Muziek / Algemeen / Muziekontwikkeling in de jaren 2000 t/m heden
zoeken in:
0
geplaatst: 28 augustus 2009, 13:28 uur
LucM schreef:
.... Anderzijds heb ik de indruk dat progrockliefhebbers denigrerend staan tegenover andere genres. Dat merkte ik al in de jaren '70 waar dat ze bv. punk en disco als commerciële rommel bestempelden.
Progrockliefhebbers zijn wellicht de meest conservatieve muziekliefhebbers (wat Sietse zegt).
.... Anderzijds heb ik de indruk dat progrockliefhebbers denigrerend staan tegenover andere genres. Dat merkte ik al in de jaren '70 waar dat ze bv. punk en disco als commerciële rommel bestempelden.
Progrockliefhebbers zijn wellicht de meest conservatieve muziekliefhebbers (wat Sietse zegt).
mee eens ... en je leest ook vaak op deze site de meningen van sommige mensen die overduidelijk in de prog era van de begin jaren 70 zijn blijven hangen.
Niks mis mee (moeten hun weten) maar dat ze dan een mening over wat sinds de mid jaren 70 is gebeurd in de muziek wereld valt natuurlijk te betwijfelen omdat ze duidelijk "geblinkerd" zijn
heb ook vaak de gevoel dat hier in NL de meeste DJs en programmeurs allemaal closet prog-rockers zijn ... gefrustreerd omdat hun scene van toen wereldwijd helemaal naar de kloten ging vanaf 1976

0
geplaatst: 28 augustus 2009, 14:09 uur
TerryA schreef:
mee eens ... en je leest ook vaak op deze site de meningen van sommige mensen die overduidelijk in de prog era van de begin jaren 70 zijn blijven hangen.
Niks mis mee (moeten hun weten) maar dat ze dan een mening over wat sinds de mid jaren 70 is gebeurd in de muziek wereld valt natuurlijk te betwijfelen omdat ze duidelijk "geblinkerd" zijn
heb ook vaak de gevoel dat hier in NL de meeste DJs en programmeurs allemaal closet prog-rockers zijn ... gefrustreerd omdat hun scene van toen wereldwijd helemaal naar de kloten ging vanaf 1976
(quote)
Da's apart, ik heb eerder het gevoel dat het merendeels closet halve zolen zijn.
(Giel Beelen, etc.)
0
geplaatst: 28 augustus 2009, 17:31 uur
herman schreef:
Haha, als er één genre op sterven na dood is het rock wel.
(quote)
Haha, als er één genre op sterven na dood is het rock wel.
So?
Rock heeft alles overleefd en zal altijd blijven. Mensen zullen altijd terug verlangen naar de basis. Niks mis mee.
Sietse schreef:
het heeft mij ook niets te maken met mijn dan wel of niet aanwezige uitermate superieure muzieksmaak/kennis.
Het heeft mij er mee te maken dat mensen die afgaande op de opmerkingen hier en elders op MuMe zonder kennis van zaken onzin uitkramen.
Als je van mening bent dat er na 1990 niets fatsoenlijks meer is gemaakt (ja ik zeg het even heel erg zwart wit) dan denk ik dat je hier in dit topic gewoon niets te zoeken hebt. Je bent dan gewoon in gebreke gebleken qua muzikale kennis en persoonlijke ontwikkeling (op muziekgebied).
Vast roesten mag van mij best, maar ga dat dan ergens anders doen waar niemand er last van heeft.
Een opmerking zoals Kastor maakt
getuigd gewoon van gebrekkige kennis en bekrompenheid.
als mensen gewoon eens verder zouden kijken dan de neus lang is zouden ze niet als een kip zonder kop dit soort opmerkingen maken.
maar goed, ik val in herhaling.
Mijn tip: ga je eens verdiepen in iets anders dan de mainstream pop en rock muziek en kom dan nog eens terug.
het heeft mij ook niets te maken met mijn dan wel of niet aanwezige uitermate superieure muzieksmaak/kennis.
Het heeft mij er mee te maken dat mensen die afgaande op de opmerkingen hier en elders op MuMe zonder kennis van zaken onzin uitkramen.
Als je van mening bent dat er na 1990 niets fatsoenlijks meer is gemaakt (ja ik zeg het even heel erg zwart wit) dan denk ik dat je hier in dit topic gewoon niets te zoeken hebt. Je bent dan gewoon in gebreke gebleken qua muzikale kennis en persoonlijke ontwikkeling (op muziekgebied).
