MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Nieuw in de top 40 - 2009

zoeken in:
Joren999 schreef:
Deze week is weer een hoogtepunt, met artiesten als Kane, Nickelback, Nick & Simon, Rihanna en in iets mindere mate Black Eyed Peas...
Ik ga het niet luisteren, want dan krijg ik na vijf minuten de nijging om zelfmoord te plegen.

Oh mijn God, de nieuwe Kane...

Nu al met afstand de meest walgelijke single van het jaar! Hoe krijgen die gasten het weer voor mekaar... M'n vriendin Janice (ze is Amerikaans) zet nu al systematisch TMF af als het komt. Geeft maar weer eens aan dat het ze NOOIT zal lukken daar...

Joren999 schreef:
Deze week is weer een hoogtepunt, met artiesten als Kane, Nickelback, Nick & Simon, Rihanna en in iets mindere mate Black Eyed Peas...
Ik ga het niet luisteren, want dan krijg ik na vijf minuten de nijging om zelfmoord te plegen.

Ik zie het al, week 46, ik maak mijn borst al nat.

Alicia Keys krijgt van mij een 9. Wat zij doet vind ik doorgaans hoogstaand en dat maakt de single van Jay-Z ook aangenaam (6,5).

Alleen uit nieuwsgierigheid heb ik zopas een stuk van het nummer van Kane beluisterd en het is inderdaad erg slecht (commentaar volgt als ik aan week 46 toe ben). Walgelijkste single van het jaar? Uit mijn reacties blijkt dat ik dit jaar al heel wat rommel in de top-40 heb gehoord dat het voor mij onmogelijk is aan te duiden wat dan wel het allerslechtste is.

LucM schreef:
Alleen uit nieuwsgierigheid heb ik zopas een stuk van het nummer van Kane beluisterd en het is inderdaad erg slecht (commentaar volgt als ik aan week 46 toe ben). Walgelijkste single van het jaar? Uit mijn reacties blijkt dat ik dit jaar al heel wat rommel in de top-40 heb gehoord dat het voor mij onmogelijk is aan te duiden wat dan wel het allerslechtste is.

Die manier van zingen in de coupletten, dat slaat helemaal nergens meer op. Wat een vreselijke zanglijn!

elrayo
Week 45

#38 Fever - Cascada (6,5)
Best een aardig nummer. Totaal overgeproduceerd, en het refrein is ook niet alles, maar het couplet is leuk. Lekker overdreven, gewoon niet al te serieus nemen! Stukken leuker dan de vorige singles van haar.

#37 Woman - Anouk (2,5)
Saai... maar ik heb dan ook echt niets met de muziek van Anouk.

#32 Who Says - John Mayer (3)
Iets minder erg dan het nummer van Anouk, maar ook hier vind ik niets aan. Enorm dertien in een dozijn pop/rock nummer zonder enige pit.

#28 No Good For Me - Lisa Lois (2)
Dit nummer doet me ook helemaal niets. Ze heeft best een aardige stem, maar het nummer zelf is ontzettend vlak.

elrayo
Week 46

#39 Never Gonna Be Alone - Nickelback (0,5)
Aaaah, nee niet Nickelback! Misschien wel de saaiste band die er is. Ik vond het nummer van John Mayer al flauw, maar dit is nog tien keer erger. Ik hoor nog liever Hotel Room Service dan dit gedrocht.

#38 Russian Roulette - Rihanna (3)
Saaie ballad, volgens het vertrouwde recept.

#36 Het Masker - Nick & Simon (1,5)
Ik heb echt niets met Nick & Simon, en dit nummer brengt daar geen verandering in. De fans zullen er vast weer blij mee zijn, want dit hebben ze al tien keer eerder gedaan.

#35 No Surrender - Kane (1,0)
Wat een ramp deze week! Na Nickelback nu ook Kane met een nieuwe single. Stand By Me (kuch, kuch, kuch...)

#23 Meet Me Halfway - Black Eyed Peas (8,5)
Gelukkig hebben we de Black Eyed Peas nog! Na Boom Boom Pow alweer een fantastische single van deze groep. Lekker futuristisch nummer dat me doet denken aan Empire of the Sun.

JA hij is weer goed he die nieuwe BEP, vind ik ook! Ze blijven gewoon met originele, frisse nummers komen.

Antonio
FeNDeR schreef:
...die nieuwe BEP, vind ik ook! Ze blijven gewoon met originele nummers komen.

Origineel

En dat van iemand met Hendrix als avatar

Week 44.

