MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Nieuw in de top 40 - 2009

zoeken in:
elrayo
Uhh, over welk nummer hadden jullie het nu, de video is verdwenen.

Ik zal ook nog even een overzicht geven van nummers die mij de afgelopen weken zijn opgevallen.

Lady GaGa - Eh Eh (7+)
Ik vond de vorige nummers van Lady GaGa redelijk, maar dit nummer vind ik stiekem best leuk... Ik hoor dat het ongelofelijk fout is, maar ik stoor me er niet aan.

Eva Simons - Silly Boy (3,5)
Een soort ADHD versie van Lady GaGa. Si-Si-Si-Si-Silly Boy B-B-B-Oi-Oi-Oi. Bah!

Cobra Starship - Good Girls Go Bad (2,5)
Verschrikkelijk nummer. Kan me helemaal vinden in de reactie van LucM.

Weinig sterke nummers gehoord de afgelopen weken...

Week 37.

#30. James Morrison - Nothing Ever Hurt Like You
Dit is ook een trendje (Waylon) : zangers met een ietwat hese stem die soul/pop-nummers zingen. Echt slecht is het niet, maar het had wel een stuk minder pompeus gekund. En minder glad.
Cijfer: 4

#36. Jeroen van der Boom - Dat Weet Je
Jeroen van der Boom gooit het over de 'rock'-boeg, zozo... voor zijn doen een stevig nummer, ik vraag me af waar dat opeens vandaan komt. Echt rocken doet dit verder niet, daarvoor is het uiteindelijk toch te glad.
Cijfer: 3

#38. Jay-Z / Rihanna / Kanye West - Run This Town
Deze r'n'b/rap-supergroep met quasi-imponerende videoclip zie ik best vaak voorbij komen op de clipkanalen, maar het nummer grijpt me echt totaal niet. Toch wel opvallend, je zou verwachten dat Jay-Z of Kanye West toch wel met iets beter aan zou komen. Veel geschreeuw, weinig wol dit nummer.
Cijfer : 3

#39. Markus Schulz - Do You Dream
Een beetje van-dik-hout-zaagt-men-planken-trance a la Tiesto anno 2003 en dan ook nog 'ns een hele lelijke single edit (van de opbouw van het nummer is niets meer overgebleven), maar toch vind ik dit nog wel aardig. Mooie warme melodie en lekker hi-hats die na de climax over het geheel worden uitgesmeerd.
Cijfer: 6,5

Week 38.

#29. Deadmau5 + Kaskade - I Remember
Een stijl- en sfeervol elektronisch nummer dat naar lounge neigt, het zou perfect passen bij een zwoele en rustige avond. Niet iets wat ik vaak zou draaien maar zoiets kan bij mij gerust op een late avond.
Cijfer : 7

#31. Beyoncé - Radio
De productie vind ik vreselijk, het nummer klinkt zo mechanisch en gevoelloos. Alsof je een muntje in een automaat steekt en daar geluid uit komt. De melodie en tekst stellen ook niets voor (I think I'm in love with my radio ... pfff).
Cijfer : 1,5

#35. Esmée Denters - Admit It
Zelfs na meerdere keren beluisteren blijft er niets van dit nummer hangen, het is mij te eentonig, veel te gelikt en te banale R&B.
Cijfer : 2,5

Week 39.

#28. Edward Maya & Vika Jigulina - Stereo Love
Alleen die accordeon zorgt ervoor dat het nummer nog iets aparts heeft, voor de rest is dat eentonige en aalgladde elektronische dancepop.
Cijfer : 3,5

#31. Robbie Williams - Bodies
Jammer voor de Robbie Williams-fans maar dit nummer vind ik kleurloos en mist de nodige fantasie, sfeer en uitstraling, het doet mij weinig ondanks de mooie clip. Zijn beste tijd heeft hij allang gehad.
Cijfer : 4

#36. Eva Simons - Silly Boy
Een nieuwe Rihanna? Zowel haar imago als haar muziek zijn plastic tot en met. Vreselijke blikkerige stem en waardeloos nummer, meer wil ik er niet aan vuil maken.
Cijfer : 1

#37. Guus Meeuwis - Ik ook van Jou
Dit klinkt tenminste natuurlijk en Guus Meeuwis zingt niet onaardig maar het nummer is te kleurloos, na een tijd begint toch de verveling toe te slaan.
Cijfer : 4,5

Week 38.

