MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Ik zoek meer in de trant van...

zoeken in:
Is vrij bekend, en klinkt eerder licht... Had toch liever iets anders gehoord.

herman schreef:
Kijk eens in het 'electronic'-forum. Daar worden er een hoop genoemd.

Kan je me concreet tonen waar, aub? 'Electronic' levert immers niet de goede zoekresultaren op bij een algemene doorloop van het forum.

Kijk hier eens:

http://www.musicmeter.nl/forum/10/12

en:

http://www.musicmeter.nl/forum/10/2094

Overigens zijn Trentemoller en Soulwax best wel verschillende dingen...

Maar wb. Soulwax kan ik je alle remixes van bv. Phones, Erol Alkan en Justice wel aanraden. Of in ieder geval een boel, niet alle.

Avalanches vond ik trouwens wel een goede tip zelf.

Bij Caliban - The Undying Darkness (2006):

mysticwizard schreef:
Welke groepen zijn zo wat in het genre van deze groep of dit album?

http://www.last.fm/music/Narziss/+videos/+1-GfIXXKWg8w0
Narziss mss? Niet zo'n bekende band, maar klinkt wel vet vind ik!

En all that remains natuurlijk..!

Maarten||
Ik zou mij graag willen verbreden op het genre genaamd Ambient, welk aardige iemand zou mij een album als tip willen geven?

Woutt
Kijk eens naar bijv. Brian Eno - Another Green World, Boards Of Canada of Stars Of The Lid.

Ik zou graag eens wat meer geflipte electronica (breakcore) in de stijl van Xanopticon hebben. Iemand tips?

Ik zoek een Goeie Hiphop-album om lekker naar te luisteren zonder te skippen. Zelf heb ik heel veel albums en wil wat nieuwe dingen ontdekken. Ik heb liever dat de beats niet zo heel hard zijn gewoon rustige beats met mooie melodies er tussen en rustige lekker flowend raps. Mobb Deep stijl vind ik erg goed, Rappin 4-tay ook vooral zijn trax zoals Playaz Club.

Hebben jullie een aanrader voor mij ?
Check eventueel mn top10

Aan je stemmen te zien ken je denk ik toch al genoeg albums waar je niet hoeft te skippen?

wil wat nieuwe dingen ontdekken,

als ik een 5 stem of een 0,5 wilt zeggen dat het album goed is, of niets aan.

Albums die ik niet heb gestemt, vind ik mss maar de helft goed

nega schreef:
als ik een 5 stem of een 0,5 wilt zeggen dat het album goed is, of niets aan.

Beetje onvolwassen, toch? Een 5 staat gelijk aan een meesterwerk, en een 0,5 voor een stuk rotzooi waar letterlijk niks goeds op staat.

Wel een mooie nummer 1 by the way .

ik weet nie, ik kom snel in de mood van een album. en vind elke track erg goed meteen. ik heb altijd zoiets van. ja die track ga je echt niet zomaar op een album zetten, ik vind alles een klein meesterwerkje dan.

mja thnx voor je opmerking, ik zal nu wat kritischer zijn op dat gebied:D

maar ik heb nog steeds geen aanrader(A)

CaliLove
^^^^
Ik raad je Supreme Clientele van Ghostface Killah aan mocht je die nog niet kennen.
Verder is Capital Punishment van Big Punisher ook zeker een aanrader.
En verder, ja er zijn zoveel aanraders

Mischien oudere Nas albums, of CunninLynguists, of Naughty by Nature?

Bahamadia - Kollage
Charizma & Peanut Butter Wolf - Big Shots
Lord Finesse - The Awakening

gizmo_o
Ik heb sinds vandaag een account hier, maar hiervoor browsde ik al wel regelmatig deze site af op zoek naar leuke muziek. Zo ben ik o.a. tegen Antony and the Johnsons aangelopen. Ik heb inmiddels het album "Antony and the Johnsons" besteld, maar ik vroeg me af of MuMe-gebruikers nog tips hebben wat betreft andere folk/pop mix die op de stijl van Antony lijkt. Hartelijk dank!

Probeer Rufus Wainwright eens, ook een artiest met een vrij aparte stem net als Antony.

Wel lastige vraag zeg, Antony vind ik vrij uniek. Er komt binnenkort wel een nieuw album van hem, dus daar kun je zeker naar gaan uitkijken

Verschrikkelijk, die Anthony, enorm over het paard getild. Maar dat wilde je vast niet horen

Wat pop/folk betreft: heel anders dan Anthony maar vele malen beter en oerhollands (koopt Nederlandschen waar, zo helpen wij elkaar): Wouter Planteijdt - Yotter's Whiffle. Beetje Dylanesque.

