Muziek / Algemeen / Ik zoek meer in de trant van...
zoeken in:
0
geplaatst: 3 augustus 2012, 21:06 uur
Nou, tis nog niet wat ik zoek, maar die dub plaat van massive attack lijkt er het meest op, maar dan niet dub
iets meer uptempo
0
Sietse
geplaatst: 5 augustus 2012, 12:37 uur
Tjoep schreef:
In Genres > Electronic > Ik zoek bepaald soort elektronische muziek: please help:
Hallo,
ik zal mijn best doen goed te beschrijven wat ik zoek:
ik zoek elektronische muziek, zonder zang, met veel delay en reverb(sorry ken alleen gitaartermen) . Ik hoor het vaak op feestjes maar ik kom er maar niet achter op welke stijl/welke artisten ik op moet zoeken.
Een voorbeeld wat erop lijkt (qua delay en reverb): Pink Floyd - Any colour you like
7. Any Colour You Like (Dark Side of the Moon) - YouTube
Ik weet dat de beschrijving minimaal is en de zoekopdracht alsnog erg breed is, maar post aub wel dingen waarvan je denkt dat het overeen komt! Please help me out! Thanks!
In Genres > Electronic > Ik zoek bepaald soort elektronische muziek: please help:
Hallo,
ik zal mijn best doen goed te beschrijven wat ik zoek:
ik zoek elektronische muziek, zonder zang, met veel delay en reverb(sorry ken alleen gitaartermen) . Ik hoor het vaak op feestjes maar ik kom er maar niet achter op welke stijl/welke artisten ik op moet zoeken.
Een voorbeeld wat erop lijkt (qua delay en reverb): Pink Floyd - Any colour you like
7. Any Colour You Like (Dark Side of the Moon) - YouTube
Ik weet dat de beschrijving minimaal is en de zoekopdracht alsnog erg breed is, maar post aub wel dingen waarvan je denkt dat het overeen komt! Please help me out! Thanks!
Misschien dat Expo 70 wat voor je is, is iets meer space en drone maar qua gevoel komt het aardig in de buurt.
0
Sietse
geplaatst: 5 augustus 2012, 12:40 uur
Of misschien het album Heru van Lamp of the Universe
(is ook meer psychedelisch en space, maar ook hier hoor ik duidelijke raakvlakken).
(is ook meer psychedelisch en space, maar ook hier hoor ik duidelijke raakvlakken).
0
geplaatst: 7 augustus 2012, 20:34 uur
In Genres > Rock > Nederlandstalig vs Engels gewouwel:
Soms ben ik dat Engelstalige gewouwel zat en wil ik echt goede nederlandstalige rock/metal/alternative/hardcore. En dan bedoel ik niet dat alleen de muziek goed is maar het nederlandstalige gedeelte. Wat ik bedoel is muziek als Valst Licht, Grof Geschut, Boudewijn de Groot en geen troep zoals Bløf, Acda en de Munnick (beide echte Gruwel, afgrijselijke IJzige stemmen).
Vroeger had je nog wel Het Goede Doel, Klein Orkest e.d. En van nederlandstalige metal/hardcore kan ik me al helemaal weinig voorstellen.
Wie roept?
Soms ben ik dat Engelstalige gewouwel zat en wil ik echt goede nederlandstalige rock/metal/alternative/hardcore. En dan bedoel ik niet dat alleen de muziek goed is maar het nederlandstalige gedeelte. Wat ik bedoel is muziek als Valst Licht, Grof Geschut, Boudewijn de Groot en geen troep zoals Bløf, Acda en de Munnick (beide echte Gruwel, afgrijselijke IJzige stemmen).
Vroeger had je nog wel Het Goede Doel, Klein Orkest e.d. En van nederlandstalige metal/hardcore kan ik me al helemaal weinig voorstellen.
Wie roept?
