MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Ik zoek meer in de trant van...

zoeken in:
Bombastische score: The Fountain van Clint Mansell. Die van Requiem for a Dream bevat ook veel bombast, met Lux Aeterna als absoluut hoogtepunt natuurlijk.

Lux Aeterna vond ik altijd al een goed stuk, nu weet ik hoe het heet. Clint Mansell is de naam dus... volgens mij is dit wat ik zoek!

Nakatomi - Children of the Night bevalt me ook goed!

Dikkop
herman schreef:
Factory Floor

Paar tips:

Polyester - German Love Letter
Bands als LCD Soundsystem, Cut Copy, Soulwax

Labels als DFA, Modular...

German Love Letter valt alvast in de smaak.
Van Cut Copy ben ik al een eindje fan. Need You Know is geweldig.
LCD Soundsystem en Soulwax zal ik eens beluisteren.
Bedankt!

Ik ben op zoek naar Nirvana/Foo Fighters-achtige jaren '90 rock. Kenmerken: geen fratsen of artsy fartsy gedoe. Het moet vooral goed doorrossen. En met goed doorrossen bedoel ik dan ook echt 'goed doorrossen'.

Met metal- en punkbands ben ik ook niet zo veel, aangezien ik daar al genoeg van ken. Grunge hoeft niet, maar mag wel.

Sietse
Melvins en Mudhonney.
Sonic Youth - Dirty en Experimental Jet Set, Star and not Trash
Alice in Chains

En echt doorrossen doen we natuurlijk met The Dead C, als is dat nog wel wat rommeliger en nog minder fratsen dan Nirvana of Foo Fighters.

Drive Like Jehu - Yank Crime (1994)

Of zitten daar nog te veel fratsen in?

Sietse
Zat ik ook aan te denken, maar zijn wel wat meer fratsen.
Dat is niet zo recht-toe-recht-aan doorrossen.

Klopt, dan is The Dead C toch wel wat Bennerd zoekt, me dunkt.

Dan zou ik overigens voor deze gaan: The Dead C - Harsh 70s Reality (1992)

In Genres > Rock > Opzoek naar nieuwe muziek.:

Hallo,

ik ben opzoek naar wat nieuwe muziek, ik luister voornamelijk Hip-Hop en instrumentale hip-hop achtige muziek....

Nu ben ik opzoek naar Rock. Ik zoek Rock achtige muziek met weinig zang en niet te heavy. denk aan pink floyd, godspeed you! black emperor. net luisterde ik Eels en dat beviel me ook wel. Het mag ook wel een beetje electronic achtig zijn.
Ik hoop veel nieuwe muziek te ontdekken!

alvast bedankt,

Tim

Ik droom graag tijdens het luisteren naar muziek. Vooral bij Trance kan ik me volledig laten gaan. Maar nu heb ik Dead can Dance ontdekt, muziek dat niet valt te vergelijken met Trance maar die me wel mee weet te voeren naar andere universums. Kennen jullie nog artiesten dat in de lijn ligt van Dead can Dance?

Brother Mouzon schreef:
Ik droom graag tijdens het luisteren naar muziek. Vooral bij Trance kan ik me volledig laten gaan. Maar nu heb ik Dead can Dance ontdekt, muziek dat niet valt te vergelijken met Trance maar die me wel mee weet te voeren naar andere universums. Kennen jullie nog artiesten dat in de lijn ligt van Dead can Dance?

This Mortal Coil
His Name Is Alive - bijv. Livonia of de opvolger
Miranda Sex Garden - bijv Suspiria
Brooke & Nooten - Sleeps with Fishes
Slowdive heeft op mij hetzelfde effect, maar zit meer tussen shoegaze (dreampop) en ambient in, zeker Pygmalion.

Bedankt Mjuman.

toris
In Genres > Electronic > Gezelschapsmuziek:

Beste mensen,

Ik ben op zoek naar instrumentale muziek die geschikt is om te draaien als er bezoek is. Het type muziek dat in restaurants gedraaid wordt. Mooie organische klanken die niet de aandacht opeisen. Ik weet niet of Lounche de goede term is, maar het komt een eind in de buurt denk ik. Jazz kan in principe ook als de blazers maar niet te schel zijn. Ik denk dat de meesten hier wel weten wat ik bedoel.

