Muziek / Algemeen / MuMe Radiotopic
zoeken in:
0
geplaatst: 2 januari 2011, 18:40 uur
-Ataloona (zowel presenteren als reclame maken)
-Misterfool(zowel presenteren als reclame maken)
-Arrie (zowel presenteren als reclame maken)
-ArthurDZ (onder voorbehoud)
-Ploppesteksel (onder voorbehoud)
-Don Cappuccino (onder voorbehoud)
- Reijersen (onder voorbehoud)
-Titmeister (onder voorbehoud)
-Hoi123 (onder voorbehoud)
-Sandokan-veld (denkt mee)
-UmindC (denkt mee)
-D-ark/Thirdeyed(progamma maken met een uur muziek, onder voorbehouden)
-lambf (wellicht, onder voorbehoud, wss niet)
-Snoeperd ( onder voorbehoud maar lijkt me heel leuk om te doen )
-ArthurDZ (onder voorbehoud)
-UmindC (denkt mee)
0
geplaatst: 2 januari 2011, 20:02 uur
Oké ven wat info:
- We moeten een stream kopen, kost in totaal 160 euro ongeveer in het jaar. Dat is een groot zendbereik over heel wat km (weet ik niet precies maar dat kan mogelijk oplopende kosten betekenen.
- Apparatuur: Goede,snelle computer. Het liefst 2 (een luxe) ! pc voor stream en de andere voor msn, muziek downloaden Etc., bpm studio (het beste programma voor playlist in uitzending).
Een draaipaneel voor meerdere platformen, voor goed geluid en insturen. Een goede microfoon en Winamp. (programma voor stream) En een goede koptelefoon is ook handig.
- Slimste is externe harde schijven kopen zodat je in uitzendingen zelf niet hoeft te downloaden
- Buma/Stemra: het grooste struikelblok. Daar moeten wij aan betalen. Wij doen het zo'n beetje over MuMe dus het moet legaal. Dat kan veel geld kosten. Ieder moet maandelijks geld betalen aan Buma/Stemra, dit is een bepaald bedrag. Zoek zelf maar een beetje op de site van buma/stemra.Dat wordt weinig Prince uitzenden
- We betalen dus voor de rechten.
Dit is even een klein overzichtje. Overige details kun je nog van mij horen maar dit is in ieder geval het vereiste.
- We moeten een stream kopen, kost in totaal 160 euro ongeveer in het jaar. Dat is een groot zendbereik over heel wat km (weet ik niet precies maar dat kan mogelijk oplopende kosten betekenen.
- Apparatuur: Goede,snelle computer. Het liefst 2 (een luxe) ! pc voor stream en de andere voor msn, muziek downloaden Etc., bpm studio (het beste programma voor playlist in uitzending).
Een draaipaneel voor meerdere platformen, voor goed geluid en insturen. Een goede microfoon en Winamp. (programma voor stream) En een goede koptelefoon is ook handig.
- Slimste is externe harde schijven kopen zodat je in uitzendingen zelf niet hoeft te downloaden
- Buma/Stemra: het grooste struikelblok. Daar moeten wij aan betalen. Wij doen het zo'n beetje over MuMe dus het moet legaal. Dat kan veel geld kosten. Ieder moet maandelijks geld betalen aan Buma/Stemra, dit is een bepaald bedrag. Zoek zelf maar een beetje op de site van buma/stemra.Dat wordt weinig Prince uitzenden

Dit is even een klein overzichtje. Overige details kun je nog van mij horen maar dit is in ieder geval het vereiste.
0
geplaatst: 2 januari 2011, 20:17 uur
Mmmh, buiten het feit dat het veel geld gaat kosten, beschik ik niet over zowel een 2de PC als een microfoon. Bij nader inzien ben ik volgens mij ook niet mondig genoeg om het te redden op de radio. Ik pas dus, maar zal zéker luisteren als het er ooit van komt.
Ik schrap mezelf even uit de lijst.
-UmindC (denkt mee)
Ik schrap mezelf even uit de lijst.
-UmindC (denkt mee)
0
Misterfool
geplaatst: 2 januari 2011, 20:18 uur
-Misterfool(onder voorbehoud)
-UmindC (denkt mee)
edit: mezelf onder voorbehoud gezet. Ik wil eerst even zien hoeveel het me gaat kosten.
-UmindC (denkt mee)
edit: mezelf onder voorbehoud gezet. Ik wil eerst even zien hoeveel het me gaat kosten.