#29. Deadmau5 + Kaskade - I Remember
Het nummer van Deadmau5 bevalt mij wel redelijk. Vind het niet het beste wat ik van hem gehoord heb (Faxing Berlin gaat wat dieper en sleept me meer mee), maar het is wel fijn eens dit geluid in de hitlijsten te horen. Stuk beter dan de platte eurohouse en de Europese trance... Echt een favoriet is dit ook weer niet, daarvoor is het me toch wat te glad en gelikt.
Cijfer : 6,5

#31. Beyoncé - Radio
Het lijkt wel een beetje een trend te worden nummers helemaal vol te smeren met effecten, synths, melodietjes, beats, geluidjes. Ik ben er niet zo'n fan van. Die overproductie is jammer, want volgens mij is dit best een aardig nummer (al is de tekst nogal knullig). Zou wel een iets kalere versie van dit nummer willen horen; volgens mij scoort het dan een paar punten hoger.

#35. Esmée Denters - Admit It
Clichématige soul/pop/r&b. Het liedje heeft niets eigens en de stem van Esmée is er een uit honderden.
Cijfer : 2,5

elrayo
Week 43

#32 4ever - The Veronicas (6,5)
Aardig nummer, maar komt niet in de buurt van de single Untouched. Vind The Veronicas verder wel een leuk groepje, die meiden zijn niet verkeerd...

#30 Papillon - Editors (7)
Best leuke single weer van Editors, maar ik vind elke eerste single van deze band wel sterk. Helaas valt de rest van het album me altijd tegen.

#21 Empire State of Mind - Jay-Z ft. Alicia Keys (5)
De vorige twee nummers van Jay-Z vond ik maar matig, en dit nummer is ook niet echt fantastisch. Het is niet slecht, maar ook niet meer dan dat.

Ik loop trouwens een beetje voorop, zie ik.

Papillon zou van mij 9 krijgen ware het niet dat dit topic niet geschikt voor me is. Het zou alleen maar eenzijdige recensies opleveren.

Wil nog wel even kwijt dat (brr...) Lady Gaga's Eh Eh een goede gooi doet om me meubels door de woonkamer te laten smijten. Kan iemand haar niet op een mens-vriendelijke manier het zwijgen opleggen? M'n gratie zal heel groot zijn en de som geld aanzienlijk!

elrayo
Haha, Eh Eh is inderdaad geen goed nummer, maar ik kan me er niet aan ergeren. Redelijk kinderachtig nummer ook trouwens... Ik denk dat ik gewoon geen smaak heb.

Haha ik vind dat best een chill nummer .

elrayo schreef:
Haha, Eh Eh is inderdaad geen goed nummer, maar ik kan me er niet aan ergeren. Redelijk kinderachtig nummer ook trouwens... Ik denk dat ik gewoon geen smaak heb.

De enige die hier geen smaak heeft ik volgens mij Lady Gaga zelf...

Week 39.

