Muziek / Algemeen / Eigen muziek: reacties en nuttige kritiek
zoeken in:
0
geplaatst: 23 februari 2009, 00:21 uur
Gewoon een metalaanrader (niks mis mee), maar gezien de user zich alweer heeft uitgeschreven, zou ik zeggen: spam ja.
0
geplaatst: 9 april 2009, 21:36 uur
In Genres > R&B en Hip-Hop > Korhymes - Year of the Ape:
Dunno of ik hier een nieuw topic voor mag openen maar ik vind van wel want ik heb belangrijk nieuws ;D
Year of the Ape is uit!! Yezyez het lange wachten is eindelijk voorbij, de tape is klaar en zal geheid voor wat eargasms zorgen! Big ups naar Opin, Scarred Beast, Chilling Skills en Skipless voor de beats en Veras voor de cover. Prraaappp! Download die shit hier:
MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service

Dunno of ik hier een nieuw topic voor mag openen maar ik vind van wel want ik heb belangrijk nieuws ;D
Year of the Ape is uit!! Yezyez het lange wachten is eindelijk voorbij, de tape is klaar en zal geheid voor wat eargasms zorgen! Big ups naar Opin, Scarred Beast, Chilling Skills en Skipless voor de beats en Veras voor de cover. Prraaappp! Download die shit hier:
MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service

0
Relax
geplaatst: 9 april 2009, 21:46 uur
De tracklist:
01. Year of the Ape (Produced by Opin)
02. Alive (Produced by Opin)
03. No Dick (Produced by Opin)
04. Take Some Time (Produced by Opin)
05. Power (Produced by Opin)
06. Same Old Shit (Produced by Skipless)
07. Lost Road (Produced by Opin)
08. Slow Walking (Produced by Opin)
09. Urban (Produced by Opin)
10. Fuck You Up! (Produced by Scarred Beast)
11. Release (Produced by Chilling Skills)
12. The Cry for Hope (Produced by Opin)
13. Monkey Suit(Produced by Opin)
Ik vind het album wel hard, als het mogelijk was zou ik hem een 3,75 geven, afgerond een 3,5.
01. Year of the Ape (Produced by Opin)
02. Alive (Produced by Opin)
03. No Dick (Produced by Opin)
04. Take Some Time (Produced by Opin)
05. Power (Produced by Opin)
06. Same Old Shit (Produced by Skipless)
07. Lost Road (Produced by Opin)
08. Slow Walking (Produced by Opin)
09. Urban (Produced by Opin)
10. Fuck You Up! (Produced by Scarred Beast)
11. Release (Produced by Chilling Skills)
12. The Cry for Hope (Produced by Opin)
13. Monkey Suit(Produced by Opin)
Ik vind het album wel hard, als het mogelijk was zou ik hem een 3,75 geven, afgerond een 3,5.
0
Improvision
geplaatst: 9 april 2009, 23:38 uur
Klinkt echt zeer nice.
Alive, Same Old Shit en Urban vind ik de beste tracks.
Alive, Same Old Shit en Urban vind ik de beste tracks.
0
Dj2Jelle
geplaatst: 9 april 2009, 23:55 uur
Beats zijn zeer relaxt in de meeste gevallen. Over de raps ben ik (nog) niet echt te spreken. De lyrics zijn allemaal wel ok, maar je flow
. De refreintjes vaak ook een beetje irritant. Als dit een regulier album op MuMe was geweest had ik het waarschijnlijk een onvoldoende gegeven.
Favorieten: Alive, Urban en Fuck You Up!
Edit: Wel een leuk initiatief trouwens. Ik ben nu ook met 2 albums bezig, 1 instrumentaal album met wat "serieuzere" beats en een rapalbum met een vriend waarbij ik zelf ook rap. Wanneer ik ze af heb zal ik ze uploaden.
. De refreintjes vaak ook een beetje irritant. Als dit een regulier album op MuMe was geweest had ik het waarschijnlijk een onvoldoende gegeven.Favorieten: Alive, Urban en Fuck You Up!
Edit: Wel een leuk initiatief trouwens. Ik ben nu ook met 2 albums bezig, 1 instrumentaal album met wat "serieuzere" beats en een rapalbum met een vriend waarbij ik zelf ook rap. Wanneer ik ze af heb zal ik ze uploaden.
0
raffael77
geplaatst: 10 april 2009, 09:17 uur
Big Ups voor Opin. Aangezien hij het meeste heeft geproduceerd.
De beats van hem zijn goed in elkaar gezet met een flinke nadruk jazzy hiphop.
De rest van de nummer zijn ook leuk.
De beat van Same Old Shit komt mij bekent voor maar kan niet plaatsen waarvan precies.
Minpunt is en blijft toch je Flow en ook wel je stem.
Het klinkt niet echt aangenaam, waardoor mensen het niet boeiend genoeg vinden om te blijven luisteren.
Je tekst is prima en daar kan je gewoon mee doorgaan.
Je rapt zeg maar met een soort van nurie effect.(Zingend effect is iets te veel van het goede)
Als dit je eigen stem geluid is probeer het dan te vervormen.
Als je toch deze stijl wil houden kan je beter in een westcoast sound gaan rappen. Bijv zoals de rappers van de G-Funk stijlen.
De beats van hem zijn goed in elkaar gezet met een flinke nadruk jazzy hiphop.
De rest van de nummer zijn ook leuk.
De beat van Same Old Shit komt mij bekent voor maar kan niet plaatsen waarvan precies.
Minpunt is en blijft toch je Flow en ook wel je stem.
Het klinkt niet echt aangenaam, waardoor mensen het niet boeiend genoeg vinden om te blijven luisteren.
Je tekst is prima en daar kan je gewoon mee doorgaan.
Je rapt zeg maar met een soort van nurie effect.(Zingend effect is iets te veel van het goede)
Als dit je eigen stem geluid is probeer het dan te vervormen.
Als je toch deze stijl wil houden kan je beter in een westcoast sound gaan rappen. Bijv zoals de rappers van de G-Funk stijlen.
0
geplaatst: 10 april 2009, 16:10 uur
Heb je niet 1nummer of wat previews ergens staan?
Niet lullig bedoeld ofzo, maar ik heb al zo veel slechte ervaringen met het downloaden van die 100 mixtapes die in Nederland per dag uitkomen. Ik denk dat op die manier ook meer mensen je shit zullen checken..
Niet lullig bedoeld ofzo, maar ik heb al zo veel slechte ervaringen met het downloaden van die 100 mixtapes die in Nederland per dag uitkomen. Ik denk dat op die manier ook meer mensen je shit zullen checken..
0
Social_Mask
geplaatst: 10 april 2009, 17:02 uur
Die Opin weet in ieder geval wel waar ie mee bezig is. Beats zijn in orde, maar als rapper wist je me helaas niet te overtuigen. Teksten zijn wel goed. Misschien moet je ghost writer worden
.
.
0
Relax
geplaatst: 10 april 2009, 19:09 uur
#12 doet het bij mij ook niet thuis, ligt volgens mij aan de Windows Media Player versie....
Bij WMP 10 doet die het gewoon.
Ik ben trouwens Opin, ontzettend bedankt voor de positieve feed.
Bij WMP 10 doet die het gewoon.
Ik ben trouwens Opin, ontzettend bedankt voor de positieve feed.

