Muziek / Algemeen / Ik zoek meer in de trant van...
zoeken in:
0
geplaatst: 4 september 2012, 20:35 uur
SpaceLee schreef:
Rise and Fall vind ik helaas niet mooi. Dat brullen en de gitaarpartijen bevallen me niet. Toch bedankt voor de poging.
(quote)
Helaas heb ik absoluut geen kennis van stijlen etc. Het was wel echt nog punk: kort en snel. Geen intro, geen outro, geen solos. Gewoon meteen knallen en een minuutje later gedaan. Zangpartijen worden geschreeuwd maar niet met een geforceerde knor of brulstem o.i.d. Rise and Fall vind ik helaas niet mooi. Dat brullen en de gitaarpartijen bevallen me niet. Toch bedankt voor de poging.
Lionheart - The Will to Survive (2007)
Terror - Lowest of the Low (2003)
Defeater - Travels (2008)
Blacklisted - Heavier Than Heaven, Lonelier Than God (2008)
Throwdown - Haymaker (2003)
Oh ja, hardcore zonder breakdowns ga je niet vinden.

0
geplaatst: 4 september 2012, 22:26 uur
sxesven schreef:
Jawel hoor.
(quote)
Jawel hoor.
Moderne hardcore althans?
0
geplaatst: 5 september 2012, 12:18 uur
Oh, daar gaat iemand aan de goede smaak! 
Trash Talk (Walking Disease), Ceremony (Violence Violence), oude Blacklisted, Bracewar, Swamp Thing, Infest (de Amerikaanse band), Black Flag (al het werk tot en met Damaged), Outbreak, Down to Nothing, Youth of Today, Trapped Under Ice, Punch, Cerebral Ballzy, Trap Them, Bane, True Colors, oude 7Seconds, Floorpunch, 108, Judge, Warzone, Backfire!, Minor Threat, Dead Kennedys, The Exploited (hoewel dat gewoon punk is), Agnostic Front (Victim in Pain), Zeke, Kid Dynamite of Coke Bust.
Dat zijn bands die min of meer aan je voorwaarden voldoen. Als daar niets goed tussen zit, dan vrees ik dat het genre niet echt iets voor jou is.

