Muziek / Algemeen / Ik zoek meer in de trant van...
zoeken in:
0
geplaatst: 29 februari 2012, 12:36 uur
Daar ben ik wel even zoet mee
. andnino, Fake_world, Don Cappuccino, bedankt!
. andnino, Fake_world, Don Cappuccino, bedankt!
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 28 maart 2012, 16:14 uur
Ben op zoek naar psybient, chill-out ambient achtige dingen.
Vanuit Ozric Tentacles ben ik gestuit op de muziek van Nodens Ictus en Shpongle en Mohksha
Intussen heb ik ook de volgende acts ontdekt: Ott, Vibrasphere en Entheogenic.
Last.fm geeft ook nog een hele lijst aan, maar ik vind ze nochtans onbetrouwbaar, omdat iedereen maar lukraak artiesten tagt.
Iemand nog tips?
Vanuit Ozric Tentacles ben ik gestuit op de muziek van Nodens Ictus en Shpongle en Mohksha
Intussen heb ik ook de volgende acts ontdekt: Ott, Vibrasphere en Entheogenic.
Last.fm geeft ook nog een hele lijst aan, maar ik vind ze nochtans onbetrouwbaar, omdat iedereen maar lukraak artiesten tagt.
Iemand nog tips?
0
Misterfool
geplaatst: 28 maart 2012, 18:54 uur
Mischien de rustigere nummers van ash ra tempel
YouTube - Ash Ra Tempel - Jenseits (Join Inn)
YouTube - Ash Ra Tempel - Jenseits (Join Inn)
0
geplaatst: 28 maart 2012, 19:45 uur
Bass Communion, Incredible expanding mindfuck, hoewel die tweede meer richting de krautrock is en Bass Communion echt ambient is.
0
geplaatst: 28 maart 2012, 19:49 uur
Ik kan je aanraden een album van Asura, Solar Fields of Aes Dana te checken. Als je één van die drie gaaf vindt, kun je de rest ook direct blind aanschaffen.
0
Sietse
geplaatst: 28 maart 2012, 23:17 uur
Global Communication, Future Sound Of London, The Orb liggen wellicht in het verlengde van Shpongle.
Maar misschien dat je vroege werk van Autechre (incunabula en amber) en Aphex Twin - Selected Ambient Works ook nog wel kunt waarderen.
Maar misschien dat je vroege werk van Autechre (incunabula en amber) en Aphex Twin - Selected Ambient Works ook nog wel kunt waarderen.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 29 maart 2012, 10:27 uur
Ik denk dat Sietse en AndNino het beste begrijpen wat ik bedoel. Daar ga ik achter aan.
Zonder lullig te zijn, want iedereen doet zijn best.
Godspeed vind ik verschrikkelijk en van Bass Communion val ik in slaap.
Dus ik ga de volgende artiesten eens proberen: The Orb, Global Communication, Solar Fields en Aes Dana.
De namen spreken me aan, en ik heb ze vaker zien voorbijkomen.
Ashra Temple kende ik al, maar daar ben ik naar op zoek. Is inderdaad meer gewoon krautrock.
Ik zoek echt pyschedelische ambient/trance/chill-out..
Heel veel dankjes, in ieder geval...
Zonder lullig te zijn, want iedereen doet zijn best.
Dus ik ga de volgende artiesten eens proberen: The Orb, Global Communication, Solar Fields en Aes Dana.
De namen spreken me aan, en ik heb ze vaker zien voorbijkomen.
Ashra Temple kende ik al, maar daar ben ik naar op zoek. Is inderdaad meer gewoon krautrock.
Ik zoek echt pyschedelische ambient/trance/chill-out..
Heel veel dankjes, in ieder geval...

