MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Nieuw in de top 40 - 2010

zoeken in:
Nieuwe binnenkomers van week 49 :

Ben Saunders - If You Don't Know Me By Now (wtf heeft die nu al een single?!?!!?!?!)
Nelly - Just a Dream
David daar-is-die-weer Guetta/Rihanna - Who's that Chick?
Lange Frans & Thé Lau - Zing Voor Me
Take That - the Flood
Handsome Poets - Dance (the War is Over)
Jason Derulo - What If?

7 nieuwe binnenkomers

Lange Frans en The Lau? Wat een combinatie...

Maartenn (crew)
NewYorkCityLight schreef:
David daar-is-die-weer Guetta/Rihanna - Who's that Chick?

Komt het duet met Katy Perry steeds dichter in de buurt lijkt me

Dat nummer van Take That vind ik wel goed.

Ik ook.

7 binnenkomers?

Nou, ik zal ze er ff doorrammelen, is dat ook weer geweest...

Week 49:

#16 - Ben Saunders - If You Don't Know Me By Now
Nee he? Echt een nummer dat niet meer gecoverd hoeft te worden, dit. Bovendien voegt het nul komma nada eigens toe; het lijkt wel een slechte soundmix-act.
Cijfer: 2.

#23 - Nelly - Just a Dream
'I was thinking 'bout me, thinking 'bout us'. Tja, als je het op die manier stelt is het niet vreemd dat ze er vandoor gaat. Eerlijk gezegd geloof ik 'm voor geen meter, hoezeer hij ook de schijn op wilt houden. Eens bling-bling, altijd bling-bling. Daarnaast 'tig keer teveel gehoord, dit soort gladjakkers-hiphop.
Cijfer: 3,5.

#28 -.Twee hitsige media-hoeren
Rihanna op de Lady Gaga-tour. Alsof de backing track van Just Dance ergens in de studio op de vloer lag en ze besloten Rihanna's stem erover heen te gooien. Dit klinkt zo ingecalculeerd dat ik bijna een felblauw/roze rekenmachine in de clip zie dansen. Error!

#30 - Lange Frans & Thé Lau - Zing Voor Me
'Zing een liedje voor me, Frans, ook al is het in het Frans'. Waar is het fout gegaan, Thé?
In welke kelder zit je vastgeketend? Ik heb hier de stroperige melodramatische muziek niet nodig om te laten huilen, dat doet onze Frans wel met z'n a-ritmische gehakketak. Wat een ongelofelijk saai kutnummer, eigenlijk.
Cijfer: 1.

#35 - Take That - The Flood
Eindelijk een liedje dat tenminste een beetje gaat. Het ligt er natuurlijk erg dik bovenop dat deze band zich optrekt aan het succes van ene meneer Williams, maar laat ik daar niet verder over zeuren. Dit mag er zijn, al blijft het wat typisch om een boyband met een bepaalde leeftijd zo in de weer te zien.
Cijfer: 5.

#37 - Handsome Poets - Dance (the War is Over)
Het is duidelijk dat The Ki... eh, The Handsome Poets hier voor een mix gaan van overheersende '80's-synths en 'moderne pop/rock', afgegarneerd met een snufje 'ohooo' voor het dramatische effect (strafpunt eraf). Toch is het best okee, meer niet. M'n vrouwtje en ik zijn in overeenstemming:
Cijfer: 5,5.

#39 - Jason Derulo - What If?
Wat is dat toch met kwijlerige arrenbie-ers/rappers deze week? Dit hangt van alle cliche's aan elkaar vast: Van de a-b-c-piano totaan 'baby baby' totaan hysterische jank-vocalen. Typisch Jason Derulo, dus. Wel ietsepietsie beter dan vorige keer, dus:
Cijfer: 3,5.

Ik heb wel eens nuttigere dingen gedaan in m'n leven dan het recenseren van deze week aan binnenkomers...