0
geplaatst: 10 april 2009, 19:50 uur
Yez, thanks iedereen voor de feed ^_^
En hier m'n favoriet van het album dan: Alive
02 - Alive (Prod. by Opin).mp3 - speedyshare.com
En hier m'n favoriet van het album dan: Alive
02 - Alive (Prod. by Opin).mp3 - speedyshare.com
0
geplaatst: 10 april 2009, 19:54 uur
Ik zou de tape 3 of misschien 3,5* geven op MuMe (sowieso dus al een compliment waard), maar kijkende naar jullie beperkte mogelijkheden, bestaande uit: geen label, geen peperdure apparatuur (tenminste, geen studio van een miljoen in je kamer), puur hobbieus, de leeftijd van vooral Korhymes en natuurlijk de erg professioneel klinkende beats is dit natuurlijk alle complimenten waard. Héél goed gedaan, ook degenen die de andere beats hebben gemaakt natuurlijk. Ook een goede en mooie cover!
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 10 april 2009, 21:59 uur
Zit 'm nu te luisteren. Lekkere in het gehoor liggende beats en de raps kunnen er ook mee door. Ik heb in ieder geval geen problemen met de raps en/of de flow.
Maar...
Erg jammer dat de nummers zo slecht zijn gemixed. Het klinkt heel plat en dof in mijn koptelefoon. Die mix had veel harder, dynamischer en helderder gemogen.
Maar...
Erg jammer dat de nummers zo slecht zijn gemixed. Het klinkt heel plat en dof in mijn koptelefoon. Die mix had veel harder, dynamischer en helderder gemogen.
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 10 april 2009, 23:42 uur
Nee, de tracks zelf. Zoals ik al zei klinken ze vrij dof en plat. Een goed voorbeeld is het begin van Alive. De eerste keer dat je de vocalen hoort klinken ze heel erg dof. Maar dit geldt niet zozeer alleen voor de raps maar voor het algehele nummer. Het 'laag' overheerst te veel. Ik mis helderheid, scherpte en dynamiek. Het volume van de tracks kan ook wel wat omhoog worden geschroefd.
0
Relax
geplaatst: 11 april 2009, 00:24 uur
Ja oké, dat heeft dus niet met de beat zelf te maken, gelukkig. 
Maar ik begrijp wat je bedoelt, het irriteert mij gelukkig niet.
Ik zie ook dat je niet echt vaak hip-hop luisterd, leuk dat je je dan waagt aan dit project. ^^

