MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Coldplay vs. Radiohead/u2/Muse/...

zoeken in:
Haha, ik heb cd's van Genesis en een dvd. Klinkt allemaal erg goed natuurlijk. Maar "Clocks" blijft fier overeind staan

Nicolage Rico schreef:

Haha, ik heb cd's van Genesis en een dvd. Klinkt allemaal erg goed natuurlijk. Maar "Clocks" blijft fier overeind staan

Welke cd's? Maar Firth of Fifth komt voor jou niet in de buurt van Clocks?

Yak
HiLL schreef:

Heb je de echte Genesis wel een goed beluisterd? Firth of Fifth misschien? Die blaast heel Clocks meters meters en kilometers ver weg. Echt een aanrader. Of Supper's Ready? Cinema Show? Musical Box? Echt luister ze eens heel goed. Zeker als je dit album al zoooo goed vind..kan ik jou heel wat oororgasmes beloven.

Zijn er nog meer mensen die hier een ontzettende Patrick Bateman-erlebnis hebben?

Ja ik speelde goed in AP.

eeh, [knip] Berichten verplaats naar....?

paranoidandroid
gadverdamme, Genesis.

Genesis?

heeft toch helemaal niks met Coldplay/Radiohead/Muse te maken

paranoidandroid schreef:

gadverdamme, Genesis.

Vertel eens waarom?

HiLL schreef:
(quote)

Vertel eens waarom?

Ik weet het wel, omdat het hele saaie muziek is.
Muzikaal goed hoor, maar er zit weinig soeps in.
Ik had The Platinum Collection overigens voor € 15,- kunnen
kopen maar heb het niet gedaan. (te saai)
Misschien iets voor jou HiLL?

Music4ever schreef:
(quote)

Ik weet het wel, omdat het hele saaie muziek is.
Muzikaal goed hoor, maar er zit weinig soeps in.
Ik had The Platinum Collection overigens voor € 15,- kunnen
kopen maar heb het niet gedaan. (te saai)
Misschien iets voor jou HiLL?

Ahum..saaie muziek? Vertel eens wat meer. Op welke nummers doel jij precies? Supper's Ready saai?

even weer terug naar het onderwerp:

ik vind het echt overdreven om bij bands die ook maar een beetje 'in elkaars straatje komen', de ene meteen een rip-off van de andere te noemen. ze laten zich door elkaar INSPIREREN. Dat zeggen ze zelf toch ook. Inspireren is nog altijd iets anders dan kopiëren.

En als je andere artiesten bewonderd, dan probeer je iets van de magie of de schoonheid van de muziek van de ander over te brengen in je eigen muziek. Ik vind dat niet meer dan logisch. Maar dat betekent toch nog niet dat je de ander na-aapt?
Want dan zouden, zoals al eerder genoemd, alle hedendaagse artiesten uiteindelijk een rip-off zijn van The Beatles, The Stones, The Who, Led Zeppelin en David Bowie (om maar een paar invloedrijke musici uit het verleden te noemen).

Wijze woorden. Daar ben ik het helemaal mee eens. Coldplay heeft nog niet helemaal een eigen stijl. Maar welke band die 5 jaar bestaat heeft dat tegenwoordig wel?

ahum, de manic street preachers?
altijd al een eigen stijl gehad van begin af aan

Waar haal je de Manics nu vandaan opeens?

kwam in me op, nav de opmerking van avdj

Maar de Manics bestaan al veel langer hoor. Al hadden ze idd. na 5 jaar wel een eigen stijl.

Bij Coldplay - X&Y (2005):

Ze hebben het talent ook niet om in een korte periode, dat aantal goede albums te maken als de Beatles ben ik bang.

Marcel²
Als grote fan van Coldplay moet ik je toch voor 100% gelijk geven

Ten eerste: hoezo korte periode? Vanaf 2000 slechts 3 albums. Ten tweede: waarom altijd maar weer de Beatles erbij halen.... Alle bands uit die tijd brachten aan de lopende band albums uit. Bekijk de overzichten van The Rolling Stones, The Kinks, The Animals enz. enz. maar eens.

Waarom altijd the Rolling Stones?

Marcel²
Ik haal de Beatles er bij omdat Chris Martin er zelf over begon

HiLL schreef:
Ze hebben het talent ook niet om in een korte periode, dat aantal goede albums te maken als de Beatles ben ik bang.

Nee, anderhalve goeie plaat zal wel niet lukken.

Paalhaas schreef:
(quote)

Nee, anderhalve goeie plaat zal wel niet lukken.

Paalhaas!

Ace
bloempje24 schreef:
(quote)

Je bedoelt Wham...?

Begin bij Hill niet over Wham. Die vindt My Morning Jacket al op Wham lijken.

Het valt me op bij X&Y dat ik 'm nooit meer draai. Hoewel ik elke single die uitkomt vrij aardig vind, is het totaal niet bij me blijven hangen. Dat hebben de eerdere albums wel...

Hahaaha Ace.

Yak
Katie Melua-berichten verwijderd.

HiLL schreef:
(quote)

Paalhaas!

Sorry, ik kon het even niet laten.

Radiohead komt niet eens in de buurt van Coldplay
Radiohead zangers gedragen raar en willen heel duidelijk opvallen.. Coldplay, met hun bescheidenheid hebben het veel beter gedaan.

Ja Coldplay is bescheiden.

Radiohead zangers gedragen raar en willen heel duidelijk opvallen..

Die snap ik niet.

FullMoon schreef:
Radiohead komt niet eens in de buurt van Coldplay. Radiohead zangers gedragen raar en willen heel duidelijk opvallen.. Coldplay, met hun bescheidenheid hebben het veel beter gedaan.

One of Martin's favourite ever groups, labelmates Radiohead, described Coldplay as 'lifestyle music'. "We're like an eager dog just yapping around their heels,' he adds 'and they're trying to kick us away," he jokes. "It's like unrequited love. I'm in love with a lot of things. Some of those things love me back. And some of them don't -- and one of them is Radiohead."

Cris Martin ziet Radiohead als grote voorbeeld en baalt er van dat ze weinig respect ontvangen van Radiohead. Zonder het baanbrekende werk van Radiohead was er niet eens een Coldplay...

Gast
geplaatst: vandaag om 08:38 uur

geplaatst: vandaag om 08:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.