Muziek / Algemeen / Coldplay vs. Radiohead/u2/Muse/...
zoeken in:
0
geplaatst: 3 september 2010, 16:34 uur
Muse heeft juist een ontzettend eigen sound, als je het mij vraagt. En Muse is meer doordrenkt met Queen invloeden dan met Radiohead invloeden.
0
geplaatst: 28 november 2010, 20:15 uur
Vraag dan ook gelijk hoeveel de beatles, de stones en de beach boys van elkaar hebben overgenomen. Ik ben in ieder geval geval blij dat ik in een tijd leef waarbij ik deze grote 3 artiesten mag zien groeien.
Ikzelf vind muse beter dan radiohead, en coldplay weer beter dan muse. en u2, tja. Ik heb daar een hekel aan gekregen vanwege mijn godsdienst leraar, dus kan er niks meer zinnigs over zeggen.
Ikzelf vind muse beter dan radiohead, en coldplay weer beter dan muse. en u2, tja. Ik heb daar een hekel aan gekregen vanwege mijn godsdienst leraar, dus kan er niks meer zinnigs over zeggen.
0
geplaatst: 29 november 2010, 13:14 uur
Waarom nota bene vergelijken?
ik snap dat ze wat weghebben van elkaar (Muse-Radiohead
)
Maar het zijn gewoon 'eigen' groepen.
Dan kun je net zo goed zeggen dat alle country hetzelfde is.
Ik ben een Coldplay en Muse fan, maar niet Radiohead.
(Hoewel ik op moet merken dat ze op een album briljant geremixed zijn)
Radiohead is toch niet zo toegankelijk voor mij als voorgenoemde.
Mvg, OldSkool
ik snap dat ze wat weghebben van elkaar (Muse-Radiohead
)Maar het zijn gewoon 'eigen' groepen.
Dan kun je net zo goed zeggen dat alle country hetzelfde is.

Ik ben een Coldplay en Muse fan, maar niet Radiohead.
(Hoewel ik op moet merken dat ze op een album briljant geremixed zijn)
Radiohead is toch niet zo toegankelijk voor mij als voorgenoemde.
Mvg, OldSkool
0
geplaatst: 29 november 2010, 20:41 uur
Ze hebben alle 4 gemeen dat ik ze vreselijk overroepen vindt.
0
geplaatst: 22 januari 2011, 17:31 uur
1. Radiohead
2. Coldplay
3. U2
4. Muse
Ik ga nu het topic Editors vs. White Lies/Joy Division/The Killers openen en als ik toch lekker bezig ben ook maar Porcupine Tree vs. Pink Floyd/Blackfield/King Crimson en fuck it, ook maar Fleet Foxes vs. Bon Iver/Magna Carta/Nick Drake.
Nuttig

2. Coldplay
3. U2
4. Muse
Ik ga nu het topic Editors vs. White Lies/Joy Division/The Killers openen en als ik toch lekker bezig ben ook maar Porcupine Tree vs. Pink Floyd/Blackfield/King Crimson en fuck it, ook maar Fleet Foxes vs. Bon Iver/Magna Carta/Nick Drake.
Nuttig

0
geplaatst: 23 januari 2011, 19:59 uur
1. U2
2. Coldplay
3.
4.
5. Muse
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12. Radiohead.
Nee, ik houd niet van Radiohoofd. Totaal niet.
2. Coldplay
3.
4.
5. Muse
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12. Radiohead.
Nee, ik houd niet van Radiohoofd. Totaal niet.
0
geplaatst: 23 januari 2011, 20:03 uur
Nou, als hij op de 12 plaats staat van alle bands die je kent... 

0
geplaatst: 23 januari 2011, 20:34 uur
Coldplay boeit me geheel niet, Radiohead vond ik vroeger nog wel leuk, maar ben ik nu klaar mee, Muse kan ik ook maar weinig mee en U2 is leeg gegalm.
Rest mijn keuze Elbow, wat werkelijk waar een fantastische band is.
Rest mijn keuze Elbow, wat werkelijk waar een fantastische band is.
0
geplaatst: 23 januari 2011, 20:36 uur
Ja, laten we die er ook bij betrekken, die bespelen inderdaad ook instrumenten dus die kan hier ook wel bij 
Gorillaz vind ik een erg goede band. En Porcupine Tree. Nog wel meer natuurlijk.
Ik herhaal:

Gorillaz vind ik een erg goede band. En Porcupine Tree. Nog wel meer natuurlijk.
Ik herhaal:

