Muziek / Algemeen / Ik zoek meer in de trant van...
zoeken in:
0
geplaatst: 21 januari 2011, 20:29 uur
OldSkool schreef:
Voor de klassieker-liefhebbers onder ons.
Is er een klassiek werk wat twee verbonden delen heeft, ongeveer lp-lengte? (25 min per deel)
Maakt mij niet uit of het Bach, Pachabel of een andere componist is.
Zolang et maar echt klassiek is en die specificaties heeft.
Alvast bedankt.
Voor de klassieker-liefhebbers onder ons.
Is er een klassiek werk wat twee verbonden delen heeft, ongeveer lp-lengte? (25 min per deel)
Maakt mij niet uit of het Bach, Pachabel of een andere componist is.
Zolang et maar echt klassiek is en die specificaties heeft.
Alvast bedankt.
Je zoekt een klassiek stuk van ongeveer 45-50 minuten? Maakt het ook uit of het in drie of vijf of tien 'tracks' is geknipt?
0
geplaatst: 27 januari 2011, 16:33 uur
Ah, sorry dan kan ik je niet helpen. Heb wel stukken die uit twee delen bestaan maar niet klassiek zijn, stukken die rond de 25 minuten zijn maar geen tweede deel hebben en stukken die uit twee delen bestaan, lang genoeg zijn maar toch verknipt zijn.
0
geplaatst: 27 januari 2011, 19:29 uur
Hmm... ff denken, als ik een lang stuk wil, wat heb je dan voor me? 

0
geplaatst: 27 januari 2011, 19:46 uur
Ik dacht aan Arvo Pärts Alina (1999 uitgave althans, uitvoeringen van Für Alina en Spiegel Im Spiegel door elkaar. Spiegel Im Spiegel is opgeteld een minuut of 28, Für Alina is opgeteld zo'n 21 minuten.) en Te Deum (1995 uitgave, één stuk van 28 minuten en daarna kortere stukken).
Henryk Gorecki's derde symfonie is ook wel lang genoeg: deel 1 is 26 minuten, deel 2 en 3 samen ook zoiets).
Ik dacht ook aan Johann Johannson, ik zie zijn laatste album Fordlandia eigenlijk als één stuk, hoewel dat erg opgeknipt is (11 delen, 67 minuten).
Henryk Gorecki's derde symfonie is ook wel lang genoeg: deel 1 is 26 minuten, deel 2 en 3 samen ook zoiets).
Ik dacht ook aan Johann Johannson, ik zie zijn laatste album Fordlandia eigenlijk als één stuk, hoewel dat erg opgeknipt is (11 delen, 67 minuten).
0
geplaatst: 28 januari 2011, 11:03 uur
Bij Flying Lotus - Cosmogramma (2010):
Ik vind dit redelijk geniale muziek maar heb eigenlijk geen idee in welk 'hokje' ik het moet plaatsen en bijgevolg is het nogal moeilijk om gelijksoortige muziek op te sporen. Iemand wat aanraders of een overkoepelend genre ter beschikking? Bedankt!
Ik vind dit redelijk geniale muziek maar heb eigenlijk geen idee in welk 'hokje' ik het moet plaatsen en bijgevolg is het nogal moeilijk om gelijksoortige muziek op te sporen. Iemand wat aanraders of een overkoepelend genre ter beschikking? Bedankt!
0
geplaatst: 28 januari 2011, 12:04 uur
FinisTerra schreef:
Als je het dan toch in een hokje wil plaatsen zou ik kiezen voor Jazzy IDM.

Maar zoek je naar soortgelijke muziek als op dit album? Want voorgaande albums hebben toch een ander geluid.
Ik denk zelf dat je het album van edIT (Crying over Pros for no Reason) en Boards of Canada ook wel kan waarderen.
0
geplaatst: 28 januari 2011, 12:37 uur
Neem eens een kijkje op lastfm, ideale plek om soortgelijke muziek te vinden.
0
geplaatst: 28 januari 2011, 12:45 uur
Bardt1980 schreef:
Maar zoek je naar soortgelijke muziek als op dit album? Want voorgaande albums hebben toch een ander geluid.
Ik denk zelf dat je het album van edIT (Crying over Pros for no Reason) en Boards of Canada ook wel kan waarderen.
(quote)

