Muziek / Algemeen / Ik zoek meer in de trant van...
zoeken in:
0
geplaatst: 9 juli 2012, 00:21 uur
Lastig om in te schatten wat jij experimenteel vindt, maar hier nog een paar suggesties:
Oneida - Rated O (noise rock/psychedelic rock) klik klik
20.sv - Insects (noise/drone/dark ambient/industrial) klik
Giles Corey - Giles Corey (slowcore/psychedelic folk) klik
The Mothers of Invention - Uncle Meat (typische zappa gekte: jazzrock/musique concrete/art rock) klik
Matana Roberts - Coin Coin Chapter One: Gens de couleur libres (vocal/free jazz) klik
Javelin - Jamz n Jemz (niet echt experimenteel, eigenlijk heel cheesy. Maar wel enorm wazige plaat; the avalanches maar dan zonder enige structuur)
Oneida - Rated O (noise rock/psychedelic rock) klik klik
20.sv - Insects (noise/drone/dark ambient/industrial) klik
Giles Corey - Giles Corey (slowcore/psychedelic folk) klik
The Mothers of Invention - Uncle Meat (typische zappa gekte: jazzrock/musique concrete/art rock) klik
Matana Roberts - Coin Coin Chapter One: Gens de couleur libres (vocal/free jazz) klik
Javelin - Jamz n Jemz (niet echt experimenteel, eigenlijk heel cheesy. Maar wel enorm wazige plaat; the avalanches maar dan zonder enige structuur)
0
geplaatst: 20 juli 2012, 00:31 uur
Ik vind de combinatie hiphop en folk/roots op dit album wel naar meer smaken. Zijn er nog andere hiphop/folk-crossovers?
0
geplaatst: 20 juli 2012, 00:48 uur
Eligh & Jo Wilkinson - On Sacred Ground (2009)
Alleen bijlange niet zo goed, en ook minder folk-y dan Francis.
Alleen bijlange niet zo goed, en ook minder folk-y dan Francis.
0
geplaatst: 21 juli 2012, 22:16 uur
Die is me al eens aangeraden, maar daar moet ik nog achteraan. Iets in de trant van Atmosphere's The Family Sign zou overigens ook wel welkom zijn; die is ergens ook best rootsy. Kutwoord evenwel, dat rootsy.
0
geplaatst: 22 juli 2012, 14:25 uur
Slowgaze schreef:
Die is me al eens aangeraden, maar daar moet ik nog achteraan. Iets in de trant van Atmosphere's The Family Sign zou overigens ook wel welkom zijn; die is ergens ook best rootsy. Kutwoord evenwel, dat rootsy.
Als al een schuttingtaalwoord zou zijn, is het eerder een lulwoord, want hoe kan je anders spreken van "wortel trekken"?
Maar om in lijn te blijven: Arrested Development (en zeker de 'ongeplukte'), Michael Franti, incl Spearhead, Last Poets en er zijn er nog wel een paar.
0
geplaatst: 25 juli 2012, 14:22 uur
Beste mensen, in het kader van m'n inmiddels hopeloze zoektocht naar een nummer (zie Muziek >> Algemeen >> Help! ik zoek een nummer, is dat iig het refrein erg lijkt op die van:
YouTube - Mike Oldfield - To France
Kent iemand een nummer die hier op lijkt??
YouTube - Mike Oldfield - To France
Kent iemand een nummer die hier op lijkt??
0
Onweerwolf
geplaatst: 25 juli 2012, 20:20 uur
Als ik jou was zou ik gewoon net zo lang naar dat nummer van Ziggo bellen totdat je weer in de wachtrij wordt gezet en het nummer hoort. Zorg dat je opname apparatuur laat meelopen en zet het resultaat vervolgens hier neer. Dikke kans dat iemand het dan wel weet.
Verder, misschien is het iets van Bonnie Tyler? Zomaar een gok.
Verder, misschien is het iets van Bonnie Tyler? Zomaar een gok.
0
geplaatst: 25 juli 2012, 20:28 uur
Is er een Ziggo helpdeskforum? Wellicht kun je het daar vragen. Kan iedereen die naar Ziggo belt een oortje voor je openhouden.
0
geplaatst: 25 juli 2012, 20:41 uur
Onweerwolf schreef:
Als ik jou was zou ik gewoon net zo lang naar dat nummer van Ziggo bellen totdat je weer in de wachtrij wordt gezet en het nummer hoort. Zorg dat je opname apparatuur laat meelopen en zet het resultaat vervolgens hier nee. Dikke kans dat iemand het dan wel weet.
Als ik jou was zou ik gewoon net zo lang naar dat nummer van Ziggo bellen totdat je weer in de wachtrij wordt gezet en het nummer hoort. Zorg dat je opname apparatuur laat meelopen en zet het resultaat vervolgens hier nee. Dikke kans dat iemand het dan wel weet.
Kutte is alleen dat ze bij Ziggo soms heel snel zijn met opnemen
Ik probeerde het laatst, maar toen speelde er een ander nummer en kreeg ik ook snel iemand aan de lijn.Verder, misschien is het iets van Bonnie Tyler? Zomaar een gok.
Heb net een aantal nummer gechecked, maar ik denk ook niet dat zij het is. Haar stem is ook wat anders.
0
geplaatst: 25 juli 2012, 20:43 uur
herman schreef:
Is er een Ziggo helpdeskforum? Wellicht kun je het daar vragen. Kan iedereen die naar Ziggo belt een oortje voor je openhouden.
Heb een forum gevonden. Ik ga daar 's rondneuzen!
0
Onweerwolf
geplaatst: 25 juli 2012, 20:43 uur
herman schreef:
Dat is best een goede tip zeg.

