MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eigen muziek: reacties en nuttige kritiek

zoeken in:
@Anna: Ik ben zwaar onder de indruk. Wat knap! (hoe neem je trouwens je zang zo goed op zonder dat er een microfoon zichtbaar is?)

Alle begin is moeilijk maar je zal toch over je verlegenheid heen moeten stappen wil je er verder wat mee. Je zal dan sowieso met andere mensen te maken krijgen. En over zangles: zangles neemt je gevoel niet weg. Je leert gewoon een en ander over je stemgebruik en dat zet je in in je eigen voordeel waardoor je nog beter wordt en je zelfs je gevoel nóg beter kan uiten dan nu. Je verruimt namelijk je mogelijkheden door zangles te nemen.
Hoe dan ook: zonde om verder niks te doen met je talent, want je kan gewoon echt goed zingen! Dusse: get out there!

Bedankt voor jullie lieve reacties ! @Arrie en @reptile71

Ik zal nu serieus gaan nadenken over zangles !

Ik heb het filmpje opgenomen met een blue yeti pro ( USB microfoon

Hoi Anna;
ik heb in een wat verder verleden diverse bandjes begeleid en ook in een paar gespeeld.
In een van die bands zat een zangeres die wel geschoold was, en dat was echt geweldig om daar mee samen te spelen.
Doordat ze een geschoolde stem had , had die dame ook power en beheersing tegelijk.
Ze kon zingen zoals ze wou, en tegelijkertijd wapperden je broekspijpen als ze echt loos ging.

Les nemen heeft niets te maken met het kwijt raken van gevoel, dat gevoel zit in jou.
Maar met les leer je o.a. beter adem halen,
Iets wat wel te verbeteren valt als ik je zo beluister.
Verder zorgt het er voor dat je jarenlang plezier kunt beleven aan je uniek talent, want zonder goede beheersing zal er onherroepelijk het moment komen dat je stem het begeeft.

Want ik ben het eens met wat George als een tijd geleden zei; je stem is prachtig, maar klinkt ook ergens breekbaar.

Ga alsjeblieft les nemen, en vergeet dat gedoe met talenten programma's op tv, of demo's opsturen.
Nog los van het feit dat je op mij te integer overkomt om je over te geven aan die wereld van voorgekauwde muziek.

Maar neem les;
Hoe langer je les nemen uitstelt, hoe meer verkeerde dingen je aanleert. En daar is erg lastig van af te komen.

En kom uit je kamertje, ga tegelijkertijd samen met gelijk gestemden muziek maken.

Voor wat het waard is; gewoon een mening van een oude muziekliefhebber die je hebt weten te raken met je stem.

Doen: Jan

Sietse
Verdomme Anna, doe wat Oldfart zegt.

Daar zit me een partij potentie in niet normaal.

Stijn_Slayer
Sluit me aan bij Jans opmerking over de ademhaling. Volgens mij kun je met een goede beheersing bovendien nog hoger komen en/of met meer kracht de hoogte in gaan. Op 'Pie Jesu' ga je de hoogte in en je stem klinkt dan wat dunner. Deels afhankelijk van je type stem is dit niets vreemds (of lelijks), maar tot op een zekere (toon)hoogte kun je d.m.v. lessen wel meer kracht achter je stem houden.

Als je echt iets met zingen wilt, kan een zangleraar je ook vertellen hoe je je stem zo goed mogelijk verzorgt. Het is een misvatting dat hoe ouder je wordt, hoe minder je gaat zingen. Met een goede beheersing en techniek wordt je stem alleen maar beter (al komt er natuurlijk wel een tijd dat je stem van nature minder wordt en aan hoogte verliest).

Je hebt inderdaad potentie genoeg, je moet alleen zelf beslissen of je er in wilt investeren.

Så som i Himmelen!

Zoals mij voorgangers allen al hebben opgemerkt, een stem met veel potentieel. Jouw songkeuzes deden mij trouwens denken aan Князь Игорь (Prince Igor); een opera van Alexander Borodin. Veel succes i.i.g.

L_T_B schreef:
Så som i Himmelen!

