Muziek / Algemeen / Herinner je je deze nog? (vergeten nummers)
zoeken in:
0
geplaatst: 27 december 2009, 22:22 uur
Ja , natuurlijk ken ik die van Prima 
Maar weet jij dan wel waar dat origineel vandaan komt ?
YouTube - Lionel Hampton " Hey-Ba-Ba-Re-Bop " (1945)

Maar weet jij dan wel waar dat origineel vandaan komt ?
YouTube - Lionel Hampton " Hey-Ba-Ba-Re-Bop " (1945)
0
geplaatst: 27 december 2009, 22:36 uur
Nog eentje in dezelfde stijl en nog verder terug in de tijd 
Velen kennen het nummer waarschijnlijk van The Blues Brothers.
YouTube - Cab Calloway - Minnie The Moocher (1942)

Velen kennen het nummer waarschijnlijk van The Blues Brothers.
YouTube - Cab Calloway - Minnie The Moocher (1942)
0
geplaatst: 27 december 2009, 22:51 uur
Nu niet meer toch ?

Toegiftje uit mijn eigen Top 2000 Aller Tijden :
YouTube - Caldonia / Louis Jordan
0
geplaatst: 27 december 2009, 23:28 uur
Die was speciaal voor de jongeren onder ons die Ice Ice Baby kennen, maar niet het origineel. Je zou ze maar allemaal op de koffie krijgen.

Een wat minder bekende dan...
0
geplaatst: 28 december 2009, 12:48 uur
0
geplaatst: 29 december 2009, 17:11 uur
Er was ook een Nederlandse versie, van Bob Barbecue, Willy Would-be en Agaath (dat heb ik even moeten opzoeken). Die blonk al net zo uit in meligheid als de versie van ons Duitse Trio. Helaas heb ik er geen clippie van kunnen vinden.
The Associates blijven bij mij onsterfelijk vanwege dit nummer:
The Associates blijven bij mij onsterfelijk vanwege dit nummer:
0
geplaatst: 29 december 2009, 17:16 uur
En kent iemand deze nog? Geweldige meezinger, die een heel grote hit had moeten worden, maar het uiteraard niet werd:
0
Sheplays
geplaatst: 29 december 2009, 20:07 uur
Bij mij ook, dus had ik hem al geplaatst
Maar het geeft niet, het kan nooit vaak genoeg zijn! 
Loud Music in Cars werd best vaak gedraaid toch?
0
geplaatst: 29 december 2009, 21:11 uur
@Gaucho, ik moest even diep graven in mijn geheugen en het staat mij idd ook bij dat er een Nederlandse , nog meliger , Trio versie moet bestaan.
Een klein beetje voortbordurend op die stijl: 2 opvallende covers uit die tijd. De eerste is van een groep waarvan ik nadien niets meer vernam met de oude r&b classic van Barrett Strong:
YouTube - The Flying Lizards - Money
De 2e cover is de bekende Jagger/ Richards classic :
YouTube - Devo I Can't Get No (Satisfaction)
Ik heb die radio 2 top 2000 lijst wel 3 keer bekeken , maar ze staan er echt niet in . Onbegrijpelijk ! Wel in mijn lijst :
YouTube - Be my baby - The Ronettes
Een klein beetje voortbordurend op die stijl: 2 opvallende covers uit die tijd. De eerste is van een groep waarvan ik nadien niets meer vernam met de oude r&b classic van Barrett Strong:
YouTube - The Flying Lizards - Money
De 2e cover is de bekende Jagger/ Richards classic :
YouTube - Devo I Can't Get No (Satisfaction)
Ik heb die radio 2 top 2000 lijst wel 3 keer bekeken , maar ze staan er echt niet in . Onbegrijpelijk ! Wel in mijn lijst :
YouTube - Be my baby - The Ronettes
0
Father McKenzie
geplaatst: 30 december 2009, 08:44 uur
@ gaucho; die Loud Music In Cars, of het een echte hit was, weet ik niet, maar in Vlaanderen kreeg die wel ontzettend veel airplay, dus het zal best hier een hit geweest zijn.
Leuk nummer trouwens!
Leuk nummer trouwens!
0
geplaatst: 30 december 2009, 09:28 uur
gaucho schreef:
Er was ook een Nederlandse versie, van Bob Barbecue, Willy Would-be en Agaath (dat heb ik even moeten opzoeken). Die blonk al net zo uit in meligheid als de versie van ons Duitse Trio. Helaas heb ik er geen clippie van kunnen vinden.
Ik ken ook nog een Nederlandse versie van "Dingetje" (met name bekend van hun meesterwerk "Kaplaarzen") maar ook daar kan ik geen joetjoep van vinden.
Hier is het poetische "refrein":
Bla bla bla
Bla bla bla
Bla bla bla
Bla bla bla
Bla bla bla
Is dat komkommer, 't lijkt wel sla
Bla bla bla
Dat is toch niet te knagen ja
Bla bla bla
Zo'n mannenpraatgroep is te gek
Bla bla bla
Hee Tinus, heb jij zware shag?
Bla bla bla
Bla bla bla
Bla bla bla
Bla bla bla