0
Onweerwolf
geplaatst: 25 juli 2012, 20:45 uur
En het is ook niet toevallig Moonlight Shadow toch? Dat andere nummer van Oldfield & Reilly. Voldoet niet qua tekst, maar goed.
0
Onweerwolf
geplaatst: 25 juli 2012, 20:50 uur
En andere link die ik nog wel zie met Maggie Reilly qua stemgeluid (toch enigszins), typisch '80's en ook vooral qua kapsel is Heart.
0
geplaatst: 25 juli 2012, 20:58 uur
Onweerwolf schreef:
En andere link die ik nog wel zie met Maggie Reilly qua stemgeluid (toch enigszins), typisch '80's en ook vooral qua kapsel is Heart.
Alone ken ik, erg goed nummer
Zit nu allemaal nummers van haar te luisteren om te kijken of ie er wellicht tussen zit.Net een uitspraak van iemand op een forum gevonden dat Abba de wachtmuziek van Ziggo verzorgd, met als gevolg dat ik de marteling heb moeten doorstaan een aantal nummers te checken, maar Abba is het ook absoluut niet.
0
geplaatst: 26 juli 2012, 16:49 uur
IK HEB 'M GEVONDEN!!!! Althans, het nummer heeft mij gevonden 
WAT EEN TOEVAL. Ik zei net tegen een collega dat ik het nummer nogsteeds niet gevonden heb, want hij heeft mij er ook al enige tijd mee geholpen en net precies op dat moment hoor ik het nummer op 8FM. Die zender heb ik sinds mijn gesprek met Ziggo al opstaan in de hoop dat ie langs zou komen.
Maar iedereen alsnog onwijs bedankt voor de hulp
KOMT IE:
YouTube - Sonique - It Feels So Good (1999) HD

WAT EEN TOEVAL. Ik zei net tegen een collega dat ik het nummer nogsteeds niet gevonden heb, want hij heeft mij er ook al enige tijd mee geholpen en net precies op dat moment hoor ik het nummer op 8FM. Die zender heb ik sinds mijn gesprek met Ziggo al opstaan in de hoop dat ie langs zou komen.

KOMT IE:
0
geplaatst: 26 juli 2012, 19:15 uur
Lijkt op Mike Oldfield -Go to France???? You gotta be joking 
Sonique was ook redelijk bekend als Dj - dat heb ik MIke of Sally nooit zien doen.

Sonique was ook redelijk bekend als Dj - dat heb ik MIke of Sally nooit zien doen.
0
geplaatst: 26 juli 2012, 19:52 uur
De vergelijking was misschien wat vergezocht, maar To France was het enige nummer waar It Feels So Good me aan moest denken.
0
geplaatst: 26 juli 2012, 20:35 uur
U-96 schreef:
De vergelijking was misschien wat vergezocht, maar To France was het enige nummer waar It Feels So Good me aan moest denken.
Had ik eerder break beats, 2/4 genoemd, vrouwenstem met fade in/out en vervorming. Iedereen zat hier duidelijk folksy te denken, vandaar.
0
geplaatst: 26 juli 2012, 21:26 uur
U-96 schreef:
Mijn muziekkennis is vrij beperkt.
Dan ben je hier op de goeie plek om nieuwe ideeën en inzichten op te doen.Mijn muziekkennis is vrij beperkt.
Heb hier zelf ook veel ideeën opgedaan.
0
Onweerwolf
geplaatst: 26 juli 2012, 21:28 uur
U-96 schreef:
KOMT IE:

KOMT IE:
Gefeliciteerd.

0
geplaatst: 26 juli 2012, 21:37 uur
Mjuman schreef:
Heb hier zelf ook veel ideeën opgedaan.
(quote)
Dan ben je hier op de goeie plek om nieuwe ideeën en inzichten op te doen.Heb hier zelf ook veel ideeën opgedaan.
Das waar

Ben iig wel giga fan van Nick Cave, Leonard Cohen, Falkenbach, Arcana en Burzum. Dat luister ik dan ook vaak, maar ook een hoop rondom.
0
geplaatst: 26 juli 2012, 21:38 uur
Thanks

Ik blijf het raar vinden dat dat nummer nergens terug te vinden is in toplijsten Dance, Trance en Disco etc op Youtube.
0
geplaatst: 3 augustus 2012, 19:57 uur
In Genres > Electronic > Ik zoek bepaald soort elektronische muziek: please help:
Hallo,
ik zal mijn best doen goed te beschrijven wat ik zoek:
ik zoek elektronische muziek, zonder zang, met veel delay en reverb(sorry ken alleen gitaartermen) . Ik hoor het vaak op feestjes maar ik kom er maar niet achter op welke stijl/welke artisten ik op moet zoeken.
Een voorbeeld wat erop lijkt (qua delay en reverb): Pink Floyd - Any colour you like
7. Any Colour You Like (Dark Side of the Moon) - YouTube
Ik weet dat de beschrijving minimaal is en de zoekopdracht alsnog erg breed is, maar post aub wel dingen waarvan je denkt dat het overeen komt! Please help me out! Thanks!
Hallo,
ik zal mijn best doen goed te beschrijven wat ik zoek:
ik zoek elektronische muziek, zonder zang, met veel delay en reverb(sorry ken alleen gitaartermen) . Ik hoor het vaak op feestjes maar ik kom er maar niet achter op welke stijl/welke artisten ik op moet zoeken.
Een voorbeeld wat erop lijkt (qua delay en reverb): Pink Floyd - Any colour you like
7. Any Colour You Like (Dark Side of the Moon) - YouTube
Ik weet dat de beschrijving minimaal is en de zoekopdracht alsnog erg breed is, maar post aub wel dingen waarvan je denkt dat het overeen komt! Please help me out! Thanks!
* denotes required fields.