#28. Edward Maya & Vika Jigulina - Stereo Love
Een zomers dancenummer dat me een beetje doet denken aan Tu Es Foutu van In-grid, van een jaar of 8 geleden. Niet bepaald wereldschokkend, maar op zich wel een aangenaam deuntje.
Cijfer: 6

#31. Robbie Williams - Bodies
Voor Robbie heb ik altijd wel een zwak gehad en ook dit nummer bevalt me wel. Misschien niet zo sterk als sommige van zijn oude singles (Let Love Be Your Energy, Feel, dat nummer met die jaren '70 raceclip, No Regrets, etc), maar op het moment dat die achtergrondzang er bij komt vind ik dit toch ook weer prachtig. Ben blij met een vaste waarde als RW in de hitlijsten.
Cijfer: 7

#36. Eva Simons - Silly Boy
Niet zo'n best nummer dit. Komt op mij een beetje over als een muzikale kruising tussen Rihanna en Beyonce met de zogenaamde rebelsheid van Pink. Misschien leuk voor 13-jarige pubermeisjes, maar voor mij is het een wel heel erg anoniem nummertje dat totaal niet blijft hangen.
Cijfer: 2,5

#37. Guus Meeuwis - Ik ook van Jou
Ik sla Guus wel wat hoger aan dan de meeste andere Nederlandstalige muziek die ik tot nu toe ben tegengekomen in de top 40 dit jaar, maar dit nummer boeit me echt geen van kanten. Sorry Guus, ik niet van jou.
Cijfer: 2

Week 40.

#30. Bløf - De Storm (Geef Niet Op)
Ik was eigenlijk wel plan de film De Storm nog te gaan bekijken, maar ik vrees dat ik dan wel mijn oordopjes moet nemen, want deze themesong kan ik niet echt aanhoren. De lelijk vergezochte teksten die ze normaal tentoonspreiden blijven achterwege, maar regels als 'geef niet op, de storm gaat wel liggen' doen mijn tenen evengoed krommen. Wat een verschrikkelijk clichematig nummer.
Cijfer: 1,5

#32. Destine - Stars
Deze valt in de categorie poppunk (of heet dat emo tegenwoordig). Jonge jongens doen gitaarliedje, in ieder geval. Niet een bijzonder catchy gitaarliedje helaas en bovendien zo inwisselbaar als de pest.

#35. Lady GaGa - Eh Eh (Nothing Else I Can Say
De zoveelste hit van Lady GaGa alweer. Deze heb ik al vrij vaak gehoord en zit al aardig in mijn geheugen gegrift. Vind het stiekem wel een leuk deuntje en ben niet zo anti-Lady GaGa als de meesten hier al heb ik haar singles ook niet echt hoog beoordeeld. Pokerface vind ik wel leuk en dat is uiteindelijk toch wel een klassieke hitsingle geworden. Deze vind ik wat minder, maar wie weet komt het nog.
Cijfer: 5

#37. Gerard Joling - Engel van Mijn Hart
Dit is dan weer de meevaller van de week. Lekker bombastisch songfestival-esque nummer. Ik zal niet zeggen dat ik dit goed vind, maar ik kan hier beter naar luisteren dan een zichzelf veel te serieus nemend Blof, dat bij mij alleen maar irritatie opwekt.
Cijfer: 3,5

#39. Chuckie & LMFAO - Let the Bass Kick in Miami Bitch
Een dancenummer in de stijl van Riverside van Sydney Samson, van eerder dit jaar. Kale techhouse met een eenvoudige melodietje en een grappige tekst overheen. Goed nummer wel, behalve dat dat melodietje nogal irritant is, de tekst eigenlijk niet zo grappig en het verder weinig te bieden heeft.
Cijfer: 2

Week 40.

Ik heb dit jaar in de top-40 zelden een goed Nederlandstalig nummer gehoord en ook dit nummer van Bløf doet mij weinig tot niets, ik vind het vervelend met een teveel aan bombast. Al heb ik helaas nog slechter gehoord dit jaar.

#32. Destine - Stars
Waarom moet dit nummer zo worden gladgestreken? Het mist hierdoor alle charme en spontaniteit en het is bovendien niet pakkend genoeg. Doorsnee poprock voor pubers.

