Muziek / Algemeen / Muziekontwikkeling in de jaren 2000 t/m heden
zoeken in:
0
geplaatst: 27 augustus 2009, 14:07 uur
herman schreef:
Haha, als er één genre op sterven na dood is het rock wel.
(quote)
Haha, als er één genre op sterven na dood is het rock wel.
Juist, het zou fijn zijn als meer mensen eens voorbij rock zouden kijken, want als er een genre is waar men in vastroest is dat het wel, en ja... dan blijft er misschien weinig leuks meer over.
0
Sietse
geplaatst: 27 augustus 2009, 14:19 uur
Hulde voor Mjuman zijn bericht (en ook al enkele eerdere berichten van oa. Onderhond en Orbit)
0
Sietse
geplaatst: 27 augustus 2009, 14:21 uur
stuart schreef:
Jij mag hiet helemaal niet eens iets over (echte) muziek zeggen, wel over computers......
(quote)
Jij mag hiet helemaal niet eens iets over (echte) muziek zeggen, wel over computers......
Ik snap dat het een geintje is, maar geeft ook meteen aan hoeveel je echt weet van de meeste muziek die ik luister.
En natuurlijk geeft het je eigen beperking maar weer aan (ik wil de uitdaging best elders aangaan waar in je aantoont dat electronische gegenereerde muziek geen muziek is...ik kan je vertellen: die verlies je aan alle kanten).
0
lambf
geplaatst: 27 augustus 2009, 15:11 uur
raffael77 schreef:
Als ik hier naar electronica topics kijk gaat het voornamelijk over dance en verwanten maar electro hop wordt hierin niet eens genoemd terwijl zij namelijk de credits moeten krijgen.
Africa Bambaataa, Maggotron, Twilight 22, Warp 9 en niet te vergeten Newcleus die tevens de grondlegger is van Electro al in eind jaren 70 bezig was. Dus hiphop heeft enorme bijdrage geleverd aan Electro maar dat zie je bijna nergens. Ook Depenche Mode heeft een zeer grote bijdrage geleverd aan electro.
Als ik hier naar electronica topics kijk gaat het voornamelijk over dance en verwanten maar electro hop wordt hierin niet eens genoemd terwijl zij namelijk de credits moeten krijgen.
Africa Bambaataa, Maggotron, Twilight 22, Warp 9 en niet te vergeten Newcleus die tevens de grondlegger is van Electro al in eind jaren 70 bezig was. Dus hiphop heeft enorme bijdrage geleverd aan Electro maar dat zie je bijna nergens. Ook Depenche Mode heeft een zeer grote bijdrage geleverd aan electro.
Dus...dus....Electro is wel een zelfstandig genre, en alle andere electronica is maar gewoon dance. En dance is niet zo belangrijk als Electro............omdat het toevallig niet hetzelfde soort ritme en beats bevat

0
raffael77
geplaatst: 27 augustus 2009, 15:21 uur
lambf schreef:
Dus...dus....Electro is wel een zelfstandig genre, en alle andere electronica is maar gewoon dance. En dance is niet zo belangrijk als Electro............omdat het toevallig niet hetzelfde soort ritme en beats bevat
(quote)
Electro is gewoon electronica maar de dance scene heeft het vernageld Ik vind persoonlijk ook dat Dance eigenlijk de hedendaagse disco is en dat is al niets.
0
stuart
geplaatst: 27 augustus 2009, 15:23 uur
@ Sietse; zo moet je het ook bekijken qua geintje. Ik houd alleen niet zo van die 'spierballentaal' wie hier op Mume overal/ergens het meeste "verstand" van heeft en dat vaak via moeilijke woorden, allerlei termen of bepaalde houding willen laten blijken; bovendien heb ik daar ook geen interesse in, maar het is soms wel vermakelijk om te lezen. Mijn opmerking naar jou ging over dat je het over standaard pop/ rock had en dat mensen zich niet 'verdiepen' in muziek van dit decennium; dat weet je niet , het is jouw suggestie. Als ik zo jouw top-10 bekijk, je genretopic electronic en je laatste aankoop zie (...
