Muziek / Algemeen / Eigen muziek: reacties en nuttige kritiek
zoeken in:
0
geplaatst: 3 september 2011, 20:46 uur
In Muziek > Algemeen > Ik zingen :$:
Heey
Ik weet niet of dit mag? een filmpje van jezelf plaatsen, De site gaat wel over muziek, zingen hoort ook bij muziek? als het niet mag zou iemand mij dat dan willen laten weten?
Hier 1 filmpje van mij zingen ( ik vind het enorm eng om mezelf zo te plaatsen, maar ik heb wel behoefte aan advies enz ). Maar goed, Ik dacht een paar dagen terug, laat ik eens wishing you were somehow here again zingen. Helaas heb ik nog nooit zangles gehad dus elk advies is welkom! Voor mij is het best wel een laag nummer dus is zeker ook wennen voor mezelf.
Hope you all like it. Let a.u.b niet op mijn t-shirt, had een erg luie dag en het was al laat in de avond dus trok maar snel even een t-shirt aan, niet bij nagedacht dat ik mezelf uiteindelijk weer op youtube zou zetten
Ps: Jullie kunnen het geluid beter wat harder zetten omdat de hoge noten dan beter klinken. Als je het geluid zacht heb klinken de hoge tonen vreemd ( niet dat ik mezelf luid door jullie woonkamer wil horen, maar het is een enorm verschil als je het wat luider doet ) dan hoor je het ook alsof je er zelf naast staat.
Gr
Heey
Ik weet niet of dit mag? een filmpje van jezelf plaatsen, De site gaat wel over muziek, zingen hoort ook bij muziek? als het niet mag zou iemand mij dat dan willen laten weten?
Hier 1 filmpje van mij zingen ( ik vind het enorm eng om mezelf zo te plaatsen, maar ik heb wel behoefte aan advies enz ). Maar goed, Ik dacht een paar dagen terug, laat ik eens wishing you were somehow here again zingen. Helaas heb ik nog nooit zangles gehad dus elk advies is welkom! Voor mij is het best wel een laag nummer dus is zeker ook wennen voor mezelf.
Hope you all like it. Let a.u.b niet op mijn t-shirt, had een erg luie dag en het was al laat in de avond dus trok maar snel even een t-shirt aan, niet bij nagedacht dat ik mezelf uiteindelijk weer op youtube zou zetten
Ps: Jullie kunnen het geluid beter wat harder zetten omdat de hoge noten dan beter klinken. Als je het geluid zacht heb klinken de hoge tonen vreemd ( niet dat ik mezelf luid door jullie woonkamer wil horen, maar het is een enorm verschil als je het wat luider doet ) dan hoor je het ook alsof je er zelf naast staat.
Gr
0
geplaatst: 3 september 2011, 22:38 uur
Ook al is het niet mijn muziek( doet ook eigenlijk helemaal niet ter zake) , heb je met jouw piepjonge stem wel indruk op mij gemaakt.
Wees zuinig op je stem en neem zo snel mogelijk zangles . wil ik je nageven. Zeker in het genre waarin jij je beweegt . Je neemt nu het risico je stem te forceren en dat zou eeuwig zonde zijn , want je hebt m.i. echt talent , waarvoor bovendien een groot publiek bestaat.
Succes !
Wees zuinig op je stem en neem zo snel mogelijk zangles . wil ik je nageven. Zeker in het genre waarin jij je beweegt . Je neemt nu het risico je stem te forceren en dat zou eeuwig zonde zijn , want je hebt m.i. echt talent , waarvoor bovendien een groot publiek bestaat.
Succes !
0
Sietse
geplaatst: 4 september 2011, 23:07 uur
Kan dit topic eigenlijk niet samen met dit topic: De Site >> Gebruikers >> Wie schrijft/maakt zelf muziek of bespeelt een instrument? ?
0
Sietse
geplaatst: 4 september 2011, 23:09 uur
Goed, en dan waarvoor ik hier eigenlijk kwam...niet echt voor kritiek of reacties, maar heb weer eens wat nieuws te delen.