Maar ik begrijp wat je bedoelt, het irriteert mij gelukkig niet.
Ik zie ook dat je niet echt vaak hip-hop luisterd, leuk dat je je dan waagt aan dit project. ^^
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 11 april 2009, 03:00 uur
Dat ik hier weinig hip-hop albums een cijfer heb gegeven of me niet in een discussie over hip-hop (artiesten) heb gemengd wil natuurlijk niet zeggen dat ik er nooit naar luister. 
Omdat ik me verveelde heb ik #2 Alive maar eens even door T-RackS 3 en Adobe Audition gehaald en het geluid wat opgepoetst.
Korhymes - 02 - Alive (Prod. by Opin)

Omdat ik me verveelde heb ik #2 Alive maar eens even door T-RackS 3 en Adobe Audition gehaald en het geluid wat opgepoetst.
Korhymes - 02 - Alive (Prod. by Opin)
0
geplaatst: 11 april 2009, 09:18 uur
Pastichio Rocker schreef:
Dat viel toch wel mee? Ik ben het er mee eens dat de volume wel wat hoger had gemogen, maar slecht gemixed vind ik ze absoluut niet. Niet dat het niet beter kan, maar het blijft een MP3-release.Erg jammer dat de nummers zo slecht zijn gemixed. Het klinkt heel plat en dof in mijn koptelefoon. Die mix had veel harder, dynamischer en helderder gemogen.
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 11 april 2009, 16:32 uur
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Dat viel toch wel mee? Ik ben het er mee eens dat de volume wel wat hoger had gemogen, maar slecht gemixed vind ik ze absoluut niet. Niet dat het niet beter kan, maar het blijft een MP3-release. Leg mijn mix eens naast de oude, dan zul je horen hoeveel verschil het kan maken, ook al is het een mp3. (nu wil ik niet zeggen dat ik alles weet van mixen en masteren, maar ik vind wel dat de 'oude' mix een stuk beter kan)
Nummers maken en ze naar voorkeur rangschikken is één ding, maar daarmee ben je nog niet klaar. Ik mag aannemen dat je als artiest zijnde toch wil dat je nummers zo goed mogelijk klinken?
Ik ben soms langer bezig met een nummer mixen/masteren dan de tijd dat ik 'm heb gemaakt.