#29. Ke$ha - Tik Tok
De zang vind ik verschrikkelijk net als de overproductie, melodisch en ritmisch vind ik nummer erg monotoon en vervelend, er blijft niets hangen behalve irritatie.
Cijfer : 1

#33. Foo Fighters - Wheels
Foo Fighters heb ik niet zo gevolgd als Nirvana, de zang van Dave Grohl is wat vlak en mist de intensiteit van Kurt Cobijn wat ook dit nummer aantoont. Op zich behoorlijk gebracht maar ik vind het wat te veilige rockmuziek.
Cijfer : 5,5

#35. Michael Jackson - This is it
Vocaal steekt Michael Jackson de meeste huidige zangers moeiteloos in de zak. Dit nummer behoort niet tot zijn beste songs maar het is met veel gevoel en inleving gezongen, het nummer blijft hangen en productioneel is het ook in orde.
Cijfer : 8

#37. Tiësto featuring C.C. Sheffield - Escape Me
Op vocaal vlak is het mager en niet al te toonvast, het nummer wordt monotoon afgedreund en zelf klinkt het te banaal hoewel het refrein vrij catchy is.
Cijfer : 3

#39. Mika - Rain
Mika vind ik een mooie stem hebben die goed past bij zijn bewust kitscherige sound, maar zijn andere sterke punt nl. het schrijven van een catchy popsong laat het hier een beetje afweten, dit nummer zal in het licht van zijn oeuvre wellicht tussen de plooien vallen.
Cijfer : 6

FeNDeR schreef:
nee die nieuwe van Cascada dan die hebben even ctrl-C ctrl-V gedaan met de bassline van Eric Prydz - Pjanoo.
.

Jah dat heb ik vaker gehoord maar zelf hoor ik het dus echt helemaal niet . Zal vast wel aan m'n slechte oren liggen.

Fever vind ik in ieder geval een leuk nummer!

Zal ik er nog een weekje bij doen?

Week 45.

#28. Lisa Lois - No Good For Me
Ik hoor hier wel een degelijke zangeres van Nederlandse bodem met soulvolle stem, maar ze mist nog eigenheid. Het blues-nummertje springt er niet uit, melodie en tekst blijven niet genoeg hangen en dat is nodig als je een evergreen achter je naam wilt hebben. Toch nog aan te horen vanwege de zang.
Cijfer : 5

#32. John Mayer - Who Says
Een akoestisch nummer lijkt eenvoudig maar is het niet omdat zang, melodie en tekst hier wel erg goed moeten zijn om te kunnen boeien. En dat is hier helaas niet het geval, de zang en melodie zijn te vlak en er blijft weinig hangen van de tekst, het nummer kabbelt monotoon verder.
Cijfer : 3

#37. Anouk - Woman
Anouk heeft een goede en herkenbare stem en dat is al een grote troef en de passie zit er in maar dit nummer is het net niet voor mij, ik vrees dat het na een tijd gaat vervelen.
Cijfer : 5,5

#38. Cascada - Fever
Neen, hier kan ik weinig mee, banale en overgeproduceerde prefab-pop met een gammel refrein. Tegenwoordig lijkt zowat iedere zangeres op de Lady Gaga-kar te willen springen.
Cijfer : 2,5

Berichten die niet meer over de muziek gingen verwijderd.

Nu ik de titel No Good For Me lees wil ik gelijk weer dat geweldige Prodigy-nummer horen...

Durf je week 46 trouwens al aan, Luc?

Met goede moed week 46 gestart, hoe sneller we er aan beginnen, hoe sneller wij er vanaf zijn.

Week 46.

#23. The Black Eyed Peas - Meet Me Halfway
De 'raps' van will.i.am zijn te kinderlijk en Fergie is geen al te beste zangeres, maar de song zelf valt nog enigszins mee vanwege het ritme, al verveelt het na een tijd. Pop met beperkte houdbaarheid maar dit is de minst slechte deze week.
Cijfer : 4

#33. Kane - No Surrender
Helemaal slecht is deze song niet - hoewel erg standaard - maar Dinand Woesthoff legt totaal geen gevoel of expressie in zijn zang, het klinkt zo vlak als een biljartlaken en tenslotte wordt het zelfs irritant. Bij een Kane-album zei ik dat deze band en meer bepaald Dinand Woesthoff de uitstraling heeft van een dode mus en deze clip maakt dat weer eens duidelijk.
Cijfer : 1,5

#36. Nick & Simon - Het Masker
Het 4e nummer van het duo dit jaar in de top-40 en tot nu tot heeft geen enkel nummer van hen mij kunnen bekoren. Dit is de zwakste van de 4, erg vervelend en vlak gezongen, al is het iets minder slecht dan Kane.