Vast roesten mag van mij best, maar ga dat dan ergens anders doen waar niemand er last van heeft.
Een opmerking zoals Kastor maakt
(quote)
getuigd gewoon van gebrekkige kennis en bekrompenheid.
als mensen gewoon eens verder zouden kijken dan de neus lang is zouden ze niet als een kip zonder kop dit soort opmerkingen maken.
maar goed, ik val in herhaling.
Mijn tip: ga je eens verdiepen in iets anders dan de mainstream pop en rock muziek en kom dan nog eens terug.
Dit is een forum en ik geef alleen mijn mening. Dat jij daar een probleem mee hebt kan me niet zoveel schelen, wijzende vingertjes raken me niet. Ik luister zeer vaak naar alternatieve radiostations en ben goed op de hoogte wat betreft ontwikkelingen. M'n muziek-collectie is dan ook rijkelijk gevuld met van alles wat, jawel: zelfs RnB, soul en zelfs wat dance. Ik volg geen trends en ga ook niet geforceerd naar 'moeilijke' muziek luisteren. Ik vind mooi wat ik mooi vind, geef een mening en daar doe je het maar mee. Een nieuwe 'golf' die ik zeer waardeer? De terugkeer (lees: De terugkeer) van Electropop. Klinkt zeer fris, maar was er echter ook al!

Ik wordt beticht van bekrompenheid door mensen die zich behoorlijk hip lijken te voelen door 'ouwelullenmuziek' bij voorbaat onderuit te halen. Dat vind ik nou bekrompenheid van geest. Vraag die 'hippe' artiesten eens waar ze door beïnvloedt zijn...

Slijp de messen maar; Ik ben hier wel duidelijk geweest, denk ik.
0
Sietse
geplaatst: 28 augustus 2009, 18:40 uur
kaztor schreef:
Ik wordt beticht van bekrompenheid door mensen die zich behoorlijk hip lijken te voelen door 'ouwelullenmuziek' bij voorbaat onderuit te halen. Dat vind ik nou bekrompenheid van geest. Vraag die 'hippe' artiesten eens waar ze door beïnvloedt zijn...

Niets mis met "ouwelullen" muziek. Je mag anders wel eens mijn kast met platen komen bekijken.
Waar het mij omgaat is dat mensen ongefundeerde opmerkingen maken. Dat heeft niets met hip of wat dan ook te maken (zo hip is de muziek nl. niet die ik luister...was het maar zo kon je er makkelijker aankomen ook).
Had je misschien al terug kunnen lezen in de vorige pakmbeet 8 berichten die ik heb geplaatst (of waren het er al 15).
0
geplaatst: 28 augustus 2009, 21:51 uur
Het zal allemaal wel. Ik geef alleen een mening en blijf daarbij, en daarbij heb ik de meeste berichten gelezen (een groot percentage daarvan:
). Gelul op de vierkante meter; Ik luister liever naar een portie muziek.
M'n patattekes staan klaar, trouwens.
). Gelul op de vierkante meter; Ik luister liever naar een portie muziek.M'n patattekes staan klaar, trouwens.
0
geplaatst: 28 augustus 2009, 21:53 uur
Ik heb een kotshekel aan de termen 'ouwelullenmuziek' en 'moderne muziek', goede muziek is goede muziek ongeacht het jaar van uitgave. Ik hoor zowel graag Elvis Presley als de laatste van Sigur Rós of Radiohead bv.
Een wel opvallend verschijnsel in de jaren '00 zijn de reunies, niet te tellen (Police, Led Zeppelin, the Who, Roxy Music ...).
Een wel opvallend verschijnsel in de jaren '00 zijn de reunies, niet te tellen (Police, Led Zeppelin, the Who, Roxy Music ...).
0
geplaatst: 28 augustus 2009, 22:03 uur
Word.
Ik vind het jammer dat dit weer moet uitdraaien op een welles/nietes-contest. Probeer je je aan het basis-idee vast te houden, is het weer niet goed.
Ik vind het jammer dat dit weer moet uitdraaien op een welles/nietes-contest. Probeer je je aan het basis-idee vast te houden, is het weer niet goed.
