MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Ik zoek meer in de trant van...

zoeken in:
Qua kwaliteit zou ik ook inderdaad SRV en Rory aanbevelen, maar als je Bonamassa meer waardeert vanwege zijn poppy-inslag zou ik Eric Sardinas, Walter Trout, Coco Montaya, Gary Moore (op z'n bluesalbums) of Jon Amor eens checken.

Ter aanvulling van bovengenoemde fantastische artiesten: John Mayall & the Bluesbreakers(volgens mij haalt Joe Bonamassa veel inspiratie uit hun werk) ZZ Top uit de zeventiger jaren(gisteravond enorm genoten van Joe Bonamassa's vertolking van de ZZ Top cover Just Got Paid) Poppa Chubby en van eigen bodem Julian Sas.

bennerd schreef:
Maar over de beste plaat zijn we het iig eens, Don't Touch My Spandex en Motorgrinding blijven mijn favoriete nummers op die heerlijk lompe brulplaat.

Another Hit Single , Icon Resizer, Motorgrinding, Don't Touch My Spandex en Derisive Consience Zijn mijn absolute top 5 bij dat album

Net trouwens een video toegevoegd van Derisive consience, moet alleen nog goed gekeurd worden door de crew

Drie van de nummers die jij noemt (de reeds genoemden en Icon Resizer) komen zeker ook in mijn top 5 van dat album. Hm, moet het dringend maar eens herbeluisteren, tijdje geleden.

Ga ik vandaag ook weer eens doen

We zien elkaar wel weer eens bij het topic van Leng Tché

Ik ben de laatste tijd bezig om een vinyl collectie op te bouwen. Heb inmiddels Led Zeppelin en Jimi Hendrix ontdenkt en vind het echt vet! Graag wil ik meer van dit soort muziek uit 'het LP tijdperk' hebben, wie weet nog vette artiesten?

The Doors, Iron Butterfly, Savatage (niet echt uit het LP-tijdperk maar ik denk dat die wel op lp te vinden zijn ) en the Blue Öyster Cult, meer weet ik zo 1.2.3 niet

Swaffel, ik zie dat je hier net nieuw bent. Een handige tool van deze site is het zoeken naar top albums per jaar en zelfs genre. Als je links naar "Toplijsten" gaat en dan naar "overigen". Dan kan je per jaar of genre zoeken naar top albums. Zeker handig als je naar de wat algemenere albums op zoek bent. Succes!

Hallo iedereen

Ik moet morgen voor het school een dialoog in het frans doen. Wij doen iets in de aard van Mafia. Nu ben ik nog op zoek naar typische goede jaren 30 muziek of iets later of vroeger. Liefst in het Frans. Als iemand een tip heeft?

Alvast bedankt

Edith Piaf? Misschien? verder zou ik het echt niet weten.....Succes!

Ik zoek meer in de trant van Sonic Youth!! Iemand goeie suggesties?

Sonic youth is uniek, maar heeft wel raakvlakken met Dinosaur jr. en Sebadoh, noisepop. Het oude Subpop label had ook veel noise/rock bands zoals Mudhoney, The Dwarves, Supersuckers.

Persoonlijk vind ik Motorpsycho goed met lange noiserocksongs zoals op de plaat Roadwork vol.1 of Demon Box.

vin13 schreef:
Demon Box.

precies

@ kevindeb: Billie Holiday (is weliswaar niet Frans, maar toch...)

@ kevindeb: Josephine Baker natuurlijk, als je een interessant verhaal wil vertellen.

Thanks, vin13 en MuchTheSame, zal eens ff opzoek gaan naar deze platen!! en naar BRMC

Hallo iedereen

Ik heb eigenlijk een heel rare vraag. Ik ben mijn muziek een beetje beu gehoord maar ik weet niet naar hoe een muziek dat ik moet gaan zoeken. Dit hoor ik graag

Drinking in La-Bran Van 3000
Big City life-Mattafix
Rapture-Matalife
The Silence-Delirium

Ik weet dat die te weinig is om een duidelijk antwoord te geven maar als iemand tips heeft voor goede muziek dat hierbij een beetje aanleund zou dit heel plezant zijn.

Alvast bedankt

Urbanus?

Ik probeer me de laatste tijd een beetje meer in de electronische muziek te begeven. Orbital is een van de beste dingen die ik tot nog toe al gehoord heb. Enkele artiesten die daarmee vergelijkbaar zijn?

Probeer eens:

The Future Sound of London - Dead Cities
The Future Sound of London - Lifeforms (gaat meer richting ambient)
Leftfield - Leftism
Underworld - Dubnobasswithmyheadman
Reload - A Collection of Short Stories

Bij Pink Floyd - The Dark Side of the Moon (1973):

Ben sinds kort veel muziek uit de jaren 70 e.d. aan het luisteren, en ik kwam dit album tegen... ge-wel-dig kan iemand me misschien nog wat vergelijkbare albums noemen?

Ik ben uit dat tijdperk alleen bekend met Led Zeppelin, Black Sabbath en Bob Dylan... en Bob Marley natuurlijk, maar da's wat anders...

voltazy
je kan bezig de grote prog bands uit die tijd af te lopen:
yes, genesis, king crimson, van der graaf generator... etc.

of je kan naar muziek luisteren die in de buurt komt qua geluid:
porcupine tree bijvoorbeeld.

ok bedankt
Porcupine Tree ken ik natuurlijk

sq
andnino schreef:
kan iemand me misschien nog wat vergelijkbare albums noemen?

Van Yes neem je dan het beste Going for the One. Hoewel de meeste Yesliefhebbers zullen vinden dat ´Close to the Edge´ het beste is, benadert ´Going´ meer het cleane geluid zoals Dark Side .. dat ook heeft. Oudere progrock van Yes, Genesis en King Crimson vind ik zelf minder te vergelijken met Dark Side. Wel goed, maar anders.

Als je ze nog niet kent zou ik zeker eens luisteren naar de 70´s classics.

Mike Oldfield - Tubular Bells
Gewoon de eerste paar tonen horen. Dat eerste stukje is veel als achtergrondmuziek gebruikt, bij films, documentaires maar ook bij Bassie en Adriaan . Doet niets af aan de muziek. Misschien ken je t wel en wil je weten hoe het verder gaat.

Supertramp - Crime of the Century
Met hits ´School´ en ´Dreamer´, maar vooral het titelnumer is ook erg goed.

Als je erg gaat voor de rustige gedeelten zou je misschien ook iets kunnen proberen van The Alan Parsons Project. Niet mijn favoriet, maar er zijn nogal wat mensen die er anders over denken. Neem dan een van de oudere albums.

Mr. Parsons was ook niet voor niets de producer van The Dark Side...

Laatste tijd draai ik het album van Paolo Nutini helemaal grijs. Maar de beste man heeft nog maar 1 album uit, dus ik ben op zoek naar vergelijkbare muziek.

sq schreef:
Mike Oldfield - Tubular Bells
Gewoon de eerste paar tonen horen. Dat eerste stukje is veel als achtergrondmuziek gebruikt, bij films, documentaires maar ook bij Bassie en Adriaan . Doet niets af aan de muziek. Misschien ken je t wel en wil je weten hoe het verder gaat.

Waarschijnlijk kent bijna iedereen Tubular Bells wel, voornamelijk als het nummer van de film The Exorcist

Gast
geplaatst: vandaag om 20:42 uur

geplaatst: vandaag om 20:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.