MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Wat zijn de uitersten in je muzieksmaak?

zoeken in:
Arbeidsdeskundige
De uitersten in mijn muzieksmaak zijn Marco Borsato en NoMeansNo.

Ik heb een specifieke zomerplaylist van 600 tracks met wat lichtere muziek zoals Bossa Nova,salsa,reggea etc. Deze draai ik voornamelijk met warm weer.
Tijdens de laatste hittegolf kwam ik in een cafe. Dit was rondom middernacht en het was toen nog 30 graden celsius. Werd er oa Number of the Beast gedraaid van Iron Maiden. Je verwacht dan toch echt iets tropisch.

Mssr Renard
Ik heb in mijn leven wel brutal death geluisterd maar ook dancehall. Ik heb in een black metalband gedrumd maar ook in een hiphopband. Ik heb een tattoeage van Motörhead maar ook van Camel - Snow Goose.

Ik heb getourd als The Washboardkid (deltablues) en heb met de handpan yogalessen begeleid. Ik heb twee electronische (laptop-muziek) singles uitgebracht omdat ik dacht dat ik wel eventjes een psybient/psytrance artiest zou kunnen worden.

Ik was verzot op snelle riffs en doublebasswerk, nu houd ik niet zo van gitaar en meer van analoge en akoestische muziek.

In het weekend draaien we tegenwoordig alleen jazz en klassiek. Doordeweeks kan ik vanalles draaien, omdat ik oordoppen heb en me dan niet hardop hoef te schamen dat ik ook naar prog luister.

Ik heb bijvoorbeeld alles van Saga op lp (maar heb deze verstopt). Eloy spaar ik ook alles van en soms luister ik naar Barclay James Harvest.

Gelukkig hebben we Musicmeter en klikte ik van de week op de nieuw uit te komen plaat van Annihilator en heb ik zelfs de nieuwe Death Angel geluisterd.

Uit pure interesse heb ik ook naar Trap geluisterd en vind de hihatjes wel leuk. Ben ik nu extreem?

Mssr Renard schreef:
Ben ik nu extreem?

Absoluut. Maar in mijn ogen vooral omdat je je Saga-LP's meent te moeten verstoppen. Niet cool genoeg voor je vriendenkring?

Mssr Renard
gaucho schreef:
(quote)

Absoluut. Maar in mijn ogen vooral omdat je je Saga-LP's meent te moeten verstoppen. Niet cool genoeg voor je vriendenkring?

Anders zet ik het toch per ongeluk op, en mijn vriendin houdt niet zo van poprock met een prograndje. Het zijn de gitaarsolo's geloof ik ?

Denk dat ik met Klaus Schulze een nieuw uiterste heb ontdekt. Maar wat is dan de andere kant van het spectrum, Neil Young?

Will Oldham, Messiah, Betty Wright, The Jesus Lizard, Sieges Even, Mike Patton, Mötley Crüe, Skin, etc..

Enerzijds ambient en minimalisme en anderzijds Djent, Zeuhl of Freejazz.

tnf
In een van m'n jaarlijsten (zie de Spotify-link in m'n profiel, en vervolgens de lijst van 1997) bevinden zich:

- Biosphere - Antennaria + Kobresia
- Rammstein - Du hast

Het lijkt me geen muziek die je snel bij elkaar in één overzicht ziet staan.

Klaus Schulze, zoals ik in 2019 al zei, en Taylor Swift.

Heb onlangs een playlist gemaakt met mijn favoriete nummer van alle artiesten waar ik ooit op heb gestemd. Klaus Schulze ontbreekt hier ironisch genoeg in, omdat ik omwille van de flow geen nummers van 30 minuten erin heb gezet, om die reden ontbreekt een nummer als Thick as a Brick bijvoorbeeld ook.

https://open.spotify.com/playlist/4di1eTpq5WDYUFxsBZ1EO4?si=mj_q7mRFSg-gXtdtAGnXYQ&pi=HjlFqdX1RS-mS

Arbeidsdeskundige schreef:
De uitersten in mijn muzieksmaak zijn Marco Borsato en NoMeansNo.

Die 2 acts in een zin noemen is best goed gevonden

Rudi S schreef:
Die 2 acts in een zin noemen is best goed gevonden

Haha, ja, scherp opgemerkt. En dat al in 2019! Wat wist Arbeidsdeskundige in die dagen dat wij nog niet wisten? Zouden de klachten op de werkvloer hem toen al bereikt hebben? Dan heeft-ie dus eigenlijk beroepsmatig uit de school geklapt op MuMe...

Gast
geplaatst: vandaag om 19:02 uur

geplaatst: vandaag om 19:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.