#16 Ben Saunders - If You Don't Know Me By Now :
Volgens mij is z'n carrière meteen verpest hierdoor. Vind hier niks aan, het is heel erg saai. Wist niet dat het een cover was, nou, het zal wel geen vooruitgang zijn geweest van dat nummer. Het stomste is nog dat de lyrics totaal niet op z'n sttuatie slaan. Wat een verschrikking is dit zeg, laten we hopen dat de winnaar van The Voice met iets beter komt.
Cijfer : 1

#23 Nelly - Just a Dream :
Vond dit wel leuk eigenlijk, niet zo leuk als Party Ppl, maar Nelly heeft toch af en toe wel leuke liedjes. Dit is z'n eerste top40 hit sinds 2006. Het nummer een beetje standaard en voegt niks toe aan de stijl van tegenwoordig maar ik vond het niet vervelend om naar te luisteren. Heeft wel weinig identiteit.
Cijfer : 5.5

#28 Twee hitsige media-hoeren :
Oh wat een verschrikking die vocodor. Ik wilde 'm eigenlijk al meteen wegdrukken maar ben netjes blijven luisteren. Dit is echt heel erg slecht, vind het moeilijk om er nog iets over te schrijven. Totaal geen identideit, je hoort niet eens dat het Rihanna is. Ik ben nu wel David Guetta moe.
Cijfer : 1

#30 Lange Frans & The Lau - Zing Voor Me :
Vond die zin die kaztor neer heeft gezet wel leuk eigenlijk. Weer een Nederlands nummer, ook een ballad en, helaas, in tegenstelling tot vorige week, is dit niks. Ben sowieso niet echt een Lange Frans fan. Het klinkt ècht nèt als Het Land Van... vooral in het tweede couplet, en dat is niet positief.
Cijfer : 2

#35 Take That - the Flood :
Wat een verademing. Lekker nummer, lekker lang ook voor in de top40. 5 minuten genieten. Wel jammer dat Robbie Williams vooral de vocalen doet, dat is waarschijnlijk ook de reden dat Take That weer eens een hit scoort hier in Nederland (of het optreden van afgelopen vrijdag).
De clip heeft ook wel een mooie betekenis. Al met al een mooi nummer, ga hier zeker vaker naar luisteren, ondanks dat ik niet echt een Take That fan ben.
Cijfer : 7.5

#37 Handsome Poets - Dance (the War is Over) :
Het klinkt meteen al fout. Word hier niet echt vrolijk van eigenlijk, ook al is dit waarschijnlijk wel zo bedoeld. Toch vind ik de stem van de zanger wel aangenaam. Het nummer komt me erg bekend voor, dus het zal wel een cover zijn? of gewoon onorigineel...
Cijfer : 4

#39 Jason DeRulo - What If? :
Ben geen Jason DeRulo fan, zowel (vooral) In My Head als... ... die andere slecht gesamplede track van Imogen Heap vind ik niks. Dit is echt een melodramatische ballad die nergens over gaat. Het doet me helemaal niks. Het nummer verveelt me ontzettend en het refrein staat op een simpele du-du-du-do.
Cijfer : 2.5

Zo, ik ben er ook weer doorheen.

Nummer van Ben Saunders is van Harold Mevlin & the Blue Notes (gezongen door Teddy Pendergrass)

Week 49.

#16. Ben Saunders - If You Don't Know Me By Now
Een zoveelste cover van het overbekende nummer van Harold Mevlin & the Blue Notes (weliswaar bekender in de versie van Simply Red). Niet onaardig gebracht maar het voegt niets toe, dit is voor mij pagegaaienwerk. Waarom moeten de 'idols' steeds gaan coveren, kunnen zij geen eigen nummers brengen? Voor de uitvoering kan ik nog 6 geven, voor originaliteit en eigenheid een 0.
Cijfer: 3

#23. Nelly - Just a Dream
Nelly scoorde in het verleden een paar aardige hits. Dit kan ermee door maar is toch te standaard en voegt niet wezenlijk toe aan zijn eerder werk. Toch kan ik dit wel aanhoren en dat gitaartje op het einde is een mooie afsluiter.
Cijfer: 5,5