0
geplaatst: 29 augustus 2009, 00:32 uur
OLM: term wordt door mijn lief (iets jonger dan mjuman) gebruikt om idd wat oudere muziek aan te duiden die op mijn werkkamer staat. Opvallend hoe sommige dingen (Human League, Bob Marley, Donny Hathaway) daar dan opeens niet onder vallen. Yes is defny OLM, net als Buffalo Springfield, Neil, Byrds - en toch zal mjuman die nooit afdanken.
En rock: tja rock - als ik een vergelijking mag trekken, zeg ik broodje kaas: goed uitgevoerd, top! Als ik terugkom - in NL - van weggeweest verlang ik altijd naar een lekker hard broodje met oude (extra belegen) boerenkaas, met roomboter als plakmiddel. Noem dat echte rock en plak er de namen op die je wilt. Prima concept, mits goed uitgevoerd - kan ik me erin vinden. Maar dan: vervang het harde broodje door een klef kadetje, de lijm door slap 'light' smeersel, een plakje plastic kaas uit een plakjesverpakking of jonge (blote-billen)kaas, blijf het rock noemen, plak er gewoon wat namen op en mjuman haakt af, defny, total, geen discussie.
Oja, die boerenkaas mag ook vervangen worden door cabrales, parmeggiano, of een roodschimmelkaas - if you catch my drift.
Sommigen beweren dat rock op sterven na dood is - maybe so; het is aan de echte rockers om op te staan en echt weer dat lekkere broodje kaas te serveren, misschien nog ekologisch ook, kleffe kadetjes met plastic kaas - no thank you!
En mjuman? Mjuman gaat de keuken in - van al dat geouweneel over rock (pardon kaas) heb ik honger gekregen.
En rock: tja rock - als ik een vergelijking mag trekken, zeg ik broodje kaas: goed uitgevoerd, top! Als ik terugkom - in NL - van weggeweest verlang ik altijd naar een lekker hard broodje met oude (extra belegen) boerenkaas, met roomboter als plakmiddel. Noem dat echte rock en plak er de namen op die je wilt. Prima concept, mits goed uitgevoerd - kan ik me erin vinden. Maar dan: vervang het harde broodje door een klef kadetje, de lijm door slap 'light' smeersel, een plakje plastic kaas uit een plakjesverpakking of jonge (blote-billen)kaas, blijf het rock noemen, plak er gewoon wat namen op en mjuman haakt af, defny, total, geen discussie.
Oja, die boerenkaas mag ook vervangen worden door cabrales, parmeggiano, of een roodschimmelkaas - if you catch my drift.
Sommigen beweren dat rock op sterven na dood is - maybe so; het is aan de echte rockers om op te staan en echt weer dat lekkere broodje kaas te serveren, misschien nog ekologisch ook, kleffe kadetjes met plastic kaas - no thank you!
En mjuman? Mjuman gaat de keuken in - van al dat geouweneel over rock (pardon kaas) heb ik honger gekregen.
0
geplaatst: 29 augustus 2009, 00:37 uur
Oh, maar er gaat niets boven een lekker broodje met oude kaas hoor. Al had ik vandaag een omelet. En morgen wellicht filet americain. Verandering van spijs doet eten.
0
Sietse
geplaatst: 29 augustus 2009, 00:55 uur
herman schreef:
Oh, maar er gaat niets boven een lekker broodje met oude kaas hoor. Al had ik vandaag een omelet. En morgen wellicht filet americain. Verandering van spijs doet eten.

0
stuart
geplaatst: 29 augustus 2009, 07:23 uur
herman schreef:
Verandering van spijs doet eten.
Verandering van spijs doet eten.
Dat is zo, maar dat wil niet zeggen dat alles dan maar lekker is en van goeie kwaliteit. Je begint eerst met 'basis-eten' voor je groot wordt en zaken beter gaat begrijpen; doe je dat niet , dan snap je niet waar Abraham de mosterd vandaan heeft .
Als je niet goed 'verdiept' hebt in de popmuziek, denk je misschien dat het nu geweldig is en vooruitstrevend. Mijn tip voor sommigen op Mume die teveel alleen maar met recente muziek bezig zijn en 'vroeger' zien als oude meuk; koop wat glysterine en stop dat niet in je mond, maar in je oren en schudt even goed met je hoofd heen en weer en ga dan met een frisse kop eens goed de grot in en "verdiep" je daar eerst eens voordat je de 'huidige tijd' teveel ophemelt.
0
Sietse
geplaatst: 29 augustus 2009, 12:06 uur
stuart schreef:
Dat is zo, maar dat wil niet zeggen dat alles dan maar lekker is en van goeie kwaliteit. Je begint eerst met 'basis-eten' voor je groot wordt en zaken beter gaat begrijpen; doe je dat niet , dan snap je niet waar Abraham de mosterd vandaan heeft .