0
geplaatst: 2 januari 2011, 20:54 uur
Ik zeg een luxe 2 computers. Dat zegt niet dat het per sé nodig is. Als je maar een goede, snelle pc hebt dan moet je het ook kunnen redden. Een microfoon moet toch te betalen zijn, met 20 euro kom je al een eind of heb je hem zelfs al. Voor de rest kost de stream heel winig geld als je met zoveel mensen bent en dat geld ook voor het buma/stemra geval.
0
geplaatst: 2 januari 2011, 20:58 uur
Mss kun je (op termijn) reclameblokken verkopen, dan komt er wat geld binnen.
0
geplaatst: 2 januari 2011, 21:06 uur
Met Buma/Stemra mag je eigenlijk alleen via jingles reclame maken (dus vrij kort), voor jingles moet je ook betalen, gelukkig niet zo veel. Dus je mag zo'n beetje met het uur reclame uitzenden.
Maar Buma/stemra controleert niet zo heel veel dus je kunt best vaak reclame uitzenden en dan kan er aardig wat geld binnen gehaald worden ja.
Maar Buma/stemra controleert niet zo heel veel dus je kunt best vaak reclame uitzenden en dan kan er aardig wat geld binnen gehaald worden ja.
0
lambf
geplaatst: 2 januari 2011, 21:13 uur
Ataloona schreef:
Oké even wat info:
Oké even wat info:
(1)Kan dit niet via een p2p-a-like manier gebeuren ipv het te streamen vanaf 1 bepaalde server?
- Apparatuur: Goede,snelle computer. Het liefst 2 (een luxe) ! pc voor stream en de andere voor msn, muziek downloaden Etc., bpm studio (het beste programma voor playlist in uitzending). Een draaipaneel voor meerdere platformen, voor goed geluid en insturen. Een goede microfoon en Winamp. (programma voor stream) En een goede koptelefoon is ook handig.
- Wat betreft de pc's, zie punt 1. Als we het toch vanaf 1 punt willen streamen kan dit wellicht beter via een externe NAS of andere server doen.(2)
- De benodigdheid van 2 pc's is overbodig als (2), indien niet dan is het idd handig. Maar je gaat niet tijdens het streamen niet downloaden. Of naja, natuurlijk doe je dat wel, maar je gaat geen muziek downloaden, aangezien ik aanneem dat alle muziek al van te voren voorhanden is. En ik neem niet aan dat het een 24/7 stream wordt. Of jullie moeten er anders over denken.
- Draaipaneel is handig voor het in-en uitfaden van nummers en wellicht het verloop tussen nummers, maar niet noodzakelijk. Dit kan ook handmatig, van tevoren worden gedaan.
- Slimste is externe harde schijven kopen zodat je in uitzendingen zelf niet hoeft te downloaden.
Ik volg je hier niet helemaal. Waarom zou je muziek willen downloaden tijdens het streamen.
Buma/Stemra: het grooste struikelblok. Daar moeten wij aan betalen. Wij doen het zo'n beetje over MuMe dus het moet legaal. Dat kan veel geld kosten. Ieder moet maandelijks geld betalen aan Buma/Stemra, dit is een bepaald bedrag. Zoek zelf maar een beetje op de site van buma/stemra.Dat wordt weinig Prince uitzenden 

Dit is idd het grootste struikelblok. Je zou een constructie kunnen verzinnen dat je via een Russische proxy wilt gaan werken, maar eh, das geloof ik niet helemaal de bedoeling.
Alternatief zou zijn om alleen CC / rechtenvrij / van artiesten te streamen die niet aangesloten zitten bij Buma/Stemra, maar ik denk dat dat niet echt reëel is.
0
lambf
geplaatst: 2 januari 2011, 21:15 uur
Chameleon Day schreef:
Ik denk dat je te idealistisch bent hier. Stel het wordt een succes, meer dan 100 gelijktijdige luisteraars zullen het niet worden. Ga dat maar aan een bedrijf voorleggen.
0
geplaatst: 2 januari 2011, 21:25 uur
1)Kan dit niet via een p2p-a-like manier gebeuren ipv het te streamen vanaf 1 bepaalde server? [/quote]
Je bedoelt dat iedereen het wachtwoord voor de stream heeft en dan vanaf zijn eigen pc de stream activeert als hij begint en uitzet na de uitzending?
Ik volg je hier niet helemaal. Waarom zou je muziek willen downloaden tijdens het streamen.[quote]
Als je een programmering met verzoekjes zou hebben.
