Muziek / Algemeen / Ik zoek meer in de trant van...
zoeken in:
0
geplaatst: 20 september 2007, 19:59 uur
Bots en Fungus ken ik al, de rest ga ik naar op zoek! Thanks!
0
geplaatst: 21 september 2007, 00:05 uur
Titmeister schreef:
Ik ben op zoek naar goede Nederlandse folk(-rock)...
Ik ben op zoek naar goede Nederlandse folk(-rock)...
Wè-Nun Henk.
Mag het ook Belgisch zijn?
Kadril, Ambrozijn, Urban Trad, Laïs.
Folkroddels.
0
geplaatst: 24 september 2007, 21:59 uur
In Genres > Rock > Wie heeft er tips voor me?:
Ik ben nog redelijk ongeschoold in de rock/metal wereld maar mijn muzieksmaak ontwikkeld zich wel steeds meer deze kant op. De afgelopen weken heb ik cd's van de onderstaande bands grijs gedraaid:
Threat Signal
Drowning Pool
All That Remains
Flyleaf
Disturbed
Evanescence
Rise Against
Kan iemand me nog bands aanbevelen die een beetje in hetzelfde straatje passen?
Thanks!!!
Ik ben nog redelijk ongeschoold in de rock/metal wereld maar mijn muzieksmaak ontwikkeld zich wel steeds meer deze kant op. De afgelopen weken heb ik cd's van de onderstaande bands grijs gedraaid:
Threat Signal
Drowning Pool
All That Remains
Flyleaf
Disturbed
Evanescence
Rise Against
Kan iemand me nog bands aanbevelen die een beetje in hetzelfde straatje passen?
Thanks!!!
0
Raekwon the chef
geplaatst: 24 september 2007, 22:05 uur
Als je Evanescence graag luisterd, denk ik dat je Within Temptation, Epica, Nightwish en al dat soort bands ook wel goed vind
0
geplaatst: 24 september 2007, 22:07 uur
De top 250 staat vol met goede rockbands; probeer iets van Muse, Soundgarden, Nine Inch Nails of Tool zou ik zeggen.
0
godlydevil7
geplaatst: 24 september 2007, 22:09 uur
Ik kon eerst ook die bands ontzettend waarderen, toen luisterde ik ook naar:
Anthrax, hoewel het niet Nu-metal is, denk ik dat het wel fijn is om te horen, als je deze niet leuk vindt is de volgende misschien een goede aanrader:
System of a down. En dan vooral de albums "Toxicity" en "Mezmerize"
Als je aan Tyris weet te komen ben je een hele goede zoeker. Tot nu toe heb ik een nummer van ze gehoord, en dat kon ik wel waarderen.
Pitchshifter is misschien ook wel leuk, past ook een beetje in dat straatje.
En tot slot is Staind wel leuk, niet al te hard (nouja ik ben nu ook wel wat gewend) maar wel ontzettend leuk om naar te luisteren.
Hoop dat je er wat aan hebt
Wat je uiteraard ook kan proberen is kijken op welke albums degenen die op de door jou genoemde albums stemmen nog meer stemmen. Zo ben ik me tenminste een beetje muzikaal gaan ontwikkelen (hoewel mijn stemmen daar nu nog wel staan, maar eigenlijk luister ik er nu niet echt meer naar.)
Anthrax, hoewel het niet Nu-metal is, denk ik dat het wel fijn is om te horen, als je deze niet leuk vindt is de volgende misschien een goede aanrader:
System of a down. En dan vooral de albums "Toxicity" en "Mezmerize"
Als je aan Tyris weet te komen ben je een hele goede zoeker. Tot nu toe heb ik een nummer van ze gehoord, en dat kon ik wel waarderen.
Pitchshifter is misschien ook wel leuk, past ook een beetje in dat straatje.
En tot slot is Staind wel leuk, niet al te hard (nouja ik ben nu ook wel wat gewend) maar wel ontzettend leuk om naar te luisteren.
Hoop dat je er wat aan hebt