Sietse aan de Keelzang
(het is geen nummer ofzo, gewoon wat improvisatie met de stem en een paar lichte effecten...ik wil dit wel uit gaan werken...dit was eerder zo'n 10 minuten in elkaar zetten en op record drukken).
Throat Singing Improvisation by Orphax on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free
Sietse aan de Keelzang

(het is geen nummer ofzo, gewoon wat improvisatie met de stem en een paar lichte effecten...ik wil dit wel uit gaan werken...dit was eerder zo'n 10 minuten in elkaar zetten en op record drukken).
Throat Singing Improvisation by Orphax on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free
0
geplaatst: 28 november 2011, 02:20 uur
Heey,
Ik produceer muziek bekend, onbekend en aankomend talent.
Ik ben nu bezig met me neefje van 17, ik zou graag willen weten wat jullie van hem vinden, alvast bedankt.
We zijn klaar met 2 nummers.
YouTube - SC - Sweet Love
YouTube - SC - Oxygen
Ik produceer muziek bekend, onbekend en aankomend talent.
Ik ben nu bezig met me neefje van 17, ik zou graag willen weten wat jullie van hem vinden, alvast bedankt.

We zijn klaar met 2 nummers.
YouTube - SC - Sweet Love
YouTube - SC - Oxygen
0
geplaatst: 28 november 2011, 02:48 uur
voor beide nummers zou ik zeggen: simpel, maar wel geinig.
voor beide nummers zou ik zeggen: zoek een zanger
voor beide nummers zou ik zeggen: zoek een zanger
0
geplaatst: 28 november 2011, 10:25 uur
Sweet Love: de potentie is er wat mij betreft wel, alleen die stem lijkt een beetje teveel op de muziek 'geplakt'. Het pianootje vind ik leuk, het mag alleen wel wat meer 'uitbarsten'; het kabbelt wat voort. Niet slecht hoor!
Oxygen: ook hier is de stem matigjes. Het lijkt een beetje op een Milli Vanilli-jamsessie, maar dat heeft ook met smaak te maken...
Oxygen: ook hier is de stem matigjes. Het lijkt een beetje op een Milli Vanilli-jamsessie, maar dat heeft ook met smaak te maken...
0
geplaatst: 28 november 2011, 13:45 uur
Dank je wel voor jullie mening. 
Ik kan het natuurlijk ook perfect produceren, maar ik heb liever je echte iets matige stem dan een slechte stem die helemaal geproduceert is en dat je live er helemaal niets van kan (J.Bieber).
Maar toch bedankt

Ik kan het natuurlijk ook perfect produceren, maar ik heb liever je echte iets matige stem dan een slechte stem die helemaal geproduceert is en dat je live er helemaal niets van kan (J.Bieber).
Maar toch bedankt

0
geplaatst: 28 november 2011, 14:39 uur
Leuk topic. Aangezien ik hier nu pas op stuit, zou ik ook meteen om jullie mening willen vragen over een band waarin wat vrienden van me spelen. De band heet Natives en de onlangs vrijgegeven nummers zijn te beluisteren en gratis te downloaden op Bandcamp.
1. Crush
2. X-Day
3. Bunnies
4. Easy
En over SC:
Het is vooral de stem die ik niet echt trek (zoals Fathead & Divart ook al opmerkten).
En beide nummers zijn niet echt mijn - hoe zal ik het zeggen - 'stijl', dus ik kan er moeilijk echt opbouwende kritiek over geven, zeg maar.
1. Crush
2. X-Day
3. Bunnies
4. Easy
En over SC:
Het is vooral de stem die ik niet echt trek (zoals Fathead & Divart ook al opmerkten).
En beide nummers zijn niet echt mijn - hoe zal ik het zeggen - 'stijl', dus ik kan er moeilijk echt opbouwende kritiek over geven, zeg maar.
0
geplaatst: 24 december 2011, 19:30 uur
In Genres > R&B en Hip-Hop > het Kerstpakket! (rimjob moneygang):
Feliz Navidad!