Je bedoelt dat iedereen het wachtwoord voor de stream heeft en dan vanaf zijn eigen pc de stream activeert als hij begint en uitzet na de uitzending?
Ik volg je hier niet helemaal. Waarom zou je muziek willen downloaden tijdens het streamen.
0
geplaatst: 2 januari 2011, 21:28 uur
M'n bericht is mislukt door dat quoten maar ik hoop dat je me snapt.
0
lambf
geplaatst: 2 januari 2011, 21:31 uur
Ataloona schreef:
Lijkt mij nogal onhandig, maar ok, dan is dat duidelijk. Dan trek ik me denk ik terug uit dit project.
0
geplaatst: 2 januari 2011, 21:35 uur
lambf schreef:
Ik denk dat je te idealistisch bent hier. Stel het wordt een succes, meer dan 100 gelijktijdige luisteraars zullen het niet worden. Ga dat maar aan een bedrijf voorleggen.
(quote)
Dat vrees ik ook. Ik heb dan ook over "misschien" en "op termijn".
0
geplaatst: 2 januari 2011, 21:35 uur
@lambf Door een verzoekjes programma? Dat is maar een idee hé. Dat hoeft niet.
0
geplaatst: 2 januari 2011, 21:37 uur
Overigens, bij het andere internetradio-station waar ik draai hebben we ook aardig wat kleine bedrijfjes die ons aardig sponsoren in ruil voor wat reclame, vergis je niet.
0
geplaatst: 2 januari 2011, 21:39 uur
Hoeft niet hoor wouter, als jij en geen reclame en geen presentatie en geen verzoekjes wilt. Prop je jouw uur gewoon vol met muziek, plak dat in 1 mp3 aan elkaar in Audicity, stream je dat als geheel en is dat gewoon jou programma. Heb je niet eens een mic of mengpaneel voor nodig. Lekker simpel.
0
geplaatst: 2 januari 2011, 21:42 uur
Tja, als je non-stop gaat draaien is het onnodig als je er als presentator bij bent. Een beetje praten met een microfoon kan ook wel. Audicity ken ik niet. Is dat net zoiets als BPM-studio?
0
geplaatst: 2 januari 2011, 21:47 uur
Denk t? Geen idee. T gaat erom dat je een programma heb om je mp3tjes of geripte wav filetjes (van cd) aan elkaar te koppelen in dat geval.
0
geplaatst: 2 januari 2011, 21:51 uur
Met BPM-studio maak je een playlist met mp3tjes of wav-file's (volgens mij ook flac, dat is erg fijn met insturen)
0
lambf
geplaatst: 2 januari 2011, 21:52 uur
Chameleon Day schreef:
Als je echt serieus wilt gefinancierd wil worden door reclame, maak van die op termijn maar "minstens 1 of een half jaar", en dan wel op regelmatige basis uitzendingen.
Ataloona schreef:
Ik zou er zeker in het begin niet aan wagen, zie maar eerst of we een gewone "radiostream" op kunnen zetten, dan kunnen we later wel denken over de verdere invulling. Denk dat dit in het begin vrij veel moeite gaat kosten.
O btw, voordat ik verkeerd wordt begrepen, ik probeer hier niet de pessimistische klootzak uit te hangen. De ideeën zijn best leuk en ik zou er graag aan meedoen, maar je moet wel realistisch blijven. Als je dit goed wilt opzetten (dus dat ook meerdere mensen zich bemoeien met de aanpak e.d.) moet het gewoon strak worden opgezet. Een goede, strakke planning, kostenberaming, overzicht van mogelijke optie's en de voor-en nadelen hiervan, plan van aanpak en dergelijke zijn dan ook geen overbodige in deze.
Maar laat het vooral niet uit de weg slaan. Maar het heeft gewoon veel werk nodig, zeker als je er geld in wilt stoppen en van plan bent om er serieus mee bezig te zijn (en uiteindelijk reclame van derden) is dit gewoon nodig.
0
geplaatst: 2 januari 2011, 22:01 uur
Voor mij is het geen probleem aangezien ik in dit jaar ook voor een ander radio-station niet meer als gast-dj ga draaien maar gewoon bij mij thuis dus ik koop sowieso een hele installatie maar ik zou wel willen weten wat voor apperatuur de mensen hebben die van plan zijn mee te doen met de stream. Het moet natuurlijk niet te veel geld kosten.
BTW, ook al zijn we in een vroeg stadium als er echte serieuze belangstelling van users is om mee te doen is het geen slecht plan om een volledig plan van aanpak op te zetten.
