Muziek / Algemeen / Coldplay vs. Radiohead/u2/Muse/...
zoeken in:
0
geplaatst: 3 februari 2006, 13:10 uur
Zonder het baanbrekende werk van Radiohead was er niet eens een Coldplay...
Yeah right...........
0
geplaatst: 3 februari 2006, 18:23 uur
@Fugu,
Ik zie de link tussen je post en je quote niet. Omdat iemand vindt dat Coldplay beter is dan Radiohead maakt het toch niks uit dat Chris Martin Radiohead een goede band vindt:
a. Hij zegt niet dat hij Coldplay minder goed vindt, en
b. Zelfs als hij dit zou zeggen, het is niet waar alleen omdat Chris Martin het zegt!
en zonder de opa van Chris Martin was er ook geen Coldplay geweest, beetje loze opmerking... deze zegt niks over de kwaliteit van de muziek..
(wel is het ook mijn mening dat Radiohead beter is
)
Ik zie de link tussen je post en je quote niet. Omdat iemand vindt dat Coldplay beter is dan Radiohead maakt het toch niks uit dat Chris Martin Radiohead een goede band vindt:
b. Zelfs als hij dit zou zeggen, het is niet waar alleen omdat Chris Martin het zegt!
Zonder het baanbrekende werk van Radiohead was er niet eens een Coldplay...
en zonder de opa van Chris Martin was er ook geen Coldplay geweest, beetje loze opmerking... deze zegt niks over de kwaliteit van de muziek..
(wel is het ook mijn mening dat Radiohead beter is
)
0
geplaatst: 8 februari 2006, 11:09 uur
The Scientist schreef:
Omdat iemand vindt dat Coldplay beter is dan Radiohead maakt het toch niks uit dat Chris Martin Radiohead een goede band vindt:
Omdat iemand vindt dat Coldplay beter is dan Radiohead maakt het toch niks uit dat Chris Martin Radiohead een goede band vindt:
"We're like an eager dog just yapping around their heels" Ik weet niet wat jij opmaakt uit deze quote van Chris Martin, maar als je maar tot iemand zijn onderbenen komt dan ben je een stuk kleiner dan de ander, lijkt me duidelijk.
Chris Martin heeft zo vaak laten weten om de muziek van Radiohead te willen evenaren en de populariteit van U2 te willen behalen in een.
Of je Radiohead of coldplay beter vindt klinken is puur persoonlijk, maar we kunnen er toch wel van uit gaan dat op de gebieden van muzikale ontwikkeling, muzikale varieteit, de tekstuele diepgang, de stem in een live concert, de muzikale gelaagdheid etc. etc. Radiohead een stuk verder ontwikkeld is. En deze uitspraak staat volkomen los van smaak en subjectiviteit.
0
geplaatst: 26 maart 2006, 14:52 uur
Maar het lijkt dat dit voor coldplay juist het probleem is. met de jaren vind ik ze zwakker worden. Radiohead verbreed hun muziek, of coldplay dit kan is maar de vraag.
0
geplaatst: 26 maart 2006, 15:44 uur
Als je talk of speed of sound niet op U2 vind lijken ben je toondoof of heb je hetzij nog erg weinig U2 geluistert (uberhaupt muziek) 
Deze plaat lijkt inderdaad wat minder op U2, maar dat gezegd hebbende hoor ik er invloeden genoeg in terug evenals van radiohead inderdaad... Maar dat valt ws. alleen op als je geen coldplay fanboy bent en je in andere bands sowieso nog nooit hebt verdiept

Deze plaat lijkt inderdaad wat minder op U2, maar dat gezegd hebbende hoor ik er invloeden genoeg in terug evenals van radiohead inderdaad... Maar dat valt ws. alleen op als je geen coldplay fanboy bent en je in andere bands sowieso nog nooit hebt verdiept

0
geplaatst: 26 maart 2006, 16:36 uur
orbit schreef:
Als je talk of speed of sound niet op U2 vind lijken ben je toondoof of heb je hetzij nog erg weinig U2 geluistert (uberhaupt muziek)