Feliz Navidad!
0
geplaatst: 6 januari 2012, 15:28 uur
In Muziek > Algemeen > Eigen nieuwe goede song zoeken band:
Hey ik ben het weer 0023Rasta en ik ben songwriter/ zanger. Ik heb 5 keigoede nieuwe songs geschreven, ik word beter toch? Hier komen de songs, wat vinden jullie ervan? Allen moeten ze nog beter ingezongen worden, want op sommige plaatsen in de songs heb ik af en toe een verkeerde noot gezongen. Ik ga altijd zo te werk, het liedje komt in me op en ik zing het direct in, neem hem direct op en zet hem meteen op internet. Dus ik heb geen van al mijn songs op internet bestudeerd, ge-edit en geprobeerd een tweede, derde of meerdere versie van de song op internet te zetten, nee allen heb ik meteen ingezongen en de allereerste versie heb ik op internet gepleurd. Ook is het zo dat ik de songs zachtjes zing en niet luid en duidelijk, want ik verblijf op een psychiatrische afdeling waar meer mensen wonen en ik schaam me rot. Ik ben op zoek naar een band om mijn songs voor publiek te kunnen gaan zingen. Wie kan mij helpen? Nu komen de songs. De eerste twee hebben beide dezelfde titel, beide heten ze Elice, ik moet de teksten nog maken, dus zal de titel veranderen, luister de songs:
YouTube - Elice
YouTube - Elice
YouTube - Time after time 2
YouTube - Hey hey baby
En de beste naar mijn mening, ik heb deze extra in fluistermodus gezongen, omdat het midden in de nacht was en ik wil hier geen mensen wakker brullen. Toen ik hem de dag erop luid wilde zingen was die kutmicrofoon kapot gegaan.
YouTube - Happy again is what you mean to me
Hey ik ben het weer 0023Rasta en ik ben songwriter/ zanger. Ik heb 5 keigoede nieuwe songs geschreven, ik word beter toch? Hier komen de songs, wat vinden jullie ervan? Allen moeten ze nog beter ingezongen worden, want op sommige plaatsen in de songs heb ik af en toe een verkeerde noot gezongen. Ik ga altijd zo te werk, het liedje komt in me op en ik zing het direct in, neem hem direct op en zet hem meteen op internet. Dus ik heb geen van al mijn songs op internet bestudeerd, ge-edit en geprobeerd een tweede, derde of meerdere versie van de song op internet te zetten, nee allen heb ik meteen ingezongen en de allereerste versie heb ik op internet gepleurd. Ook is het zo dat ik de songs zachtjes zing en niet luid en duidelijk, want ik verblijf op een psychiatrische afdeling waar meer mensen wonen en ik schaam me rot. Ik ben op zoek naar een band om mijn songs voor publiek te kunnen gaan zingen. Wie kan mij helpen? Nu komen de songs. De eerste twee hebben beide dezelfde titel, beide heten ze Elice, ik moet de teksten nog maken, dus zal de titel veranderen, luister de songs:
YouTube - Elice
YouTube - Elice
YouTube - Time after time 2
YouTube - Hey hey baby
En de beste naar mijn mening, ik heb deze extra in fluistermodus gezongen, omdat het midden in de nacht was en ik wil hier geen mensen wakker brullen. Toen ik hem de dag erop luid wilde zingen was die kutmicrofoon kapot gegaan.
YouTube - Happy again is what you mean to me
0
geplaatst: 6 januari 2012, 16:07 uur
Als dit serieus is ben ik bang dat ze je voorlopig nog niet zullen laten gaan. In dat geval: sterkte.
Als het een grap is moet je een volgende keer wat beter je best doen. Of nee, laat die volgende keer maar gewoon zitten.
Als het een grap is moet je een volgende keer wat beter je best doen. Of nee, laat die volgende keer maar gewoon zitten.
0
geplaatst: 7 januari 2012, 11:49 uur
Van z'n youtube:
Verdomd interessant maar gaat u verder.
Also read my website where i do prove Gods existance
Verdomd interessant maar gaat u verder.
