MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eigen muziek: reacties en nuttige kritiek

zoeken in:
Bedankt heren!! En R&P je beschrijft perfect het effect wat de EP moet afgeven

En @nega: ik moet effe kijken van dat van Lambada, anders kan Stapler ook wel zoiets maken

Ik wacht op de andere "reviews" van de anderen

lambf
"Ik zou het wel leuk vinden als ik nog andere meningen te lezen zou krijgen" bedoel je

Ik ben wel een stukje minder enthousiast dan R&P is. Alhoewel het intro een donkere sfeer wil neerzetten - alhoewel ik nooit zo weg ben van die cliché horrorssamples, en zeker deze heb ik al meer dan eens gehoord - , wordt dit echter niet waargemaakt door We Take Your Life. Erg vind ik het trouwens niet, want het is een goed nummer. Helaas is de spanning soms een beetje moeilijk te vinden, alhoewel in dit nummer nog wel goed zit. Aan de beats moet hier en daar nog wat gewerkt worden, want die zijn nu een beetje saai. Dat komt ook omdat ze erg op de voorgrond staan, maar niet zo interessant zijn. Een tip, zorg ervoor dat de geluidjes en geluiden die voor afwisseling zorgen niet ondergesneeuwd raken, dus een stuk harder inmixen en zorgen dat ze naar de voorgrond raken kan geen kwaad.

Jammer trouwens een van de leukere nummers, Carson The Haunted, heer erg lelijke beats krijgt. Zoals gezegd, de productie is erg lekker met die hoge snijdende geluiden. Ook het opvolgende nummer heeft last van te harde en lelijke beats. Vanaf Satanic Victories zijn sommige delen van de productie wel meer naar de voorgrond gemixed en dat klinkt gelijk een stuk beter. Ook Deja Vu heeft te kampen met lelijke beats. En die baslijn had wel wat meer naar de voorgrond gemogen. Voor de rest is het toch weer herhaling van hetgeen wat ik eerder heb gezegd. Maareh, de meeste nummers vind ik overigens helemaal niet zo duister trouwens. Wel donker, maar niet echt om het een speciaal label te geven.

Oke thank you

Maar dan heb ik een vraag:
Wat vind jij dan wel duistere tracks? Deze klinken in mijn ogen niet echt vrolijk ofzo ..

lambf
Naja, sommige waren wel duister, zoals het nummer Styx, maar door de harde beats wordt de sfeer voor een deel teniet gedaan - en bij dit nummer toevallig ook het wolvengehuil, maar dat is van minder belang.

Ik ga het toch even downloaden, na het beluisteren van die twee tracks die hier gepost zijn. De eerste keer dat ik echte instrumentale hip-hop/dergelijke hoor, ik ben ook absoluut geen kenner van het genre, maar ik vind het wel lekker klinken.

Echt jammer dat het album van Juju en Stapler hier naar toe is verschoven. Hier door krijgt het niet de aandacht die ik vind dat het verdiend.

Kan deze aub weer teruggezet worden?
Hier kijkt absoluut niemand ernaar

Relax
Om eerlijk te zijn was ik totaal niet enthiousast over de beats.
Jullie zijn met zijn 2en en geen van elkaar hebben elkaar verzorgt kwa productie.
De 1 is te eentonig, de ander is teleurstellend.

Jammer jongens, blijf oefenen.

Ik snap je 2de zin niet, kan je die uitleggen?
En verder toch bedankt.

Maar dan wil ik nog even feedback/kritiek op jou geven:
Ik krijg het idee dat jij alleen "moeilijke muziek" goed kan vinden.
Want jij vind Primo toch ook slecht? Terwijl die man gewoon meesterlijke beats heeft gemaakt zonder een al te ingewikkelde beat te maken.

Relax
Ik heb nergens gezegt dat ik Primo slecht vind...

Ik vind jullie beats ook niet simpel, dat zeg ik nergens, ik vind het allemaal niet goed klinken.

De basslines zijn te zwakjes, de drums zijn te vaak niet toepassend op de sample.

De afwisseling is nergens te bekennen, het klinkt meer als beats die gemaakt zijn voor rappers dan voor hiphop.

Relax schreef:

De afwisseling is nergens te bekennen, het klinkt meer als beats die gemaakt zijn voor rappers dan voor hiphop.

Daar geef ik je in de meeste gevallen gelijk in.
Thanks anyway.

En dan als laatste: Welke nummers digg je enigzins wel?

Relax
#2 en de laatste.

Nastee_Madface
Whoa, wat kan ik zeggen na deze dope EP. Mad Propz!!!!
Echt mijn stijl van beats, lekker duister.
Doe zo voort zou ik zeggen, en zeker in het genre Horrorcore.

Danke mayne!
Wie heb je trouwens als avatar?

Nastee_Madface
Stapler schreef:
Danke mayne!
Wie heb je trouwens als avatar?

Das de cover van Eminem en Royce Da 59 hun EP Bad Meets Evil, met zieke tracks als Nuttin To Do en Scary Movies onder andere....