0
geplaatst: 11 april 2009, 16:46 uur
Natuurlijk kan het beter en is jouw versie een stuk ''duidelijker'', maar ik vind de plaat niet slecht afgemixt. Maar je hebt me wel overtuigd dat het afmixwerk met beperkte mogelijkheden beter kan; weer een leerpuntje voor Korhymes en producers (of mixer) erbij
.
.
0
D.E.K
geplaatst: 19 april 2009, 17:14 uur
In Genres > R&B en Hip-Hop > D.E.K & DJ X-pertise : ALLE HENS AAN DEK !!!:
Beluister vast 6 ( LOW KWALI ) tracks op www.myspace.com/dekrecordz
Binnekort volgt een downloadlink :
D.E.K - ALLE HENS AAN DEK, 14 tracks opgenomen @ DFX-STUDIO en afgemixed door DJ X-pertise.
Beluister vast 6 ( LOW KWALI ) tracks op www.myspace.com/dekrecordz
Binnekort volgt een downloadlink :
D.E.K - ALLE HENS AAN DEK, 14 tracks opgenomen @ DFX-STUDIO en afgemixed door DJ X-pertise.
0
geplaatst: 6 juni 2009, 17:29 uur
In Muziek > Algemeen > Snel in te werken TOETSENIST m/v gezocht!:
Wij zoeken een ervaren gemotiveerde Toetsenist m/v (die snel in te werken is, zodat we spoedig het podium weer op kunnen)
Liefst iemand;
- met eigen vervoer (mocht je in de buurt wonen van 1 van onze bandleden en geen eigen vervoer hebben, is er wellicht altijd wel iets te regelen. Bandleden wonen in Nieuwegein, Beesd, Ede en Capelle a/d IJssel)
- met eigen apparatuur (we hebben echter een versterker en keyboardstandaard in de oefenruimte, dus evt. hoef je alleen je keyboard mee te nemen)
- met 100% inzet/motivatie/eigen initiatief
- met brede muzikale interesse (al spelen we hardrock, we verwerken diverse stijlen, dus handig als je dan open staat voor meerdere muzikale stijlen en dit ook kunt toepassen)
- die zowel keyboard als piano kan spelen
Belangrijk:
- gezellige/goede sfeer onderling en teamwork
- alle bandleden hebben evenveel input/inspraak
Oefenruimte: Bunnik (vlakbij Houten, Utrecht).
Muzikale stijl: Eigenlijk niet in 1 hokje te stoppen, maar je zou ons kunnen plaatsen onder de noemer melodieuze hardrock met sympho-/prog-/classic- Rock invloeden (maar eigenlijk verwerken we alle muzikale stijlen als dat bij onze muziek past, zoals bijv. ook de nóg wat meer heavy passages).
We spelen alleen eigen nummers, geen covers!
Wij hebben o.a. gespeeld met Delain (met ex-Within Temptation toetsenist).
Onze persoonlijke muzikale smaak: van Iron Maiden tot Dream Theater, van Kamelot tot Nightwish, van Metallica tot.....noem het maar op.
Onze leeftijden: van midden 30 t/m 40 + (val je buiten die leeftijdscategorie, schroom niet! Gewoon reageren dus!)
Reacties welkom via e-mail [email protected] of telefoon 06-46100265. Meer info op http://www.afterthesilence.nl.
Wij zoeken een ervaren gemotiveerde Toetsenist m/v (die snel in te werken is, zodat we spoedig het podium weer op kunnen)
Liefst iemand;
- met eigen vervoer (mocht je in de buurt wonen van 1 van onze bandleden en geen eigen vervoer hebben, is er wellicht altijd wel iets te regelen. Bandleden wonen in Nieuwegein, Beesd, Ede en Capelle a/d IJssel)
- met eigen apparatuur (we hebben echter een versterker en keyboardstandaard in de oefenruimte, dus evt. hoef je alleen je keyboard mee te nemen)
- met 100% inzet/motivatie/eigen initiatief
- met brede muzikale interesse (al spelen we hardrock, we verwerken diverse stijlen, dus handig als je dan open staat voor meerdere muzikale stijlen en dit ook kunt toepassen)
- die zowel keyboard als piano kan spelen
Belangrijk:
- gezellige/goede sfeer onderling en teamwork
- alle bandleden hebben evenveel input/inspraak
Oefenruimte: Bunnik (vlakbij Houten, Utrecht).
Muzikale stijl: Eigenlijk niet in 1 hokje te stoppen, maar je zou ons kunnen plaatsen onder de noemer melodieuze hardrock met sympho-/prog-/classic- Rock invloeden (maar eigenlijk verwerken we alle muzikale stijlen als dat bij onze muziek past, zoals bijv. ook de nóg wat meer heavy passages).
We spelen alleen eigen nummers, geen covers!
Wij hebben o.a. gespeeld met Delain (met ex-Within Temptation toetsenist).
Onze persoonlijke muzikale smaak: van Iron Maiden tot Dream Theater, van Kamelot tot Nightwish, van Metallica tot.....noem het maar op.
Onze leeftijden: van midden 30 t/m 40 + (val je buiten die leeftijdscategorie, schroom niet! Gewoon reageren dus!)
Reacties welkom via e-mail [email protected] of telefoon 06-46100265. Meer info op http://www.afterthesilence.nl.
0
geplaatst: 12 juni 2009, 17:26 uur
Check mijn band Bloodstone. Zware, thrashy metal uit Delft! 
Day of Revenge
YouTube - Bloodstone - Day of Revenge (24 mei 2009)
You Can't Exist
YouTube - Bloodstone - (24 mei 2009)
Evil Eyes
YouTube - Bloodstone - Evil Eyes (24 mei 2009)
Kwaliteit is niet opperbest, maar graag opmerkingen/opbouwende kritiek/suggesties over de nummers.
Ik ben btw de gitarist met het Pink Floyd shirt