Zoals mij voorgangers allen al hebben opgemerkt, een stem met veel potentieel. Jouw songkeuzes deden mij trouwens denken aan Князь Игорь (Prince Igor); een opera van Alexander Borodin. Veel succes i.i.g.

Dankjewel ! ik zal dat nummer ook even beluisteren

Geinig, Prince Igor ken ik alleen van dat ene singletje waarbij hip-hop en klassieke muziek werden gemixt. Van The Rapsody ft. Warren G ofzo?

Afgelopen maand opnames gemaakt tijdens een repetitie met m'n band Neon Mind. (ikzelf drum)

Waaronder Come Together:

Niet onverdienstelijk gespeeld; sfeer is prettig, alleen zou ik het refrein meer passend maken bij de rest van de uitvoering.
' T refrein blijft nu te trouw aan het origineel.

Oldfart schreef:
Niet onverdienstelijk gespeeld; sfeer is prettig, alleen zou ik het refrein meer passend maken bij de rest van de uitvoering.
' T refrein blijft nu te trouw aan het origineel.

Hm kan me voorstellen wat je bedoelt ja. Is eens het proberen waard, bedankt!

Hier nog een cover van ons van Britney Spears' Toxic

Hoi allemaal

Ik heb zelf een rockbandje waarmee we eigen nummers maken en ook optreden.
Dit is een zelfgeschreven nummer van mijn band Critical Error. Het heet Till Everything's Gone. Ik ben de zanger van onze band. Slechte kwaliteit opgenomen en er zitten nog wat speelfouten in (work in progress), maar we hebben nog geen betere versies van onze nummers. Er zijn er wel al meer, maar we hebben nog steeds geen goede opname apparatuur, dus dat moet nog komen.

YouTube - Critical Error - Till Everything's Gone (Demo Version)

Heey !

Hier een nieuw zangfilmpje die ik vanavond heb gemaakt. Het is wel het zelfde nummer als mijn vorige filmpje, paar maand terug gemaakt, maar was zelf niet zo tevreden met die wahaha, hier nog een probeersel dus, hier de link :

King of Dust schreef:
Hoi allemaal

Ik heb zelf een rockbandje waarmee we eigen nummers maken en ook optreden.
Dit is een zelfgeschreven nummer van mijn band Critical Error. Het heet Till Everything's Gone. Ik ben de zanger van onze band. Slechte kwaliteit opgenomen en er zitten nog wat speelfouten in (work in progress), maar we hebben nog geen betere versies van onze nummers. Er zijn er wel al meer, maar we hebben nog steeds geen goede opname apparatuur, dus dat moet nog komen.

YouTube - Critical Error - Till Everything's Gone (Demo Version)

Ik zal proberen de kritiek opbouwend te houden:
- het nummer duurt véél te lang, te veel herhaling
- probeer je niet te overspelen, oftwel speel geen dingen die je helemaal niet kunt spelen. Het rammelt aan alle kanten (op een niet-charmante manier). Als je je beperkingen kent en daarmee kan omgaan is het nog steeds mogelijk leuke nummers te maken, maar is het voor de luisteraar stukken aangenamer.
- daarnaast moet je natuurlijk wel dit soort dingen blijven proberen om technisch beter te worden, maar noem die dan geen "kind of official version" en zet die zéker niet op youtube...

iemand die mijn stem hierboven wil beoordelen, tips, adviezen kan geven ?

Ponty Mython
Klinkt best okee, hoewel het af en toe net lijkt alsof je teveel aan de helium hebt gezeten.

Sietse
Buffyxangelll schreef:
Heey !

Hier een nieuw zangfilmpje die ik vanavond heb gemaakt. Het is wel het zelfde nummer als mijn vorige filmpje, paar maand terug gemaakt, maar was zelf niet zo tevreden met die wahaha, hier nog een probeersel dus, hier de link :

(embed)

Er is niets veranderd aan mijn eerder commentaar en dat was vooral de tips van andere mensen volgen (lekker op zangles gaan en zo de hulp krijgen dat je je stem echt goed ontwikkeld).

