Muziek / Algemeen / Eigen muziek: reacties en nuttige kritiek
zoeken in:
0
geplaatst: 28 december 2009, 20:48 uur
In Genres > Electronic > Love Train - Dashiki Johnson remix - PROMO:
Vers van de pers. Enjoy. Hoge kwaliteits WAV te bekomen voor DJ's. Love Train - Dashiki Johnso...
Vers van de pers. Enjoy. Hoge kwaliteits WAV te bekomen voor DJ's. Love Train - Dashiki Johnso...
0
geplaatst: 30 december 2009, 16:50 uur
Aska Heart:
Aska Heart op MySpace Music – Gratis gestreamde MP3’s, foto’s en Videoclips
Ik ben net begonnen met het maken van electronische muziek, als er op- of aanmerkingen zijn, zou ik die graag horen.
Aska Heart op MySpace Music – Gratis gestreamde MP3’s, foto’s en Videoclips
Ik ben net begonnen met het maken van electronische muziek, als er op- of aanmerkingen zijn, zou ik die graag horen.
0
geplaatst: 5 januari 2010, 12:13 uur
In Genres > Rock > Bird of Habibah - instrumentale psychedelic / surf / stoner:
check www.myspace.com/birdofhabibah
ook op CD verkrijgbaar - 15 nummers in 40 minuten
7 euro excl. verzendkosten.. proost
check www.myspace.com/birdofhabibah
ook op CD verkrijgbaar - 15 nummers in 40 minuten
7 euro excl. verzendkosten.. proost
0
geplaatst: 20 januari 2010, 13:52 uur
In Genres > R&B en Hip-Hop > Ode aan Amsterdam! HipRockers - Amsterdam ft. MellaMell, Yung C. & Surya:
Na meerdere jaren voorbereiding in de studio en op verschillende podia zijn HipRockers er klaar voor de EP "Diversiteit" aan te kondigen door middel van de track AMSTERDAM ft. MellaMell, Yung C en Surya. Op een dope sample met keiharde baslijnen en beats brengen deze opkomende rappers samen met Midogeloos en Kameleon een ode aan de hoofdstad! Deze track wordt je gebracht als preview op de EP
Met diversiteit en variërende flows van de mc's houdt deze track je de volle 6 minuten wakker!!!
Nooit knalde vijf MC's zo hard tegelijk op dezelfde track. De beat is van KAMELEON.
YOUTUBE TEASER: klik hier
DOWNLOAD MP3 : klik hier voor download
HipRockers zijn nu met de andere gasten met de voorbereidingen van de clip voor deze benger! Deze zal in de lente van 2010 gereleased worden en dat is tevens het startsein voor de release van de EP Diversiteit - die rock, hiphop, bengers, ballads, beukers en meezingers brengt.
HipRockers maken hun debuut en gaan lekkah bässig in de game!
"Geen normale shit toch// Maar muzikale hiphop"
PEACE OUT
Midogeloos & Kameleon
HipRockers
Na meerdere jaren voorbereiding in de studio en op verschillende podia zijn HipRockers er klaar voor de EP "Diversiteit" aan te kondigen door middel van de track AMSTERDAM ft. MellaMell, Yung C en Surya. Op een dope sample met keiharde baslijnen en beats brengen deze opkomende rappers samen met Midogeloos en Kameleon een ode aan de hoofdstad! Deze track wordt je gebracht als preview op de EP
Met diversiteit en variërende flows van de mc's houdt deze track je de volle 6 minuten wakker!!!
Nooit knalde vijf MC's zo hard tegelijk op dezelfde track. De beat is van KAMELEON.
YOUTUBE TEASER: klik hier
DOWNLOAD MP3 : klik hier voor download
HipRockers zijn nu met de andere gasten met de voorbereidingen van de clip voor deze benger! Deze zal in de lente van 2010 gereleased worden en dat is tevens het startsein voor de release van de EP Diversiteit - die rock, hiphop, bengers, ballads, beukers en meezingers brengt.
HipRockers maken hun debuut en gaan lekkah bässig in de game!
"Geen normale shit toch// Maar muzikale hiphop"
PEACE OUT
Midogeloos & Kameleon
HipRockers
0
geplaatst: 20 januari 2010, 14:29 uur
0
geplaatst: 20 januari 2010, 14:55 uur
"Ode aan Amsterdam" als titel is sowieso 0,5 waard, ongeacht de kwaliteit.