0
geplaatst: 29 maart 2012, 10:38 uur
Nog een tip dan: Higher Intelligence Agency - Colourform (1993)
0
geplaatst: 29 maart 2012, 12:54 uur
Banco de Gaia
Biosphere - m.n. Microgravity
Devine Works
Mood Swings
Orbital
Biosphere - m.n. Microgravity
Devine Works
Mood Swings
Orbital
0
geplaatst: 29 maart 2012, 21:57 uur
Ozric Spacefolk schreef:
Degene die Godspeed aanraadde zal je post wel niet gelezen hebben, want dat heeft er niets mee te maken inderdaad... Is nou niet echt iets wat je hoort in een chill out.
Misschien vind je dit wat:
Carbon Based Lifeforms - Hydroponic Garden (2003)
Solar Fields wat je al gaat proberen zit ook in die hoek.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 30 maart 2012, 09:14 uur
Carbon Based Lifeforms zag ik ook op Youtube en Last.fm als tip.
Ga ik ook proberen, many thanks....
Ga ik ook proberen, many thanks....
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 3 april 2012, 11:52 uur
Van alle tips die ik binnen heb gekregen ben ik het meest te spreken over Vibrasphere, Solar Fields en Carbon Based Lifeforms.
Schijnbaar houd ik toch het meest van lekkere ritmes/beats, want als het té ambient wordt, haak ik af.
Toppers blijven vooralsnog Entheogenic, Shpongle en Nodens Ictus en natuurlijk Ozric Tentacles (maar dat is een ander verhaal).
Schijnbaar houd ik toch het meest van lekkere ritmes/beats, want als het té ambient wordt, haak ik af.
Toppers blijven vooralsnog Entheogenic, Shpongle en Nodens Ictus en natuurlijk Ozric Tentacles (maar dat is een ander verhaal).
0
Sietse
geplaatst: 4 april 2012, 20:52 uur
Je zit dan duidelijk in de ambient hoek die ik het minst interessant vind, om nog niet te zeggen dat ik sommige van die dingen zelf rond uit saai vind...
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 6 april 2012, 11:06 uur
Wellicht.
Ik vind het waanzinnig. Heerlijke muziek om tot rust te komen, te mediteren, aan artikelen te werken of te studeren...
Ik vind het waanzinnig. Heerlijke muziek om tot rust te komen, te mediteren, aan artikelen te werken of te studeren...
0
geplaatst: 6 april 2012, 11:35 uur
Amorphous Androgynous (nevenproject van de gasten van FSOL) en Karsh Kale lijken me aanraders.
Minder psychedelisch, maar mss de moeite waard:
Near the Parenthesis, Ochre, Kettel, Secede
Minder psychedelisch, maar mss de moeite waard:
Near the Parenthesis, Ochre, Kettel, Secede
0
toris
geplaatst: 11 april 2012, 16:55 uur
Vergelijkbare zangeressen ken ik genoeg, maar met name instrumentaal vind ik dit wel erg lekker. Welke nummers zijn er verder met vergelijkbare melodieën?
0
geplaatst: 13 april 2012, 17:47 uur
Ik doe een werkstuk over protest. Ik heb zelf 6 jaar in Syrie gewoond en daarom leek dat me een goed actueel onderwerp. Andere onderwerpen zijn oa Occupy en de Arabische Lente. Het is dus een politiek gekleurd werkstuk.
Ik zou het protest willen combineren met muziek.
Een beetje tegendraadse/maatschappij kritische/ protest muziek.
Misschien een lastige vraag, maar ik hoop dat iemand mij toch kan helpen!

0
geplaatst: 13 april 2012, 17:52 uur
Ben je ook specifiek op ziek naar arabische muziek of maakt dat niet uit?
0
geplaatst: 13 april 2012, 17:55 uur
Het liefst eigenlijk niet, ik wil de teksten van de muziek ook een belangrijke rol geven. En ik denk dat de mensen op mijn school geen Arabisch spreken 
Engels is dus het meest handig.

