MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Herinner je je deze nog? (vergeten nummers)

zoeken in:
sq schreef:

Ik ken Los Alegres als act die in de begin 70´s latin maakte met Tonny Eyk´s quintet als begeleiding. Niet echt ´traditional´ zeg maar, en dat zou verklaren waarom het lastig is er iets van te vinden.

Bedankt sq. Ik zal waarschijnlijk L.T.B. of Herman vragen om mijn afgesloten Topic "Nummers die niet op Youtube staan" toch te heropenen, want kennelijk heeft dat wel nut. Ik kan me bijna niet voorstellen dat dat nummer van Los Alegres er vanwege de rechten niet op staat, en zo zijn er wel meer nummers, zoals: Edwina Laurie met Dark glasses. Gewoon zonde dat niemand daar naar kan luisteren.

RobbyT schreef:
Nergens, maar dan ook nergens een luistervoorbeeld van te vinden:

Los Alegres - Yes, I do like your Bermuda (1977)

YouTube niet, maar hier wel - vierde knopje; zonder beeld, en slechts één minuut dat dan weer wel!

Overigens is die van het Zwolse Blues Dimension ook heel fijn!

sq
Wel, nu dus gehoord. Geen favoriet van mij, maar ik kende m dus nog wel, als hit uit de top 40. Een ´vergeten nummer´ dus met recht.

RobbyT schreef:
Nergens, maar dan ook nergens een luistervoorbeeld van te vinden:

Los Alegres - Yes, I do like your Bermuda (1977)

De enige CD waarop ik dit nummer ooit ben tegengekomen, was deze. Maar die had je misschien al.
Bevat ook andere verloren pareltjes zoals Wiggle and a-giggle all night van Cory Daye en Love's not for me van Graham Gouldman. Een klein goudmijntje voor de liefhebber van dit genre.

Schiet me weer eentje te binnen. Michel Sardou met Les Lacs du Connemara. Als me geheugen nog klopt een nummer wat binnen no time hoog in de hitlijsten stond, maar met dezelfde snelheid weer buiten mocht spelen waar de song ook min of meer over ging.

http://www.youtube.com/watc...

Mjuman en Gaucho, bedankt. Ik had het nummer zelf al op vinyl, maar ik wou het ook de anderen mededelen, het betreft hier om een gans vergeten nummer. Fijn dat de anderen nu ook een minuut ernaar kunnen luisteren.

Matt Bianco - Get out of Your Lazy Bed

En dat terwijl ik beter zou gaan slapen.

Nou vooruit dan - maar wel alleen!

Sheplays
Tjonge, die van Mjuman kan ik me nog herinneren, brrr.

Hier nog zo'n fraai product:

Robin Sarstedt - My Resistance is

Loooooooowwwww

Schattig die meisjes erachter, verder ben ik blij dat ik iets later geboren ben.

Sheplays
mwah, je was toch al vijf toen, Reptile!

Bij deze was je er nog niet

Golden Earrings - Sound of the Screaming Day

Idem hier:

Stijn_Slayer
Eve of Destruction is inderdaad een leuk nummer. Heb eens wat meer van Barry McGuire opgezocht, maar vind het verder niet zo'n boeiende artiest.

Mobiles - Drowning in Berlin

Heel veel Ultravox, maar ook weer niet. En een beetje van jezelf.

Stijn_Slayer schreef:
Eve of Destruction is inderdaad een leuk nummer. Heb eens wat meer van Barry McGuire opgezocht, maar vind het verder niet zo'n boeiende artiest.

De songwriter, P.F. Sloan, is m.i. dan ook een stuk interessanter. De opname van McGuire was een nog niet afgemixte versie die niet eigenlijk niet bedoeld was om op die manier uitgebracht te worden. Maar omdat het zo'n grote hit werd, is de "gepolijste" versie nooit opgenomen. McGuire is overigens een redelijk christelijke zanger en zijn recente werk is dan ook niet aan mij besteed. Zijn vroegere werk bij de The New Christy Minstrels vind ik wel geinig.

Ontopic:

Roots Syndicate - Mockin' Bird Hill

Een nummer 1 notering (in Nederland) in 1993. Het nummer is al in 1951 geschreven door Vaughn Horton en in eerste instantie een hit voor Patti Page. Roots Syndicate is een Nederlandse band die opgericht werd in 1986. Deze quasi reggae band werd plotsklaps beroemd nadat "Mockin' Bird Hill" werd gebruikt in een reclame van Centraal Beheer (Even Apeldoorn bellen), In 1997 ging de band uit elkaar. Dennis Bouman (Def Rhymz) is destijds ook nog betrokken geweest bij het nummer "Mockin' Bird Hill".

Freur - Doot-Doot

Een nummer wat met gelijk terugbrengt naar de VARA-dinsdag in de jaren tachtig van de vorige eeuw op Hilversum 3, toen nog. In het begin vond ik het een verschrikkelijk nummer, maar naarmate ik het meer had gehoord groeide het wel. Het was de zang die in eerste instantie "roet" in het eten gooide. Nu jaren later hoor ik er steeds meer muziek in. Kippenvel kan ik er nog steeds van krijgen in de positieve zin van het woord.

