Muziek / Algemeen / Herinner je je deze nog? (vergeten nummers)
zoeken in:
0
geplaatst: 2 januari 2010, 20:17 uur
Laurie Anderson - O Superman (1981)
Top 20 in Vlaanderen en even op 2 in de UK.
Top 20 in Vlaanderen en even op 2 in de UK.
0
geplaatst: 2 januari 2010, 20:41 uur
Ik blijf nog even steken in het begin van de jaren 80.
Een vrijwel vergeten , in Schots dialect gezongen , cover van Rawhide c.q. Riders in the sky .
Uiterst vermakelijk :
YouTube - Chaps - Rawhide / Ghostriders (Scottish Version)
Een vrijwel vergeten , in Schots dialect gezongen , cover van Rawhide c.q. Riders in the sky .
Uiterst vermakelijk :
YouTube - Chaps - Rawhide / Ghostriders (Scottish Version)
0
geplaatst: 3 januari 2010, 02:07 uur
Money van The Flying Lizards brengt me terug na de tijd dat ik op de middelebare school zat. Tijdens de handvaardigheidslessen stond de radio altijd aan. Als dit plaatje werd gedraaid sloegen we met een hamer op de maat op de werkbank. Destijds een erg goed middel om de frustraties een plaats te geven.
0
geplaatst: 3 januari 2010, 13:43 uur
Van dat nummer van The Korgis is ook een gezongen versie: "Make a fuss about us", die staat op het album: Kollection.
0
geplaatst: 3 januari 2010, 13:45 uur
Dit nummer van "The Planets" is ook eigenlijk van "The Korgis" en staat eveneens op het album Kollection.
0
geplaatst: 3 januari 2010, 16:52 uur
RobbyT schreef:
Dit nummer van "The Planets" is ook eigenlijk van "The Korgis" en staat eveneens op het album Kollection.
Ja, die was echt zo goed als vergeten. Zo'n 30 jaar niet gehoord! Bedankt.
0
geplaatst: 3 januari 2010, 22:17 uur
De originele versie. Uit 1967. Niet in de top 2000 , wel in de mijne.....
Een van de mooiste soulballads :
YouTube - James Carr - The Dark End Of The Street
Een van de mooiste soulballads :
YouTube - James Carr - The Dark End Of The Street
0
Tabula Rasa
geplaatst: 4 januari 2010, 10:06 uur
Wie herinnert zich deze nog ? Was toch een redelijke hit indertijd.
YouTube - Racey - Lay Your Love On Me
YouTube - Racey - Lay Your Love On Me
0
Father McKenzie
geplaatst: 4 januari 2010, 10:16 uur
Jazeker, Tabula Rasa; de lààtste protectelingen van schrijversduo Chinn & Chapman, die voordien al enorm scoorden met Suzi Quatro, The sweet en Mud.
Racey had nog een tweede hitje, ik kan op de titel niet komen, en dan scoorden ze nog een keer met Exile, Kiss you all over.
YouTube - Exile - I Wanna Kiss You All Over (1978)
En daarna was het uit met de succesformule van deze heren, die volgens mij flink geld verdienden aan hun hitwerk in de seventies...
Racey had nog een tweede hitje, ik kan op de titel niet komen, en dan scoorden ze nog een keer met Exile, Kiss you all over.
YouTube - Exile - I Wanna Kiss You All Over (1978)
En daarna was het uit met de succesformule van deze heren, die volgens mij flink geld verdienden aan hun hitwerk in de seventies...
0
geplaatst: 4 januari 2010, 16:35 uur
Vanaf 1970 ( ik was toen 15 ) begon ik mij langzamerhand te 'vervreemden ' van de hitparade muziek. Elpees werden mijn belangrijkste bezit. Singles kocht ik nog af en toe. En steeds vaker bleek mij dat die de top 40 niet bereikten.
Zoals dit country-rock pareltje uit 1970 :
YouTube - The flying Burrito Brothers (Gram Parsons) - Tried so hard
YouTube - The flying Burrito Brothers (Gram Parsons) - Tried so hard
0
geplaatst: 4 januari 2010, 16:38 uur
0
geplaatst: 4 januari 2010, 18:25 uur
Klopt, maar dat hoeft niet altijd tot diskwalificatie te leiden wat mij betreft.
Zeer fout, maar toch een prima bubblegum popliedje volgens mij is:
0
geplaatst: 4 januari 2010, 20:02 uur
Leuke keuze van Lebowski, was detijds en van de minder opvallende Rubettes-hits, maar is inderdaad nu wel weer eens aardig om te horen. Echt een nummer voor dit topic!