Relax schreef:

De 1 is te eentonig, de ander is teleurstellend.

Wie is dan eentonig, en wie is teleurstellend?
Of had je het over de beats ?

Jij bent eentonig en ik teleurstellend.. Wedden?

Relax
Het is net juist andersom.

Lol.. ok had ik niet verwacht
In een paar nummers zitten ook meer kleine veranderingen (dus die je niet op het eerste gehoor hoord)
Maar je had dus betere tracks van Juju verwacht?

Improvision
Leuke EP. Sommige nummers deden me soms aan dat album van Emancipator denken. Niet echt duister, maar zeer chill en 'winterig'. Beste track vind ik We Take Your Life. Het klinkt allemaal wel wat standaard. Volgens mij wil Juju ook te veel in één keer waardoor enkele van zijn nummers wat te "druk" worden.

De horrorsfeer heb ik dus niet echt ontdekt, maar daarnaast is het wel een chille plaat.

In Muziek > Algemeen > Ik zingend:

Hee allemaal,
Ik heb het nummer: Iris by the goo goo dolls opgenomen..
En ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie mening!
http://www.youtube.com/watch?v=TmHRLUA5mPc
Tips en ook negatieve commentaar is welcome
(ps: ik ben trouwens nieuw hier )

Liefs,

Saskia!

Relax
Welkom dan, een nieuwe dame.

Maar prachtig gezongen hoor, heb er niets op aan te merken.

Zelf zit ik niet in een bandje.. maar ben wel een hobby-gitarist..
Heb gisteren weer wat opgenomen en ben benieuwd wat de leden er hiervan vinden! pas commentaar erop geven als het hele nummer afgelopen is.. er zitten namelijk meer riffjes in dan 1

http://rapidshare.com/files/168288512/Purple_Riff.mp3.html
Als deze link nietmeer werk moetje het even laten weten.. kan namelijk maar 10x gedownload worden..
Ben Benieuwd!
p.s. verwacht er niet teveel van hoor

Mooi Gezongen trouwens Saskia! en als ikzeggen mag.. ook leuke uitstraling!

mooie sound dat kan ik zeggen, zeker zo blijven voortdoen!

Elvis Presley
rockingaround schreef:
In Muziek > Algemeen > Ik zingend:

Hee allemaal,
Ik heb het nummer: Iris by the goo goo dolls opgenomen..
En ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie mening!
http://www.youtube.com/watch?v=TmHRLUA5mPc
Tips en ook negatieve commentaar is welcome
(ps: ik ben trouwens nieuw hier )

Liefs,

Saskia!
Je stem doet me op de een of andere manier denken aan Chi Coltrane.
Dat is een zeer positief iets.

In Genres > Rock > Hyvers maken LEFT videoclip!:

Binnenkort verschijnt het debuutalbum van de Eindhovens rockband LEFT. Als eerste single van dat album komen zij met het nummer "Better Off". LEFT heeft enige tijd geleden aan hun Hyves-vrienden en fans gevraagd de single te playbacken voor hun eigen webcam. Vervolgens werd de band overspoeld met leuk home-video's, waarvan de leukste het gered hebben tot de uiteindelijke clip. Klik op de link hieronder om de clip te bekijken.

http://nl.youtube.com/watch?v=gEeWSq2hIjM

LEFT website : http://www.whatisleft.nl

godlydevil7
Deiphobia is terug met twee splinternieuwe songs. En het is heel anders dan de vorige keer dat ik hier postte, distortion zit nu zowel op de gitaar als op de vocalen, en de nummers zitten nu heel anders in elkaar, hoewel ik wel voornamelijk op powerchords vertrouw

Deiphobia's nieuwe nummers

In Genres > Electronic > Eshilo:

Check mijn bandje Eshilo eens!
Triphop/electropop

www.myspace.com/eshilo

Laat me weten wat je ervan vind!
Thnx,

Ruud

Andro
In Genres > Rock > Cloudkicker (One-of-a-kind, waanzinnig mooi):

CLOUDKICKER is an instrumental, avant-prog metal group hailing from the US. Their style is similar to Meshuggah with the rhythmic complexity of each song.

The guitarist uses an EBow to hold long notes which are noticeable throughout the songs.

Bron: Last.fm

Ze bieden hun Debuutalbum en EP gratis aan in mp3 -en FLACformaat.

Zelfs voor diegenen die al huiveren bij de naam Meshuggah: probeer het toch maar eens. Deze band speelt volledig instrumentaal, en heeft een geweldig atmosfeer.

Net op het moment dat mijn interesse in Metal afzwakte maakte ik met deze band kennis en het kan niet anders of deze albums zijn een revolutie. Nog nooit zulke prachtige instrumentale Metal gehoord. Rustige passages zijn ook aanwezig...

Mis deze zeker niet, met mijn complimenten!

cloudkicker.uk - - cloudkicker.uk.googlepages.com

Gast
geplaatst: vandaag om 13:42 uur

geplaatst: vandaag om 13:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.