#35. Lady GaGa - Eh Eh (Nothing Else I Can Say
Lady Gaga is zo plastic als maar kan zijn maar stiekem vind ik dit toch wel leuk (net als haar vorige singles trouwens, enkel met Just Dance kan ik nog niets mee) mede vanwege het reggae-achtige ritme waardoor ik geen onvoldoende kan geven.
Cijfer: 5,5

#37. Gerard Joling - Engel van Mijn Hart
De Nederlandstalige zangers waaronder Gerard Joling kunnen wel aardig zingen maar mijn probleem met hen is dat ze weinig geloofwaardig klinken zoals dit kitscherig-bombastisch nummer waarmee hij te nadrukkelijk lonkt naar Marco Borsato.

#39. Chuckie & LMFAO - Let the Bass Kick in Miami Bitch
'Foute' dancenummers kunnen wel voor mij maar dit is erg vervelend met een irritante melodie (voor zover er nog er sprake is van een melodie) en grappig vind ik het ook al niet.
Cijfer: 1,5

Antonio
herman schreef:

#39. Chuckie & LMFAO - Goed nummer wel, behalve dat dat melodietje nogal irritant is, de tekst eigenlijk niet zo grappig en het verder weinig te bieden heeft.

Blijft er dus eigenlijk niets over van een ''goed'' nummer...

Achterlijke naam ook, Laughing My Fucking Ass Off...

LucM schreef:
Week 40.

Ik heb dit jaar in de top-40 zelden een goed Nederlandstalig nummer gehoord en ook dit nummer van Bløf doet mij weinig tot niets, ik vind het vervelend met een teveel aan bombast. Al heb ik helaas nog slechter gehoord dit jaar.

J. vd. B.?

herman schreef:
dat nummer met die jaren '70 raceclip

Supreme heette die geloof ik.

Robbie was sowieso op z'n top rond 2000. Alleen maar minder geworden sindsdien.

Week 41.

#31. Snow Patrol - Just Say Yes
Het klinkt vrij aangenaam in de oren en het wordt professioneel gebracht, maar het nummer is net niet pakkend genoeg, de band en dit nummer missen toch de uitstraling om tot de wereldtop te behoren.

#35. Yanou - Brighter Day
De rauwe zang doet mij wat denken aan Anastacia en dit nummer laveert tussen soul en elektronische dance. Een niet onaardige poging, of het nummer eeuwig zal bijblijven is een andere kwestie.
Cijfer : 6

#37. The Ian Carey Project - Get Shaky
De zang vind ik erg zwak, vals zelfs dat het pijn doet aan de oren, zo ook de synthesizerklanken, de melodie en tekst stellen ook al niets voor. Snel vergeten!

#39. Michael Bublé - Haven't Met You Yet
Hoewel het nummer niet erg origineel en vrij glad klinkt hoort dit tot de betere mainstream vanwege de aangename zang van Michael Bublé en de professionele en gepaste begeleiding en dit nummer blijft van de 4 deze week ook het meest hangen.

Week 42.

#10. K3 - MaMaSé!
K3 zou ik nooit uit mijzelf opzetten (ik behoor ook niet tot de beoogde doelgroep) maar ik moet toegeven dat het nummer erg vrolijk klinkt en professioneel in elkaar is gestoken en de 3 meiden hebben beslist uitstraling.
Cijfer : 5,5

#27. Kyteman - Sorry
Dit is natuurlijk heel andere koek dan K3, verrassend dat zo'n nummer in de top-40 terecht komt. Een sfeervol en goed uitgevoerd jazzy nummer dat je evenwel meerdere keren moet beluisteren om het te waarderen, al is dat geen topsong.

#36. Jordin Sparks - S.O.S. (Let the Music Play)
Een zoveelste inspiratieloos en overgeproduceerd nummer dat ik dit jaar in de top-40 heb gehoord waarvan de tekst en melodie gejat zijn van Shannon, compleet met blikkerige stem à la Rihanna. Zulke platte drek moet worden beloond met een heel dikke onvoldoende.

#39. Lasgo - Lost
Dit is al niet veel beter, saaie en clichématige dancepop met vlakke zang en dito melodie dat mij beslist niet vrolijk maakt of zelfs doet dansen, gelukkig is het na 3 minuten al voorbij.
Cijfer : 2

elrayo
S.O.S. (Let the Music Play) is inderdaad wel erg slecht.