0
Sheplays
geplaatst: 4 januari 2010, 20:32 uur
Leuke clipjes!
Nog wat popbelletjes
In een krankzinnig decor, The Fortunes - Here it comes again
en deze: Gary Puckett and the Union Gap - Young Girl
Nog wat popbelletjes
In een krankzinnig decor, The Fortunes - Here it comes againen deze: Gary Puckett and the Union Gap - Young Girl
0
geplaatst: 4 januari 2010, 20:51 uur
Kent iemand deze eendagsvlieg uit 1976 nog? Het was voor mij een must om achter dit singletje aan te gaan, vooral omdat het een van de weinige nummers is waarop de leden van Queen een gastrol vervullen. Dat doen ze doorgaans maar zelden op nummers van anderen.
Dat Queen hierop meedeed, staat nergens vermeld op de originele single die ik heb. Maar het is natuurlijk overduidelijk te horen.
0
geplaatst: 5 januari 2010, 10:47 uur
Project van Len Barry, componist van filmuziek, leverde in 69/70 onverwachts een hit op:
0
geplaatst: 5 januari 2010, 10:56 uur
George schreef:
Vanaf 1970 ( ik was toen 15 ) begon ik mij langzamerhand te 'vervreemden ' van de hitparade muziek. Elpees werden mijn belangrijkste bezit. Singles kocht ik nog af en toe. En steeds vaker bleek mij dat die de top 40 niet bereikten.
The flying Burrito Brothers (Gram Parsons) - Tried so hard
The flying Burrito Brothers (Gram Parsons) - Tried so hard
Mag ik je de eerste 2:15 minuten van deze YouTube clip aanbevelen - de oorspronkelijke versie van Gene Clark (o.m. te vinden op Echoes - uit 1966) - helaas niet meer onder ons.
0
geplaatst: 5 januari 2010, 11:02 uur
gaucho schreef:
Kent iemand deze eendagsvlieg uit 1976 nog? Het was voor mij een must om achter dit singletje aan te gaan, vooral omdat het een van de weinige nummers is waarop de leden van Queen een gastrol vervullen.
Kent iemand deze eendagsvlieg uit 1976 nog? Het was voor mij een must om achter dit singletje aan te gaan, vooral omdat het een van de weinige nummers is waarop de leden van Queen een gastrol vervullen.
Het is eigenlijk meer een Queen-track met een gastrol voor Eddie Howell, zo dominant zijn Mercury en May. Prima nummer. Op het enige album dat Howell maakte speelt ook nog ene Phil Collins op drums. Hij wist zijn vrienden wel te kiezen. Heb de LP ooit nog voor redelijk wat geld op de kop getikt, bleek Man from Manhattan alleen op de cd-release te staan. Zucht.
0
geplaatst: 5 januari 2010, 14:41 uur
Mjuman schreef:
Project van Len Barry, componist van filmuziek, leverde in 69/70 onverwachts een hit op:
(embed)
(embed)
Geweldig nummer Mjuman, bedankt!
0
geplaatst: 5 januari 2010, 14:49 uur
Nergens, maar dan ook nergens een luistervoorbeeld van te vinden:
Los Alegres - Yes, I do like your Bermuda (1977)
0
geplaatst: 5 januari 2010, 20:50 uur
Mjuman schreef:
Mag ik je de eerste 2:15 minuten van deze YouTube clip aanbevelen - de oorspronkelijke versie van Gene Clark (o.m. te vinden op Echoes - uit 1966) - helaas niet meer onder ons.
Zeer attent van je , Mjuman. Bedankt !
0
geplaatst: 5 januari 2010, 21:05 uur
Drie leuke (maar vrij onbekende) nummers uit de jaren '60.
The Swingin' Medallions - Double Shot (Of My Baby's Love)
The Tornados - Globetrotter
Tommy Boyce & Bobby Hart - Alice Long
The Swingin' Medallions - Double Shot (Of My Baby's Love)
The Tornados - Globetrotter
Tommy Boyce & Bobby Hart - Alice Long
0
geplaatst: 6 januari 2010, 11:10 uur
Ik heb laatst nog een verzamelaar van The Tornados gekocht, erg gaaf was die!
0
geplaatst: 6 januari 2010, 11:20 uur
RobbyT schreef:
Ik ken Los Alegres als act die in de begin 70´s latin maakte met Tonny Eyk´s quintet als begeleiding. Niet echt ´traditional´ zeg maar, en dat zou verklaren waarom het lastig is er iets van te vinden.
* denotes required fields.