BTW, ook al zijn we in een vroeg stadium als er echte serieuze belangstelling van users is om mee te doen is het geen slecht plan om een volledig plan van aanpak op te zetten.
0
geplaatst: 2 januari 2011, 22:03 uur
Een idee wat veel mensen waarschijnlijk tegen de borst stoot, maar is het niet wat om de radio shows als Podcast aan te bieden? De podcasts zou je op onze/of een andere website kunnen afspelen, maar als je wilt kun je ze ook gewoon downloaden dan, Eventueel de files ook gewoon via het torrent en p2p netwerk verspreiden als Musicmeter radio session mixtape vol 1. .
Stuk goedkoper in ieder geval.
0
geplaatst: 2 januari 2011, 22:06 uur
Je moet niet denken dat het echt een enorme uitgave is om radio te maken.
Alleen als je echt een luxe installatie wilt hebben maar ik denk dat de meesten nu wel een beetje apperatuur hebben om te kunnen uitzenden, welliswaar niet professioneel maar leuk zat. En het leuke aan radio is dat je het ''live'' luisterd en dat krijg je met p2p en in mindere mate podcasts een stuk minder.
Alleen als je echt een luxe installatie wilt hebben maar ik denk dat de meesten nu wel een beetje apperatuur hebben om te kunnen uitzenden, welliswaar niet professioneel maar leuk zat. En het leuke aan radio is dat je het ''live'' luisterd en dat krijg je met p2p en in mindere mate podcasts een stuk minder.
0
geplaatst: 3 januari 2011, 18:16 uur
-UmindC (denkt mee)
-MDV (onder voorbehoud)
Als er behoefte is aan een Japans uurtje of een metaluurtje, werk ik daar graag aan mee. Al is het maar met het samenstellen van playlists.
-UmindC (denkt mee)
-MDV (onder voorbehoud)
Als er behoefte is aan een Japans uurtje of een metaluurtje, werk ik daar graag aan mee. Al is het maar met het samenstellen van playlists.
0
geplaatst: 6 januari 2011, 22:59 uur
Laten we maar snel een plan van aanpak maken want het zal geweldig zijn als dit idee van de grond komt.
Zit binnenin zo'n stream ook internetradio, oftewel, kan je dan ook via internet luisteren, ik denk dat we dan op veel luisteraars kunnen rekenen, zeker als we het als kopje op de site mogen zetten.
Zit binnenin zo'n stream ook internetradio, oftewel, kan je dan ook via internet luisteren, ik denk dat we dan op veel luisteraars kunnen rekenen, zeker als we het als kopje op de site mogen zetten.
0
geplaatst: 6 januari 2011, 23:10 uur
Volgens mij gaat het *juist* om internetradio. Een kabel- of etherfrequentie is misschien wat voor de langere termijn.
Ik denk trouwens niet dat Ataloona's en Lambf's wensen elkaar in de weg hoeven staan: er kan toch prima een programma met en een programma zonder verzoekjes zijn?
Maar goed, een plan van aanpak en begroting lijken me iets om eerst eens goed naar te kijken.
Ik denk trouwens niet dat Ataloona's en Lambf's wensen elkaar in de weg hoeven staan: er kan toch prima een programma met en een programma zonder verzoekjes zijn?
Maar goed, een plan van aanpak en begroting lijken me iets om eerst eens goed naar te kijken.
0
geplaatst: 6 januari 2011, 23:19 uur
ThirdEyedCitizen schreef:
Een idee wat veel mensen waarschijnlijk tegen de borst stoot, maar is het niet wat om de radio shows als Podcast aan te bieden? De podcasts zou je op onze/of een andere website kunnen afspelen, maar als je wilt kun je ze ook gewoon downloaden dan, Eventueel de files ook gewoon via het torrent en p2p netwerk verspreiden als Musicmeter radio session mixtape vol 1. .
Waarom zou je hier niet in eerste instantie mee beginnen? Dan kun je vast (bijna) kosteloos proberen of dit idee meer potentie heeft. Anders ga je dadelijk veel tijd én geld investeren in een project dat binnen de kortste keren weer beëindigd wordt.
Ik wil overigens niet al te negatief overkomen, maar ik denk dat je zo een beter (reëeler) beeld hebt van de mogelijkheden.
0
geplaatst: 8 januari 2011, 18:32 uur
Waarom niet eerst even een gratis (illegale?) stream om te proberen?
* denotes required fields.