Ach, wat mij betreft nog altijd beter dan de overige bagger die ik ken van mevrouw Sparks.

nee die nieuwe van Cascada dan die hebben even ctrl-C ctrl-V gedaan met de bassline van Eric Prydz - Pjanoo.

YouTube - Cascada - Fever (Official Video HD Version)

YouTube - Eric Prydz - Pjanoo

elrayo schreef:
S.O.S. (Let the Music Play) is inderdaad wel erg slecht.

Inderdaad.
Mag niet eens aan de strontlaarzen ruiken van het origineel!

Deze week is weer een hoogtepunt, met artiesten als Kane, Nickelback, Nick & Simon, Rihanna en in iets mindere mate Black Eyed Peas...
Ik ga het niet luisteren, want dan krijg ik na vijf minuten de nijging om zelfmoord te plegen.

Antonio
Joren999 schreef:
Deze week is weer een hoogtepunt, met artiesten als Kane, Nickelback, Nick & Simon, Rihanna en in iets mindere mate Black Eyed Peas...
Ik ga het niet luisteren, want dan krijg ik na vijf minuten de nijging om zelfmoord te plegen.

En om het kneuzencircus deze week mooi af te ronden, kijkt de halve wereld komende vrijdag weer massaal naar de volstrekt uit de hand gelopen hobby van die domino-idioten !

Het volk krijgt wat het wil, namelijk brood, spelen en dominostenen...

Wij doen er nog een weekje bij.

Week 43.

#21.Jay-Z / Alicia Keys - Empire State of Mind
R&B vind ik doorgaans oersaai en ook dit nummer met die typische vierkante beat doet mij niet meteen rechtop veren. Het is wel professioneel in elkaar gestoken met degelijke raps en zang. Maar anderzijds verschilt het ook weinig van zoveel andere nummers in dit genre.
Cijfer : 5

#30. Editors - Papillon
Editors zijn overgeschakeld op synthipop dat mij enigszins doet denken aan Depeche Mode en dat gaat hen goed af, de synthesizers passen goed bij de donkere stem van Tom Smith. Zowel tekstueel als melodisch zeer sterk, al vind ik de akoestische versie nog iets mooier.
Cijfer : 8,5

#32. The Veronicas - 4ever
Neen, dit klinkt te vlak, te banaal, te voorspelbaar. Om mij over de streep te trekken moeten ze met iets originelers afkomen dan een aftreksel van Pink.

#34. Stereo - Still Here
Een nummer dat rustig begint om dan open te barsten. Wel behoorlijk goed in elkaar gestoken maar een nummer dat beklijft of ontroert ... neen!
Cijfer : 5

#37. Alicia Keys - Doesn't Mean Anything
Dit is tenminste een melodie dat bijblijft en Alicia Keys is een prima zangeres met eigen pianospel dat meerwaarde geeft aan de song. Het is jammer dat dit nummer zo wordt gladgestreken en de drums vind ik ook wat teveel naar voren gemixt.

Week 41.

#31. Snow Patrol - Just Say Yes
Snow Patrol vond ik vroeger wel aardig, maar de laatste jaren zijn ze er niet beter op geworden. Ze willen iets teveel als Coldplay klinken, heb ik het idee. Dit nummer gaat bij mij het ene oor in en het andere oor weer uit, vind het vrij identiteitsloze pop/rock.

#35. Yanou - Brighter Day
Stevige houseplaat met soul-achtige vocalen. Zal het ongetwijfeld erg goed doen in de plaatselijke tienerdiscotheek, maar ik vind het niet zo'n speciaal nummer. Die serieus klinkende doorsnee-house heb ik niet zoveel mee, dan liever een wat vrolijkere plaat.