#28. David daar-is-die-weer Guetta/Rihanna - Who's that Chick?
Die David Guetta-producties klinken allemaal hetzelfde en ook dit is identiteitloze en banale fabriekspop waarbij Rihanna Lady Gaga schaamteloos kopieert. En die robotstem is helemaal niet om aan te horen.
Cijfer: 1,5

#30. Lange Frans & The Lau - Zing Voor Me
Erg saai nummer, dat rappen (nou ja, rappen) van Lange Frans lijkt nergens naar en dat refrein van The Lau is erg melig ("Zing een liedje voor me, Frans, ook al is het in het Frans").
Cijfer: 2

#35 Take That - the Flood
Dit lijkt meer een Robbie Williams-nummer dan een Take That-nummer vanwege de compositie en de dominantie van Williams. Natuurlijk komt Take That dankzij zijn terugkeer terug in de belangstelling maar dit is een degelijke popsong, zelfs bovengemiddeld voor een boysband.
Cijfer: 7

#37. Handsome Poets - Dance (the War is Over)
Mij doet dat ook een beetje denken aan de jaren '80 vanwege de productie en die synths. Dit nummer mag er zijn maar ik krijg hier ook een déja-vu-gevoel (misschien doordat ik teveel muziek beluister), het klinkt wat te doorsnee en ik vrees dat dit ook tussen de plooien zal vallen.
Cijfer: 5,5

#39. Jason Derulo - What If?
Banale melodramatische R&B-ballad dat mij niet kan boeien. Vooral de vlakke zang is het minpunt van dit nummer, waar is de soul?

kaztor schreef:
Het ligt er natuurlijk erg dik bovenop dat deze band zich optrekt aan het succes van ene meneer Williams, maar laat ik daar niet verder over zeuren.

Het ligt complexer dan dat. Take That's comeback van zo'n vijf jaar terug was met name in Groot Britannie echt spectaculair. Sinds die tijd weer volle stadions en erg goed verkopende CD's, zelfs stukken beter nog dan in de jaren '90. Daar bleef alleen de rest van Europa nogal bij achter. Williams carriere had in precies dezelfe periode duidelijk een neergaande lijn. De laatste drie albums van Robbie Williams verkochten in de UK minder dan de helft van de comebackalbums van Take That, maar Williams doet het weer wat beter in de rest van Europa. 1=1=2. Williams trekt zich op aan Take That en Take That aan Williams.

En dat Ben Saunders-nummer is gewoon veruit de populairste download tot nu toe van The Voice waar je alle nummers die worden uitgevoerd in de liveshows kunt downloaden in studioversies.

Wegwerken achterstand....

Week 48: Reve's acht seconden grens

#24: John Mayer - Perfectly Lonely
Mayer presteert het dit keer om in ieder geval te klinken als gitaarmuziek, maar qua emotionele intensiteit is dit net zo opvallend als de huilbui van een peuter. Ik zou zeggen, afleiden met een bekertje ranja, en hup, weer de speeltuin in sturen. Niet het effect waar je naar zoekt als songwriter, lijkt me, dat mensen naar je liefdesverdriet luisteren, en denken: mwah, zal wel goedkomen met die jongen. Eerlijk gezegd vond ik zijn eerdere, minder energieke singles dan nog beter.
Cijfer: 5

#34: Jacqueline - Big World
Het is gek, die speciale haat die je reserveert voor muzikanten, bekende tv-persoonlijkheden en dergelijke, mensen die je nooit ontmoet hebt, maar waar je toch een intense woede voor koestert. Op een bepaald moment kunnen die mensen ook niets meer goed doen bij je, en is er ook geen reden meer te bedenken voor die haat, behalve: 'Je kop staat mij niet aan.'
Mijn persoonlijke hobbyhaat tegen Jacqueline is begonnen bij doorbraakhit I Would Stay, wat ik maar een puberaal en onderontwikkeld nummer vond, maar dat zich op een of andere manier ontwikkelde tot de soundtrack van het Nederlandse Emotionele Beleving rond de eeuwwisseling. Verbijsterd keek ik toe hoe we werden doodgegooid met dit nummer, terwijl ik er muzikaal en tekstueel niets in kon ontdekken dat 'het waard was om langer dan acht seconden serieus te overwegen' (© Gerard Reve).
Mijn bezwaren tegen Krezip zijn gebleven, en van de solohits tot dusver vind ik alleen dat ze misschien wat beter geproduceerd zijn dan het schoolbandje-geluid van Krezip. Zoals Kaztor al opmerkt draait op dit nummer alles rond een hervonden obsessie met de Beatles. Wat oorspronkelijk!
Goed, laat ik ophouden, laat gezegd zijn dat men voor een objectieve analyse van deze mevrouw niet bij mij moet zijn. Een hobbyhaat, eenmaal ten volle ontwikkeld, is bijna niet meer te sussen. Ofwel: Haar hoofd staat me niet aan.
Cijfer: 4