ik luister echt niet alleen coldplay hoor, ik heb alle albums van u2 liggen, maar ik vind het totaal verschillend
0
geplaatst: 26 maart 2006, 19:26 uur
bert schreef:
ik luister echt niet alleen coldplay hoor, ik heb alle albums van u2 liggen, maar ik vind het totaal verschillend
(quote)
Vind ik dus ook U2 en Coldplay lijken absoluut niet op elkaar.
0
geplaatst: 26 maart 2006, 19:31 uur
0
geplaatst: 27 maart 2006, 18:50 uur
bert schreef:
(quote)
Vervang in de door mij genoemde nummers de zang van martin met die van bono en de nummers hadden onopvallend kunnen verdwijnen op de laatste u2 plaat..
0
Sietse
geplaatst: 27 maart 2006, 20:33 uur
tumtidumtumtidumtumtiduuuuuum Computer Love tumtidumtumtidumtumtiduuuuuum Computer Love tumtidumtumtidumtumtiduuuuuum Computer Love
0
Sietse
geplaatst: 27 maart 2006, 20:51 uur
ja hoor, helemaal...
das een liedje van Kraftwerk uit 1981, zou je eens moeten luisteren, misschien iedereen die het niet kent.
das een liedje van Kraftwerk uit 1981, zou je eens moeten luisteren, misschien iedereen die het niet kent.
0
Sietse
geplaatst: 27 maart 2006, 20:54 uur
trouwens mooi heh die laatste single van Coldplay. Daar zit zo'n mooi melodietje in met de gitaar gedaan, erg mooi en origineel.
0
Sietse
geplaatst: 27 maart 2006, 21:01 uur
wil trouwens wel even over Coldplay kwijt dat ik het helemaal niet zo slecht vind. De eerste keer dat ik het hoorde kan ik me nog steeds goed herinneren.
Was op een voor mij normal donderdag avond op de borrel samen met wat vrienden wat aan het drinken, zij bier, ik sap. Zet er zo maar iemand een nummer van Coldplay op, ik kende het niet want ook toen luisterde ik al geen radio meer (is ten tijde van Rush of blood ofzo) en ik kijk zo naar een vriend van mij en zeg wat is dit, dit lijkt verdomt veel op Radiohead meets Pink Floyd, maar dan minder. Klinkt wel leuk hoor, maar toch wel minder...Dit is Coldplay, dit is hun single, ken je die niet? Nee ken ik niet, wel aardig, wel erg gejat, maar leuk. Leuk die referenties naar twee toch wel erg goede bands.
Ik denk dat, dat genoeg zegt voor mij....
/me gaat door met Computer Love...
Was op een voor mij normal donderdag avond op de borrel samen met wat vrienden wat aan het drinken, zij bier, ik sap. Zet er zo maar iemand een nummer van Coldplay op, ik kende het niet want ook toen luisterde ik al geen radio meer (is ten tijde van Rush of blood ofzo) en ik kijk zo naar een vriend van mij en zeg wat is dit, dit lijkt verdomt veel op Radiohead meets Pink Floyd, maar dan minder. Klinkt wel leuk hoor, maar toch wel minder...Dit is Coldplay, dit is hun single, ken je die niet? Nee ken ik niet, wel aardig, wel erg gejat, maar leuk. Leuk die referenties naar twee toch wel erg goede bands.
Ik denk dat, dat genoeg zegt voor mij....
/me gaat door met Computer Love...
0
Sietse
geplaatst: 27 maart 2006, 22:37 uur
dat mag ook 
tumtidumtumtidumtumtiduuuuuum Computer Liebe tumtidumtumtidumtumtiduuuuuum Computer Liebe tumtidumtumtidumtumtiduuuuuum Computer Liebe

tumtidumtumtidumtumtiduuuuuum Computer Liebe tumtidumtumtidumtumtiduuuuuum Computer Liebe tumtidumtumtidumtumtiduuuuuum Computer Liebe

0
geplaatst: 22 oktober 2006, 00:16 uur
ik wed dat er over een paar jaar een otndekking gaat komen dat de Beatles' hun ouders de muziek maakten die de Beatles inspireerden

0
geplaatst: 22 oktober 2006, 02:21 uur
ik hoorde eens
elbow is voor diegene die radiohead te moeilijk vinden en coldplay te makkelijk
zo ik dacht gooi er ook nog eens een band bij
elbow is voor diegene die radiohead te moeilijk vinden en coldplay te makkelijk
zo ik dacht gooi er ook nog eens een band bij
0
geplaatst: 23 oktober 2006, 20:59 uur
Bij Coldplay - X&Y (2005):
De vergelijking van U2 met X&Y vind ik een beetje apart. A Rush of Blood To the Head kan ik inkomen, maar X&Y heeft bijna geen invloeden van U2. White Shaddows al helemaal niet.
Ik vind eigelijk de hele vergelijking met U2 niet kunnen.
Brother George schreef:
In A message en White Shadows horen we duidelijk de invloed van U2.
In A message en White Shadows horen we duidelijk de invloed van U2.
De vergelijking van U2 met X&Y vind ik een beetje apart. A Rush of Blood To the Head kan ik inkomen, maar X&Y heeft bijna geen invloeden van U2. White Shaddows al helemaal niet.
Ik vind eigelijk de hele vergelijking met U2 niet kunnen.
0
geplaatst: 23 oktober 2006, 21:09 uur
Ik hoor het anders ook overduidelijk Louis.. misschien als je er wat verder vanaf staat, je het beter hoort. Toen mijn vriendin de plaat in huis had dacht ik zelfs heel even dat ze de nieuwe U2 had gekocht. Ik hoorde het vooral in The hardest part, maar eigenlijk de meeste nummers.
0
geplaatst: 23 oktober 2006, 21:29 uur
Gek, ik hoor er echt helemaal niks van U2 in. A Rush Of Blood To The Head is echt veel meer U2 style.
0
geplaatst: 23 oktober 2006, 21:40 uur
Louis2703 schreef:
A Rush Of Blood To The Head is echt veel meer U2 style.
A Rush Of Blood To The Head is echt veel meer U2 style.

0
geplaatst: 23 oktober 2006, 21:41 uur
Hans Brouwer schreef:

(quote)

I know I know!
U2 is heilig

Zo goed?
0
geplaatst: 23 oktober 2006, 21:49 uur
Gelukkig maar. Om even met die-hard taal te spreken:
"U2 is nog commerciëler dan Coldplay" en "dat gekweel van U2 is niet om aan te horen."
* denotes required fields.