0
geplaatst: 7 januari 2012, 21:36 uur
0023Rasta schreef:
Ik ga altijd zo te werk, het liedje komt in me op en ik zing het direct in, neem hem direct op en zet hem meteen op internet.
Ik ga altijd zo te werk, het liedje komt in me op en ik zing het direct in, neem hem direct op en zet hem meteen op internet.
Boeiend, doet me denken aan de uitstekende film 'Iedereen Beroemd' waar ook een grote rol wordt weggelegd voor een neuriënde man die zelf liedjes inzingt op cassette (en vervolgens een grote ster ontvoert om haar manager af te persen om van zijn geneurie een volledig afgewerkt hitparadenummer te maken).
Misschien kan het toch zinvol voor je zijn om af en toe je werk eens te herbeluisteren. Waarschijnlijk zal het je dan wel opvallen dat er weinig tot geen structuur in zit, en dat je uiteindelijk altijd bij dezelfde kadans terecht komt, waarbij je zomaar wat woorden achter elkaar 'zingt/rapt/parlandeert'...
Niet elk nummer heeft behoefte aan de klassieke opbouw (stroofjes bruggetjes en refreinen), maar voor beginnende singer-songwriters kan dat wel een zinvolle houvast zijn.
Probeer eerst eens een goeie melodie te vinden, die je eindeloos op je laptop in-neuriet tot hij écht goed zit. En zoek daarna naar een tekst waarin een beetje logica zit. En als Nederlands gemakkelijker is voor jou, probeer dan niet per se internationaal te moeten doorbreken en hou het op je eigen taal om te beginnen.
Nog veel succes!

0
Passion
geplaatst: 22 januari 2012, 22:14 uur
In Genres > R&B en Hip-Hop > God Moet Huilen:
Hey whatsup!
Van de week heb ik een track gedropt genaamd 'God moet huilen' in samenwerking met Sieloun.
Check hem op youtube en subscribe, like en/of geef je comment..
YouTube - Passion ft. Sieloun - God moet huilen
Thanks,
Passion
Hey whatsup!
Van de week heb ik een track gedropt genaamd 'God moet huilen' in samenwerking met Sieloun.
Check hem op youtube en subscribe, like en/of geef je comment..
YouTube - Passion ft. Sieloun - God moet huilen
Thanks,
Passion
0
geplaatst: 10 maart 2012, 15:54 uur
Hallo! Nadat ik steeds meer elektronische muziek in plaats van gitaarmuziek ben gaan luisteren, heb ik ook zelf besloten om de gitaar eens voor de computer in te ruilen. Dit is mijn eerste serieuze nummertje:
YouTube - Le Coq
Ben benieuwd!
YouTube - Le Coq
Ben benieuwd!
0
geplaatst: 11 maart 2012, 15:14 uur
0
geplaatst: 20 april 2012, 12:05 uur
0
geplaatst: 19 mei 2012, 20:12 uur
In De Site > Gebruikers > Mijn zangcover, aub een eerlijke mening
:
Heey allemaal !
Mijn naam is Anna en ik ben gek op zingen. Helaas heb ik geen zangles, dit omdat ik daar ten eerste te verlegen voor ben ( ik ben nooit verlegen, behalve met zingen.... ) Nou goed, en ten tweede omdat ik er nu ook niet veel tijd voor heb. Daarom zing ik thuis maar zoveel mogelijk, als mijn ouders dan tenminste even de deur uit zijn
Hier een filmpje van mij,
Goed weekend allemaal!
Liefs, Anna
:Heey allemaal !
Mijn naam is Anna en ik ben gek op zingen. Helaas heb ik geen zangles, dit omdat ik daar ten eerste te verlegen voor ben ( ik ben nooit verlegen, behalve met zingen.... ) Nou goed, en ten tweede omdat ik er nu ook niet veel tijd voor heb. Daarom zing ik thuis maar zoveel mogelijk, als mijn ouders dan tenminste even de deur uit zijn

Hier een filmpje van mij,
Goed weekend allemaal!