0
geplaatst: 23 januari 2011, 21:07 uur

Ach ja, alle vier de bands hebben leuke muziek gemaakt maar worden door de meute overschat. U2 en Coldplay hebben ook nog eens de pech dat hun leadzangers (respectievelijk Bono en Chris Martin) enorme eikels zijn. Radiohead is mijn favoriete band uit het rijtje gezien hun albums uit de jaren 90, deze eeuw weten ze me nog veel minder te boeien. Muse heeft nog een leuk album gemaakt in 2001, daarna viel het ook vies tegen.
1. Radiohead
2. Muse
3. Coldplay
4. U2
Mijn favoriete (rock)bands:
1. Gazpacho
2. Godspeed You Black Emperor
3. Porcupine Tree
4. Explosions in the Sky
5. King Crimson
0
geplaatst: 24 januari 2011, 19:32 uur
Van Coldplay vind ik alleen 'Parachutes' goed. Heb 'm zelf niet, maar wel een paar keer gehoord en die bevalt me wel. De rest van Coldplay vind ik leuk en soms zelfs best mooi maar kan er geen spanning in vinden, geen dynamiek en allemaal een beetje gelijkwaardig. Een beetje vergelkijkbaar met wat ik (vrioeger) had met Cock Robin. Op hun albums is nagenoeg niets slechts te vinden. Maar wel allemaal gelijkwaardig nivo en niet al te spannend wat de muziek maakt tot achtergrondvermaak voor op het strand.
Muse ken ik helemaal niet zo goed. Ik heb me wél dikwijls verbaasd over ze met hun muziek (vooral live (op t.v.)). Nadeel vind ik dat het allemaal zo jankerig lijkt. Viund het prima allemaal, maar als die zanger weer z'n strot opentrekt denk ik, ach jee, daar heb je 'm weer.
Hoe ik U2 tegenwoordig zie kon ik eigenlijk niet plaatsen. Slecht is het niet maar raken kan het me ook niet......beetje schemerzone maar in een neigen tot afstandneming.
Maar gelukki9g zijn er mensen als Slowgaze die in staat zijn het wél te benoemen: leeg gegalm zoals hij/zij heeft geschreven. Dat is exact zoals ik het ook zie.
En Radiohead..........in het begin vond ik het erg goed, ik luister het immers nog altijd graag. En daarna, met de toenemende LSD-sfeer viond ik het best bijzonder, nog steeds, maar niet helemaal aan mij besteed.
Muse ken ik helemaal niet zo goed. Ik heb me wél dikwijls verbaasd over ze met hun muziek (vooral live (op t.v.)). Nadeel vind ik dat het allemaal zo jankerig lijkt. Viund het prima allemaal, maar als die zanger weer z'n strot opentrekt denk ik, ach jee, daar heb je 'm weer.
Hoe ik U2 tegenwoordig zie kon ik eigenlijk niet plaatsen. Slecht is het niet maar raken kan het me ook niet......beetje schemerzone maar in een neigen tot afstandneming.
Maar gelukki9g zijn er mensen als Slowgaze die in staat zijn het wél te benoemen: leeg gegalm zoals hij/zij heeft geschreven. Dat is exact zoals ik het ook zie.
En Radiohead..........in het begin vond ik het erg goed, ik luister het immers nog altijd graag. En daarna, met de toenemende LSD-sfeer viond ik het best bijzonder, nog steeds, maar niet helemaal aan mij besteed.
0
geplaatst: 20 februari 2011, 11:39 uur
1. Radiohead
-------------------
2. Muse
3. U2
4. Coldplay
Eigelijk vind ik Radiohead als enige super
-------------------
2. Muse
3. U2
4. Coldplay
Eigelijk vind ik Radiohead als enige super
0
geplaatst: 17 april 2011, 23:38 uur
heb nu Radiohead - The Butcher opstaan.... coldplay op 1? radiohead op 2? over smaak kan men twisten natuurlijk.. voor sommige mensen is het leven toch zo makkelijk haha coldplay op 1.. en dan is lady gaga dan weer wel te oppervlakkig.. ik stel dit. Radiohead > Coldplay zoals Coldplay > Lady Gaga. Verschil is gewoon te groot..
0
geplaatst: 1 juli 2011, 21:27 uur
Damn.. wordt hier nu al 6 jaar gekeken welke band het "beste" is? wow! 
ok ok.. hier komt nog een muzikale voorkeur dan:
1. Radiohead
2. Muse
3. Coldplay
4. U2 (vind dat goede doelen gemekker afbraak doen aan de muziek.. Ik weet het, is raar maar toch)

ok ok.. hier komt nog een muzikale voorkeur dan:
1. Radiohead
2. Muse
3. Coldplay
4. U2 (vind dat goede doelen gemekker afbraak doen aan de muziek.. Ik weet het, is raar maar toch)
0
geplaatst: 18 oktober 2011, 13:31 uur
1. U2
2. Coldplay
3. Radiohead
4. Muse
Vind ze alle 4 goed maar U2 blijft toch mijn favoriet van de 4 bands
2. Coldplay
3. Radiohead
4. Muse
Vind ze alle 4 goed maar U2 blijft toch mijn favoriet van de 4 bands
0
geplaatst: 18 oktober 2011, 13:39 uur
1. Radiohead
[lichtjaar]
[...]
[nog een lichtjaar]
2. U2
67. Coldplay
123. Muse
[lichtjaar]
[...]
[nog een lichtjaar]
2. U2
67. Coldplay
123. Muse
0
geplaatst: 19 oktober 2011, 13:05 uur
1. U2
2. Radiohead
3. Coldplay
4. Muse
Ik ben wel fan van alle 4.
2. Radiohead
3. Coldplay
4. Muse
Ik ben wel fan van alle 4.
0
ClassicRocker
geplaatst: 19 oktober 2011, 18:41 uur
1. Muse - The Resistance (2009)
2. Radiohead - OK Computer (1997)
3. U2 - Achtung Baby (1991)
4. Muse- Absolution (2003)
5. Muse - Black Holes and Revelations (2006)
6. U2 - October (1981)
7. Muse - Origin of Symmetry (2001)
8. Radiohead - The Bends (1995)
9. Coldplay - A Rush of Blood to the Head (2002)
10. Muse - Showbiz (1999)
2. Radiohead - OK Computer (1997)
3. U2 - Achtung Baby (1991)
4. Muse- Absolution (2003)
5. Muse - Black Holes and Revelations (2006)
6. U2 - October (1981)
7. Muse - Origin of Symmetry (2001)
8. Radiohead - The Bends (1995)
9. Coldplay - A Rush of Blood to the Head (2002)
10. Muse - Showbiz (1999)
* denotes required fields.