Als je niet goed 'verdiept' hebt in de popmuziek, denk je misschien dat het nu geweldig is en vooruitstrevend. Mijn tip voor sommigen op Mume die teveel alleen maar met recente muziek bezig zijn en 'vroeger' zien als oude meuk; koop wat glysterine en stop dat niet in je mond, maar in je oren en schudt even goed met je hoofd heen en weer en ga dan met een frisse kop eens goed de grot in en "verdiep" je daar eerst eens voordat je de 'huidige tijd' teveel ophemelt.
(quote)
Ik vrees dat die basis er bij de meeste mensen toch echt wel is. Als ik naar mijzelf kijk kan ik iig concluderen van wel. En ik kan over Herman toch ook echt wel zeggen dat die ook zijn muzikale bagage heeft.
0
geplaatst: 29 augustus 2009, 12:54 uur
stuart schreef:
(quote)
Ik zou nu de grotmythe van Plato (over hoe wij de schaduwen als werkelijkheid zien) tevoorschijn kunnen halen om even wat dingen in perspectief te zetten maar dat laat ik even achterwege.
Wij leven in de jaren 00 en de kwaliteitsmuziek (let op de toevoeging) van deze tijd haakt in bij het tijdsgewricht en onze beleving ervan, geeft de hectiek en dynamiek ervan weer. Als we - neoromantici als we zijn - ons even willen terugtrekken is er idd ook voldoende kwaliteitsmuziek van andere tijden beschikbaar.
En daar wringt nou net de schoen in het geval van rock - zie ook mijn eerdere post: rock was eens het goed, knapperige broodje boerenkaas; nu is het veelal verworden tot een klef kadetje in plastic verpakt - een karikatuur van zichzelf. Het mankeert er nog meer aan dat er een rockers-handboek komt, waarin staat welk been je bij welk akkoord (g bijv.) naar voren doet, hoeveel hoofdbewegingen je maakt en wanneer je terugstapt. Komt uit rock de vernieuwing dan zullen rockers echt wel uit hun eigen kader moeten stappen en daar geloof ik niet in.
De minachting hier op MuMe voor bands die vanuit de alternatieve hoek aansluiting zoeken bij het rockidioom - ik noem bijv Arctic Monkeys, Raconteurs of White Lies - stemt mij somber.
Mijn oproep om een lekkerder, fris broodje kaas (=rock), was er dan ook op gericht om de rockers uit hun grot te laten komen en to try and push the enveloppe - het was niet mijn idee om anderen de grot in te nodigen!
0
stuart
geplaatst: 29 augustus 2009, 13:59 uur
Verschillende meningen is ok; geen probleem. Mijn opmerking was algemeen en had het iig niet tegen iemand bij deze discussie in het bijzonder en was meer bedoeld voor sommigen die eventueel alleen met muziek van nu bezig zijn. Uiteraard geldt dat ook andersom. Verder heb ik zelf geen behoefte om verder deze discussie van 'input' te voorzien en is voor mij de kous af. Ik moet ervandoor. 

0
geplaatst: 29 augustus 2009, 14:02 uur
stuart schreef:
Verschillende meningen is ok; geen probleem. Mijn opmerking was algemeen en had het iig niet tegen iemand bij deze discussie in het bijzonder en was meer bedoeld voor sommigen die eventueel alleen met muziek van nu bezig zijn. Uiteraard geldt dat ook andersom. Verder heb ik zelf geen behoefte om verder deze discussie van 'input' te voorzien en is voor mij de kous af. Ik moet ervandoor.
Je weet hoe je de grot uit moet komen?

0
stuart
geplaatst: 29 augustus 2009, 14:05 uur
Is niet nodig....
..; ik sta buiten de grot op een veldje zodat ik op de hoogte blijf van nieuwe zaken en als het me minder bevalt of mijn smaak niet is, even weer wat uit de 'grot' kan halen. Ik heb het dus over 'proeven', niet over kwaliteit of niet.
..; ik sta buiten de grot op een veldje zodat ik op de hoogte blijf van nieuwe zaken en als het me minder bevalt of mijn smaak niet is, even weer wat uit de 'grot' kan halen. Ik heb het dus over 'proeven', niet over kwaliteit of niet.