Klaatu - A Routine Day

Diethelm & Famulari - The Flyer

Als me geheugen nog klopt een stuk muziek wat de TROS vaak gebruikte in de jaren tachtig als er tussen de reclame voor het nieuws nog wat ruimte zat. Verder nog gebruikt bij Ter land, ter zee en in de lucht. Daarna het nummer nooit meer in de media gehoord, sinds de jaren tachtig van de vorige eeuw.

Gerards Dream schreef:
Diethelm & Famulari - The Flyer

Als me geheugen nog klopt een stuk muziek wat de TROS vaak gebruikte in de jaren tachtig als er tussen de reclame voor het nieuws nog wat ruimte zat. Verder nog gebruikt bij Ter land, ter zee en in de lucht. Daarna het nummer nooit meer in de media gehoord, sinds de jaren tachtig van de vorige eeuw.

Ja, geweldig stukje muziek. Ik ga trouwens in Games een Topic openen over minder bekende instrumentale albums. Lijkt me erg leuk om daar eens samen met anderen een lijst van te maken.

Sheplays
Ik liep net dit nummer van Georgie Fame te zingen, I said yeah, yeah

In het kader van pauzemuziek (nee geen Sting - Fragile) deze:

En als we dan toch aan de koffie of thee zitten kan deze er ook nog bij, al word ik er een tikje weeïg van.

Herbie Hancock - Rockit

Begin jaren tachtig van de vorige eeuw was ik nogal vaak in Engeland te vinden. Welke hippe winkel je ook binnenliep de oren kregen gelijk een muzikale training door de tonen van Rockit.

Destijds vermoedelijk mijn portie ruimschoots gehad, maar het is toch met de jaren een nummer wat in de vergetelheid begint te raken. Hancock ging hierna verder in de jazz, dus zijn naam bleef wel in beeld.

Ver terug in de tijd met George: 1956.
Onder de bewonderaars van 'The Fool " kunnen wij o.a. Elvis Presley en Paul McCartney rekenen.
Een opvallend nummer, mede door de bijdrage van Al Casey , in de Billboard Hot 100 van 1956. Te ver terug ?

YouTube - SANFORD CLARK - 'The Fool' - 78rpm 1956

Margaret Singana - We Are Growing (Shaka Zulu)

Een nummer 1 notering (4 weken) in 1989. Margaret Singana werd geboren als Margaret M'cingana in 1938 in Queenstown, Zuid-Afrika. Margaret Singana kwam in 1973 met The Warrior onder de naam Ipi 'N Tombia featuring Margaret Singana, een album dat hoorde bij de gelijknamige musical. In de volgende jaren bracht ze enkele andere albums uit, die in haar geboorteland een succes waren, maar haar ook optredens in Europa opleverde. Ze kreeg de bijnaam Lady Africa. In 1978 kreeg ze een beroerte, maar ze herstelde hiervan en kwam terug. Halverwege de jaren '80 zong ze We are growing, de titelsong van de televisieserie Shaka Zulu. Dit nummer werd enkele jaren later in Nederland een nummer 1 hit. Ondanks haar grote bekendheid in de jaren zeventig en enkele grote hits bezat ze aan het einde van haar leven vrijwel niets meer. De inmiddels aan een rolstoel gekluisterde en lange tijd zieke Margaret Singana overleed in 2000 op 62-jarige leeftijd. (ⓒ Wikipedia)

Het overkomt straatzangers zelden . Don Patridge aan het einde van de zestiger jaren echter wel. Zo stond hij op straat te spelen als een one-man band en zo prijkte zijn naam hoog in de internationale hitlijsten met het aanstekelijke Rosie.
Ik blijf het een van de allerleukste hits uit het jaar 1968 vinden:

YouTube - Don Partridge- "Rosie" (Lyric)

Chas 'n' Dave - Wish I Could Write a Love Song

Het duo Chas 'n' Dave was op de Britse eilanden wel redelijk populair te noemen. Echter op het Europese vasteland scorde ze volgens mij maar één klein hitje. Verder viel dit plaatje op door de verpakking, wat leek op een klaphoes voor een dubbel lp maar dan in het klein, zodat er alleen een singeltje in paste.

In-Grid - To Es Fortu

Een nummer wat in 2002 vaak was te horen op de Nederlandse radio. Af en toe komt het nog eens voorbij, maar voor mijn gevoel een stukje muziek dat op termijn op een plank beland om onder het stof te raken. Destijds vond ik het een aardig nummer, maar feitelijk muzikaal stelt het niet zo veel voor. Wel blijft de vraag daar: Hoe zou het nu met In-Grid zijn?

Gast
geplaatst: vandaag om 09:09 uur

geplaatst: vandaag om 09:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.