MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eigen muziek: reacties en nuttige kritiek

zoeken in:
Mja matig... Je flow en stemgeluid doen me wat aan spacekees denken en zijn zeker voor verbetering vatbaar, net als je lyrics. Het is niet slecht maar ook niet super ofzo, de clip is wel goed gemaakt al kon het wat gevarieerder... Blijven werken...

SchoppenHeer
Dank voor feedback.

Ga naar

www.schoppenheer.bandcamp.com

voor nummers als kermis van de waanzin en 't is een complot

die weer compleet anders zijn.

SchoppenHeer
SchoppenHeer - EIgen Paradijs

Nieuw nummer. Over virtual reality.

Hier te beluisteren

SchoppenHeer - schoppenheer.bandcamp.com

YouTube - Tom & Sebas - 710400

Een nummer over ice tea perzik. In 4 uurtjes bedacht en opgenomen samen met een vriend. Ik ben erg benieuwd wat jullie er van vinden.

Sebas

Beetje aan de articulatie werken, maar klinkt verder erg lekker. Net als ijsthee met perziksmaak.

Improvision
Wel grappig.

Het is ook een beetje droevig voor een nummer over Ice Tea Perzik. Alsof de barman nog maar 1 blikje over heeft en je op zijn gevoel probeert in te spelen.

Ik had de affgelopen 3 dagen ook weer eens een nummer gemaakt...vanuit GM & thuiskringen zijn de reacties positief..wat vind MM ervan?

Sietse
Het is duidelijk dat je wel goede ideeen hebt maar de uitwerking verdient nog erg veel aandacht.
Je overgangen lopen niet echt soepel en beats zijn vaak erg simpel en klinken erg goedkoop. Het goedkope geluid is vooral wat aan te doen met wat proffesionelere klanken. Maar mogelijk dat als je wat meer met dynamiek (gooi er eens een compressor over) en wat meer met de frequentie (met een goede equalizer komt je al vrij ver) speelt dat het al wat beter gaat klinken.

Maar het is leuk dat je het doet en denk dat je het vooral ook voor je eigen plezier moet (blijven) doen. Echt professioneel kun je er (nog) niet mee weg komen.

Bedankt man!!

Pro hoeft echt niet!!
Is echt een hobby en om wat nuttigs te doen met creativiteit.

Sietse

Radiolad schreef:
Tom & Sebas - 710400

Een nummer over ice tea perzik. In 4 uurtjes bedacht en opgenomen samen met een vriend. Ik ben erg benieuwd wat jullie er van vinden.

Sebas

Bedankt nog voor de reacties hierop!

Ik heb vandaag een nieuw nummer (dat eerder is opgenomen dan het nummer over ice tea) online gezet. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Na 1:50 komt er een omslag in het nummer (voor degenen die de intro te langdradig vinden).

Sebas

Dit klinkt erg goed, moet ik zeggen, Radiolad! Zit goed in elkaar en vooral de verandering rond 1.50 vind ik prima gedaan!

Enige puntje van kritiek (nouja, kritiek) is dat de gitaar die de noten speelt in het begin, dit met iets meer gevoel mag doen dmv langere tonen spelen bijvoorbeeld. De noten worden af en toe iets té snel afgekapt, terwijl je door het spelen van langere tonen en het omhoog trekken van je snaar (het begrip daarvoor even kwijt) je een betere feeling in het begin krijgt..

Maarja, blijft mijn ervaring, 't is wat je ermee doet..

Maar 't is in ieder geval erg goed, mijn complimenten!

Bedankt voor je reactie! Ik ben erg blij dat het in de smaak valt.

Ik begrijp je punt van kritiek wel. Dit nummer gaat niet opnieuw opgenomen worden, maar bij een volgend nummer zal ik er zeker op letten dat de gitaar niet te 'statisch' klinkt. Het omhoogtrekken van de snaar wordt volgens mij simpelweg benden genoemd.

Meer reacties altijd welkom!

Sebas

In Genres > Overigen > new talent => check hier de demos:

new talent:

bij deze videos van iemand die ik ken, geef je mening,

Ze doet trouwens mee met idols duitsland =) leuk feitje

Hier een cover: SEX ON FIRE kings of leon:
YouTube - Marieke de Haan - Sex on Fire

Het zijn wel ruwe demos maar wel eigen nummers :

DEMO: Marieke it's Heaven: YouTube - Marieke de Haan - It's Heaven

DEMO: Marieke running: YouTube - Marieke de Haan - Running

DEMO: Marieke D.I.S.C.O : YouTube - Marieke de Haan - D.I.S.C.O (demo version)

Ik heb alleen het de Kings of Leon-cover beluisterd, en nog niet eens uitgeluisterd. Is natuurlijk wel heel makkelijk. Je hebt een cover van Use Somebody die wat rustiger en ingetogener en door een vrouw gezongen is, en zij doet dat dan met de andere hit. Ik vind er echt niks aan, het liedje leent zich er wat mij betreft ook helemaal niet voor, omdat ik het toch meer een rocknummer vind, wat het denk ik het beste doet als het heel 'vet' gespeeld wordt, met harde gitaren enzo, in een groot stadion. Verder zal het best prima gezongen zijn, maarja, dat doet me niet zoveel. Veel te zouteloos.

