MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Ik zoek meer in de trant van...

zoeken in:
np

altijd wel heilzaam, similar artists of zoeken op tag.

hmm ik vind eigenlijk nog steeds niet wat ik echt zoek, ik zoek meer die echt harde techno waarbij je helemaal los gaat

Een voorbeeld zou wel helpen natuurlijk.
En anders, een beetje vanalles:
Distance - My Demons (2007)
Booka Shade - Movements (2006)
Damiak - Micalavera (2007)
Ricardo Villalobos - Fabric 36 (2007)
Luomo - Vocalcity (2000)

Vermoedelijk kan een PM naar tuktak ook veel helpen.

harde techno, moet ik dan denken aan trance?

Harde techno, dank denk ik toch meer aan zoiets als Alexander Kowalski (youtube maar eens Speaker Attack) of wellicht Vitalic (youtube maar eens La Rock of My Friend Dario). Met dubstep heeft het niet veel te maken. Met die platen van FlyLo ook niet, alhoewel ik die wel erg goed vind.

EBM hoor je tegenwoordig niet echt meer in de clubs over het algemeen...

Een voorbeeldje zou inderdaad wel handig zijn.

Misschien kan je hier iets vinden:
UKF Drum & Bass
UFK Dubstep

Als ik aan harde techno denk, dan denk ik aan dit nummer:

a.k.a. Speedy J.

Sietse
Zoiets, al is het niet echt Techno

Bij The Stone Roses - The Stone Roses (1989):

Weet iemand een album of band met een soortgelijke sound als The Roses? Pop/Rock met Funk/Dance grooves?

Probeer deze en deze eens.

P-DawG
Ik zoek meer in de trant van... Archive
&
Ik zoek meer in de trant van... The xx
&
Ik zoek meer in de trant van... Yasume
&
Ik zoek meer in de trant van... Daniel Lemma

Lama komen.

Improvision
Blockhead, RJD2, Gold Panda, Pantha du Prince, Actress, Scuba, Caribou, The Cinematic Orchestra, Crystal Castles, Bibio, Baths,...

P-DawG
Ken ik allemaal al.

Ik haal Bonobo en Four Tet maar weg want dat slaat eigenlijk nergens op.

Poa
P-DawG schreef:
Ik zoek meer in de trant van... The xx

Ik zie erg vaak verwijzingen naar Colossal Youth van Young Marble Giants. Zelf heb ik deze nog niet geluisterd, maar misschien kun je er wat mee.

P-DawG schreef:

De helft van dat duo is Xela. Zijn vroege werk, For Frosty Mornings bijvoorbeeld, zou je eens kunnen checken. Na Tangled Wool is zijn muziek trouwens niet echt vergelijkbaar meer met Yasume.

P-DawG
Thanks voor de tips ik ga het gelijk checken !

Poa schreef:
(quote)

Ik zie erg vaak verwijzingen naar Colossal Youth van Young Marble Giants.

Dat is correct

Lukk0
P-DawG schreef:

Ulrich Schnauss - A Strangely Isolated Place

Ook uitgebracht op City Centre Offices, erg karakteristiek label, zegt dus eigenlijk al genoeg dat ze op hetzelfde label gezeten hebben. Deze vind ik zelf stukken beter dan Far Away Trains Passing By, die vind ik een beetje weeig.

Als je dat dan wat vindt, is Boards of Canada misschien ook wel wat. Dat is iets minder rustig, maar vooral Geogaddi is erg mooi melancholisch.

P-DawG
Boards of Canada ken ik al. Ulrich Schnaus (wat een naam) zal ik binnenkort maar eens onder de loep nemen lijkt me zeker interessant. Bedankt voor de tip!

Mb.
Kan iemand me iets dergelijks aanraden in de geest van Charlie Winston? Ik ben vrij onbekend in dit 'geluid' - er staat pop als noemer, maar dat associeer ik iets te snel met de top 40 - dus enige richting zou helpen.

Sietse

Naast oude werk van Xela ook eens Logreybeam proberen. Dat is de andere helft.
Wat meer ambient: Marsen Jules (ook al op City Centre Offices).
Of probeer Ochre eens.

Of misschien dingen zoals The Remote Viewer.

En sowieso het label CCO:
http://www.musicmeter.nl/label/City+Centre+Offices/0

Op Discogs staat een heel treffende beschrijving van het label:

You wake up, make coffee, and sit on your porch in the morning sun. The cool air coming into your yard shakes tree leafs into a harmonious drone sound pulling you smoothly from a state of sleepiness into a state of reflection. This is the mood of which 'City Centre Offices' many talented artists will produce for you with stunning accuracy. I like to tell my friends, 'this label is for thinkers'.

P-DawG
City Centre Offices is een erg mooi label inderdaad, ook CYNE (mijn favorite Hip-Hop groep) heeft daar een aantal projecten uitgebracht.

Ochre ken ik al (althans 1 album), maar het is zeker een artiest waar ik wat meer naar zal gaan luisteren. Logreybeam/Marsen Jules en The Remote Viewer zal ik ook eens proberen.

In ieder geval, bedankt voor de tips herman en sietse.

Als je Ochre trekt, check dan zeker de selftitled EP van Prhizzm! Duurt niet lang, maar klinkt wel fantastisch.

iemand nog tips na het zien van me top 10 ? albums die ik waarschijnlijk ook goed vind omdat het dezelfde soort muziek is als in me top 10 ?

Bullet for My Valentine:
Ascendancy van Trivium, City of Evil van Avenged Sevenfold, The Curse van Atreyu en Only Inhuman van Sonic Syndicate. Als je het een tikje harder wilt, kan je The Fall of Ideals van All That Remains misschien eens proberen.

Je zou de Smashing Pumpkins kunnen proberen. Ligt misschien niet 100% in hetzelfde straatje als je Top 10, maar ik denk wel dat je het kan waarderen.

Smashing Pumpkins - Cherub Rock

Wellicht is The Mars Volta iets voor je? Of het oudere werk vann Incubus uit de tijd van S.C.I.E.N.C.E?

P-DawG schreef:
Gridlock - Formless.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:37 uur

geplaatst: vandaag om 07:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.