0
geplaatst: 7 augustus 2012, 21:17 uur
Spinvis, De Kift, Eefje de Visser en Roosbeef zijn voorbeelden van prima Nederlandstalige artiesten. Shikari is een Groningse screamoband die ook Nederlandstalige nummers heeft, maar daarbij hoor je toch niet wat voor taal het is
Verder weet ik dat er ook wat Nederlandstalige metalbands zijn, maar die ken ik zelf verder niet. Ook zijn er geweldige Nederlandstalige hiphopacts (Opgezwolle, Typhoon, 0118-Vier, Jawat! of Zo Moeilijk bijvoorbeeld), maar ik weet niet of je dat kan waarderen.
Moet dit overigens niet met een ander topic samengevoegd worden?
Verder weet ik dat er ook wat Nederlandstalige metalbands zijn, maar die ken ik zelf verder niet. Ook zijn er geweldige Nederlandstalige hiphopacts (Opgezwolle, Typhoon, 0118-Vier, Jawat! of Zo Moeilijk bijvoorbeeld), maar ik weet niet of je dat kan waarderen.Moet dit overigens niet met een ander topic samengevoegd worden?
0
geplaatst: 7 augustus 2012, 22:08 uur
Ik ben net naar een nederlandstalige (doom)metalband aan het luisteren. Heerlijke band, vind ik zelf.
Hun cd is gratis te downloaden op hun bandcamp: De Zwaarte van het Doorstane | Akelei - akelei.bandcamp.com
Ik ben fan.
Hun cd is gratis te downloaden op hun bandcamp: De Zwaarte van het Doorstane | Akelei - akelei.bandcamp.com
Ik ben fan.

0
geplaatst: 8 augustus 2012, 00:28 uur
muziekcentimeter schreef:
En van nederlandstalige metal/hardcore kan ik me al helemaal weinig voorstellen.
En van nederlandstalige metal/hardcore kan ik me al helemaal weinig voorstellen.
Neuk! en Doodschop Hardcore zijn de eerste twee bands waar ik op kan komen. Die eerste is hardcore punk (dacht ik), die tweede is beatdown hardcore.
0
geplaatst: 8 augustus 2012, 11:24 uur
Heidevolk (folkmetal, aanrader!)
Hellebaard (black metal)
Fluisterwoud (black metal)
Gewapend Beton (punk/hardcore)
KouweMakkers (volgens de band: metal, hardcore rock & pop, aanrader!)
The Shavers (rock)
Staal (Rock)
Paar video's:
Hellebaard (black metal)
Fluisterwoud (black metal)
Gewapend Beton (punk/hardcore)
KouweMakkers (volgens de band: metal, hardcore rock & pop, aanrader!)
The Shavers (rock)
Staal (Rock)
Paar video's:
0
geplaatst: 8 augustus 2012, 18:38 uur
JSPR_G schreef:
Ik ben net naar een nederlandstalige (doom)metalband aan het luisteren. Heerlijke band, vind ik zelf.
(embed)
Ik ben fan.
(embed)
Ik ben fan.
De beste tip die je kunt krijgen !!!!! Echt, ga dit album luisteren, dit is zo geweldig goed (en onbekend) dat het niet meer grappig is.
Inderdaad gratis te downloaden bij de band zelf. Maar als eeuwige liefhebber van fysiek......want ook sex doe je toch liever fysiek dan virtueel........heb ik na een leuk mail contact met de zanger/gitarist de cd besteld voor een 10tje geloof ik. Elke cent waard.
0
Sietse
geplaatst: 8 augustus 2012, 21:17 uur
Hardcore / Punk / Powerviolence:
Mihoen! en Seein' Red
Mihoen!
Seein' Red
Mihoen! en Seein' Red
Mihoen!
Seein' Red
0
geplaatst: 10 augustus 2012, 11:24 uur
Kijk, percies waar ik naar zocht. Akelei & Shikari helmaal perfect. De rest nog aan het uitzoeken.
0
geplaatst: 10 augustus 2012, 13:34 uur
Dat is toch die voetballer?
Ik had overigens geen idee dat Shikari Nederlandstalige nummers had.
0
geplaatst: 10 augustus 2012, 18:52 uur
JSPR_G schreef:
(embed)
Ik ben fan.
Wat is dit slecht... die teksten... Ik ben net naar een nederlandstalige (doom)metalband aan het luisteren. Heerlijke band, vind ik zelf.
