Muziek / Algemeen / Eigen muziek: reacties en nuttige kritiek
zoeken in:
0
geplaatst: 1 mei 2008, 11:34 uur
Godlydevil, heb je met de pitchshifter zitten klooien, of heb je dat er echt uitgerocheld?
Want je grunts klinken errrrg goed
Want je grunts klinken errrrg goed

0
Sietse
geplaatst: 1 mei 2008, 12:01 uur
Je gitaar nog iets meer ontstemmen en je zou de Metal Jandek kunnen zijn 
en die stem die klinkt vooral zo bedorven omdat met een slechte mic is opgenomen...je hoort de mic kraken...
maar grappige combi die akoestisch gitaar met die grunts. Maar echt heel boeiend zou ik het niet willen noemen...nog wat meer werken aan dat gitaar spel

en die stem die klinkt vooral zo bedorven omdat met een slechte mic is opgenomen...je hoort de mic kraken...
maar grappige combi die akoestisch gitaar met die grunts. Maar echt heel boeiend zou ik het niet willen noemen...nog wat meer werken aan dat gitaar spel

0
geplaatst: 1 mei 2008, 12:04 uur
Veel zwaarder laten klinken ook, maar dat komt nu ook vooral omdat er bas en drum missen (of omdat het niet de bedoeling is zwaar te klinken, kan ook natuurlijk
).
).
0
Sietse
geplaatst: 1 mei 2008, 12:16 uur
hij moet vooral geen drums en bass erbij gaan gebruiken...dan wordt het weer zo cliché.
0
godlydevil7
geplaatst: 1 mei 2008, 22:25 uur
Ik gebruik inderdaad geen pitchshifter, maar gewoon een microfoon die het niet aankan
Hoewel ik het geluid zo opzich wel leuk vind klinken. Ik heb Praying for a God... Trouwens opnieuw opgenomen, wat "Zwaarder" (door sneller te spelen en m'n gitaar wat lager te stemmen), en met echte lyrics.
Hoewel ik het geluid zo opzich wel leuk vind klinken. Ik heb Praying for a God... Trouwens opnieuw opgenomen, wat "Zwaarder" (door sneller te spelen en m'n gitaar wat lager te stemmen), en met echte lyrics.
0
Sheplays
geplaatst: 1 mei 2008, 22:40 uur
reptile71 schreef:
Een vriend en een vriendin van mij maken samen muziek. Ze hebben nu 1 nummer staan op hun myspace: Pliex
Hoor graag wat mensen hier van vinden!
Een vriend en een vriendin van mij maken samen muziek. Ze hebben nu 1 nummer staan op hun myspace: Pliex
Hoor graag wat mensen hier van vinden!
Best goed, een beetje Portishead zonder breakbeat en scratch.
0
geplaatst: 1 mei 2008, 23:18 uur
Leuk weetje is dat de gehele zang van Eveningsun een improvisatie is. 
Inmiddels staan er 2 nummers op hun myspace.

Inmiddels staan er 2 nummers op hun myspace.
0
geplaatst: 1 mei 2008, 23:29 uur
Bevalt mij ook wel. Inderdaad wel het geluid van Portishead, maar daar stoor ik me niet aan.
0
geplaatst: 24 september 2008, 20:07 uur
In Muziek > Nieuws > Je eigen muziek op de radio. V-Radio:
Op het talenten station van Veroncia, V-Radio, Hebben ze een actie voor beginnende artiesten op hun muziek zelf te pluggen. Mss tof voor iemand.
Check this: http://v-radio.nl/nieuws/87/
Op het talenten station van Veroncia, V-Radio, Hebben ze een actie voor beginnende artiesten op hun muziek zelf te pluggen. Mss tof voor iemand.
Check this: http://v-radio.nl/nieuws/87/
0
geplaatst: 31 oktober 2008, 14:42 uur
In Genres > R&B en Hip-Hop > Juju & Stapler - The House Of Horror:
The House of Horror

Download: http://www.megaupload.com/nl/?d=WCC82ACI
Producers: Juju, Stapler
Genre: Darkcore Hip-hop
Tracklist:
1. In This House
2. We Take Your Life (Prod. By Stapler)
3. Mad Magicians (Prod. By Stapler)
4. Seven Sins (Prod. By Stapler)
5. Carson The Haunted (Prod. By Juju)
6. Styx (Prod. By Juju)
7. Scainam Rof Selpmas (Prod. By Juju)
8. Lilith (Prod. By Juju)
9. Satanic Victories (Prod. By Stapler)
10. Liver (prod. By Stapler)
11. Deja Vu (Prod. By Stapler)
12. Pazuzo (Prod. By Juju)
13. Jesjaja (Prod. By Juju)
14. Nemesis (Prod. By Stapler)
15. Horrific (Prod By Juju)
16. Scavenging (Prod. By Stapler)
17. Brianfire (Prod. By Juju)
Een nieuw instrumentaal hip-hop project door Juju & Stapler. Juju & Stapler zetten met dit album een sfeer neer die je alleen in een huis vol horror tegen komt. De EP is instrumentaal en ze zetten een nieuw subgenre neer: Darkcore Hiphop.
The House of Horror