#37. The Ian Carey Project - Get Shaky
Ian Carey had geloof ik ook een hit met Rise Up dat ik wel aardig vond. In dit nummer komen wat trends van de laatste jaren (beetje vieze gitaarsound a la Justice, electro-house beats, etc.) samen, maar het nummer heeft eigenlijk niets te bieden. Eigenlijk zouden ze dit soort mensen gewoon terug naar de studio moeten sturen en pas weer naar buiten moeten laten als ze wel iets goeds kunnen laten horen.
Cijfer : 2

#39. Michael Bublé - Haven't Met You Yet
Ontzettende mainstream pop. Het zit wel goed in elkaar, maar geef mij maar popmuziek die wat minder zwaar aangezet is. Ben toch maar van de nuances dan deze hoempapa-muziek...

Het wordt inderdaad elke keer nietszeggender met Snow Patrol.
Just Say Yes... liever niet.
Geef mij dan maar die nieuwe Editors, van mijn bijna-naamgenoot.

Week 42.

#10. K3 - MaMaSé!
Tsja, K3 is natuurlijk muziek die niet voor mij bedoeld is. Ik ben immers alweer een tijdje 10+. Dit liedje doet me denken aan Kabouter Plop en het wijsje heeft ook wel wat van The Riddle van Nik Kershaw (maar dan in de Gigi D'Agostini uitvoering van een jaar of 8 terug). Sympathiek, maar ik heb aan één luisterbeurt genoeg...

#27. Kyteman - Sorry
De jazzy hip hop van Kyteman doet het goed in de top 40. Ik vind dit wel een fijn nummer, maar zeker niet het beste wat ik van hem gehoord heb. Moet zeggen dat het hoe en waarom van de hype me ook wel een beetje ontgaat. Het is best aardige muziek, maar toch ook weer niet zo bijzonder (het verhaal erachter zal er wel debet aan zijn)

#36. Jordin Sparks - S.O.S. (Let the Music Play)
Britney Spears rip-off doet schaamteloze 80s bewerking. Enorm fout dit, maar het klinkt nog best aardig eigenlijk. Al ga ik hierna wel het origineel nog even draaien...

#39. Lasgo - Lost
Springere eurohouse van Lasgo, die geloof ik al een paar jaar hofleverancier is in dit soort deunen. Niet echt slecht, maar blinkt ook nergens in uit.

Week 43.

#21.Jay-Z / Alicia Keys - Empire State of Mind
Dit nummer doet het voor mij ook niet echt. Beetje exemplarisch voor de huidige trend in r&b-land waar alles groots en stoer moet lijken. Kan er weinig mee.

#30. Editors - Papillon
Leuk nummer dat me een beetje aan de vroege Depeche Mode doet denken. Ik ken dit volgens mij vanaf augustus en dacht toen wel dat het me snel zou gaan vervelen, maar het nummer heeft toch een lange houdbaarheidsdatum. Hopelijk kunnen ze nog wat meer van dit soort singles uitbrengen.
Cijfer : 7,5

#32. The Veronicas - 4ever
Untouched is misschien wel mijn single van het jaar, heerlijke powerpop met een enorme drive erin. 4ever is helaas een heel stuk minder. Vrolijk blijft het wel, maar een echte voldoende scoren ze er niet mee.
Cijfer: 5,5

#34. Stereo - Still Here
In eerste instantie denk ik bij deze ballad aan Krezip-achtige toestanden, maar het is toch wel wat steviger. Bij de uitbarsting moet ik zelfs even aan The Gathering denken, maar het blijft bij een vage associatie. Dit zit wel goed in elkaar, maar het doet me helemaal niets.

#37. Alicia Keys - Doesn't Mean Anything
Aardige ballad van Alicia, wiens muziek ik over het algemeen wel kan waarderen. Ook wat mij betreft hadden de drums iets minder prominent in de mix mogen zitten, het pianospel zou wat meer nadruk mogen krijgen.
Cijfer : 6

Gast
geplaatst: vandaag om 13:15 uur

geplaatst: vandaag om 13:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.