#38. Rihanna - Russian Roulette
Een erg sloom nummer, melodisch is het niet eens beroerd maar de blikkerige, oervervelende en bijna valse zang van Rihanna verknoeit het helemaal, waar dat met een betere zangeres ik nog een voldoende zou hebben gegeven. Een ballad door Rihanna laten inzingen is een even hachelijke onderneming als een kreupele voetballer een doelpunt doen scoren.
Cijfer : 2

#39. Nickelback - Never Gonna Be Alone
Chad Kroeger zingt elke noot met dezelfde volume, er zit geen gevoel of nuance in zijn zang en die rauwheid komt mij zo geforceerd en nep over. Daarnaast vind ik het nummer erg vervelend en banaal, rock zonder bezieling, het ergste nummer deze week.
Cijfer : 1

LucM schreef:
maar dit is de minst slechte deze week.

Ik had ook niets anders verwacht

Week 44:

#29. Ke$ha - Tik Tok
Vind dit lang niet zo slecht als Luc. Kesha's stem is lang niet zo vervelend als die van genregenoten en het nummer zelf heeft wel iets feestelijks over zich. Fijne no-nonsense muziek waar een Rihanna een voorbeeld aan mag nemen.
Cijfer: 6,5

Foo Fighters heb ik een jaar of 12 geleden afgeschreven, eigenlijk vond ik Everlong hun laatste goede single. Daarna (vanaf Monkey Wrench) werd het me iets te puberaal en generiek allemaal. Heb de albums ook niet eens meer beluisterd. Dit liedje heeft het ook niet voor mij; klinkt een beetje als een hard uitgevoerd afdankertje van Tom Petty o.i.d, en daardoor veilig en saai.
Cijfer : 3,5

#35. Michael Jackson - This is it
In tijden waarin overproductie hoogtij viert is een MJ-nummer een verademing (die subtiele saxofoon is een zegen), alles valt hier op zijn plaats. Mooi nummer waarin MJ de sterren van de hemel zingt.
Cijfer : 7,5

#37. Tiësto featuring C.C. Sheffield - Escape Me
Best een aardig liedje, maar de uitvoering vind ik erg magertjes. Het klinkt een beetje als een kinderachtige versie van de uptempo damespop van de laatste jaren (Katy Perry met name). Het mag wel iets rauwer en iets meer knallen, dit is veel en veel te gelikt. De zang had ook wel iets meer mogen vlammen.
Cijfer : 4

#39. Mika - Rain
Mika vind ik hoe langer hoe leuker worden. Schudt de ene na de andere catchy popsong uit zijn mouw (al dan niet met uitermate slim gekozen sample). Ook dit nummer kan ik wel weer vaak aanhoren zonder dat het me gaat irriteren. Wat mij betreft één van de leukere popartiesten van de laatste jaren.

herman schreef:
klinkt een beetje als een hard uitgevoerd afdankertje van Tom Petty o.i.d, en daardoor veilig en saai.

Nu je het zegt, de melodie heeft wat weg van Learning to Fly van Tom Petty.

Ja, daar deed het me ook aan denken. Maar Learning to Fly vind ik wel een erg mooi nummer.

elrayo
Tik Tok doet me trouwens wel erg aan Uffie denken, maar verder best een leuk nummer!

Ja, nu je hebt zegt. Het heeft inderdaad wel wat van Uffie. Die probeert trouwens haar plaatjes van 2/3 jaar terug nog eens aan de man te brengen... Gaat niet echt meer lukken.

LucM schreef:

Chad Kroeger zingt elke noot met dezelfde volume, er zit geen gevoel of nuance in zijn zang

Ik heb altijd het idee dat ie heel nodig moet plassen.

elrayo
Week 47

#38 22 - Lily Allen (8,0)
Weer een erg leuk nummer van Lily, al is het geen nieuwe Not Fair of Everyone's at It (mocht ze dat laatste nummer als single uitbrengen dan is dat de beste single van 2009).

#35 You Know Me - Robbie Williams (6,0)
Best aardig, in ieder geval stukken leuker dan de vorige single, al heeft het nummer wel een hoog kerst-gehalte.

#19 Times Are Changing - DI-RECT (7,5)
Onverwacht best een sterk nummer. Het refrein had misschien iets minder zoetsappig gekund, en het accent van de zanger ligt me ook niet helemaal, maar instrumentaal toch wel gaaf! De drums klinken lekker fel, evenals de gitaren. Ik vind dat het nummer zelfs wel wat weg heeft van Maps (alleen mist het de geile stem van Karen, en zijn de Yeah Yeah Yeahs duizendmaal gaver).

Week 47.

#19. Di-Rect - Times Are Changing
Deze band heeft zo te horen niet veel kaas gegeten van melodie en teksten, het gaat het ene oor in en het andere uit en ook dat accent irriteert mij. Instrumentaal best OK, maar voor het overige mag dit nummer di-rect in de prullenmand.

#35. Robbie Williams - You Know Me
Ik kan dit nummer veel meer waarderen dan zijn vorige, dit heeft tenminste een pakkende melodie en het is ook subliem ingekleurd met piano, achtergrondkoortjes en zachte violen die voor de nodige sfeer zorgen, het doet mij inderdaad denken aan Kerstmis (en daar is niets mis mee).

