MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Ik zoek meer in de trant van...

zoeken in:
http://www.pandora.com

Dit is een site die liedjes voor je zoekt - en laat horen - die erg in de trant van dat ene liedje of artiest zijn.

@ titan, beter laat dan nooit Ik kan de volgenden aanraden:

The Millennium - Begin
Sagittarius - Present Tense
Tomorrow - Tomorrow
The Idle Race - The Birthday Party
The Hollies - Butterfly
Kaleidoscope - Tangerine Dream
Rainbow Ffolly - Sallies Fforth
Blossom Toes - We Are Ever So Clean
Van Dyke Parks - Song Cycle
Music Emporium - Music Emporium
J.K. & Co - Suddenly One Summer

Ikzelf zoek trouwens iets in de trant van Primal Scream. Tips?

tondeman
Spacemen 3 en Kasabian. (Maar die laatste vind jij niks aan he )

Kasabian vond ik niet zoveel aan ja. Spacemen 3 heb ik een album vond, klonk erg goed, ik ga op zoek naar meer

Allmusic
@titan:

The Byrds - The Notorious Byrd Brothers
Caravan - Caravan
Caravan - In The Land Of Grey And Pink
Caravan - For Girls Who Grow Plump in the Night
The Kinks - The Kinks Are the Village Green Preservation Society
The Kinks - Arthur (Or the Decline and Fall of the British Empire)
The Kinks - Face To Face

Byrds ja, maar ik veronderstel dat hij die al kent

Caravan is helemaal niet pop, en the Kinks niet psychedelisch

Allmusic
...laat hij ze toch maar proberen, want ze zijn zeker de moeite waard ...en Caravan heeft toch een aantal hele mooie popnummers gemaakt dacht ik zo.

Nou ja, Caravan is een top-10 plaat bij mij dus zowiezo de moeite waard

titan (crew)
Toon1 en Allmusic allebei hardstikke bedankt, al denk ik dat ik iets meer aan de tips van Toon1 heb.

Laat ik ook eens een poging wagen... wat nieuw in deze trant;

Kittie/Kidney Thieves/Girlschool

sxesven
Ergo: stevige rock met vrouwelijke vocalisten danwel compleet vrouwelijke bands? Misschien muzikaal niet helemaal hetzelfde straatje, maar wel degelijk een heerlijk brute hardcore-band: Walls of Jericho.

Ga ik eens even opzoeken in de openbare bibliotheek, bedankt!

sxesven
Check hier wat gratis geluid.

Dit wordt wat maar ik ben 18 en de muziek van nu boeit me niet echt. (op de Arctic Monkeys na )

Maar weten jullie iets in de richting van de Stones The Who, want kan wel gaan zoeken en zoeken, maar zo krijg ik meteen antwoord en weet ik of 't mooi is of niet.

Shout Out Louds
Zweedse band, maakt gitaarpop, je zou ze wel te zoet kunnen vinden. Daar kan ik me iets bij voorstellen. Maar ik zou ze zeker uitproberen!

The Libertines
Twee zangers, dansbare rock/pop liedjes. Lijkt ook wel een heeel klein beetje op the Arctic Monkeys.

Pulp
Vind ik eerlijk gezegd soms wel een beetje op the Who á la Teenage Wasteland lijken. (of mensen gaan me nu echt slaan)

Allmusic
herkansing: nog een paar tips voor Titan (Toon zal je wel laten weten of het wat is )

The Left Banke - Walk Away Renee/Pretty Ballerina (1967)
The Move - Shazam (1970)
The Paper Garden - The Paper Garden (1968)
Gandalf - Gandalf (1968)
The Neon Philharmonic - The Moth Confesses (1969)
Nazz - Nazz (1968)

Stuk voor stuk wel aan te raden , maar alleen the Neon Philharmonic ken ik niet (dat is dan een tip voor mezelf )

titan (crew)
Nou nou, wat een tips allemaal. Heb er al een paar gehoord en er zitten veelbelovende dingen bij

Bobiej
Ik zoek meer in de trant van...Opeth .

http://www.mixotheque.com/blog/africa2/00 - Pansau Na Isna.mp3

dit vind ik echt helemaal te gek! meer meer meer gevraagd!!!

hope of the states? iets in de naart?

Ik ben al tijden helemaal weg van Slippery People van Talking Heads. Dat nummer roept zo'n heerlijke opwinding op, en ik ken eigenlijk geen nummer die datzelfde gevoel ook oproept. Welk nummer zou dat kunnen?

Het nummer hoeft niet per se dezelfde stijl te hebben, met koor enzo, maar misschien kan iemand een voorbeeld van een nummer geven dat hetzelfde gevoel op kan roepen.

Damien Rice, en andere Folk/Rock.
Van Morrison ben ik al mee bezig.

luc011190 schreef:
Ik ben al tijden helemaal weg van Slippery People van Talking Heads.

Dan kan ik je Tom Tom Club - Wordy Rappinghood aanraden...

Louis2703 schreef:
Damien Rice, en andere Folk/Rock.
Van Morrison ben ik al mee bezig.

Bob Dylan en Neil Young. En als je 't in de meer recentelijke muziek wil gaan zoeken, zou ik zeggen Death Cab For Cutie en Snow Patrol

De laatste maanden ben ik behoorlijk into de postrock, en heb daarin de nodige mooie muziek ontdekt. Titels van Explosions in the sky, GY!BE, Mono, Mogwai en Sigur Ros staan hier inmiddels in de kast, maar wat voor bands kunnen jullie me nog meer aanraden, als ik me hierin verder wil verdiepen?

Probeer eens:
+ Blackfield (beide albums, maar vooral hun nieuwste)
+ Kashmir - Zitilites
+ Aereogramme - My Heart Has ...
+ Sylvan - Posthumous Silence
+ Pineapple Thief - Variation...
+ Riverside - Second Life Syn...

(Wat mij betreft ) gesorteerd van meest interessant naar minst interessant.

Blackfield en Riverside zijn bekend hier, maar om dat nou onder postrock te scharen... Kashmir moet ik eens uitproberen, bedankt voor de tip!

ok! Ik heb misschien niet helemaal een perfect beeld van alle aparte genres, maar het past in ieder geval in het zelfde rijtje. En je vind dat goede muziek? (Dan is mijn tip niet waardevol voor jou, maar eventueel wel voor iemand anders )

Ik zoek iets in de trant van La Kinky Beat. Ik probeer al eeuwen hier het album Made in Barna van La Kinky Beat toe te voegen maar telkens lopen de frustraties over het maximale aantal kilobytes te hoog op. Het is een heerlijke mix van allerlei soorten muziek, onder andere reggae, ska, rock en wereldmuziek. Als iemand de band kent, ik ben erg op zoek naar iets soortgelijks!

Gast
geplaatst: vandaag om 22:15 uur

geplaatst: vandaag om 22:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.