(embed)
Ik ben fan.

0
geplaatst: 10 augustus 2012, 20:41 uur
bennerd schreef:
Op het verzamelalbum staat er alvast één (Ons Land), maar ze hebben er daarna volgens mij nog meer gemaakt meende ik gelezen te hebben, maar die EP's/albums staan (nog) niet op MuMe.
0
Dikkop
geplaatst: 18 augustus 2012, 19:25 uur
Ik kan je jammergenoeg niet helpen Don Cappuccino.
Iemand die nummers als deze kent?
Iemand die nummers als deze kent?
0
Raffael1977
geplaatst: 19 augustus 2012, 14:17 uur
@Don Cappuccino
is wel een rustige track van ze omdat in deze muziek typeer als experimentele rock/metal en dan zou je dit wel eens kunnen proberen.
Ik heb zelf ook nog een paar albums van een groep waarvan ik de naam niet weet lol. ben niet zo thuis in deze stijl maar het experimentele kan ik zeker waarderen. kom ik erop plaats ik hem wel.
is wel een rustige track van ze omdat in deze muziek typeer als experimentele rock/metal en dan zou je dit wel eens kunnen proberen.
Ik heb zelf ook nog een paar albums van een groep waarvan ik de naam niet weet lol. ben niet zo thuis in deze stijl maar het experimentele kan ik zeker waarderen. kom ik erop plaats ik hem wel.
0
geplaatst: 19 augustus 2012, 15:06 uur
Haha, Les Discrets ken ik al. 
Ik wacht wel op die naam die je nu niet weet.

Ik wacht wel op die naam die je nu niet weet.
0
geplaatst: 4 september 2012, 00:19 uur
Alcest....Les discrets...........dan heb je het over Neige...en dan kom je automatisch ook uit bij Amesoeurs, Lantlos, Old silver key...
Misschien is Falloch wat voor je...
Ik probeer maar wat hier mee....
0
geplaatst: 4 september 2012, 18:46 uur
Ik bedoelde het iets preciezer. Tir Nan Og is een vrij afwijkend nummer van Alcest wat helemaal niet onder rock of metal valt. Ik zocht meer in die stijl van dat nummer. Ik weet het niet zeker maar volgens mij is het een beetje Keltisch of new age.
Maar paar namen die jij hier neerzet ken ik nog niet, Bakema NL.
Maar paar namen die jij hier neerzet ken ik nog niet, Bakema NL.

0
geplaatst: 4 september 2012, 19:19 uur
Ik heb onlangs Dinosaur Jr. gezien. In hun set speelden ze ook een hardcore nummer, dat me erg goed beviel. Ik wil wel meer hardcore luisteren, helaas is het meeste dat ik hoor emo-rommel of aanstellerig. Ook niet van die breakdown-dingen graag, daar heb ik een hartsgrondige hekel aan.
Iemand tips?
Iemand tips?
0
sxesven
geplaatst: 4 september 2012, 19:24 uur
'Een hardcorenummer' - misschien enig idee wat of in ieder geval welke stijl?
0
geplaatst: 4 september 2012, 19:36 uur
Rise & Fall is een uitstekende hardcoreband uit Gent. Bedoel je zoiets?
0
geplaatst: 4 september 2012, 19:49 uur
sxesven schreef:
'Een hardcorenummer' - misschien enig idee wat of in ieder geval welke stijl?
Helaas heb ik absoluut geen kennis van stijlen etc. Het was wel echt nog punk: kort en snel. Geen intro, geen outro, geen solos. Gewoon meteen knallen en een minuutje later gedaan. Zangpartijen worden geschreeuwd maar niet met een geforceerde knor of brulstem o.i.d. 'Een hardcorenummer' - misschien enig idee wat of in ieder geval welke stijl?
Rise and Fall vind ik helaas niet mooi. Dat brullen en de gitaarpartijen bevallen me niet. Toch bedankt voor de poging.
0
sxesven
geplaatst: 4 september 2012, 20:33 uur
Hier iets bij? Beetje allegaartje om een idee te krijgen wat je zoekt.
.
.
* denotes required fields.