Trash Talk (Walking Disease), Ceremony (Violence Violence), oude Blacklisted, Bracewar, Swamp Thing, Infest (de Amerikaanse band), Black Flag (al het werk tot en met Damaged), Outbreak, Down to Nothing, Youth of Today, Trapped Under Ice, Punch, Cerebral Ballzy, Trap Them, Bane, True Colors, oude 7Seconds, Floorpunch, 108, Judge, Warzone, Backfire!, Minor Threat, Dead Kennedys, The Exploited (hoewel dat gewoon punk is), Agnostic Front (Victim in Pain), Zeke, Kid Dynamite of Coke Bust.
Dat zijn bands die min of meer aan je voorwaarden voldoen. Als daar niets goed tussen zit, dan vrees ik dat het genre niet echt iets voor jou is.
0
geplaatst: 5 september 2012, 18:20 uur
Bedankt voor de tips. Ik ga me er eens door werken, de filmpjes bekijken enz, en zal er nog op terug komen.
Black Flag ken ik en is een goeie. Inderdaad in die richting. Big Black vind ik bijv. ook heel goed (al is dat gewoon hardere punk zou ik zeggen.)
Black Flag ken ik en is een goeie. Inderdaad in die richting. Big Black vind ik bijv. ook heel goed (al is dat gewoon hardere punk zou ik zeggen.)
0
geplaatst: 5 september 2012, 18:32 uur
sxesven schreef:
Hier iets bij? Beetje allegaartje om een idee te krijgen wat je zoekt.
Hier iets bij? Beetje allegaartje om een idee te krijgen wat je zoekt.
Dat nummer van Refused vind ik leuk. En die Minor Threat zeker ook.
0
geplaatst: 7 september 2012, 01:30 uur
In Muziek > Toplijsten en favorieten > Italiaanse muziek:
Kent iemand mooie Italiaanse hedendaagse (rock)muziek ?
Ik luister nu Vasco Rossi, maar ik vind dat hij hij een beetje vals zingt.
Kent iemand mooie Italiaanse hedendaagse (rock)muziek ?
Ik luister nu Vasco Rossi, maar ik vind dat hij hij een beetje vals zingt.
0
geplaatst: 17 september 2012, 17:12 uur
Ik zoek meer in de trant van DJ Shadow & Cut Chemist - B...
0
Misterfool
geplaatst: 13 oktober 2012, 18:39 uur
Eigenlijk ben ik zeer benieuwd of er iets bestaat als wereld/metal of metal/wereld. Dat lijkt me nou echt iets wat zeer mooi kan klinken. Donkere Afrikaans getrommel met een scheurende gitaar en doorleefd grafgerochel bijvoorbeeld.
0
geplaatst: 13 oktober 2012, 18:45 uur
Dan zou je Dar De Duh van Dordeduh en Om van Negura Bunget eens moeten proberen. En Roots van Sepultura.
0
geplaatst: 13 oktober 2012, 19:12 uur
Dan moet je Dordeduh zeker gaan beluisteren, kobe bryant fan. Dat is een band met twee ex-leden van Negura Bunget.
0
geplaatst: 14 oktober 2012, 14:49 uur
weet iemand nog wat recente catchy hardrock à la band of skulls, blood red shoes en de white stripes?
0
geplaatst: 14 oktober 2012, 15:06 uur
Misterfool schreef:
Eigenlijk ben ik zeer benieuwd of er iets bestaat als wereld/metal of metal/wereld. Dat lijkt me nou echt iets wat zeer mooi kan klinken. Donkere Afrikaans getrommel met een scheurende gitaar en doorleefd grafgerochel bijvoorbeeld.
Het Braziliaanse Angra maakt - met name op het album Holy Land - prog/powermetal met Zuid-Amerikaanse ritmes erdoorheen. The Alchemist is stoner/death (grafgerochel included) uit Australië dat ook zeer etnisch klinkt. Ik kan ik niet helemaal uitleggen, maar ik denk dat met name dit is waar je op doelt...Eigenlijk ben ik zeer benieuwd of er iets bestaat als wereld/metal of metal/wereld. Dat lijkt me nou echt iets wat zeer mooi kan klinken. Donkere Afrikaans getrommel met een scheurende gitaar en doorleefd grafgerochel bijvoorbeeld.
0
Misterfool
geplaatst: 14 oktober 2012, 15:31 uur
Jasper en Don Ik ga de tips eens bekijken, maar vooral beluisteren natuurlijk.Edit: Om, van negura Bunget en Holy land van Angra toegevoegd aan mijn afspeellijst bij Grooveshark.
0
geplaatst: 14 oktober 2012, 16:19 uur
SpaceLee schreef:
weet iemand nog wat recente catchy hardrock à la band of skulls, blood red shoes en de white stripes?
The Kills, The Black Keys, en de eerste plaat van The Death Letters
The Dead Weather, The Raconteurs (beiden met Jack White)
0
geplaatst: 14 oktober 2012, 21:28 uur
Ben opzoek naar soul. Rauwe Soul/Funk. Iets als Funkadelic, Sly and the Family Stone (bepaalde nummers) en Baby Huey. In de trant van nummers zoals hieronder. Die enigszins psychedelisch zijn en de gitaar nog laten scheuren. Wilson Pickett - hey joe, ook een goed voorbeeld.
(had ook The Who kunnen zijn
)
Iemand??
)Iemand??
0
geplaatst: 14 oktober 2012, 22:03 uur
Misterfool schreef:
Niet helemaal die richting, maar toch ook weer een beetje wel, maar ik ben wel benieuwd wat je dan van Alamaailman Vasarat - Kaarmelautakunta vindt.. moet je dan ook haast wel voor in de stemming zijn
0
geplaatst: 14 oktober 2012, 23:17 uur
Misterfool schreef:
Als het van een ander werelddeel mag zijn: Tengger Cavalry
0
geplaatst: 15 oktober 2012, 00:40 uur
Misterfool schreef:
Er bestaan redelijk wat metalbands met Oosterse/Arabische invloeden. Vind ik wel lollig soms, en wel goed soms ook.
Deze bijvoorbeeld vind ik zeer geslaagd:
Myrath - Tales of the Sands (2011)
Deze Franse band is ook wel het beluisteren waard: Arkan - Hilal (2008)
0
geplaatst: 15 oktober 2012, 22:18 uur
mr-mucho schreef:
Ben opzoek naar soul. Rauwe Soul/Funk. Iets als Funkadelic, Sly and the Family Stone (bepaalde nummers) en Baby Huey. In de trant van nummers zoals hieronder. Die enigszins psychedelisch zijn en de gitaar nog laten scheuren. Wilson Pickett - hey joe, ook een goed voorbeeld.
(embed)
(embed)
)
(embed)
Iemand??
(embed)
(embed)
)(embed)
Iemand??
dit zijn aanbevelingen in dat straatje:
Brothers Unlimited - Who's for the Young (1970)
Black Merda - Black Merda (1970)
Chairmen of the Board - Skin I'm In (1974)
0
k.grubs
geplaatst: 16 oktober 2012, 11:25 uur
@mr mucho - Prince! En George Clinton (en vroege RHCP)
0
geplaatst: 16 oktober 2012, 12:11 uur
Dan zou ik verder teruggaan en kijken naar compilaties op Stax 3000 Volts of Stax (1994), Atlantic, bijv Atlantic Rhythm & Blues Vol 3: 1955-1958 (1985) of Okeh - alsmede compilaties van obscure US soul labels (wel te vinden bij Plato), Vampi Soul etc. Veel bijzonder materiaal uit de 70s is inmiddels gereleasd op cd (compilatie).
0
geplaatst: 17 oktober 2012, 11:54 uur
Misterfool schreef:
Afrikaanse metal kan ik je niet mee helpen (ik ben benieuwd of iemand dat wel kan), maar probeer deze 2 eens:
Orphaned Land - Mabool
Israëlische metalplaat met referenties naar de Arabische, Joodse, Romeinse en Aramese cultuur en geschiedenis en een keur aan Midden-Oosters instrumentarium.
John Zorn - Xu Feng
Wordt gecategoriseerd als avant-gardistische jazz, maar klinkt meer als Chinese death metal.
0
geplaatst: 17 oktober 2012, 12:10 uur
Titmeister schreef:
John Zorn - Xu Feng
Wordt gecategoriseerd als avant-gardistische jazz, maar klinkt meer als Chinese death metal.
John Zorn - Xu Feng
Hé, da's een mooie tip, bedankt!
0
geplaatst: 23 oktober 2012, 17:55 uur
Ik zoek meer hardrock/metal bands in de style van bijvoorbeeld Jorn, Judas Priest & Dio.
Iemand ideetjes?
Iemand ideetjes?
0
geplaatst: 23 oktober 2012, 18:27 uur
Primal Fear, die zang zul je zeker kunnen waarderen en de muziek is rechttoe-rechtaan metal, maar wel degelijk. Check het album Seven Seals maar. 

* denotes required fields.