#36: Jeroen van Der Boom - Werd De Tijd Maar Teruggedraaid
Ligt het aan mij, of is de productiestandaard van het Nederlandse levenslied opvallend laag voor zo'n relatief populair genre? Die levenloze violenhorror en ingeblikte drums die klinken alsof iemand een doorweekte dode hond schopt... het klinkt allemaal nergens naar.
Buiten dat hoor je hier nog wel iets dat een mooi nummer had kunnen worden, als het was gecomponeerd en uitgewerkt door mensen die ergens 'langer dan acht seconden' over na zouden willen denken. Nu zit het er toch allemaal net naast, en krijg ik de neiging om vd Boom een draai om zijn oren te verkopen: 'Zo! Hier heb je een écht gevoel om over te zingen!' U kent het soort nummers wel.
Cijfer: 4,5

rabbit
LucM schreef:
#30. Lange Frans & The Lau - Zing Voor Me
("Zing een liedje voor me, Frans, ook al is het in het Frans").

Haha, is dit serieus?

Sandokan-veld schreef:
Reve's acht seconden grens

Germ (crew)
kaztor schreef:
7 binnenkomers?

Nou, ik zal ze er ff doorrammelen, is dat ook weer geweest...

Week 49:

#16 - Ben Saunders - If You Don't Know Me By Now
Nee he? Echt een nummer dat niet meer gecoverd hoeft te worden, dit. Bovendien voegt het nul komma nada eigens toe; het lijkt wel een slechte soundmix-act.

Ik heb wel eens nuttigere dingen gedaan in m'n leven dan het recenseren van deze week aan binnenkomers...

Ik kende alleen onderstaande versie en heb serieus lang gedacht dat dit de originele was .
Hoorde een paar weken geleden het origineel op KX radio en was dan ook erg verbaasd.

David Brent-If You Don't Kn...

4 nieuwe binnenkomers deze week:

16. Adele - Rolling in the Deep
31. Jochem Myjer - Mijn Dag!
34. Van Velzen - Take Me In
37. Nick & Simon - Vlinders

Op Adele na is het weer huilen met de pet op
Bruno Mars inmiddels 9 weken op 1

Bruno wie?

Zit op m 'n werk met het geluid uit. Maar bedankt voor de moeite, zal er thuis eens niet naar luisteren.

Ik snap niet wat er zo geweldig is aan Just The Way You Are dat die 9 weken op 1 moet staan. Ik vind het redelijk vergelijkbaar met al die Jason Derulo, Mohombi en Iyaz nummers, die ik beter vind ( behalve Mohombi is echt om spontaan te gaan huilen van ergernis ). Van de meeste nummers 1 snap ik wel wat er geweldig aan is en vind ik ze zelf ook nog wel 'ns goed. Doe dan maar Duck Sauce op 1

Het wordt wel steeds minder aantrekkelijk om de nummers te blijven beoordelen . Misschien dat ik voortaan de Nederlandse nummers oversla, maar dat is ook weer zo raar.

Onderschat Bruno Mars niet. Zijn samenwerking met B.o.B en Cee Lo Green genaamd 'The Other Side' vind ik een fantastisch plaatje.

Die song van Adele is wel erg sterk hoor!

Volgende week What's My Name van Rihanna in de top 40 . Leuk liedje!