Wat je uiteraard ook kan proberen is kijken op welke albums degenen die op de door jou genoemde albums stemmen nog meer stemmen. Zo ben ik me tenminste een beetje muzikaal gaan ontwikkelen (hoewel mijn stemmen daar nu nog wel staan, maar eigenlijk luister ik er nu niet echt meer naar.)
0
geplaatst: 24 september 2007, 22:13 uur
Bedankt voor de tips tot zover! Ik heb alweer een aantal bands genoemd zien worden die mijn aandacht wel kunnen gaan trekken denk ik!
0
geplaatst: 24 september 2007, 22:21 uur
0
geplaatst: 24 september 2007, 22:47 uur
Je zou Neil Halstead kunnen proberen of Sea Change van Beck. José González heeft er in de verte ook wel wat van weg. 

0
geplaatst: 24 september 2007, 22:58 uur
Ik zie dat je dat topic inmiddels gevonden hebt, dus dan kan deze dicht. Veel succes met de zoektocht!
0
die Lange
geplaatst: 28 september 2007, 18:28 uur
ik ben op zoek naar artiesten die vergelijkbaar zijn met (het latere werk) van Leonard Cohen
0
geplaatst: 19 oktober 2007, 16:25 uur
Yo, ik ben enorme fan van as i lay dying. nu ben ik druk op zoek naar bands die wat gelijkbaardig klinken qua hardheid,... die stem vind ik ook echt super. parkway drive vind ik ook goed maar verveelt iets sneller. Zachter dan AILD liever niet. 
Iemand ideêën?

Iemand ideêën?
0
geplaatst: 29 oktober 2007, 22:12 uur
Bij Gazpacho - Night (2007):
Misschien moet je ook eens Sylvan proberen!
vondeich schreef:
er zal toch wel een vreselijk goede plaat moeten komen wil die deze overtreffen
er zal toch wel een vreselijk goede plaat moeten komen wil die deze overtreffen
Misschien moet je ook eens Sylvan proberen!
0
geplaatst: 29 oktober 2007, 22:32 uur
Die maken inderdaad net als gazpacho ook heerlijke muziek. Kent iemand nog meer in die trant van muziek want je moet nogal zoeken om zulke prachtige bands te vinden.
0
vondeich
geplaatst: 30 oktober 2007, 21:21 uur
Zal ik zeker eens proberen, bedankt. Mijn reactie daarover zul je dan over een paar dagen wel zien bij Sylvan. Gezien de scores ga ik beginnen met posthumous silence
0
geplaatst: 31 oktober 2007, 21:52 uur
Hier staan wel wat tips tussen:
http://www.musicmeter.nl/forum/10/2948
Denk dat Boards of Canada/Plaid wel eens iets voor je zou kunnen zijn.
Maar bv. ook de releases van het City Centre Offices label (bv. die van Yasume en Ulrich Schnauss) zou je 's kunnen proberen.
http://www.musicmeter.nl/forum/10/2948
Denk dat Boards of Canada/Plaid wel eens iets voor je zou kunnen zijn.
Maar bv. ook de releases van het City Centre Offices label (bv. die van Yasume en Ulrich Schnauss) zou je 's kunnen proberen.
0
geplaatst: 8 november 2007, 21:46 uur
Bij The Van Jets - Electric Soldiers (2007):
kent er iemand nog groepen die zoals The Van Jets klinken (of beter)?
0
geplaatst: 26 november 2007, 08:11 uur
In Genres > Electronic > Last resort:
Weten jullie nog albums die te vergelijken zijn met Last Resort van Tentemoller? Dank u, Johan
Weten jullie nog albums die te vergelijken zijn met Last Resort van Tentemoller? Dank u, Johan
0
geplaatst: 27 november 2007, 15:20 uur
@herman: Boards of Canada is goed bevallen 
Bedankt, zal binnenkort die anderen ook eens bekijken.

Bedankt, zal binnenkort die anderen ook eens bekijken.
0
wcs
geplaatst: 28 november 2007, 14:43 uur
tvtje1 schreef:
Dit Zijn nog goeie groepen: black rebel motorcycle club,the datsuns,the black crowes, the black keys,buffalo tom
ze klinken niet precies zoals the van jets maar zijn ook allemaal goeie rockbands
* denotes required fields.