MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Coldplay vs. Radiohead/u2/Muse/...

zoeken in:
Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom je er nu dan nog op reageerd.... Nogmaals, ik was toen 15, had net die bands ontdekt

lowriderluuk
Okee, ik wist dat er een topic was U2 versus Simple Minds, maar U2 moet zich blijkbaar bewijzen tegen elke pop-band en komt daar meestal ongeschonden uit, pffff.
Zij zijn het meest en langst populair van allen, da's een feit.
U2 overleeft iedere band en als alle anderen allang op hun lauweren rusten zien we Bono en Co. op hun 80e nog Sunday bloody Sunday spelen in de Arena en vraagt Bono: welke betekenis had dat liedje ook weer opa Edge? Geen idee, maar het publiek vind het mooi.

lowriderluuk schreef:
Okee, ik wist dat er een topic was U2 versus Simple Minds, maar U2 moet zich blijkbaar bewijzen tegen elke pop-band en komt daar meestal ongeschonden uit, pffff.
Zij zijn het meest en langst populair van allen, da's een feit.
U2 overleeft iedere band en als alle anderen allang op hun lauweren rusten zien we Bono en Co. op hun 80e nog Sunday bloody Sunday spelen in de Arena en vraagt Bono: welke betekenis had dat liedje ook weer opa Edge? Geen idee, maar het publiek vind het mooi.

Bespeur ik hier afgunst? Ik vind het best knap wat ze hebben gepresteerd, ook al teren ze nu een jaar of 10 op hun oude geluid.

lowriderluuk
kaztor schreef:
Bespeur ik hier afgunst? Ik vind het best knap wat ze hebben gepresteerd, ook al teren ze nu een jaar of 10 op hun oude geluid.

Zeker geen afgunst Kaztor, eerder het tegenovergestelde vanuit bewondering en met een knipoog bedoeld, precies zoals het er staat, ik mis de humor hier op Mu-me.

Radiohead is de baas van alle bands die er hebben bestaan na de beatles

Misterfool
een gewaagde opmerking lowieke.

heb je bijvoorbeeld wel eens king crimson of vdgg beluisterd en wat vind je van the cure en peter gabriel(ok geen band maar toch)

Er is maar een band de baas en dat is deze.

Misterfool
.

lowieke schreef:
Radiohead is de baas van alle bands die er hebben bestaan na de beatles

Onzin. Hun oude werk is zowat volledig gebaseerd op U2's geluid en daarna vonden ze Krautrock opnieuw uit. Dan zou je net zo goed U2, Can, Neu! of Faust als baas kunnen aanwijzen. Dan zijn daar ook nog The Rolling Stones...

herman schreef:

Justem

lowriderluuk
herman schreef:

De baas onder de verliezers zeker.
God, nooit van gehoord.

Muse overklast Radiohead!!!!!!!
Muse en Radiohead overklassen Coldplay!!!!!!

Tot zover mijn bijdrage aan dit topic . Laat de reacties in de trant van ' ', ' ', ' ' ' ' e.d. maar komen, dat doet me niets!

Radiohead heeft soms wel veel weg van Muse:

YouTube - Radiohead - Pearly

Pearly staat al op Airbag / How Am I Driving een EP die Radiohead al uit had gebracht voordat Muse' debuut uitkwam.

Weet ik, ik zeg ook niet dat Radiohead bij Muse gepikt heeft. Ik wil gewoon tonen dat er vaak raakpunten zijn. Hier is bijvoorbeeld een U2- achtig uitstapje van Radiohead: YouTube - Radiohead - Stop Whispering

1 U2
2 Coldplay
3 Radiohead
4 Muse

absoluut geen moeilijke keus

rvanrooden
Muzikaal gezien heeft Radiohead veel meer te bieden dan de overige bands. Om het laatste album maar even als voorbeeld te nemen, daar schuilt veel meer uitdaging in (voor zover dat mogelijk is) dan bijvoorbeeld de meest recente albums van U2 en Muse. Ik moet echter toegeven dat ik voornamelijk een liefhebber ben van bombastische muziek, in dat opzicht heeft een Muse mij dan ook relatief veel te bieden. U2 heeft het nog steeds in zich om mooie muziek te maken, maar lijkt inderdaad een beetje te teren op de verworven repuatie.
Coldplay ken ik alleen van de airplay nummers, daar ga ik dan ook niet over oordelen.

Radiohead
Muse
Placebo

Coldplay & Arcade Fire zet ik op dezelfde lijn

U2

Erg makkelijk.

1. Radiohead
2. Coldplay
3. U2
4. Muse

Eigenlijk is het een belediging voor Radiohead, Coldplay en U2 om in hetzelfde lijstje als Muse terecht te komen.

Zorin
U2 uiteraard; klaar .

1. U2
2. Coldplay
gedeeld 4. Muse en Radiohead. Dat vind ik vreselijke bands.

hoi123 schreef:
Erg makkelijk.

1. Radiohead
2. Coldplay
3. U2
4. Muse

Eigenlijk is het een belediging voor Radiohead, Coldplay en U2 om in hetzelfde lijstje als Muse terecht te komen.

Muse werd toch maar uitgeroepen tot beste act van werchter.

Zorin
Leander1991 schreef:
Muse werd toch maar uitgeroepen tot beste act van werchter.

Was de rest nog minder dan .

mattman schreef:
Muse heeft soms wel veel weg van Radiohead

tatterdemalio
ITT: 12 jarigen die het verschil tussen hun mening en een feit nog niet weten

88Fabian
Bij Radiohead - OK Computer (1997):

AddictedToElvis schreef:
Vroeg of laat gaat 'het beste album' je toch wel trekken. Onvermijdelijk was het, en vorige week maakte ik dus kennis met Radiohead. Het beviel me meteen wel eigenlijk, op een enkel nummer na vond ik het erg goed klinken. Nu ben ik eigenlijk een beetje verslaafd aan het nummer, en elke luisterbeurt springt er weer een ander nummer uit. Bij het luisteren van (het erg mooie) Exit Music, vond ik Muse op eens een stuk minder goed. Misschien een misplaatste vergelijking, maar het deed me er wel aan denken, maar dan een stuk beter. Ik begin al redelijk bevriend te raken met het album, na nog een paar ontmoetingen zal ik wel gaan stemmen.

Maar Muse & Coldplay zijn simpelweg gewoon copycats van Radiohead,
alleen Coldplay weet er nog een eigen draai aan te geven.

Standaard reactie weer, en zo niet waar.

Copycats?.. Muse en Coldplay hebben gewoon hun eigen sound hoor..

Ik vind het geen copycats, maar ze hebben absoluut geen eigen 'sound'...

Beide bands zijn doordrenkt met Radiohead invloeden, Coldplay naar mijn idee wel minder.

Misterfool
muse is bombastische rock in de stijl van queen en mansun. Radiohead heeft zeker invloed gehad op muse, maar te weinig om te spreken van of copycat of doordrenkte invloeden.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:56 uur

geplaatst: vandaag om 08:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.