...electronic album) dan lijk jij mij ook nogal éénzijdig/tweezijdig (Avant Garde) bezig, dus pas op wat je zegt. Ik heb niks op electronis tegen, maar ik zelf vind het niks zoals jij dat misschien met rock hebt; meer niet, ieder zijn voorkeur. Veel plezier met de nieuwe van Autistic.
...electronic album) dan lijk jij mij ook nogal éénzijdig/tweezijdig (Avant Garde) bezig, dus pas op wat je zegt. Ik heb niks op electronis tegen, maar ik zelf vind het niks zoals jij dat misschien met rock hebt; meer niet, ieder zijn voorkeur. Veel plezier met de nieuwe van Autistic.
0
geplaatst: 27 augustus 2009, 15:30 uur
Ik plaatste alle vormen van house ff onder de noemer dance.
Bij de weg is het begonnen met Acid dat een voorloper is van house die veelal in de smaak lag bij het ondergrondse feest circuit in de UK en later vloeide daar house uit wat overigens de slechtste vorm van muziek is. Op dit moment is die tak ook niet echt vernieuwend meer.
Bij de weg is het begonnen met Acid dat een voorloper is van house die veelal in de smaak lag bij het ondergrondse feest circuit in de UK en later vloeide daar house uit wat overigens de slechtste vorm van muziek is. Op dit moment is die tak ook niet echt vernieuwend meer.
House komt toch oorspronkelijk uit Chicago? (warehouse) en acid is daar weer een vertakking van, ook ontstaan in Chicago.
0
geplaatst: 27 augustus 2009, 15:55 uur
stuart schreef:
Jij moet je mond eens wat vaker spoelen , want iemand die het vaak heeft over poserock en liefhebber is van Shoegaze zou zich beter stil kunnen houden, want dat is wel poserock bij uitstek....
Ook over die ouderwetse klazen is een linke opmerking , maar ook niet zo handige uitspraak, want als liefhebber van Dead can Dance ('middeleeuwse' muziek) kan beter even een blokje om gaan lopen als we het hebben ouderwetse muziek......
Terug in je 80's tunnel / elektronicakast....woef!!
Jij moet je mond eens wat vaker spoelen , want iemand die het vaak heeft over poserock en liefhebber is van Shoegaze zou zich beter stil kunnen houden, want dat is wel poserock bij uitstek....

Ook over die ouderwetse klazen is een linke opmerking , maar ook niet zo handige uitspraak, want als liefhebber van Dead can Dance ('middeleeuwse' muziek) kan beter even een blokje om gaan lopen als we het hebben ouderwetse muziek......
Terug in je 80's tunnel / elektronicakast....woef!!
Poserock en shoegaze?? Als er één stroming introverte en mensschuwe gitaarnerds bestaat zijn het shoegazers wel (daar komt de term nota bene vandaan!)
Ik weet niet of je nog steeds zit te grappen, zoniet, is het nog veel ernstiger gesteld met je gebrek aan muziekkennis dan ik al vreesde.. blijf jij maar bij je Arrow rockhelden hangen en volhouden dat er niks meer is gemaakt sindsdien

0
geplaatst: 27 augustus 2009, 15:59 uur
stuart schreef:
Als ik zo jouw top-10 bekijk, je genretopic electronic en je laatste aankoop zie (...
...electronic album) dan lijk jij mij ook nogal éénzijdig bezig, dus pas op wat je zegt.
Als ik zo jouw top-10 bekijk, je genretopic electronic en je laatste aankoop zie (...
...electronic album) dan lijk jij mij ook nogal éénzijdig bezig, dus pas op wat je zegt. Misschien moet je zijn top 10 nog maar eens bekijken. Staan maar 2 electronic-platen in en die van Fennesz had zonder gitaren toch echt héél anders geklonken.

