Muziek / Algemeen / Ik zoek meer in de trant van...
zoeken in:
0
geplaatst: 30 juli 2007, 20:48 uur
Ik zoek voor mijn lieve moeder, om haar meer in muziek te laten verdiepen, wat ze nu dus totaal niet doet: Meer in de trant van Enya.
0
Sietse
geplaatst: 30 juli 2007, 21:29 uur
draai gewoon eens Beirut thuis...wie weet pakt het wel
en anders Julee Cruise - Floating into the Night (1989) proberen.
en anders Julee Cruise - Floating into the Night (1989) proberen.
0
geplaatst: 18 augustus 2007, 22:35 uur
he dudes, ik luister niet zo vaak naar hiphop maar de laaste tijd vind ik deltron 3030 en dr octagone erug vet. ik zoek naar artiesten die een beetje vergelijkbare muziek hebben maar ik kom niet zo veel vinden, ik hoop dat een paar van jullie mij kunnen helpen. ik dacht dat de pharcyde is een beetje op leek maar dat viel wel mee. bij voorbaat dank.
0
geplaatst: 19 augustus 2007, 01:08 uur
Ik ben niet zo'n fan van beide maar volgens last.fm zijn deze artiesten vergelijkbaar.
Del tha Funkee Homosapien, Aesop Rock, MF Doom, Handsome Boy Modelling School, Blackalicious en Madvillain.
Del tha Funkee Homosapien, Aesop Rock, MF Doom, Handsome Boy Modelling School, Blackalicious en Madvillain.
0
raffael77
geplaatst: 19 augustus 2007, 11:00 uur
Del heeft er wel wat van weg. Sir Menelik is net zo iest als dr octa.. maar is ook bekend onder de naam Scaramanga of Laster. Luister ook naar alter ego van Octa namelijk Dr Dooom. Verder denk ik dat je Hieroglifics ook wel leuk vind, want daar zit del ook bij en de andere members hebben weg van elkaar. Dit zijn de andere van de groep.
Souls Of Mischief
Pep Love
A-Plus*
Casual
Domino
Jay Biz
Snupé
Opio*
Phesto*
Tajai*
Met sterretje zijn Souls of Mischief samen maar hebben ook solo's
Souls Of Mischief
Pep Love
A-Plus*
Casual
Domino
Jay Biz
Snupé
Opio*
Phesto*
Tajai*
Met sterretje zijn Souls of Mischief samen maar hebben ook solo's
0
Doom!
geplaatst: 12 september 2007, 22:26 uur
Hallo,
Ik zoek inmiddels al een lange tijd naar een rustige soort muziek. Mijn voorkeur gaat uit naar muziek in de trant van de live optredens van Vienna Teng. Deze optredens zijn namelijk prachtig. Haar stem in combinatie met de piano. Heerlijk.
Helaas kan haar album mij alleen niet bekoren. Dit komt puur omdat er allerlei ondersteunende instrumenten zijn toegevoegd op haar album. En hier heb ik totaal geen behoefte aan.
Ik zoek puur een zangeres die solo zingt en alleen wordt ondersteund door de piano als muziek instrument.
Voorbeeldje;
http://www.youtube.com/watch?v=lvzZF2fIjHA
Hopelijk heeft iemand een tip voor mij.
Groeten,
Ruud
Ik zoek inmiddels al een lange tijd naar een rustige soort muziek. Mijn voorkeur gaat uit naar muziek in de trant van de live optredens van Vienna Teng. Deze optredens zijn namelijk prachtig. Haar stem in combinatie met de piano. Heerlijk.
Helaas kan haar album mij alleen niet bekoren. Dit komt puur omdat er allerlei ondersteunende instrumenten zijn toegevoegd op haar album. En hier heb ik totaal geen behoefte aan.
Ik zoek puur een zangeres die solo zingt en alleen wordt ondersteund door de piano als muziek instrument.
Voorbeeldje;
http://www.youtube.com/watch?v=lvzZF2fIjHA
Hopelijk heeft iemand een tip voor mij.
Groeten,
Ruud
0
geplaatst: 13 september 2007, 10:50 uur
Probeer eens
Anjani - Blue Alert (vrouw met piano geproduceerd door Leonard Cohen.)
Anjani - Blue Alert (vrouw met piano geproduceerd door Leonard Cohen.)
0
EVANSHEWSON
geplaatst: 15 september 2007, 19:45 uur
En wat dacht je van Billie Holiday of Ella Fitzgerald, ook vaak erg rustig en biezonder classy...
0
geplaatst: 16 september 2007, 16:19 uur
Bij ´zangeres met piano´ denk ik meteen aan Veronique Sanson
Grootste (wereld-) hit van haar is Amoureuse, maar deze versie is met groot orkest (origineel is alleen met piano).
Grootste (wereld-) hit van haar is Amoureuse, maar deze versie is met groot orkest (origineel is alleen met piano).
0
VB1
geplaatst: 16 september 2007, 20:12 uur
Lukas schreef:
Heel stom... toch eens het album Documents van Postmen opgezet. Blijkt me heel goed te liggen, hiphop met melodieuze, zomerse (reggae)refreintjes. Ik vind de meeste hiphop snel eentonig worden, maar misschien dat iemand me hier stiekem wat kan doorspelen...
Heel stom... toch eens het album Documents van Postmen opgezet. Blijkt me heel goed te liggen, hiphop met melodieuze, zomerse (reggae)refreintjes. Ik vind de meeste hiphop snel eentonig worden, maar misschien dat iemand me hier stiekem wat kan doorspelen...

