MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Ik zoek meer in de trant van...

zoeken in:
fastpulseboy
?rock? je noemt een paar popbands........

Probeer Washington eens! Word wel eens omschreven als een combinatie van Jeff Buckley, Radiohead en Coldplay.

Misschien passen 'Damien Rice' en 'Sigur Ròs' ook wel in het plaatje. Beiden ook erg geliefd hier op MusicMeter!

Snowman
@obsessed: Zal ik zeker doen.

@ZERO: Dankje voor de tip.

Eels, Elbow, Blur, Wilco..

the killers
the rakes
En misschien The White Stripes

en coldplay = U2 natuurlijk

Pearl Jam, Soundgarden, Alice In Chains, Nirvana, Screaming Trees, Smashing Pumpkins, Stone Temple Pilots, Audioslave, Rage Against The Machine, Guns N' Roses

Dit zijn allemaal iets stevigere bands dan die jij opnoemt maar je moet ze zeker een kans geven. Want het blijft unieke muziek.

Wil je iets rusterige rock: Drive-By Truckers, Wilco, Shins, Mark Lanegan, Counting Crows

Het is wat je 'rock' noemt, maar deze passen wel in het rijtje ;

Snow Patrol, Death Cab for Cutie, Jack Johnson , Keane, Sixpence None the Richer, Racoon en Rilo Kiley

Op het gebied van rustige rock ben ik geen super expert, maar ik waag toch wel een gokje, gebaseerd op je eerste vier bands die je opnoemde.

Als je naar de Beatles luistert, dan zou ik toch zeker de Rolling Stones ook eens proberen. Wellicht is Queen ook nog een optie. Verder zou je Status Quo kunnen proberen. Er is ook nog een rockband genoemd 'The Cult', dat heeft wel iets weg van U2, vind ik teminste.

3 Doors Down is ook redelijk rustige rock, op een aantal uitzonderingen na.

Verder heb ik nog een lijstje gevonden met een aantal artiesten uit jaren 70 en 80:

Foghat, Creedence Clearwater Revival, Heart, Toto, Rod Stewart, Tom Petty, Humble Pie, Grand Funk Railroad, Lynyrd Skynyrd (beetje gemixt met country), America, The Who, Boston, David Bowie, Eddie Money, Billy Idol, Bryan Adams, The Doors, Joe Cocker

Maar dit zijn allemaal wat oudere bands uit jaren 70 en 80, een aantal ervan zijn er nog steeds trouwens.

Verder kun je Bon Jovi nog proberen, die wisselen rustige en stevige rock wat af in hun albums.

sq
Voor de goede albums in de Rustige Rock, ik zag dat je nog vrij jong was, moeten we misschien toch ook de hele vanzelfsprekende niet vergeten.

Dire straits - Brothers in Arms
Pink Floyd - Wish You were Here
Crosby, Stills, Nash & Young - Deja Vu
Fleetwood mac - Rumours
Lou Reed - Berlin

Zelf houd ik ook van het rustige rock-soort dat we bij singer-songwriters wel aantreffen.

Joan Osbourne - Relish
Neil Young - Harvest
Alle albums van: Aimee Mann

Mijn Ma vind Steve Harley & Cockey Rebel hellemaal geweldig. (klinkt wel aardig moet ik toegeven)

Nu had ze van een kennis gehoord dat ze dan ook maar Marc Almond eens moest proberen. Nu wil ik daar dus iets van Downoaden maar ik weet niet wat, want er staat zoveel van die man op MuMe

Ik zoek dus iets in de trant van Steve Harley and Cockney Rebel. En misschien kan iemand mij een tip geven over Marc Almond?

Sietse
Er is ooit een hele mooie live plaat van hem uitgekomen...
Marc Almond - 12 Years of Tears

Geeft een mooi overzicht van zowel zijn solowerk als het werk dat hij met Soft Cell heeft gedaan.

Oke bedankt... ik ga kijken of ik daaraan kan komen

De CD-Uitleen waarvoor ik werk heeft de website uitgebreid met een muziekadvies. Op basis van onze leenhistorie en de genregegevens in onze database geven we tips om meer muziek te ontdekken die mogelijk interessant voor je zou kunnen zijn. Het idee is analoog aan wat amazon en bol.com ook doen, maar heeft wat extra opties. Het is uitgebreider en je kunt zelf met de parameters spelen.

Deze uitbreiding draait sinds gisteravond, dus we zijn benieuwd hoe het bevalt (en hoeveel bugs er nog in zitten).

Dus: probeer het gerust eens uit op cd-uitleen.nl en ga naar "muziekadvies".

Bobiej
Ik zoek bands in de trant van Metallica, Iron Maiden, Black Sabbath, Ozzy Osbourne (van zijn 1e 2 albums) en Children Of Bodom (melodische death metal/speed-power metal met black invloeden volgens de posts bij het album Hatebreeder).

Alvast bedankt!

Je zou Iced Earth kunnen proberen, Bobiej.

Pantera, Megadeth, Anthrax en Disturbed

Sietse
Opeth misschien.

Devildriver

Bobiej
Hmm, Yyrkoon en Opeth klinken wel goed, bedankt.:)

Ik zoek meer in de trant van.. Infadels.

weet iemand bands die in de buurt komen?

Mijn vader is helemaal gek van drum bands. Voornamelijk ook die je in het theater kunt zien. Nu weet ik slagerij van kampen. Maar ik zoek iets spannenders om hem mee naar toe te nemen. Ik heb eens iets over een band gelezen die potten en pannen en voornamelijk kliko's gebruiken en daar een drum concert mee geven. weet iemand namen? of wat ik in de gaten moet houden?

Lin
http://www.stomponline.com/

volgens mij bedoel je dit...

Ja!!!! Vielen dank! dat is m inderdaad!

Toevallig pas geleden gezien op een DVD. Alles wordt gebruikt: potten en pannen en vuilnisbakken zijn nog tot daaraan toe. Ze weten zelfs muziek te maken met vegende bezems, stuiterende ballen en speelkaarten .

In Nederland heb ik jaren geleden eens een optreden van Percossa Percussion i.s.m. Cesar Zuiderwijk gezien. Dat was ook hartstikke gaaf.

titan (crew)
Ik zoek nog psychedelische poppareltjes in de lijn van de volgende albums:

The pretty things - S.F. sorrow
The zombies - Odessey & oracle
Love - Forever changes

Iemand suggesties?

Love - Da Capo ?

Gast
geplaatst: vandaag om 18:44 uur

geplaatst: vandaag om 18:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.