In Genres > Overigen > Nederlandstalige muziek:

Graag stel ik jullie even voor aan Merlijn, een nieuwe band uit Asse die Nederlandstalige kleinkunst / rock brengt. Op 14 november laten wij onze eerste plaat op de mensheid los. De vooruitgang werd de voorbije maanden door heel wat mensen gevolgd op onze Facebookpagina. Neem daar dus ook zeker eens een kijkje. Hier en daar zijn er al wat muzikale voorsmaakjes te bekijken en beluisteren.

Vragen, bedenkingen, complimenten en opmerkingen steeds welkom. Ik ben van plan hier regelmatig eens te komen kijken!

http://www.facebook.com/merlijnmerlijnmuziek

Sinds vandaag is ook de albumhoes bekend!

(afbeelding)

2MY
Merlijn.Muziek schreef:
Graag stel ik jullie even voor aan Merlijn, een nieuwe band uit Asse die Nederlandstalige kleinkunst / rock brengt. Op 14 november laten wij onze eerste plaat op de mensheid los.

Vergeet jullie cd niet toe te voegen!

Bedankt voor de tip! We gaan dat zeker doen.

Nog één week wachten en dan vindt de release van ons eerste album plaats. Op onze facebookpagina kan je alvast een eerste nummer volledig gratis beluisteren. We zijn oprecht benieuwd naar jullie reacties!

KLIK HIER

In Genres > R&B en Hip-Hop > Lerr & Doc - Rechtdoor (videoclip):

Sup mensen, dit is mijn eerste professionele video, ben hier best trots op en zou me verreerd voelen moesten jullie even de tijd kunnen nemen om hem uit te checken.

Groetjes, lerr

Ik vind de lyrics wel erg simpel en ook de beat kan me niet echt aanspreken. Helaas niks voor mij.

Het is zover!

(afbeelding)

Je kan je eigen exemplaar bestellen via merlijn.muziekHATgmail.com of door eens aan onze mouw te trekken.

Je kan natuurlijk altijd gratis luisteren via Spotify en ook bij iTunes is de digitale versie beschikbaar!

iTunes - Music - Merlijn by Merlijn - itunes.apple.com

Deel je mening met ons want we zijn oprecht geïnteresseerd naar wat jullie er van vinden!

Sietse
pff, je inschrijven op een site om daar alleen maar posts over je eigen plaat te plaatsen...
beetje sneu hoor.

EDIT:
(ja ik weet het, ik klaag weer)

Berichten over reviews verwijderd. Soms ben ik het wel eens met Sietse eens.

Stijn_Slayer
Ja, klagen wordt onderschat.

L_T_B, geen probleem. Jij bent moderator en kent het forum beter dan mij.

Sietse, fora zijn nu eenmaal een gemakkelijke plaats om reclame te maken voor je band. Dat mag je zeker sneu vinden, maar je zou ook je mening over de muziek kunnen geven. Op die manier kunnen we er over discussiëren en voor zover ik weet, is dat nu eens echt de essentie van een forum.

Merlijn.Muziek schreef:
fora zijn nu eenmaal een gemakkelijke plaats om reclame te maken voor je band. Dat mag je zeker sneu vinden, maar je zou ook je mening over de muziek kunnen geven.

Maar fora hebben ook een bepaalde etiquette. Op de meeste, en ook hier, geldt: je maakt geen account aan met hoofddoel je eigen band te promoten. Daarnaast is dit topic daar niet voor bedoeld. Je plaat toevoegen en er daar bediscussieren is natuurlijk helemaal geen probleem. Maar dat heb je nog niet gedaan.
Blijkbaar verwacht je dat lezers nu de moeite en tijd nemen om jullie bandpagina op te zoeken/de cd te bestellen, de muziek te beluisteren, hun mening te vormen en die ook nog eens op te schrijven (bij jullie nog niet toegevoegde plaat?) en dit alles op basis van een paar schreeuwerige forumposten? Sorry hoor, maar dan verwacht je echt te veel... daarnaast wil je echt niet Sietse's mening over jullie muziek

Gast
geplaatst: vandaag om 11:53 uur

geplaatst: vandaag om 11:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.