0
geplaatst: 30 december 2009, 11:51 uur
@sheplays: ik had niet het hele topic teruggelezen, maar je hebt gelijk: een vergeten parel als 'Breakfast' kan niet vaak genoeg onder de aandacht gebracht worden.
@Father McKenzie: voor de zekerheid nog maar even nagekeken in het Hitdossier van de Nederlandse top 40: het nummer bracht het bij ons in 1982 tot de tipparade en haalde dus niet de hitlijst. Niet genoeg verkocht dus, maar waarschijnlijk wel vaak op de radio gedraaid. Dat laatste staat me ook nog wel een beetje bij.
@GrafGantz: ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij is dat de tekst van die Bob Barbecue-versie. Haal je die niet door elkaar? Of heeft Dingetje die versie ook opgenomen? Ik weet in elk geval nog dat de tekstregel 'Ben jij nog naar de Stones geweest' erin voorkwam. Moet in 1982 geweest zijn, mijn eerste Rolling Stones-concert in de Rotterdamse Kuip. Want daar refereerden ze natuurlijk aan.
@George: Devo!!
Die versie van Satisfaction heb ik altijd geweldig gevonden. Zo compleet anders en tegelijkertijd waanzinnig goed. Beste Stones-cover ever!
@Father McKenzie: voor de zekerheid nog maar even nagekeken in het Hitdossier van de Nederlandse top 40: het nummer bracht het bij ons in 1982 tot de tipparade en haalde dus niet de hitlijst. Niet genoeg verkocht dus, maar waarschijnlijk wel vaak op de radio gedraaid. Dat laatste staat me ook nog wel een beetje bij.
@GrafGantz: ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij is dat de tekst van die Bob Barbecue-versie. Haal je die niet door elkaar? Of heeft Dingetje die versie ook opgenomen? Ik weet in elk geval nog dat de tekstregel 'Ben jij nog naar de Stones geweest' erin voorkwam. Moet in 1982 geweest zijn, mijn eerste Rolling Stones-concert in de Rotterdamse Kuip. Want daar refereerden ze natuurlijk aan.
@George: Devo!!
Die versie van Satisfaction heb ik altijd geweldig gevonden. Zo compleet anders en tegelijkertijd waanzinnig goed. Beste Stones-cover ever!
0
geplaatst: 30 december 2009, 13:57 uur
Een nummer uit 1980. Ontdek deze net pas, klinkt erg lekker 
Fehlfarben - Ein Jahr (Es Geht Voran)