Download: http://www.megaupload.com/nl/?d=WCC82ACI
Producers: Juju, Stapler
Genre: Darkcore Hip-hop
Tracklist:
1. In This House
2. We Take Your Life (Prod. By Stapler)
3. Mad Magicians (Prod. By Stapler)
4. Seven Sins (Prod. By Stapler)
5. Carson The Haunted (Prod. By Juju)
6. Styx (Prod. By Juju)
7. Scainam Rof Selpmas (Prod. By Juju)
8. Lilith (Prod. By Juju)
9. Satanic Victories (Prod. By Stapler)
11. Deja Vu (Prod. By Stapler)
13. Jesjaja (Prod. By Juju)
14. Nemesis (Prod. By Stapler)
15. Horrific (Prod By Juju)
16. Scavenging (Prod. By Stapler)
17. Brianfire (Prod. By Juju)
Een nieuw instrumentaal hip-hop project door Juju & Stapler. Juju & Stapler zetten met dit album een sfeer neer die je alleen in een huis vol horror tegen komt. De EP is instrumentaal en ze zetten een nieuw subgenre neer: Darkcore Hiphop.
0
lambf
geplaatst: 31 oktober 2008, 15:26 uur
Vet, ik ga er achteraan.
Is dat niet een beetje té pretentieus ?
zetten een nieuw subgenre neer: Darkcore Hiphop
Is dat niet een beetje té pretentieus ?

0
geplaatst: 31 oktober 2008, 15:40 uur
Ach ja, we wisten ook niet hoe we zoiets anders moesten noemen.
Ik vond het wel aardig erbij passen
Ik vond het wel aardig erbij passen

0
geplaatst: 31 oktober 2008, 16:05 uur
Hey, dat sampletje uit Se7en in Seven Sins heb ik al eens gebruikt in een hiphop-mix van me. Swagger jackers
!
!
0
geplaatst: 31 oktober 2008, 16:06 uur
Eigenlijk komt deze EP vandaag echt gepast, want het is Halloween 

0
geplaatst: 31 oktober 2008, 16:18 uur
Beluister hier alvast twee tracks:
0
geplaatst: 31 oktober 2008, 16:42 uur
Het is allemaal wel leuk geproduceerd en de horrorsfeer is er duidelijk, maar het is zó standaard, braaf, niet gedurft, safe e.d. dat het ''album'' me geen 55 minuten kan blijven boeien. Maar dat klinkt misschien te hard (gezien jullie geen profs zijn, er nog niet lang mee bezig zijn en waarschijnlijk geen apparatuur van duizende euro's bezitten
); als jullie je verder ontwikkelen qua creativiteit komt het wel goed. De basis van sample-gebruik en ritmegevoel beheersen jullie in ieder geval.
); als jullie je verder ontwikkelen qua creativiteit komt het wel goed. De basis van sample-gebruik en ritmegevoel beheersen jullie in ieder geval.
0
geplaatst: 31 oktober 2008, 16:47 uur
Oke man dat vind ik dope om te horen 
Thanx dat je wou reviewen
Wat zou je stem zijn op MuMe?

Thanx dat je wou reviewen
Wat zou je stem zijn op MuMe?

0
geplaatst: 31 oktober 2008, 16:53 uur
2,5/3*. Maar ik vind een cijfer geven eigenlijk nog niet echt van toepassing, gezien jullie pas net beginnen en dit nog een heel ''groen'' album is.
0
Relax
geplaatst: 31 oktober 2008, 21:01 uur
Naja ik download het nu, zal het later wel beoordelen.
Heb wel zo mijn verwachtingen.
JLjuju, heb je nu wel eigen onderdelen gebruikt in beats maken ? want meestal als ik een beat van jou hoor vertrouw ik het niet zo sinds jij veel beats had "gejat".
JLjuju, heb je nu wel eigen onderdelen gebruikt in beats maken ? want meestal als ik een beat van jou hoor vertrouw ik het niet zo sinds jij veel beats had "gejat".
0
geplaatst: 31 oktober 2008, 21:08 uur
Ach ja jou grote helden hebben dat gemiddelde met hun eerste album.
En @ Relax ik kan je alvast verklappen dat hij deze keer niet de beats "gejat" heeft.
0
|Joël|
geplaatst: 31 oktober 2008, 21:46 uur
Leuk, ik heb al wat dingen van jullie op YouTube kunnen bewonderen. Als je op mijn eerlijke mening zit te wachten moet ik bekennen dat ik de beats niet op repeat heb staan, maar ze zijn zeker het luisteren waard. Gewoon niets mis mee maar nog geen niveau "Shook Ones" om maar iets te noemen, dat is natuurlijk geen probleem zoiets kan je niet direct verwachten. Ik wordt er nog niet helemaal warm van, maar voor een eerste project is het zeker geslaagd ga vooral door en leuk gedaan. 