Het heeft verder niets met spierballentaal te maken: sommige mensen houden hun ogen dicht voor moderne ontwikkelingen en moeten er niets van hebben. Dat is allemaal prima, maar dan moet je niet zeggen dat er niets relevants meer gebeurd. Dit is misschien wel het meest interessante decennium geweest na de 60s.
Misschien moet je hier maar heen de komende maand: http://www.thenightoftheunexpected.nl/

0
stuart
geplaatst: 27 augustus 2009, 16:02 uur
Of iets interssant is hangt van je smaak/muziekbeleving af en is persoonlijk; als ik kijk naar bands als Arctic monkeys, Killers e.d. val ik iig niet steil achterover, uitzonderingen daargelaten. Wat betreft Electronics; daar bemoei' ik me niet mee.....
(ik had het over rock/pop in het algemeen; geen subgenres)
(ik had het over rock/pop in het algemeen; geen subgenres)
0
geplaatst: 27 augustus 2009, 16:02 uur
raffael77 schreef:
@ Orbit
Hiphop is onstaan begin jaren 70 en niet de jaren 80. Bitches zoals Sugarhill Gang hebben de oude stijlen naar de klote gelopen en dat te bedenken dat Casanova Fly ook wel bekend als Grandmaster Caz van Cold Crush Brothers de tekst voor ze gechreven heeft maar nooit credit ervoor gehad heeft. Zij waren de eerste zogenoemde Sellout Niggaz onder hiphop termen dan. Zij hebben dezelfde streken als Milli Vanilli of hoe ze ook heten. Sugar hadden een Ghostwriter en Milli's hadden een ghost singer.
@ Orbit
Hiphop is onstaan begin jaren 70 en niet de jaren 80. Bitches zoals Sugarhill Gang hebben de oude stijlen naar de klote gelopen en dat te bedenken dat Casanova Fly ook wel bekend als Grandmaster Caz van Cold Crush Brothers de tekst voor ze gechreven heeft maar nooit credit ervoor gehad heeft. Zij waren de eerste zogenoemde Sellout Niggaz onder hiphop termen dan. Zij hebben dezelfde streken als Milli Vanilli of hoe ze ook heten. Sugar hadden een Ghostwriter en Milli's hadden een ghost singer.
Je had ook nog van die halve zolen die door de straten van New York optraden.. en Kool Herc, rap als uitingsstijl bestond wel op de straat en het gebruik van draaitafels als instrument ook, maar om de hele stijl hiphop zoals die in de jaren 80 en 90 is ontwikkelt daar aan op te hangen lijkt me een beetje dun op zijn zachtst. En is slechts één genre wat ik opnoemde (met al zijn uitwaaiers). De rest is nog minder jaren 70.. Zo rijk aan uitgewerkte stijlen waren de jaren 70 niet.
0
lambf
geplaatst: 27 augustus 2009, 16:12 uur
raffael77 schreef:
Electro is gewoon electronica maar de dance scene heeft het vernageld Ik vind persoonlijk ook dat Dance eigenlijk de hedendaagse disco is en dat is al niets.
(quote)
Tsja, hier kan ik niet tegen op.
0
geplaatst: 27 augustus 2009, 16:13 uur
trebremmit schreef:
...House komt toch oorspronkelijk uit Chicago? (warehouse) en acid is daar weer een vertakking van, ook ontstaan in Chicago.
...House komt toch oorspronkelijk uit Chicago? (warehouse) en acid is daar weer een vertakking van, ook ontstaan in Chicago.
weer zo`n discussie over muziek ontwikkelingen - deze keer sinds 2000 - terwijl vorige (eerdere) discussies worden dan gelijk vergeten?

Muziek >> Algemeen >> 1963 - 1976 - 1989 - 2002 ...
0
stuart
geplaatst: 27 augustus 2009, 16:16 uur
Over Shoegaze; de achtergrond ken ik maar doet er niet toe, het blijft letterlijk een pose van een band die allemaal naar hun schoenen staren. Al lijkt me als je echt schuw bent niet eens op een podium durft te staan, maar enfin....