Fehlfarben - Ein Jahr (Es Geht Voran)
0
geplaatst: 30 december 2009, 22:41 uur
Zelfs een artieste als Laurie Anderson kon met haar Superman een hitje scoren in die beginjaren van de 80's :
YouTube - Laurie Anderson - O Superman - clip subtitulado!
In 1980 begon ik de disco muziek steeds meer te waarderen o.a. door toedoen van :
YouTube - Delbert McClinton - Austin City Limits
( Givin it up for your love ! )
YouTube - Laurie Anderson - O Superman - clip subtitulado!
In 1980 begon ik de disco muziek steeds meer te waarderen o.a. door toedoen van :
YouTube - Delbert McClinton - Austin City Limits
( Givin it up for your love ! )
0
Father McKenzie
geplaatst: 31 december 2009, 09:35 uur
Yep George, die Laurie Anderson, die ken ik nog wel!
Ik hield ook altijd van dit hier;;
YouTube - Rheingold - Dreiklangsdimensionen
zalig nummer, maar niet uit mijn favoriete decennium, want dàt was eerder....
0
geplaatst: 31 december 2009, 10:28 uur
Father McKenzie schreef:
De vrouw van ome Lou! Ik heb nog deze LP van haar. Iemand misschien interesse?
0
geplaatst: 31 december 2009, 16:33 uur
Kom al "zappend" dit topic tegen en het eerste nummer wat me te binnen schiet is Anak van de Fillippijn Freddie Aguilar wat in 1980 een hit was. Daarna hebben we niets meer van de beste man gehoord. Hij zal wel in zijn keuken zitten en aan een stuk vlees kluiven om daarna de afwas te doen denk ik maar.....
http://www.youtube.com/watc...
http://www.youtube.com/watc...
0
geplaatst: 31 december 2009, 16:45 uur
Father McKenzie schreef:
Ook weer zo'n reden waarom de tipparade altijd zoveel interessanter is dan de Top 40.
0
geplaatst: 31 december 2009, 17:12 uur
Een leuk nummer dat hier helaas geen hit werd ...
Korgis - If I Had You
Hetzelfde geldt door deze ...
Undertones - Teenage Kicks
Korgis - If I Had You
Hetzelfde geldt door deze ...
Undertones - Teenage Kicks
0
geplaatst: 31 december 2009, 18:24 uur
Ja , die Undertones , bijna vergeten door mij , dankzij LucM zal ik hun debuutlp weer eens uit de kast toveren. Ooit heb ik die plaat veel gedraaid.
Van de Korgis kan ik mij vooral die grote hit Everybody's gotta learn etc. herinneren. ...werd zo'n beetje grijs gedraaid voor de radio.
Rheingold , past mooi in dat rijtje van o.a. Laurie , Devo ....
Van de Korgis kan ik mij vooral die grote hit Everybody's gotta learn etc. herinneren. ...werd zo'n beetje grijs gedraaid voor de radio.
Rheingold , past mooi in dat rijtje van o.a. Laurie , Devo ....
0
Father McKenzie
geplaatst: 2 januari 2010, 10:06 uur
Ik word altijd wat week, bij het horen van deze hier;
YouTube - Gilbert O'Sullivan. Claire.
Hier staat wel Claire, maar op de plaat staat wel degelijk Clair, zonder e achteraan...
YouTube - Gilbert O'Sullivan. Claire.
Hier staat wel Claire, maar op de plaat staat wel degelijk Clair, zonder e achteraan...
0
geplaatst: 2 januari 2010, 10:25 uur
Ik heb dat eerlijk gezegd wel bij meer nummers van Gilbert O Sullivan, maar het kan ook een guilty pleasure zijn (Je kent Matrimony ook wel neem ik aan, was altijd een van de favorieten van mijn moeder, onmogelijk om naar te luisteren zonder een grote glimlach). Complimenten voor de posters in dit topic, reageer niet overal op maar haal hier veel leuke dingetjes vandaan. Maar dat jullie weten dat iemand al die dingen ook echt bekijkt enzo.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 2 januari 2010, 11:51 uur
Kijk eens aan wat een leuk topic. Kan ik Patrick meteen een Nektar nummertje laten horen:
Bij gerelateerde video's staat nog wat meer Nektar spul.
Bij gerelateerde video's staat nog wat meer Nektar spul.

0
geplaatst: 2 januari 2010, 12:59 uur
Ik ben mijn vinylsingles aan het opruimen. Kom ik tegen:
´Little Asia´ van de Kewi University of Swing (NL, wave/rock) 1983
eerste track van dit album op fonos.nl
Zo´n mooi refrein, jammer dat dat er niet meer op staat.
´Little Asia´ van de Kewi University of Swing (NL, wave/rock) 1983
eerste track van dit album op fonos.nl
Zo´n mooi refrein, jammer dat dat er niet meer op staat.
0
Father McKenzie
geplaatst: 2 januari 2010, 19:04 uur
Puur jeugdsentiment, dit, van deze frisse jongens, uit 1973;
YouTube - Medicine Head - One and one is one 1973
YouTube - Medicine Head - One and one is one 1973
0
geplaatst: 2 januari 2010, 19:44 uur
Wiskundig fout, maar wel een leuk nummer.
Deze vind ik ook prachtig (stond echter niet in het topic 'Greatest hits of 1986'):
Stan Ridgway - Camouflage
Deze vind ik ook prachtig (stond echter niet in het topic 'Greatest hits of 1986'):
Stan Ridgway - Camouflage
* denotes required fields.