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 20 januari 2010, 15:21 uur
Die track is niet goed afgemixt man. De beat moet VEEL zachter, wil je de rappers kunnen horen. Verder vind ik het wel een aardig nummer.
0
geplaatst: 3 februari 2010, 00:11 uur
In Muziek > Nieuws > Borriegineel - Voortekenen (EP):
Voortekenen is momenteel gratis te verkrijgen op http://borriegineel.nl!
Borriegineel - Voortekenen (EP)
Geproduceerd door Royal with Cheese
Verlichting voltrekt zich waar het leven zwaar en duister is. Het is die wonderlijke samenloop van omstandigheden waarin de domme weer kan denken, de lamme weer kan lopen, de stomme weer kan spreken. Het is bezieling. Het is de intuïtieve bevestiging van wat de onwetende altijd al geweten heeft, de inwijding van wie onbewust is, de zonneklare openbaring van natuur te midden van een verdovende overvloed aan cultuur.
De voortekenen zijn altijd zichtbaar voor wie ze durft te zien.
De zeven tracks tellende EP Voortekenen vormt de proloog op Lafbekken & Lefballen, het eveneens volledig door Royal with Cheese geproduceerde debuutalbum van Borriegineel, dat aankomend voorjaar verschijnt...
Geproduceerd door Royal with Cheese
Verlichting voltrekt zich waar het leven zwaar en duister is. Het is die wonderlijke samenloop van omstandigheden waarin de domme weer kan denken, de lamme weer kan lopen, de stomme weer kan spreken. Het is bezieling. Het is de intuïtieve bevestiging van wat de onwetende altijd al geweten heeft, de inwijding van wie onbewust is, de zonneklare openbaring van natuur te midden van een verdovende overvloed aan cultuur.
De voortekenen zijn altijd zichtbaar voor wie ze durft te zien.
De zeven tracks tellende EP Voortekenen vormt de proloog op Lafbekken & Lefballen, het eveneens volledig door Royal with Cheese geproduceerde debuutalbum van Borriegineel, dat aankomend voorjaar verschijnt...
Voortekenen is momenteel gratis te verkrijgen op http://borriegineel.nl!
0
geplaatst: 25 maart 2010, 23:03 uur
In Genres > Electronic > Favoriete Dance/House platen:
Deze remix van Coldplay hebben we net geproduceerd. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden :
Je kan 'm gratis vanaf onze site downloaden, dutchmusicproductions.com
Deze remix van Coldplay hebben we net geproduceerd. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden :
Je kan 'm gratis vanaf onze site downloaden, dutchmusicproductions.com
0
geplaatst: 25 maart 2010, 23:16 uur
Ik vind er niks aan maar ik heb dan ook een hekel aan dirty house.
Echt origineel is het ook niet.
Echt origineel is het ook niet.
0
geplaatst: 25 maart 2010, 23:34 uur
Ik vind het ook maar weinig bijzonders. Klinkt als een standaard-dance nummer dat je al veel te veel hoort, maar dan met wat Coldplay erdoorheen.
0
geplaatst: 26 maart 2010, 00:29 uur
In ieder geval bedankt voor het luisteren en de eerlijke reactie !
Maar wat zou dan een betere aanpak zijn geweest voor dit nummer van Coldplay...meer editjes ?
Maar wat zou dan een betere aanpak zijn geweest voor dit nummer van Coldplay...meer editjes ?
0
geplaatst: 26 maart 2010, 00:40 uur
Ik zal morgen eens proberen om er een goede reactie op te geven. 

0
geplaatst: 26 maart 2010, 12:22 uur
Bah, wat een vreselijke "dirty house" is dat zeg. Doet pijn aan mijn oren! Het begin vind ik best aardig maar daarna vervalt het in de standaard beats.
Nu we toch zo bezig zijn met eigen producties, ik had ook nog een tijd geleden wat gemaakt met een vriend van me. Het betreft een "mix" van At The Bottom Of Everything van Bright Eyes. Ik heb de gitaar ingespeeld (die op zijn beurt ook weer is vervormd). Het is geen hoogstaand werk, maar ben toch benieuwd wat jullie ervan vinden. Het nummer is bij 3.03 minuten gewoon af, daarna moest nog wat komen maar dat is nooit gedaan.