Voor de rest is het op Mume wat 'geven en nemen' en is wat relativering/reflectie nooit weg, maar we dwalen wel erg af van het topic onderwerp. Wie verder in dit topic interesse heeft, veel plezier ermee.... (vergeet niet vooral naar muziek te luisteren en er niet té veel over te lezen; dan mis je de essentie)
@ Herman: de spierballentaal heeft uiteraard niets te maken met wel of niet naar muziek luisteren, maar over de 'houding' in berichten hier op Mume.
Voor de rest is het op Mume wat 'geven en nemen' en is wat relativering/reflectie nooit weg, maar we dwalen wel erg af van het topic onderwerp. Wie verder in dit topic interesse heeft, veel plezier ermee.... (vergeet niet vooral naar muziek te luisteren en er niet té veel over te lezen; dan mis je de essentie)

@ Herman: de spierballentaal heeft uiteraard niets te maken met wel of niet naar muziek luisteren, maar over de 'houding' in berichten hier op Mume.
0
Sietse
geplaatst: 27 augustus 2009, 17:08 uur
stuart schreef:
@ Sietse; zo moet je het ook bekijken qua geintje. Ik houd alleen niet zo van die 'spierballentaal' wie hier op Mume overal/ergens het meeste "verstand" van heeft en dat vaak via moeilijke woorden, allerlei termen of bepaalde houding willen laten blijken; bovendien heb ik daar ook geen interesse in, maar het is soms wel vermakelijk om te lezen. Mijn opmerking naar jou ging over dat je het over standaard pop/ rock had en dat mensen zich niet 'verdiepen' in muziek van dit decennium; dat weet je niet , het is jouw suggestie. Als ik zo jouw top-10 bekijk, je genretopic electronic en je laatste aankoop zie (...
...electronic album) dan lijk jij mij ook nogal éénzijdig bezig, dus pas op wat je zegt. Ik heb niks op electronis tegen, maar ik zelf vind het niks zoals jij dat misschien met rock hebt; meer niet, ieder zijn voorkeur. Veel plezier met de nieuwe van Autistic.
...electronic album) dan lijk jij mij ook nogal éénzijdig bezig, dus pas op wat je zegt. Ik heb niks op electronis tegen, maar ik zelf vind het niks zoals jij dat misschien met rock hebt; meer niet, ieder zijn voorkeur. Veel plezier met de nieuwe van Autistic. Herman zei het al, maar idd mijn top 10 staan welgeteld 2 albums in die bij de electronische muziek behoren. En beide hebben als basis ook nog eens een gitaar.
Mijn aankopen zijn ongeveer 60% gitaar muziek en 40% electronisch (waarvan dan weer zo'n 70% van gebaseerd is op gitaar, piano en andere "gangbare" instrumenten). (en die autistic heb ik niet gekocht, die heb ik gekregen omdat ik deze dien te recenseren, want ik schrijf inderdaad voor een internet magazine voor electronische muziek, maar over die Elliott Sharp hoor ik je niet).
Ik post inderdaad meer in de electronic van de dag/week/tips weet ik veel wat topics omdat daar mijn inziens boeiendere dingen worden gepost dan in de pop/rock topics. Heb je helemaal gelijk in. Maar als je dat echt checkt zie je ook hoe sceptisch ik nogal vaak ben aldaar.
Verder heb ik niet echt veel problemen met gitaarmuziek, maar ik kijk verder dan de rock/pop genres die al zo'n 15 jaar geen enige vorm van evolutie hebben vertoond.
En dat is waar het mij om gaat. Als je opmerkingen wil maken over muziekontwikkeling en je niet verder komt dan het beluisteren van mainstream pop en rock muziek (ja, ik heb je stemmenlijstjes natuurlijk snel doorgenomen) dan denk ik dat je inderdaad een vrij beperkt beeld hebt van wat er nu daadwerkelijk in de muziekwereld gebeurd.
En dat staat dan nog maar los van of je die andere genres leuk vind of niet. Dat heeft er niets mee te maken namelijk. Ontwikkelingen kunnen namelijk goed buiten je eigen interesse gebied plaatsvinden.
