk ik vrij toegankelijk is, het album Frames is een goede om mee te beginnen.

Ozric Spacefolk
Maar Oceansize heeft toch niks te maken met indierockbandjes of altrockbandjes zoals Arctic Monkeys etc...?!?

Ik houd niet van hokjes, maar is Oceansize niet gewoon een postrock/progrock bandje zoals Pineapple Thief, Abigail's Ghost en Amplifier?!?

Ik zie mensen het ook wel eens vergelijken met zoiets als Radiohead.

Ik vind het altijd jammer als iemand zich maar op een genre focust. De vergelijking Oceansize/Radiohead vind ik al helemaal raar.

Ozric Spacefolk
Ik heb een hekel aan Radiohead en maak de vergelijking niet.

Maar heb je al eens goed gekeken naar de naam van deze thread. Als iemand luisterliedjes zoekt in de trant van alt. en indierock dan zou ik persoonlijk niet met Oceansize aankomen zetten.

In Muziek > Algemeen > Electronic gezocht!:

Dames en heren,

Mijn muzieksmaak verplaatst zich een beetje naar de electronickant toe, de wat donkerdere electronic. Ik luister nu vooral Aphex Twin, Boards of Canada, Gridlock, Massive Attack, Portishead, enz. Zoals ik bij rock gemerkt heb, zit er veel meer goede muziek achter de bands als Radiohead, Pink Floyd, enz.

Kan iemand mij tips geven wat electronicmuziek betreft?

O

Ik zoek meer in de trant van Fountains Of Wayne; de betere supercatchy pop/rockmuziek.

owiej schreef:
In Muziek > Algemeen > Electronic gezocht!:

Dames en heren,

Mijn muzieksmaak verplaatst zich een beetje naar de electronickant toe, de wat donkerdere electronic. Ik luister nu vooral Aphex Twin, Boards of Canada, Gridlock, Massive Attack, Portishead, enz. Zoals ik bij rock gemerkt heb, zit er veel meer goede muziek achter de bands als Radiohead, Pink Floyd, enz.

Kan iemand mij tips geven wat electronicmuziek betreft?

O

Tussen Aphex Twin en Portishead/Massive Attack gaapt wel een gigantisch gat.
Probeer anders gewoon wat dingen van de redelijk bekende namen als Autechre, Orbital, Flying Lotus, Four Tet, Bonobo, Squarepusher, Stendeck, Amon Tobin, Burial, DJ Shadow, Martyn...

maxinator schreef:
Ik zoek meer in de trant van Fountains Of Wayne; de betere supercatchy pop/rockmuziek.

Weezer, Pixies en misschien ook Pavement (Stereo bv.).

Weezer en Pavement luister ik regelmatig, maar van Pixies dacht ik dat het meer grunge-achtige behoorlijk harde muziek was?

Het lijken hardere nummers maar het zijn gewoon popliedjes. Wel super goed uitgevoerd.

Aha oké, dat wordt luisteren! Bedankt

Thnx FlyLo, ik ga me er in verdiepen;)

In Muziek > Algemeen > Marcheermuziek gezocht:

Ben op zoek naar marcheermuziek. Liefst van Nazi-Duitsland maar andere landen zijn ook goed.

Bij voorbaat dank!

Voor de moderators: heb de muziek nodig voor mijn muziekspreektbeurt binnenkort. Ik ben geen nazi!

Who needs fucking nazi's when you can have this:

Op Links 2 3 4 van Rammstein kan je ook aardig marcheren. Staat op het album Mutter.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:08 uur

geplaatst: vandaag om 21:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.