Nu we toch zo bezig zijn met eigen producties, ik had ook nog een tijd geleden wat gemaakt met een vriend van me. Het betreft een "mix" van At The Bottom Of Everything van Bright Eyes. Ik heb de gitaar ingespeeld (die op zijn beurt ook weer is vervormd). Het is geen hoogstaand werk, maar ben toch benieuwd wat jullie ervan vinden. Het nummer is bij 3.03 minuten gewoon af, daarna moest nog wat komen maar dat is nooit gedaan.
0
geplaatst: 26 maart 2010, 17:00 uur
[quote]De Daniël schreef:
Bah, wat een vreselijke "dirty house" is dat zeg. Doet pijn aan mijn oren! Het begin vind ik best aardig maar daarna vervalt het in de standaard beats.
En nu moet ik die rommel van jou beoordelen ?
Grapje hoor. Ik begrijp je kritiek, toch zie ik zelf 'standaard beats' anders. Meer zoals die pop/trance beatjes, crash op de tel enz.
Maar het had dus anders gemoeten en ik hoop van een aantal van jullie te horen hoe jullie het zouden hebben aangepakt.
Ik vind jouw productie best cool. Lijkt mij de moeite waard om mee verder te gaan. Doet me denken aan wat die jongens van B.E.A.R.-project doen. Goede muziek voor onder een tv-programma bijvoorbeeld. Je eindigt met een soort scratch-loopje, na een stilte. Maar voor die stilte zit nog een loopje met een bleep-sound. Lijkt me dat op die sound nog een limiter moet, omdat die een beetje distorted overkomt, of was dat de bedoeling ?
Lekker mee verder gaan, zonde om te laten liggen wat mij betreft.
En nu moet ik die rommel van jou beoordelen ?

Grapje hoor. Ik begrijp je kritiek, toch zie ik zelf 'standaard beats' anders. Meer zoals die pop/trance beatjes, crash op de tel enz.
Maar het had dus anders gemoeten en ik hoop van een aantal van jullie te horen hoe jullie het zouden hebben aangepakt.
Ik vind jouw productie best cool. Lijkt mij de moeite waard om mee verder te gaan. Doet me denken aan wat die jongens van B.E.A.R.-project doen. Goede muziek voor onder een tv-programma bijvoorbeeld. Je eindigt met een soort scratch-loopje, na een stilte. Maar voor die stilte zit nog een loopje met een bleep-sound. Lijkt me dat op die sound nog een limiter moet, omdat die een beetje distorted overkomt, of was dat de bedoeling ?
Lekker mee verder gaan, zonde om te laten liggen wat mij betreft.
0
geplaatst: 27 maart 2010, 00:00 uur
Die hele intro van het nummer vind ik zo standaard wat, en ook de hele opbouw van het nummer. Die versnellende drums heb ik al duizend keer gehoord. Evenals die steeds hoger wordende synths of hoe je dat ook moet omschrijven. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. Dat is verre van origineel, want dat hoor ik zo ongeveer in elk dance-nummer in deze stijl. Verder heeft het in mijn oren helemaal niks in zich wat het onderscheidt van een ander nummer, buiten de Coldplay-vocals. Maar die vocals voegen naar mijn mening helemaal niks toe aan het nummer. Hoe je dat Coldplay-nummer beter kan remixen? Moeilijk te zeggen, ik ben niet zo muzikaal. Misschien leent het nummer zich er niet zo voor. Maar ik vind het wel van belang dat die vocals en de muziek met elkaar matchen. En hier heb je gewoon een dirty house-productie met wat Coldplay-zang eroverheen gegooid (oke oke, ook een beetje doorheen) en dat zijn twee heel verschillende dingen.
0
geplaatst: 27 maart 2010, 18:51 uur
Dank u voor de complimenten D.M.P. We gaan er inderdaad nog verder aan werken.
0
geplaatst: 28 maart 2010, 07:37 uur
Arrie schreef:
Die hele intro van het nummer vind ik zo standaard wat, en ook de hele opbouw van het nummer. Die versnellende drums heb ik al duizend keer gehoord. Evenals die steeds hoger wordende synths of hoe je dat ook moet omschrijven. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. Dat is verre van origineel, want dat hoor ik zo ongeveer in elk dance-nummer in deze stijl. Verder heeft het in mijn oren helemaal niks in zich wat het onderscheidt van een ander nummer, buiten de Coldplay-vocals. Maar die vocals voegen naar mijn mening helemaal niks toe aan het nummer. Hoe je dat Coldplay-nummer beter kan remixen? Moeilijk te zeggen, ik ben niet zo muzikaal. Misschien leent het nummer zich er niet zo voor. Maar ik vind het wel van belang dat die vocals en de muziek met elkaar matchen. En hier heb je gewoon een dirty house-productie met wat Coldplay-zang eroverheen gegooid (oke oke, ook een beetje doorheen) en dat zijn twee heel verschillende dingen.