0
geplaatst: 29 augustus 2009, 14:12 uur
stuart schreef:
Beetje vreemde reactie, de mensen die in dit topic reageren en 'pleiten' voor de 'huidige tijd' zijn allemaal prima op de hoogte van de muziek van 'vroeger'. Ik heb zelf nota bene 3 platen uit de 70's en 1 uit de 60's in mijn top 10 staan, en dat is echt niet het enige oude spul dat ik in huis heb en graag beluister. Kijk anders maar naar mijn last.fm en zie hoeveel OLM daar hoog in de lijsten staat.
Het is niet dat wij de nieuwe ontwikkelingen zo ophemelen, het is dat anderen stellen dat er tegenwoordig niets interessants meer gebeurd. Er is niets mis mee als je focust op ouderwetse muziek, maar stellen dat er niets interessants meer gebeurd getuigt gewoon van oogkleppen... In dit soort discussies zou het toch handig zijn als mensen voorbij hun eigen smaak konden kijken.
0
stuart
geplaatst: 29 augustus 2009, 15:04 uur
Ik ga me hier niet steeds verdedigen wat begon over een opmerking over uit je grot komen; het ging mij om de toon en niet over de inhoud. Dat ik toen een opmerking maakte,hoewel wat ongelukkig, zit je blijkbaar nog steeds dwars heb ik het idee; PM me dan tenminste en doe dit niet zo, want later werd het anders geschetst en daar had ik vrede mee . Ik vind alleen dat Rock wel wat meer ballen mocht krijgen en jij vond dat het op sterven na dood was(mag je vinden). Dus niet "klagen" als ik een eenzelfde soort (negatieve) opmerking/grap over electronic maakte. Vergeet het nu maar, ik bedoel het nu positief. Ik heb behoorlijk wat beluisterd, maar alles ligt je niet; ik zie jou ook niet bij metal en dan zeg ik toch ook niet dat je het nooit geprobeerd hebt? Als je ergens niet van houdt moet je er niet naar luistern, wat wat anders is dan dat iets slecht is.
Het ging sommigen hierom; alsof iedereen die van oudere muziek houdt niet naar nieuwe muziek luistert. Dat was mijn punt en de rest doet er niet toe. Geen oude koeien meer uit de sloot halen, Herman
. Ga maar weer bezemen, want zo wordt het steeds een welles/niets spelletje wat Kaztor aangeeft en daar heb ik geen zin meer in. Verder trek ik me zoveel mogelijk/helemaal terug uit album/genrediscussies, want ik heb het wat dat betreft wel gehad qua geouwehoer (incl. dat van mijzelf soms
) en heb er geen behoefte aan; ieder doet maar wat ie wil op Mume.
P.S. als je mijn 1e bericht van vandaag niet op de één of andere manier niet bevalt , bezem je het maar weg incl. de reactie, dus ook die van jou; veel 'discussieplezier' verder
Het ging sommigen hierom; alsof iedereen die van oudere muziek houdt niet naar nieuwe muziek luistert. Dat was mijn punt en de rest doet er niet toe. Geen oude koeien meer uit de sloot halen, Herman
. Ga maar weer bezemen, want zo wordt het steeds een welles/niets spelletje wat Kaztor aangeeft en daar heb ik geen zin meer in. Verder trek ik me zoveel mogelijk/helemaal terug uit album/genrediscussies, want ik heb het wat dat betreft wel gehad qua geouwehoer (incl. dat van mijzelf soms
) en heb er geen behoefte aan; ieder doet maar wat ie wil op Mume.P.S. als je mijn 1e bericht van vandaag niet op de één of andere manier niet bevalt , bezem je het maar weg incl. de reactie, dus ook die van jou; veel 'discussieplezier' verder
0
Misterfool
geplaatst: 29 augustus 2009, 15:12 uur
Mjuman schreef:
Nee, van te veel prog rock halveert vanzelf je soul!
(quote)
Nee, van te veel prog rock halveert vanzelf je soul!
gek mijn ziel is nog steeds niet gehalveerd.
prog

0
geplaatst: 29 augustus 2009, 15:15 uur
Aha - mjuman zal even deze zin toelichten:
"Mijn oproep om een lekkerder, fris broodje kaas (=rock), was er dan ook op gericht om de rockers uit hun grot te laten komen en to try and push the enveloppe - het was niet mijn idee om anderen de grot in te nodigen!"