#38 Lily Allen - 22
Haar 4e single uit haar prima album It's Not Me, It's You en alweer een voltreffer, al spreekt het mij net iets minder aan dan haar vorige nummers wegens wat minder catchy. Maar Lily Allen is één van de weinige artiesten uit de top-40 wiens nummers stuk voor stuk goed zijn.
Cijfer : 7,5

elrayo
LucM schreef:
#19. Di-Rect - Times Are Changing
Deze band heeft zo te horen niet veel kaas gegeten van melodie en teksten, het gaat het ene oor in en het andere uit en ook dat accent irriteert mij. Instrumentaal best OK, maar voor het overige mag dit nummer di-rect in de prullenmand.

Ent fain someboddtie toe unterstent...
Misschien moet iemand hem vertellen dat Engels géén Nederlands is. Ik ben het nummer overigens nu! al beu-gehoord. Lijkt me geen goed teken...

Antonio
elrayo schreef:

Ent fain someboddtie toe unterstent...
Misschien moet iemand hem vertellen dat Engels géén Nederlands is. Ik ben het nummer overigens nu! al beu-gehoord. Lijkt me geen goed teken...

Zolang er hordes tienermeisjes tegen beter weten in nog natte broekjes krijgen en hun zakgeld spenderen aan die keuteldeukers van Di-rect, lachen die jongens iedereen nog steeds keihard uit...

LucM schreef:
(quote)

Nu je het zegt, de melodie heeft wat weg van Learning to Fly van Tom Petty.

Ik hoor het niet zo. Klinkt wel enigszins door Petty beïnvloedt, maar dat is volgens mij dan ook alles. Maar ik vind dit alleszins beter dan een 3,5. Eerder een 7,5 of 8.

Ke$ha's Tik Tok is een beetje een guilty pleasure voor me, al klinkt die zangeres alsof ze moet overgeven. Maar dat is dan weer een beetje die Kate Perry-plaag. (5,5)

elrayo
Overzicht week 48 (1/2) - nummer 1 t/m 20

Een aantal (kleine) wijzigingen...

#01 Edward Maya - Stereo Love (1,5/5)
#02 Snow Patrol - Just Say Yes (3,5/5)
De ''The Field''-achtige melodie is erg aardig, alleen het refrein is dan wel weer ontzettend flauw. Snow Patrol is overigens een van de leukere populaire rock bands, vind ik dan.

#03 Black Eyed Peas - Meet Me Halfway (4/5)
#04 Michael Bublé - Haven't Met You Yet (2/5)
#05 Kane - No Surrender (2/5)
Best een aardig nummer van Kane eigenlijk. Weinig verrassend, maar een stuk aangenamer dan enkele vorige singles. Een kleine verhoging dus voor No Surrender!

#06 David Guetta - Sexy Bitch (1/5)
#07 Jay-Z / Alicia Key - Empire State of Mind (4/5)
#08 Robbie Williams - Bodies (1/5)
#09 Anouk - Woman (3/5)
Best een aanstekelijke single eigenlijk, vooral het refrein is stiekem erg leuk! Ook Anouk krijgt er een aantal punten bij.

#10 Kesha - Tick Tock (4,5/5)
Waaaat een fantastische single, Kesha heeft swagger! Tick tock, on the clock, but the party don't stop. Feestje!

#11 Inna - Hot (1/5)
#12 K3 - MaMaSé! (2/5)
#13 The Ian Carey Project - Get Shaky (1/5)
#14 Nick & Simon - Het Masker (1,5/5)
#15 Lasgo - Lost (0,5/5)
#16 Rihanna - Russian Roulette (1/5)
#17 DI-RECT - Times Are Changing (2/5)
Uhm, wat hoorde ik hier ook alweer in?

#18 John Mayer - Who Says (3/5)
#19 Cascada - Evacuate the Dancefloor (3/5)
Lasgo, zo kan het ook. Dit nummer klinkt tenminste niet alsof het uit het ''DJ BoozyWoozy'' tijdperk stamt...

#20 Anouk - Three Days in a Row (3/5)

elrayo schreef:

#01 Edward Maya - Stereo Love (1,5/5)
#11 Inna - Hot (1/5)

Nou ja. Vind ik allebei tot de toppers van 2009 behoren! Wat vind je van Déjà Vu van Inna?

Hot een topper? Gras is toch ook niet blauw?

(Sorry, kon 't niet laten..)

Over Lasgo: Ik vind het ook erg passé klinken. En daarnaast: Kunnen die gasten nou eens na een jaar of 70 niet met een ándere melodie komen..?

Gast
geplaatst: vandaag om 20:08 uur

geplaatst: vandaag om 20:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.