Snoeperd schreef:
Doe dan maar Duck Sauce op 1

Stond 6 weken op 1 in België

Week 50, even uit de losse pols: 3 vette onvoldoendes en een absolute topper. Wat zal het worden?

16. Adele - Rolling in the Deep
Wat mij betreft met gemak de Top 40-single van het jaar. Ik ga hier niet over uitweiden, dat lijkt me zinloos. M'n cijfer zegt genoeg.
Cijfer: 10.

31. Jochem Myjer - Mijn Dag!
Godallejeuzus, er komen echt teveel plaatjes uit die de Hollandse über-lulligheid ten volste uitdragen. Dit is nog een divisie erger dan het gemiddelde afvalputje-niveau van de minder behepte Top 40-artiesten, behorende tot de buitencategorie -als we dat zo mogen noemen- Cherso, MC Marrrrrtin en Rinus. ''T is mijn dag'. Fijn voor je. Nou wegwezen!
Cijfer: 1.

34. Van Velzen - Take Me In
Hahaha, die clip... eventjes alle versterkers op 11, gitaar inpluggen, trillende cam bij de drummer om dan vervolgens met zo'n klootloze kleuter-variant op rockmuziek te komen dat m'n oude Kinderen Voor Kinderen-lp spontaan als deathmetal geclassificeerd kan worden. En zoals bij alle andere antirock-artiesten klinkt de zang een stuk harder dan de muziek. Ik wens dit sub-genre een zeer pijnlijke, maar spoedige dood toe.
Cijfer: 1,5.

Hier is het duo voordragers van kleurloze palingpop voor Libelle-lezeressen weer. En ook nu klinkt het weer tot de laatste noot EXACT hetzelfde. Deze muziek lijkt te worden gemaakt alsof er een wave mee moet worden ingezet om zwijmelende tienermeisjes als hun persoonlijke guinea pigs te laten meedeinzen. Alle andere mensen kunnen dit stuk tekst gewoon skippen; Er valt inderdaad niets anders mee te beleven. Tijd valt beter te besteden, dunkt me.

Van je pols moet je het hebben.

Tot slot:

Dwejkk_ schreef:
Volgende week What's My Name van Rihanna in de top 40 . Leuk liedje!

Heb 'm al een paar keer langs horen komen. De 1 staat al klaar.

ArthurDZ schreef:
(quote)

Stond 6 weken op 1 in België

Arme jullie.

kaztor schreef:

Hier is het duo voordragers van kleurloze palingpop voor Libelle-lezeressen weer. En ook nu klinkt het weer tot de laatste noot EXACT hetzelfde.
En dan te bedenken dat je hetzelfde liedje (of wacht, een andere?) eens een 6 hebt gegeven

Oh, zou best kunnen hoor, haha. Het is in ieder geval een slecht doordrukje.
Ben trouwens doorgaans helemaal geen fan van dit duo.

Week 50.

#16. Adele - Rolling in the Deep
Dit is muziek recht uit het hart, prachtige song en stem met gepaste begeleiding. Daar kunnen alle Rihanna's, Katy Perry's etc. een puntje aan zuigen. Volledig eens met kaztor dat dit het beste nummer is in de top-40 van dit jaar al ben ik wat minder royaal met de punten.
Cijfer: 9

#31. Jochem Myjer - Mijn Dag!
Bij dit soort cabareteske songs verwacht ik tenminste humor maar dat zie ik er totaal niet in. Flauw nummer dat mij tenslotte gaat irriteren, dit maakt mijn dag niet goed.
Cijfer: 2,5

#34. Van Velzen - Take Me In
Een rocknummer waar alle denkbeeldige clichés voorbijkomen. Om het refrein te citeren:
Oh oh oh
Are you willing to play the game?
Are you ready to start again?
You got to let me know
Are you ready to go?
Oh oh oh

Zingen kan Van Velzen beslist wel maar hij klinkt als Bryan Adams zonder ballen en de Engelse uitspraak is ook niet al te best.