En om het dus kort samen te vatten: ja ik denk dat je een te beperkte kennis hebt van de hedendaagse muziek om maar enigzins een opmerking hier te plaatsten die toevoegt aan de discussie (ja, met maar +/- 30 albums van na 1999 te hebben bestemd vrees ik toch dat het een beperking is).
0
Sietse
geplaatst: 27 augustus 2009, 17:09 uur
stuart schreef:
Of iets interssant is hangt van je smaak/muziekbeleving af en is persoonlijk; als ik kijk naar bands als Arctic monkeys, Killers e.d. val ik iig niet steil achterover, uitzonderingen daargelaten.
Of iets interssant is hangt van je smaak/muziekbeleving af en is persoonlijk; als ik kijk naar bands als Arctic monkeys, Killers e.d. val ik iig niet steil achterover, uitzonderingen daargelaten.
Voor de duidelijkheid: ik ook niet. Je had natuurlijk niet beter de plank mis kunnen slaan dan met precies dit soort acts aan te grijpen.
0
stuart
geplaatst: 27 augustus 2009, 17:12 uur
Fijn dat je het gevoel hebt dat je je verdedigen moet, , dus dat is klaar. Over dat laatste; dat is geen beperking, maar een kwestie van middelmatigheid in rock met ballen van de laatste 10 jaar. Als jij dat niet vind, best, maar laat een ander dan ook in zijn mening....(touwens Avant-Garde/Electronic is wel een dodelijke combinatie; enfin, veel plezier ermee). Niemand heeft hier het patent op de waarheid, ook jij niet, Sietse.
0
geplaatst: 27 augustus 2009, 17:14 uur
Dan zijn we het daarover eens dat in mainstream rock geen vooruitgang zit. Verder in bijna alle andere genres wel alleen daar wil jij je niet in verdiepen?
0
Sietse
geplaatst: 27 augustus 2009, 17:21 uur
wat trebremmit zegt.
ik hoef denk ik verder niet meer in te gaan op de rest van het bericht.
ik hoef denk ik verder niet meer in te gaan op de rest van het bericht.
0
stuart
geplaatst: 27 augustus 2009, 17:24 uur
Ik heb het niet over andere genres gehad, behalve rock en electronics; beter lezen Treb. Natuurlijk heb ik al genoeg gehoord de laatste 10 jaar en via Mume, maar ik ga me niet steeds met iets bezig houden wat me verder niet interesseert en er ook geen bijdragen leveren in topics waar ik niks mee heb; ik beluister het en soms vaker en als het niet aan mij besteed is kap ik ermee. Jij gaat toch ook niet verder met breien als je het niks vind..
.....De hele Rockscene moet een trap onder zijn kont hebben, zoals Kaztor terecht aangaf (wel of geen Arctic Monkeys). Andere stromingen heb ik het verder niet over gehad.
Over dat stemmen; dat zegt niets over dat k niet naar andere muziek luister, maar ik vind dat niet zo belangrijk. ik vind het trouwens wel vermakelijk dat iemand mijn hele stemmenlijst na gaat pluizen...
.
Verder; de mijn 1e opmerking niet groter maken dan wat het was (een gprikkkelende opmerking) en wat begon over dat mensen geen "verstand" van bepaalde zaken zouden hebben en dus niet in bepaald topic mochten komen; wat laten sommigen zich toch kennen ("briljante" opmerking blijkbaar, want het steekt wel aan de reacties te zien).
Geniet ieder nou maar van zijn/haar eigen muziek, want uiteindelijk draait het daarom (ik heb door dit'geneuzel' wel een album, gehoord ondertussen, maar heb het eigenlijk niet 'meegekregen'; daar stop ik dus mee).
.....De hele Rockscene moet een trap onder zijn kont hebben, zoals Kaztor terecht aangaf (wel of geen Arctic Monkeys). Andere stromingen heb ik het verder niet over gehad.Over dat stemmen; dat zegt niets over dat k niet naar andere muziek luister, maar ik vind dat niet zo belangrijk. ik vind het trouwens wel vermakelijk dat iemand mijn hele stemmenlijst na gaat pluizen...