Day of Revenge
YouTube - Bloodstone - Day of Revenge (24 mei 2009)
You Can't Exist
YouTube - Bloodstone - (24 mei 2009)
Evil Eyes
YouTube - Bloodstone - Evil Eyes (24 mei 2009)
Kwaliteit is niet opperbest, maar graag opmerkingen/opbouwende kritiek/suggesties over de nummers.
Ik ben btw de gitarist met het Pink Floyd shirt

0
Heliophobic
geplaatst: 28 juni 2009, 14:14 uur
Ik vind het geweldige muziek. Kwaliteit maakt niks uit, draagt zelfs bij aan het rauwe en harde geluid imo. Voor de rest ligt het lekker in het gehoor vind ik. Ik zou zeggen, keep rocking!
Dan mijn "band"
Ik ben Theo Therion, alle instrumenten bespelend in the band Our Heliophobic Sun. Ik bied al mijn nummers alleen aan via download, en mijn eerste demo kun je hier downloaden, of, als je wilt, hier gratis streamen op het internet.
Mijn gitaarspel is allemaal geïmproviseerd, omdat ik van mening ben dat zo de emoties die ik op dat moment voel het beste tot uiting komen. Ik heb geen idee waar het onder geclassificeerd moet worden, dus dat mogen jullie zelf weten
Dan mijn "band"
Ik ben Theo Therion, alle instrumenten bespelend in the band Our Heliophobic Sun. Ik bied al mijn nummers alleen aan via download, en mijn eerste demo kun je hier downloaden, of, als je wilt, hier gratis streamen op het internet.
Mijn gitaarspel is allemaal geïmproviseerd, omdat ik van mening ben dat zo de emoties die ik op dat moment voel het beste tot uiting komen. Ik heb geen idee waar het onder geclassificeerd moet worden, dus dat mogen jullie zelf weten

0
geplaatst: 14 oktober 2009, 22:08 uur
In Muziek > Nieuws > Je kan er zelf ook wat aan doen - Leuke activiteit voor ambitieuze muzikanten:
He daar!
Veel bandjes in Nederland komen niet echt van de grond en trekken niet echt volle zalen. En dat terwijl er talent genoeg is. Waar dat nou aan ligt? Gebrek aan overtuigingskracht? Hoe kun je onze bandjes nou een boost geven? Ik dacht: " ik steek m'n nek uit". Wel, hier het resultaat. Een leuke activiteit voor ambitieuze muzikanten die heel graag meer willen. 't Kost wel wat, maar dan krijg je ook wat! En daar komt-ie speciaal voor naar Nederland. (En nee, ik verdien er geen flikker aan)
James Lugo on Vimeo
He daar!
Veel bandjes in Nederland komen niet echt van de grond en trekken niet echt volle zalen. En dat terwijl er talent genoeg is. Waar dat nou aan ligt? Gebrek aan overtuigingskracht? Hoe kun je onze bandjes nou een boost geven? Ik dacht: " ik steek m'n nek uit". Wel, hier het resultaat. Een leuke activiteit voor ambitieuze muzikanten die heel graag meer willen. 't Kost wel wat, maar dan krijg je ook wat! En daar komt-ie speciaal voor naar Nederland. (En nee, ik verdien er geen flikker aan)
James Lugo on Vimeo
0
geplaatst: 24 oktober 2009, 18:35 uur
In Genres > R&B en Hip-Hop > Juju & Stapler's Ante Mortem EP gratis te downloaden!:
De Ante Mortem EP door Juju & Stapler is nu gratis te downloaden!

Download: MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service
Dit is een soort opvolger van The House of Horror. Maar met deze EP is iets speciaals: Rappers die tracks willen maken, kunnen gewoon hun track opnemen.
Stuur de track naar [email protected] of stuur een PM.
Misschien komt die track wel op de Post Mortem LP die in underground winkels in Nederland komt te liggen!
Zeg ook vooral wat je van de beats vind
De Ante Mortem EP door Juju & Stapler is nu gratis te downloaden!

Download: MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service
Dit is een soort opvolger van The House of Horror. Maar met deze EP is iets speciaals: Rappers die tracks willen maken, kunnen gewoon hun track opnemen.
Stuur de track naar [email protected] of stuur een PM.
Misschien komt die track wel op de Post Mortem LP die in underground winkels in Nederland komt te liggen!
Zeg ook vooral wat je van de beats vind

* denotes required fields.