PRobeer Joanna newsom, eens vooral haar eerste cd lijkt op het werk van Anthony.

Coco-rosie hun begin werk.

Jens Lekman - zijn laatste cd.

gizmo_o
Allen hartelijk bedankt voor de tips.

- Rufus Wainwright beviel me alleraardigst.
- Joanna Newsom geprobeerd en vond het eerlijk gezegd niks omdat haar stem me totaal niet raakte.
- Jens Lekman ben ik inmiddels mee bezig en bevalt me tot nu toe vrij aardig.
- Coco Rosie moet ik nog proberen
- Wouter Planteijdt helaas niet kunnen vinden

@ Musicfriek, wanneer komt zijn nieuwe album dan?

sxesven
Hmm, Joanna Newsom ligt nu sowieso al niet echt in het verlengde danwel verkorte van Antony, dus die had niet meteen getipt hoeven worden. Vermoed dat je CocoRosie ook weinig bijzonder zal vinden. Hoewel de artiesten uit het zogenoemde 'free-folk'-hoekje dat een paar jaar terug opeens mateloos populair werd (voornamelijk het zootje dat op The Golden Apples of the Sun te vinden was) danwel allemaal naarstig in een hokje geduwd werden, liggen ze muzikaal soms een flink eind uiteen. Joanna Newsom is vrij hardcore folky, CocoRosie speelt meer met pop, hiphop en noem maar op, Antony is weer wat compleet anders. Om een beetje een beeld te krijgen van wat er in die scene allemaal te vinden was/is kun je eerdergenoemde compilatie, samengesteld door Devendra Banhart (nog zo eentje), eens opzoeken. Zit wellicht nog wel iets van je gading tussen. Allemaal gelijkgestemde geesten in ieder geval, doch muzikaal dus nogal uiteenlopend.

Het viel me op dat Michael Cashmore nog niet getipt was, dus bij deze. Op The Snow Abides doet Antony ook een potje mee. Lijkt me meer van je gading. Klikken = kijken.

Joanna Newsom en Coco Rosie zijn niet echt vergelijkbaar met Antony. Het is meer dat ze elkaar kennen en wel eens dingen samen doen dan dat de muziek overeenkomt. zoals Sxesven al zei.

Deze, ook niet helemaal vergelijkbaar, maar komt wel meer in de buurt, zou je wel eens kunnen bevallen:

http://www.musicmeter.nl/album/71513

gizmo_o
Bedankt Sven en Woody.
CocoRosie vind ik persoonlijk niet echt leuk, maar Devendra Banhart is wel erg gaaf!
Ik moet Michael Cashmore en Dez Mona nog proberen.

sxesven
Van Michael Cashmore staat er dus een clipje bij. Da's dus makkelijk en vlug geprobeerd, me dunkt.

gizmo_o
Ik had die clip even over het hoofd gezien , maar nu ik die clip net heb beluisterd ben ik meteen meer muziek van Cashmore gaan zoeken! Hartelijk dank voor de tip Sven.

Bij Caliban - The Undying Darkness (2006):

mysticwizard schreef:
Welke groepen zijn zo wat in het genre van deze groep of dit album?

The Sorrow. Lijkt weer ontzettend veel op K.S.E. meet een vleugje Caliban er weer aan toegevoegd.

Born From Pain, (onze eigen nl'se metal band) denk ik ook wel.

Leng TChé kan je eventueel proberen maar die zijn ooit begonnen als een Grindcore band, moet je van houden natuutlijk

Maar als je dan toch een poging waagt moet je van hun absoluut The Process Of Elimination en Marasmus proberen.

Persoonlijk vind ik The Process of Elimination het beste , lekker lomp , bruut en het heeft een hele gave Artwork Cover

Ze zijn nog altijd vrij Grindcore hoor, met een heel pak Death Metal-invloeden, en niet altijd even serieus.

Maar over de beste plaat zijn we het iig eens, Don't Touch My Spandex en Motorgrinding blijven mijn favoriete nummers op die heerlijk lompe brulplaat.

Bij Joe Bonamassa - Sloe Gin (2007):

vandeweek geweest in Tivoli, wat een fenomeen op gitaar!

heeft iemand misschien nog tips voor vergelijkbare artiesten?

DonDijk
Stevie Ray Vaughan and Rory Gallagher

Gast
geplaatst: vandaag om 17:06 uur

geplaatst: vandaag om 17:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.