#37. Nick & Simon - Vlinders
De Nederlandstalige variant van de palingpop dat eerder door huisvrouwen zal beluisterd worden dan door tienermeisjes. Dit duo zingt niet onaardig maar het klinkt te vlak en kleurloos en het beklijft nergens.
Cijfer: 3,5

Een 10 is inderdaad erg veel, maar ik kan werkelijk niks in het nummer ontdekken dat me tegenstaat. Het is waarschijnlijk, naast Graffiti6, het enigste nummer uit de Top 40 van dit jaar dat ik uit pure plezier herhaaldelijk kan beluisteren zonder dat het ooit verveelt.

We zijn het er hier roerend over eens: Naast 19 komt er een plekje vrij voor 21!

Inhaalslag:

#23. Black Eyed Peas - The Time

Al de negatieve muzikale ontwikkelingen van de afgelopen jaren, gebundeld in één nummer van maar 5 minuten. Eigenlijk wel knap als dat je lukt, ik zou ze hier echt een hoog cijfer voor moeten geven.
Ware het niet dat als dit nummer voorbijkomt, ik de neiging krijg om heel veel dingen kapot te slaan.
Vreselijke synths, vreselijke zangers die met vreselijke autotune zijn bewerkt, vreselijke tekst, vreselijke ripoff van een vreselijk nummer, vreselijke raps met vreselijke beats in het refrein die vreselijk dissonant zijn met de rest van het nummer, dames en heren, The Time is het muzikale equivalent van vreselijk. Gefeliciteerd, Black Eyed Peas. Heeft u toch nog iets kunnen bereiken in uw carriére.
Cijfer: 0

#26. Rene Froger - 'k Heb je Lief
Oef, die clip is wel zeldzaam goedkoop. Gaat dat zien, mensen.
Maar goed, de muziek. Wat was het nummer ook alweer? *luistert nog een keer*
Oh ja... Voordat het mijn hoofd weer is uitgevlogen, wat ik er nog van kan herinneren is cliché tekst, wannabe dramatisch sfeertje en echt dramatische stem van René Froger. Ohja, een ongelooflijk cliché kutgitaartje die ook eens om de hoek komt kijken. Snel door.

#34. New Kids ft. Paul Elstak - Turbo
Mjaah..
Sowieso niet zo'n fan van die humor van deze Nieuwe Kindertjes, maar dit is nog een pak slechter.
Irritante happyhardcore begeleiding en die zangeres maakt het er ook niet echt beter op. Daarnaast staan die samples van hun film me gewoon niet aan en is het gewoon echt te plat en triest om te boeien. En moesten die Ohooo ohoo ohoo ohoos nou..

#36. Travie McCoy - We'll be Allright
Rock the club tonight. Oh yeah. Rock and Roll. We are young. Niggaz and bitchaz in da club. Yeah.
Nee, boeit niet.

Week 48:

#24: John Mayer - Perfectly Lonely
Ja, fijn.
John Mayer heeft een goede stem en ik ben al bekend met zijn oude albums en dit is weer het niveau van Continuum of Heavier Things. (Naar de maatstaven van top-40) Origineel, beetje soulvol nummer die eruit springt. Dank u wel, heer Mayer en ga vooral zo door!
Cijfer: 8.

#34: Jacqueline - Big World
Een fijne stem heeft ze wel, deze dame van wijlen Krezip. En inderdaad ook sportief dat ze haar zwangere buik niet probeert te verbergen. Bovendien zijn haar oude hits ook nog eens prima te pruimen, maar deze is net iets te clichématig en fabriekspop om me te kunnen boeien. Daarnaast is ze ook niet echt een talent met teksten. Desondanks irriteert dit nummer niet en houdt me ook niet van mijn concentratie door vreselijke hooks, robotstemmen of übercliché's. Een beetje maar. Vijfje doen?
Cijfer: 5.

#36: Jeroen van Der Boom - Werd De Tijd Maar Teruggedraaid
Hoofdschuddende man met een melancholieke kop zit voor de piano. Waar ken ik dat van?
Heel erg standaard maar daarnaast ook gewoon storend door de immense clichés. En is het nou een trend om het woord roos in je nummer te proppen?
Cijfer: 2,5

Gast
geplaatst: vandaag om 07:13 uur

geplaatst: vandaag om 07:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.