0
geplaatst: 1 november 2008, 09:59 uur
Relax schreef:
Nee Relax ik sample al heeel lang geen hip-hop meer

Alles uit themes en soulnummers.
En Joell bedankt

En mensen check ook de site:
www.thehouseofhorror.tk, met biografieen van mij en Stapler

0
geplaatst: 1 november 2008, 11:25 uur
Ik ga dit zeker checken. Ik juich dit soort initiatieven alleen maar toe. Ben benieuwd!
0
geplaatst: 1 november 2008, 13:45 uur
Allereerst wil ik beginnen met de mededeling dat ik jaloers ben op de heren Stapler en Juju. Ik zou willen dat ik zo kon produceren, petje af voor beide.
Dan de EP, ik denk dat ze in de opzet voor het grootste gedeelte geslaagd zijn. Het subgenre darkcore wordt door de donkere en dramatische klanken goed weergegeven. Als ik deze plaat opzet (dat heb ik inmiddels twee keer gedaan) dan speelt er bij mij in het hoofd een film af. Het concept (en ik denk dat er ook een prachtfilm van gemaakt kan worden) dat er iemand in een horrorhuis zit en door alle kamers (o.a. martelkamers) weer naar buiten moet zien te komen. Daarbij komt hij/zij langs de meest enge ruimtes, o.a. wolven, honden en monnikken komer er in voor. Deze geluiden komen dan ook voor in het album en zorgen voor een angstaanjagend effect. Strijkers, piano, drums en verschillende galmen completeren het album, de sfeer is werkelijk waar perfect.
Dan heb ik ook nog een aantal favoriete nummers dit zijn: We Take Your Life, Styx (dat wolvengehuil
), Scainam Rof Semplas, Pazuzo (geweldig die dramatiek, geluiden doen me denken aan een grot waar veel water naar beneden druipt) en Jesjaja (met de prachtige kerkklokken), Horrific (heerlijke zang in de verte, monniken die langs komen in een donkere ruimte met kaarsen die een klein beetje licht geven).
Ik heb dus veel favoriete, slechts een paar minpunten. Enkele nummers vind ik qua opzet wat aan de saaie kant, ik mis dan de spanning. Mad Magicans en Lilith bijvoorbeeld (dat laatste voorbeeld heeft wel weer mooie kerkklokken).
Je hoort het ik ben er erg enthousiast over, ik prijs met name de sfeer deze is perfect verwoord. En ik krijg perfecte beelden in mijn gedachte, ik zou als ik wat talent had er zo een film over kunnen maken. Kippenvel levert het een aantal keren op, ik geef deze EP 4* (ruim).
Dan de EP, ik denk dat ze in de opzet voor het grootste gedeelte geslaagd zijn. Het subgenre darkcore wordt door de donkere en dramatische klanken goed weergegeven. Als ik deze plaat opzet (dat heb ik inmiddels twee keer gedaan) dan speelt er bij mij in het hoofd een film af. Het concept (en ik denk dat er ook een prachtfilm van gemaakt kan worden) dat er iemand in een horrorhuis zit en door alle kamers (o.a. martelkamers) weer naar buiten moet zien te komen. Daarbij komt hij/zij langs de meest enge ruimtes, o.a. wolven, honden en monnikken komer er in voor. Deze geluiden komen dan ook voor in het album en zorgen voor een angstaanjagend effect. Strijkers, piano, drums en verschillende galmen completeren het album, de sfeer is werkelijk waar perfect.
Dan heb ik ook nog een aantal favoriete nummers dit zijn: We Take Your Life, Styx (dat wolvengehuil
), Scainam Rof Semplas, Pazuzo (geweldig die dramatiek, geluiden doen me denken aan een grot waar veel water naar beneden druipt) en Jesjaja (met de prachtige kerkklokken), Horrific (heerlijke zang in de verte, monniken die langs komen in een donkere ruimte met kaarsen die een klein beetje licht geven). Ik heb dus veel favoriete, slechts een paar minpunten. Enkele nummers vind ik qua opzet wat aan de saaie kant, ik mis dan de spanning. Mad Magicans en Lilith bijvoorbeeld (dat laatste voorbeeld heeft wel weer mooie kerkklokken).
Je hoort het ik ben er erg enthousiast over, ik prijs met name de sfeer deze is perfect verwoord. En ik krijg perfecte beelden in mijn gedachte, ik zou als ik wat talent had er zo een film over kunnen maken. Kippenvel levert het een aantal keren op, ik geef deze EP 4* (ruim).
0
geplaatst: 1 november 2008, 17:42 uur
idd petje af voor beide. als ik ook kijk naar de leeftijden van beide heren, is dit een erg geslaagd project. klasse jongens !! ik vind de beats goed. mijn favo is we take you life !!
ik heb een klein vraagje aan juju en stapler. zelf heb ik geen verstand van producen, zouden jullie mss een beat kunnen maken met de sample van lambada, zoiets zou ik echt vet vinden.
ik heb een klein vraagje aan juju en stapler. zelf heb ik geen verstand van producen, zouden jullie mss een beat kunnen maken met de sample van lambada, zoiets zou ik echt vet vinden.
* denotes required fields.