Misschien zal ik nog eens haar eigen nummers luisteren, maar ik ga nu slapen.

Ik ken dit meisj natuurlijk, anders zal ik haar niet zo 1, 2, 3, promoten

maar goed, wat je zegt klopt niet helemaal,
dat ik ook er "makkelijk" om te zeggen
Dit nummer "sex on fire" is opgenomen, maanden terug nog voor dat use somebody uberhaupt in the picture was, daarnaast is er nooit iets mee gedaan, geen single ofzo, omdat het puur ff inzingen was in de studio, gewoom een beetje "jammen"
Er is toen der tijd wel gevraagd of ze deze tot single uit wou brengen en het liedje is toen ook wel op de regionale zenders geweest, maar in dezelfde periode kwam inderdaad laura jansen met use somebody, dus dat was toen der tijd al helemaal geen optie, het gaat ook niet om het coveren van, het gaat ook niet om welk nummer er gecoverd wordt, ik denk ook dat mensen zulde dingen heel snel verkeerd opvatten, ik weet niet of het altijd coverevn van is, maar misschien ook wel "een leuk nummer om te zingen is"

Het is dus nooit bedoeld om daar een single of iets in die trend ervan te maken, dan zou de opname zich ook uberhaupt niet voor lenen. het is gewoon lekker jammen... (of iets in die richting)

ik ben benieuwd wat je van haar eigen muziek vind, ook dan kan je misschien zien dat dit qua muziekstyle niet iets is wat ze normaal gesproken maakt.... (het zijn echter nog wel demos, moet nog aan gesleuteld worden).

Radiolad, heb je nummer beluisterd en ik vind het een goed nummer, het begin vind ik minder klinken maar als het rustige stuk daarna is erg goed, de omslag is ook erg leuk gedaan, ook mijn complimenten.

SchoppenHeer
In Genres > R&B en Hip-Hop > SchoppenHeer - Vies,Patrick:

Hallo iedereen

Help de Heer en download en verspreid deze track als een SOA als je hem nijs vindt.

http://schoppenheer.bandcam...

Groeten van

De Heer

In Muziek > MusicMeter Live! > Tickets Go Past album release: Mainstream:

TICKETS GO PAST LIVE-PERFORMANCE
Presentatie van ons nieuwe album Mainstream:

Kom luisteren naar de wereld die Tickets Go Past heet!
Met een aantal zeer lovende recensies van de grote NL muziekbladen op zak, spelen wij nu onze songs live! Een zeskoppige band en een podium vol gitaren en elektronica is waarmee we de zaal zullen laten sidderen. Van intieme ambient tot groots en meeslepend alternatief rockgeweld.

Over het opnameproces:
“We componeren paradoxaal. Aan de ene kant is er de kinderlijke openheid voor alles wat geluid maakt, en de impulsieve rec/play gedachte. Aan de andere kant is er protools met al zijn mogelijkheden. Het is een klassiek verhaal: De elektronica moet dienstbaar zijn aan het idee, de bron. Een sample zal bij ons zelden een pre-set zijn. Liever nemen we de spontane omgevingsgeluiden op. Een krakend bed als percussie-instrument, een kapotte lamp als bekken. Een ‘mislukte’ opname vol feedback juist gebruiken als basis voor een compleet nieuw idee. Je moet open durven staan. En vertrouwen op het proces.”

Over de liveshows
“Live is er een spanningsveld tussen melodie en geluid. Naast het feit dat we songs spelen die door bladen als OOR hoog worden gewaardeerd, zijn wij absoluut de band van de spannende geluiden. Vaak is het voor de toeschouwer een raadsel waar de bron is van de aanwezige sounds. Gitaren klinken bij ons niet perse als gitaren. Feedback of ontstemming kan juist een basis zijn voor het aanwezige geluidsbeeld.
Evenmin is de violiste eenvoudig te traceren. Zij speelt dan ook door de meest weirde effectprocessors heen, zodat er een nieuwe wereld aan klank ontstaat.
In combinatie met een laptop, een Korg MS-20 en een theremin –ja zo’n antenne die hoger begint te gillen als je hem met je hand benadert- kun je je misschien voorstellen wat een dynamiek en chaos er live kan ontstaan…
We bieden je een surrealistische audio-trip, die je meeneemt van psychedelische 60’s sounds langs Pink Floyd, Massive Attack, Radiohead en Sigur Rós naar een geluid dat vooral heel erg Tickets Go Past is: sferisch, stoer, sensueel en soms schaamteloos sophisticated. Maar ook scherp, dringend en bedrieglijk vals in de ondertoon!”

Dit wil je niet missen!
Zorg dat je bij 1 van deze avonden aanwezig bent!