Liefs, Anna
0
Jocharo-T
geplaatst: 19 mei 2012, 20:30 uur
Pfff, mooi gezongen hoor. Erg moeilijk nummer dat Pie Jesu en je doet het voortreffelijk, daar moet je wat mee proberen te doen. Schijf je een keer in voor een talentenjacht bijvoorbeeld, of maak een demo cd'tje er stuur het op de gok naar wat platenmaaschappijen. Ik vind het in ieder geval erg mooi gezongen, Anna 

0
geplaatst: 19 mei 2012, 21:21 uur
Jocharo-T schreef:
Pfff, mooi gezongen hoor. Erg moeilijk nummer dat Pie Jesu en je doet het voortreffelijk, daar moet je wat mee proberen te doen. Schijf je een keer in voor een talentenjacht bijvoorbeeld, of maak een demo cd'tje er stuur het op de gok naar wat platenmaaschappijen. Ik vind het in ieder geval erg mooi gezongen, Anna
Wow, erg bedankt voor je lieve reactie !!
Liefs, Anna !
0
geplaatst: 19 mei 2012, 21:43 uur
Je hebt absoluut veel talent. Dat blijkt uit beide filmpjes hier/.
Probeer over die verlegenheid heen te stappen en neem zangles. Dat is ècht belangrijk om te leren zo te zingen dat je het over dertig jaar ook nog kunt. Stemmen zijn kwetsbaar.
Probeer over die verlegenheid heen te stappen en neem zangles. Dat is ècht belangrijk om te leren zo te zingen dat je het over dertig jaar ook nog kunt. Stemmen zijn kwetsbaar.
0
geplaatst: 19 mei 2012, 22:22 uur
@starbright boy
Bedankt voor je tip, ik zal er zuinig op zijn haha ! wie weet ooit nog zangles !
Bedankt voor je tip, ik zal er zuinig op zijn haha ! wie weet ooit nog zangles !
0
geplaatst: 19 mei 2012, 23:09 uur
Kun je geen zanglessen voor je verjaardag vragen? Het talent heb je inderdaad wel. Dapper ook dat je jezelf zo op YouTube zet!
0
geplaatst: 19 mei 2012, 23:18 uur
herman schreef:
Kun je geen zanglessen voor je verjaardag vragen? Het talent heb je inderdaad wel. Dapper ook dat je jezelf zo op YouTube zet!
Nou het punt is, ik mag van mijn ouders wel op zangles, en dat willen ze ook wel betalen. Maar ik durf niet XD en ik ben bang dat ik dan niet meer "natuurlijk en met gevoel zing" klinkt misschien heel dom maar nu zing ik nog echt met gevoel, zonder dat ik hoef na te denken over ademhalen, technieken enz
Snap je ?
0
geplaatst: 19 mei 2012, 23:31 uur
Zo, erg mooi hoor, Anna! Ik kan inderdaad wel horen dat je met gevoel zingt, je weet mij er eigenlijk wel mee te raken, maar je hebt ook een ontzettend mooie stem (en je kan er behoorlijk hoog mee, zeg!). Even voor de duidelijkheid: ik heb er dus echt totaal geen verstand van, maar dit is hoe ik erover denk. Ik snap dat je natuurlijk wil blijven zingen, maar ik denk dat zanglessen je vooral helpen om als het ware te leren hoe je eigen stem werkt, en hoe je er beste mee om kan gaan. Dat hoeft niet ten koste te gaan van gevoel, lijkt me, want dat is iets wat je er zelf in legt. Kijk, neem nou mijn favoriete zangeres (ja, sorry jongens, ik kan het niet laten): Roberta Flack. Voor zover ik dat kan horen, zingt zij technisch echt perfect, zij heeft haar stem geweldig onder controle... máár er zit ook ontzettend veel gevoel in. Het kan dus prima samengaan. Ik denk dat het zeker aan te raden is om zanglessen te nemen. En dat je niet durft... tja, ik begrijp dat maar al te goed, maar dat is gewoon een stap die je moet nemen.
* denotes required fields.