.Verder; de mijn 1e opmerking niet groter maken dan wat het was (een gprikkkelende opmerking) en wat begon over dat mensen geen "verstand" van bepaalde zaken zouden hebben en dus niet in bepaald topic mochten komen; wat laten sommigen zich toch kennen ("briljante" opmerking blijkbaar, want het steekt wel aan de reacties te zien).

Geniet ieder nou maar van zijn/haar eigen muziek, want uiteindelijk draait het daarom (ik heb door dit'geneuzel' wel een album, gehoord ondertussen, maar heb het eigenlijk niet 'meegekregen'; daar stop ik dus mee).
0
Sietse
geplaatst: 27 augustus 2009, 18:00 uur
stuart schreef:
Verder; de mijn 1e opmerking niet groter maken dan wat het was (een gprikkkelende opmerking) en wat begon over dat mensen geen "verstand" van bepaalde zaken zouden hebben en dus niet in bepaald topic mochten komen
Verder; de mijn 1e opmerking niet groter maken dan wat het was (een gprikkkelende opmerking) en wat begon over dat mensen geen "verstand" van bepaalde zaken zouden hebben en dus niet in bepaald topic mochten komen
Komen in het topic mag best, maar ongefundeerde opmerkingen plaatsen...das waar het om gaat.
Ik ga toch ook niet in een topic over de ontwikkeling van de Hiphop over de laatste 22 jaar posten terwijl ik misschien 20 hiphop albums ken uit die gehele periode?
En dat pop/rock een schop onder de kont moet krijgen zal best, ik denk echter dat het een verloren zaak is. Ik vrees dat we de komende jaren gewoon niet meer op de pop/rock hoeven te gaan wachten willen we nog iets interessants horen. Dat hebben de de laatste 15 jaar lang genoeg gedaan.
Kaztor plakt daar aan vast dat er een achteruitgang op muziek gebied heet plaatsgevonden. Dit is een ongefundeerde opmerking, die je gewoon niet kunt maken op basis van alleen pop/rock.
Wil je ontwikkeling op muziek gebied dan moet je elders zijn en dat heeft juist het nog 1 1/2 jaar durende decennium laten zien.
En dat is waarom ik denk dat sommige mensen maar eens uit hun grot moeten komen en zich open moeten stellen voor andere muziekvormen dan het geen ze al kennen. Of ze moeten gewoon stoppen met onzin posten.
Inderdaad blijft het belangrijkste dat iedereen van zijn/haar muziek blijft genieten. Maar dat staat verder los van de discussie.
0
Misterfool
geplaatst: 27 augustus 2009, 18:25 uur
wat ik eigenlijk zie is een terugkeer van jaren 70 invloeden. zo is bombast weer in met bands als muse ,mars volta en laast ook coldplay. nummers worden weer langer ook is prog weer helemaal terug. ja gouden tijden voor proggers als mij.
een nadeel heeft dit decenium wel. er is geen zappa
0
geplaatst: 27 augustus 2009, 18:45 uur
Van het laatste decennium heb ik zo'n 300 reguliere albums wat nauwelijks minder is dan de jaren '90 en zelfs iets meer dan de decennia voordien. Daar zit relatief weinig hitparadepop tussen maar veel singer-songwriters (Ryan Adams, eels,
Admiral Freebee, Damien Rice bv.). Inderdaad waren er na 2000 vele interessante singer-songwriters waaronder ook Sufjan Stevens en Iron & Wine. De folk krijgt duidelijk een nieuwe impuls met o.a. Bon Iver en Fleet Foxes.
Boeiende acts vind ik ook ook Antony And The Johnsons (ik stond versteld van die zang) en Beirut. En Britse rockbands als bv. Kaiser Chiefs, Bloc Party, Arctic Monkeys, Franz Ferdinand bv. vond ik best te pruimen.