Tijd: Dinsdag 11 januari 2011, 21.00
Waar: Bitterzoet, Amsterdam
Tickets: € 5,-

Tijd: Zaterdag 22 januari 2011, 21.00
Waar: Theater Romein, Leeuwarden
Tickets: € 5,-

Kijk voor meer informatie op:
11-1-11 - ticketsgopast.nl
Tickets Go Past | Facebook
https://twitter.com/Ticketsgopast

Of check de nieuwste clip:
YouTube - Tickets Go Past - My Confection

lennart_meijvogel - Rhubards mix on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free

Op de bas en drum na volledig gemaakt uit samples van Aphex Twin's Rhubard. Feedback is altijd welkom

In Muziek > Algemeen > Drummer en bassiste zoeken muzikanten! (Gelderland):

Geen idee of dit de juiste plaats is voor dit bericht, maar ik plaats het toch even hier:

Wij zijn twee ervaren muzikanten uit de omgeving Doetinchem die op zoek zijn naar een zanger(es), gitarist(e) en toetsenist(e) om aankomende zomer een band mee te beginnen.
Als je backings kunt zingen is dat een pré en een leadzanger(es) die een instrument bespeelt is ook welkom.
Genres die we voornamelijk willen gaan spelen zijn funk, soul, singer-songwriter en jazzy-getinte muziek. (Denk aan Jamiroquai, Graffiti6, John Mayer, Raul Midon, Tower of Power, Room Eleven etc.)
We willen vooral eigen nummers gaan maken en zo hier en daar covers doen.

Niveau: Gevorderd
Leeftijd: 18 tot 25 jaar

Ben jij een creatieve, fanatieke en gemotiveerde muzikant? Laat het ons weten!

Groetjes,
Dayenne Wielheesen en Joël Groen

In Genres > Rock > 'Bekende' Nederlanders:

Wie wil er nu niet met z'n Band bekend worden.

Helaas is de New Meta scene in Nederland erg klein dus best lastig om optredens te regelen.
We zijn iig druk bezig om de new metal muziek weer op de kaart te brengen
Wie heeft er nog TIPS voor ons?

Check ook onze opzet van de nieuwe clip. We zijn erg benieuwd naar jullie mening. Zelf willen we hem nog op enkele gebieden aanpassen maar misschien dat jullie nog meer mega goede tips hebben voor ons.

YouTube - Stating the ObviouZ Latest VideoClip 'Unstable'

Cheers,

Stating the ObviouZ

In Genres > Electronic > Easter Bunny Story:

Een Clasic Chamber Music met een verhaal lijn.
Is gemaakt met FL Studio
http://soundcloud.com/okaln...
Het idee was een muziek stukje met een contrabas ,chello,en 2 violen.
Zo dat het in een kamer past.
De muziek die je hoord is gemaakt op pc met software Fl Studio 10.
Het is gewoon lekker om wat te maken qwa muziek.
Ik ben maar een amateur op muziek.
Ik hoop via deze weg dat er nog meer mensen zijn die bezig zijn in Classic Music.

Hier een wervelend blackmetalnummer waar ik ooit mijn medewerking aan heb verleend (overigens in geheel nuchtere staat!), uiteraard 100% trvekvlt-proof en met zeer filosofische tekst. Niet geschikt voor mensen met een zwakke maag of mensen die wél een gevoel voor humor hebben

In Muziek > Algemeen > Belgische band PolarJacket:

Hoi,

Wat vinden jullie van deze Belgische band?
Je kan ze beluisteren op onderstaande url:

PolarJacket » Media

Groeten.

In Muziek > Algemeen > Ik zoek een band voor practig geschreven nieuwe song:

Hey daar is ie weer met een nieuwe song. Ik zoek een band voor mijn song. Aan de tekst moet nog teentander gesleuteld worden, maar het eerste couplet en refrein zijn qua melodie al bijna perfect. Dit is de song: ‪Yes im God0023‬‏ - YouTube

Groeten,

NeoLeon

Ja, het lijkt mij eens tijd om mijzelf ook eens voor de leeuwen te werpen (nuja, mochten die leeuwen er dan al zijn, want ik zie dat dit topic een beetje dood is de laatste maand). Alleszins, hier is een live-opname van het groepje waarin ik gitaar speel en zing, Death Around the Eyes. We zijn nog maar net begonnen (dit is ons vierde optreden), en de kwaliteit van de opname is niet op en top (net als mijn zang overigens ), maarja, alle feedback is welkom!

Stijl, tja, we zijn sterk beïnvloed door MBV, Sonic Youth en de Stooges (vandaar ook de cover).

Death Around the Eyes - I wanna be yr dog + Hailey - YouTube

Yann Samsa
Radiolad schreef:
YouTube - Tom & Sebas - 710400

Sebas

Ik vind die gitaarlijnen zodanig goed, dat ik het jammer vind dat de 'humoristische' tekst erin voorkomt. Trekt het nummer wat in het belachelijke, terwijl het - eerlijk - een enorm sfeervolle instrumental zou kunnen zijn. Of probeer eventueel een iets meer serieuzere tekst erop te plaatsen, want ook het ritme en de melodie vind ik wel leuk.

Gebruik de perzikenlyrics voor een ander nummer, waar je instrumentaal nog niet zo zeker van bent...

Gast
geplaatst: vandaag om 19:05 uur

geplaatst: vandaag om 19:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.