Opties?

Emancipator - Safe in the steep cliffs?

In deze richting?

toris
Ken ik wel al, maar in die richting kan je inderdaad zoeken.

Sietse
Dit zou wel eens goed kunnen passen, muzak die niet per se ruk klinkt:
Kruder & Dorfmeister - The K&D Sessions (1998)

toris schreef:
Ik weet niet of Lounche de goede term is

Nee. Lounge daarentegen...

toris
Sietse schreef:
Dit zou wel eens goed kunnen passen, muzak die niet per se ruk klinkt:
Kruder & Dorfmeister - The K&D Sessions (1998)

(embed)

Juist! Dat is wat ik zoek!

toris
Alle tips zijn top trouwens! Bedankt!

In Genres > Rock > Maak kennis met Metal en beoordeel:

Ik ben metal pas sinds kort aan het ontdekken. Ik heb het lang ontweken omdat ik (uitzonderingen daargelaten) niet zo dol ben op dat hoog geschreeuw van bijv. Iron Maiden, geknor van bands als Satyricon, gegrunt, etc. Ook ben ik totaal geen fan van bands die 'om ter snelste' spelen.
Maar aangezien ik wel erg houd van hardrock, postrock, noiserock stoner etcetera, ben ik op aanraden van een kameraad wat metal gaan luisteren.

Een paar positieve ontdekkingen zijn:
- Melvins (als je dat tenminste tot metal rekent). Harde, slepende, trage geluidsmuren. Erg cool.
- Burzum. De plaat 'Filosofem' vind ik werkelijk schitterend vind sfeer. Die zanger mag dan een psycho zijn, maar ik vind de muziek heel poëtisch en duister-romantisch. Totaal niet geforceerd akelig, maar mysterieus, spooky en intrigerend.

Ik ontdek het op mijn gemak, maar meer tips zijn altijd welkom.

Dat was niet echt het goede topic ervoor, dus ik heb de boel verplaatst.

Voor de categorie 'Melvins': Electric Wizard (Dopethrone) en Sleep (Dopesmoker).
Met die Burzumplaat ben ik niet echt bekend, dus daar zal iemand anders je voor moeten helpen.

Mijn excuses voor het foute topic .

Bedankt voor de tips. Electric Wizard ken ik al (een beetje toch), inderdaad erg goed. Sleep moet ik maar eens op m'n lijstje zetten.

Ik kan je ten zeerste Drudkh, Amorphis, Agalloch en Alcest aanbevelen. Ook Ihsahn - After, Ghost Brigade - Isolation Songs en Callisto - Providence kunnen je wellicht bekoren.

Isole - Silent Ruins, Helevorn, Opeth-Heritage(zonder grunts)/blackwater park/still life, Pelican, Isis, Intronaut, Karnivool, Tool, Tiamat - ... slumber.
Gezien je Filosofem goed vindt, kun je zijn laatste Belus en Fallen zoeken, zeker aan te raden.
Verder nog Shrinebuilder, Mastodon - Crack the skye, Triptykon,
Insomnium & Barren Earth liggen meer in het straatje van amorphis.
De band Down zal je ook zeker liggen, naast Agents of Oblivion, church of misery, High On Fire (zanger van sleep)
(Ik vul gewoon aan zoals ze in mijn hoofd springen, in ieder geval heb je er wss nu al redelijk wat om de collectie aan te vullen, en die grunts leer je wel apprecieren na verloop van tijd.)

Ulver, Woods Of Ypres, Sólstafir, Nevermore, My Dying Bride, Keep Of Kalessin, Isis, Animals As Leaders, Fear Factory, Godflesh.

Een kleine greep van wat metalbands die misschien wel eens in de smaak kunnen vallen, geen heel erg snelle metal.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:43 uur

geplaatst: vandaag om 12:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.