Engels is dus het meest handig.
0
geplaatst: 13 april 2012, 17:57 uur
Twee jaar geleden heb ik hier het e.e.a. geschreven. (de rest van het topic is overigens ook de moeite waard
)
)
0
geplaatst: 13 april 2012, 18:03 uur
Oke, wist helemaal niets af van dat topic. Ik denk dat het erg van pas zal komen! Bedankt 

0
Improvision
geplaatst: 13 april 2012, 18:19 uur
Sowieso dit, al was het maar voor die opening:
Om toch maar niet in 'Fight the Power' van Public Enemy te vervallen.
0
geplaatst: 17 april 2012, 10:53 uur
Improvision schreef:
(embed)
(embed)
Thanks!

0
geplaatst: 17 april 2012, 13:34 uur
Gloeilamp schreef:
Ik doe een werkstuk over protest. Ik heb zelf 6 jaar in Syrie gewoond en daarom leek dat me een goed actueel onderwerp. Andere onderwerpen zijn oa Occupy en de Arabische Lente. Het is dus een politiek gekleurd werkstuk.
Mr. Lif op zijn laatste album:
YouTube - Mr. Lif - What About Us
YouTube - Mr. Lif - I Heard It Today
YouTube - Mr. Lif - Welcome To The World (HQ)
En de albums van Immortal Technique heten niet voor niks Revolutionary Volume 1&2
0
shadowboxer
geplaatst: 19 april 2012, 21:05 uur
Heren van de goede muzieksmaak, ik ben op zoek waar My Midnight Creeps de mosterd vandaan haalt. Garagerock/ garage punk/ punk blues en een saxofoon. Het mag flink rammelen, behoorlijk tekeer gaan en een leeftijd is niet relevant. Mijn eigen zoektocht brengt mij van The Stooges langs The Immortal Lee County Killers. en naar Fear. Prima bands, prima muziek, maar wat MMC brengt mis ik...
Voorbeeld nummers:
YouTube - My Midnight Creeps - die for a ride
YouTube - Kitchie Kitchie Ki Me O- Everything Burns
YouTube - The Sonics - Strychnine
dus, als iemand nog een band kent die iets met dezelfde geluiden doet, make me happy.
Voorbeeld nummers:
YouTube - My Midnight Creeps - die for a ride
YouTube - Kitchie Kitchie Ki Me O- Everything Burns
YouTube - The Sonics - Strychnine
dus, als iemand nog een band kent die iets met dezelfde geluiden doet, make me happy.
0
geplaatst: 19 april 2012, 21:36 uur
shadowboxer schreef:
Heren van de goede muzieksmaak,
Heren van de goede muzieksmaak,
Ik heb ook nog een vraag aan jullie, heren. Ik ben op zoek naar sobere, rustgevende platen die enkel bestaan uit zang en een akoestische gitaar. Een beetje zoals Johnny Cash doet op American Recordings. Liefst geen melancholische brok zwartgalligheid, het mag gerust wat warmer zijn.
0
Dikkop
geplaatst: 19 april 2012, 21:46 uur
Kings of Convenience - Riot on an Empty Street of gelijk elk ander album van de heren.
King Creosote & Jon Hopkins - Diamond Mine mss ook.
Lightships - Electric Cables is ook een gezellig plaatje maar daar komt ook regelmatig een elektrisch gitaartje en wat gedrum aan te pas.
Ik weet niet zeker of je er wat mee bent maar je ziet maar hé.
King Creosote & Jon Hopkins - Diamond Mine mss ook.
Lightships - Electric Cables is ook een gezellig plaatje maar daar komt ook regelmatig een elektrisch gitaartje en wat gedrum aan te pas.
Ik weet niet zeker of je er wat mee bent maar je ziet maar hé.

0
Improvision
geplaatst: 19 april 2012, 22:01 uur
bennerd schreef:
Ik heb ook nog een vraag aan jullie, heren. Ik ben op zoek naar sobere, rustgevende platen die enkel bestaan uit zang en een akoestische gitaar. Een beetje zoals Johnny Cash doet op American Recordings. Liefst geen melancholische brok zwartgalligheid, het mag gerust wat warmer zijn.
Als je van blues houdt kan ik First Recordings van R.L. Burnside aanraden.(quote)
* denotes required fields.