Als je enkel baseert op de hitlijsten zijn de jaren '00 inderdaad zwakker dan de vorige decennia maar daarbuiten is des te meer interessante muziek uitgebracht. En progrock keert - wat Misterfool zegt - gelukkig ook terug met o.a. ook Porcupine Tree.
Admiral Freebee, Damien Rice bv.). Inderdaad waren er na 2000 vele interessante singer-songwriters waaronder ook Sufjan Stevens en Iron & Wine. De folk krijgt duidelijk een nieuwe impuls met o.a. Bon Iver en Fleet Foxes.
Boeiende acts vind ik ook ook Antony And The Johnsons (ik stond versteld van die zang) en Beirut. En Britse rockbands als bv. Kaiser Chiefs, Bloc Party, Arctic Monkeys, Franz Ferdinand bv. vond ik best te pruimen.
Als je enkel baseert op de hitlijsten zijn de jaren '00 inderdaad zwakker dan de vorige decennia maar daarbuiten is des te meer interessante muziek uitgebracht. En progrock keert - wat Misterfool zegt - gelukkig ook terug met o.a. ook Porcupine Tree.
0
geplaatst: 27 augustus 2009, 19:16 uur
Jaren 60 en 70 invloeden zijn nu vooral terug te horen bij verschillende zangeressen (Adele, Duffy en Amy Wijnhuis).
Hierdoor krijg je misschien wel een herwaardering voor artiesten als Dusty Springfield en Nancy Sinatra)
Hierdoor krijg je misschien wel een herwaardering voor artiesten als Dusty Springfield en Nancy Sinatra)
0
geplaatst: 27 augustus 2009, 19:29 uur
@DR - ik noemde in mijn vorige post (van 13:59) ook al de hernieuwde belangstelling voor 60's en 70's soul - denk bijv aan deze compilatie
Daar kunnen Dusty en Cilla naadloos bij aanhaken; ook van Dusty is een mooie box te vinden. Allerlei leuk materiaal komt nu beschikbaar.
Daar kunnen Dusty en Cilla naadloos bij aanhaken; ook van Dusty is een mooie box te vinden. Allerlei leuk materiaal komt nu beschikbaar.
0
Sietse
geplaatst: 27 augustus 2009, 19:31 uur
deric raven schreef:
Jaren 60 en 70 invloeden zijn nu vooral terug te horen bij verschillende zangeressen (Adele, Duffy en Amy Wijnhuis).
in hun muziek is idd duidelijk een invloed terug te vinden van de wat jazz en soul stukken uit die periode, als ook verwijzingen naar, inderdaad, zangers zoals Sinatra en Andy Williams.
En natuurlijk moeten we Burt Bacharach in deze niet vergeten, waar natuurlijk Trijntje O. ook nog wat mee heeft lopen stoeien.
0
geplaatst: 27 augustus 2009, 19:36 uur
Zelfs Phil Spector heeft zijn invloed gehad in de hedendaagse muziekontwikkelingen.
0
geplaatst: 27 augustus 2009, 19:38 uur
Mjuman schreef:
@DR - ik noemde in mijn vorige post (van 13:59) ook al de hernieuwde belangstelling voor 60's en 70's soul - denk bijv aan deze compilatie
Ook onze eigen Boris en Waylon grijpen terug naar 60's en 70's soul.
Die verzamelaar geeft een prima overzicht.
0
geplaatst: 27 augustus 2009, 19:54 uur
Wat berichten die niet meer over de muziekontwikkeling in de jaren 2000 t/m heden gingen verwijderd. 

0
geplaatst: 27 augustus 2009, 22:47 uur
Misterfool schreef:
wat ik eigenlijk zie is een terugkeer van jaren 70 invloeden. zo is bombast weer in met bands als muse ,mars volta en laast ook coldplay. nummers worden weer langer ook is prog weer helemaal terug. ja gouden tijden voor proggers als mij.
Verschrikkelijk! (en gelukkig van Zappa)

Gelukkig is er door de brede waaier die het grabbeltondecennium kent ook sprake van een nog grotere opleving van de postpunk en wave

* denotes required fields.