Dit was bedoeld voor rock-musici en niet voor de rockfans! Het begint immers allemaal bij de muziek en de vernieuwing moet vandaaruit komen; de muziek zelf moet voor vernieuwing (of back to the roots) zorgen en niet de fans; je kan immers niet leuk vinden wat er niet is - hooguit geen vrede nemen met wat er nu aan kleffe broodjes wordt geboden. The public gets what the public wants, toch - of niet?
En die opmerking naar Stuart was een grapje - ik dacht dat hij snel weg moest om een boodschap te doen.
@MF - Humor is ook iets; en zo ruim als jij prog rock neemt, heb je vast minder schade!
"Mijn oproep om een lekkerder, fris broodje kaas (=rock), was er dan ook op gericht om de rockers uit hun grot te laten komen en to try and push the enveloppe - het was niet mijn idee om anderen de grot in te nodigen!"
Dit was bedoeld voor rock-musici en niet voor de rockfans! Het begint immers allemaal bij de muziek en de vernieuwing moet vandaaruit komen; de muziek zelf moet voor vernieuwing (of back to the roots) zorgen en niet de fans; je kan immers niet leuk vinden wat er niet is - hooguit geen vrede nemen met wat er nu aan kleffe broodjes wordt geboden. The public gets what the public wants, toch - of niet?
En die opmerking naar Stuart was een grapje - ik dacht dat hij snel weg moest om een boodschap te doen.

@MF - Humor is ook iets; en zo ruim als jij prog rock neemt, heb je vast minder schade!
0
Misterfool
geplaatst: 29 augustus 2009, 15:34 uur
@ mjuman in tegen deel ik heb een zeer nauwe definitie van progressive rock. als iemand volledige schade moet krijgen ben ik dat wel. humor ok maar niet ten kosten van mijn lievelingsgenre.
deep purple
talk talk
radiohead
enz allemaal geen prog
marrillion
king crimson
anathema
tool
mars volta
daarentegen(prog)
deep purple
talk talk
radiohead
enz allemaal geen prog
marrillion
king crimson
anathema
tool
mars volta
daarentegen(prog)
0
geplaatst: 29 augustus 2009, 16:32 uur
@MF - we gaan off topic - King Crimson, waardering voor; de rest van je lijstje minder; Yes, Gabriel? Qua humor: het begon allemaal met post op 28/8 van 14:09 toen de term 'halve zool' viel en daar heb ik een woordspel op losgelaten; c'est tout.
Nog ff verder off-topic: wat doe jij met mijn lievelingsartiestes Björk en Madonna?
Nog ff verder off-topic: wat doe jij met mijn lievelingsartiestes Björk en Madonna?
0
geplaatst: 29 augustus 2009, 18:02 uur
Op terug op dit topic te gaan : het is in dit decennia voor beginnende bands of de underground veel gemakkelijker geworden bij een breder publiek door te breken dankzij het internet dat nieuwe promotiemogelijkheden biedt. Hierdoor krijgt men de indruk dat 'alternatieve' bands algauw commerciëler zijn geworden. Arctic Monkeys is daar een goed voorbeeld van, deze band was dankzij internet een enorme hype geworden.
0
geplaatst: 29 augustus 2009, 18:40 uur
LucM schreef:
Op terug op dit topic te gaan : het is in dit decennia voor beginnende bands of de underground veel gemakkelijker geworden bij een breder publiek door te breken dankzij het internet dat nieuwe promotiemogelijkheden biedt. Hierdoor krijgt men de indruk dat 'alternatieve' bands algauw commerciëler zijn geworden. Arctic Monkeys is daar een goed voorbeeld van, deze band was dankzij internet een enorme hype geworden.
Je hebt gelijk; dat punt had ik hier al aangestipt 27/8, op 13:59; en ook op andere topics (met beschrijving van de gehele keten in zes stappen).
Ik vind alleen dat je het geval van AM met de term hype e.e.a. een ietwat negatieve klank geeft - de knapen maken het wel waar op het podium - ik heb ze zien debuteren in NL.
0
geplaatst: 29 augustus 2009, 18:52 uur
Getuige bands als Arctic Monkeys, Black Keys en Interpol is er zeker nog hoop voor rockmuziek in de vorm van Mjuman's knapperige broodjes boerenkaas en metal gaat ook door een vernieuwingsperiode. Het zijn echter de kleffe kadetjes die het meest op de voorgrond opereren. Hierdoor krijgen niet-rockfans een vertekend beeld.
* denotes required fields.