Die namen zijn toch een stuk minder jazzy dan Cosmogramma. Zelf ben ik nog niet echt iets gelijkaardigs tegengekomen. Het is een soort electro(free)jazz met een funky sausje.
0
geplaatst: 28 januari 2011, 13:11 uur
FlyLo schreef:
Die namen zijn toch een stuk minder jazzy dan Cosmogramma. Zelf ben ik nog niet echt iets gelijkaardigs tegengekomen. Het is een soort electro(free)jazz met een funky sausje.
(quote)
Klopt ook wat je zegt. Het is bijna een uniek genre te noemen.
Ik noem alleen wat namen waarvan ik denk dat hij ze ook wel kan waarderen.
0
geplaatst: 28 januari 2011, 13:13 uur
In dat opzicht kan hij ook wat grasduinen in mijn stemmengeschiedenis (en die van Improvision). Veel dingen van Error Broadcast & Brainfeeder (dit zijn labels) zijn bv. ook wel gelijkaardig.
0
geplaatst: 28 januari 2011, 14:23 uur
Bij Tool - Ænima (1996):
Tool... de enige Metal band die ik kan waarderen. Vaak vind ik dit gerne maar vlak en hard geschreeuw, maar deze band heeft een orgineel tintje dat ik erg intressant vind. Iemand idee hoe ik ook andere metal kan waarderen?
Tool... de enige Metal band die ik kan waarderen. Vaak vind ik dit gerne maar vlak en hard geschreeuw, maar deze band heeft een orgineel tintje dat ik erg intressant vind. Iemand idee hoe ik ook andere metal kan waarderen?
0
geplaatst: 28 januari 2011, 14:34 uur
Ik zou niet weten waarom je metal op een andere manier zou moeten luisteren.
Ik luister gewoon muziek op mijn Ipod of op mijn pc/stereo-installatie en als ik het niet kan waarderen, pech dan.
Ik luister gewoon muziek op mijn Ipod of op mijn pc/stereo-installatie en als ik het niet kan waarderen, pech dan.
0
geplaatst: 28 januari 2011, 15:03 uur
Eveningguard schreef:
Begin niet met de extreme metal. Tool is een goed beginpunt. Probeer Crack the Skye van Mastodon eens.
0
geplaatst: 28 januari 2011, 15:33 uur
Bedankt voor de tips. Ik zal het eens uitchecken. Jammer om te horen dat dit redelijk uniek is maar waarschijnlijk kan ik aanliggende dingen ook wel smaken. En ik zal natuurlijk ook eens achter de oudere FL-platen gaan.
0
geplaatst: 28 januari 2011, 15:39 uur
Opeth - Blackwater Park, wel met een grunt maar technisch van hoogstaand niveau.
0
geplaatst: 28 januari 2011, 15:48 uur
Als je van Tool houdt dan zou ik Karnivool eens proberen om mee te beginnen.
0
geplaatst: 28 januari 2011, 15:52 uur
odi schreef:
Opeth - Blackwater Park, wel met een grunt maar technisch van hoogstaand niveau.
Die grunt is nou net wat veel mensen, waaronder ik, niet kunnen waarderen. Ik heb Opeth vaak geprobeerd maar ik kan er echt niet naar luisteren.
Ik denk dat als je wilt beginnen met metal te luisteren dat je beter eerst naar bands kan luisteren met een cleane zang.
Karnivool is inderdaad wel een goede keus maar ligt wel iets meer naar de rock kant. Net als Oceansize die wel af en toe tegen de metal aan zitten.
0
geplaatst: 28 januari 2011, 16:40 uur
Je kunt Gonjasufi proberen, zijn plaat is ook geproduceerd door FlyLo.
En mijn laatste ontdekking: Mount Kimbie! Geniale plaat, die mij soms wel deed denken aan Cosmogramma.
En mijn laatste ontdekking: Mount Kimbie! Geniale plaat, die mij soms wel deed denken aan Cosmogramma.
0
geplaatst: 28 januari 2011, 17:29 uur
Eveningguard schreef:
Helaas, het zou best wel eens kunnen dat Tool je als enige metal band ligt omdat het zowat de meest on-metal muziek is die toch nog als metal wordt gelabeld. Ik heb een beetje hetzelfde probleem (al zijn half de albums in mijn top 10 uit armoe met 'metal' gelabeld). Als ik iets zou aanraden afgaande op je stemmen: Alcest (bv. Souvenirs d'un Autre Monde, al is Ecailles des Lunes ook wel goed).
0
geplaatst: 28 januari 2011, 20:37 uur
Die kende ik nog niet... Lekker zo op het eerste gehoor. Dit komt inderdaad al dichter in de buurt
0
geplaatst: 26 februari 2011, 21:44 uur
ik ga laatste tijd nogal vaak naar feesten met veel electro achtige muziek, house dupstep en hoe je het ook noemt, soms zijn die nummers echt lekker en kan je echt niet stil blijven staan, nou heb ik geen idee hoe de artiesten en de songs heten. kan iemand me wat artiesten noemen die dit soort muziek maken ?
* denotes required fields.