Probeer the Roots en the Pharcyde eens!
0
Bobiej
geplaatst: 16 september 2007, 20:30 uur
Ik zoek meer in de trant van... de drumgeoriënteerde metal van Chaos AD en Roots van Sepultura/Dark Ages van Soulfly.
Lekkere thrash dus, met flinke bak aan drumgeweld.
Lekkere thrash dus, met flinke bak aan drumgeweld.
0
geplaatst: 16 september 2007, 21:31 uur
0
geplaatst: 17 september 2007, 15:15 uur
Voorlopig zal ik nu wel wat te luisteren hebben
Ik ben benieuwd...!
Ik ben benieuwd...!
0
geplaatst: 17 september 2007, 22:41 uur
http://audiomap.tuneglue.net/
Leuke site om "meer in de trant van..." artiesten te ontdekken, mét uitgebrachte albums enzo, grappig speelgoed
Leuke site om "meer in de trant van..." artiesten te ontdekken, mét uitgebrachte albums enzo, grappig speelgoed

0
geplaatst: 18 september 2007, 00:48 uur
@Louis2703: Apartment, Alterkicks en, al van wat langer geleden, The Departure.
0
geplaatst: 19 september 2007, 18:54 uur
Ik zoek meer in de trant van het nummer Eisbär van Grauzone. Alvast bedankt.
0
geplaatst: 20 september 2007, 17:05 uur
R.K.Veulpoepers B.V. schiet me zo te binnen.
Anarchistische folk
van eind jaren zeventig, begin tachtig.
Anarchistische folk
0
geplaatst: 20 september 2007, 17:25 uur
@Titmeister: Fungus, CCC inc., Wolverlei, Gerard Van Maasakkers, Pigmeat, Reboelje, Ygdrassil, Watchman....
0
geplaatst: 20 september 2007, 19:34 uur
platedraaier schreef:
Anarchistische folk
Anarchistische folk
van eind jaren zeventig, begin tachtig.Helemaal eens. Men beginne met ´den Egelantier´, dat in mijn kennissenkring de status heeft van anthem. 5 stemmen heeft het album slechts.
Shangri-la´s rijtje is ook indrukewkkend. Ik ken ze niet allemaal trouwens. Past ´Bots´ ook nog in het rijtje, of is dat geen folk meer ´wat zullen we drinken´ ?
0
geplaatst: 20 september 2007, 19:42 uur
Inderdaad Bots ook nog en het zullen er vast veel meer zijn. 

* denotes required fields.