(quote)
Je slaat de spijker wel op z'n kop. Dit is een discussie die ik vaak heb met mijn productie maatje. Of we meer moeten doen wat anderen doen (en proberen mee te gaan in de main-stream), of meer uitgaan van eigen creativiteit.
Toch is het zo dat als je iets commercieels wilt bouwen, het arrangement daaraan moet voldoen en dan zit je algauw vast aan standaard.
Het was verder niet zo onze bedoeling, we hebben er best veel werk in zitten, maar dat hoor je dus niet echt terug begrijp ik nu en dat maakt het voor ons weer wat makkelijker om nu toch meer te gaan doen wat gewoon lekker is.
0
Rasta23
geplaatst: 6 juli 2010, 12:07 uur
In Muziek > Toplijsten en favorieten > Heb originele song geschreven en zoek band:
Heb een goed nummer geschreven en zoek daar een band voor. Ik moet de tekst nog wat veranderen, die heb ik zo uit mijn mouw geschudt. De song moet nog langer worden, maar ik kan dat fixen. Ik ben een muzikaal talent. Luister maar ik heb mijn song op youtube geparkeerd en ik zal de link geven: (Als de link niet aangeklikt kan worden copieer hem dan en plak hem in de adresbalk van de browser) mijn song is de volgende: YouTube - cry23.mp4 Dank voor aandacht,
Groet,
Leon
Heb een goed nummer geschreven en zoek daar een band voor. Ik moet de tekst nog wat veranderen, die heb ik zo uit mijn mouw geschudt. De song moet nog langer worden, maar ik kan dat fixen. Ik ben een muzikaal talent. Luister maar ik heb mijn song op youtube geparkeerd en ik zal de link geven: (Als de link niet aangeklikt kan worden copieer hem dan en plak hem in de adresbalk van de browser) mijn song is de volgende: YouTube - cry23.mp4 Dank voor aandacht,
Groet,
Leon
0
geplaatst: 6 juli 2010, 12:11 uur
Ik zou het gewoon a capella houden. Niks zo mooi als een luisterliedje in haar puurste vorm.
0
geplaatst: 6 juli 2010, 19:53 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Ik zou het gewoon a capella houden. Niks zo mooi als een luisterliedje in haar puurste vorm.
Het klinkt juist nog mooier als je dat vuvuzela-geluidje bij youtube aanvinkt! Ik zou het gewoon a capella houden. Niks zo mooi als een luisterliedje in haar puurste vorm.

0
SchoppenHeer
geplaatst: 7 juli 2010, 06:26 uur
In Genres > R&B en Hip-Hop > VideoClip Wandelende FreakShow (heerlijke clip):
Hoi,
Ik ben de zelfverklaarde ziekste rapper van Nederland en zie hier mijn clip
YouTube - SchoppenHeer- Wandelende Freakshow
Ook kun je mijn nieuwe nummers gratis downloaden hiero
www.schoppenheer.bandcamp.com
dank jullie wel!
Hoi,
Ik ben de zelfverklaarde ziekste rapper van Nederland en zie hier mijn clip
YouTube - SchoppenHeer- Wandelende Freakshow
Ook kun je mijn nieuwe nummers gratis downloaden hiero
www.schoppenheer.bandcamp.com
dank jullie wel!
0
raffael77
geplaatst: 7 juli 2010, 08:29 uur
Spinal is zieker dan jou en zelfs Ta Mere een dame kan veel beter spitten dan jou.
Sorry maar ik houd niet van opscheppers en al helemaal niet onder de nederlandse hiphop want daar zijn er maar een paar echt goed. De rest is bijzaak.
Sorry maar ik houd niet van opscheppers en al helemaal niet onder de nederlandse hiphop want daar zijn er maar een paar echt goed. De rest is bijzaak.
0
pretfrit
geplaatst: 7 juli 2010, 10:45 uur
raffael77 schreef:
Spinal is zieker dan jou
Spinal is zieker dan jou
Inderdaad schoppenheer lijkt mij beter.
Jezelf een wandelende freakshow noemen en de arrogantie hebben om niet eens één bitch in je clip te stoppen..hoe opschepperig kun je zijn..

* denotes required fields.