menu

Muziek / Algemeen / MuMe Radiotopic

zoeken in:
avatar van Don Cappuccino
Ik heb eerlijk gezegd niet echt zin in dat Buma/Stemra gedoe. Ik ga echt geen geld aan die mensen betalen. Ik gooi me van de lijst af en zie later wel of ik meedoe.

-Ataloona (zowel presenteren als reclame maken)
-Arrie (zowel presenteren als reclame maken)
-Ploppesteksel (onder voorbehoud)
-Misterfool(onder voorbehoud)
- Reijersen (onder voorbehoud)
-Titmeister (onder voorbehoud)
-Hoi123 (onder voorbehoud)
-Sandokan-veld (denkt mee)
-UmindC (denkt mee)
-D-ark/Thirdeyed(progamma maken met een uur muziek, onder voorbehouden)
-lambf (wellicht, onder voorbehoud, wss niet)
-Snoeperd ( onder voorbehoud maar lijkt me heel leuk om te doen )
-MDV (onder voorbehoud)

avatar van Ataloona
chevy93 schreef:
Waarom niet eerst even een gratis (illegale?) stream om te proberen?


Het is een kleine kans maar als je gepakt wordt heb je een leuke boete en pakken ze je apperatuur af zo als vroeger ook werd gedaan met de piratenzenders.

avatar van chevy93
Ja, en als je gaat uploaden kun je een boete krijgen, bla, bla. Als je even snel wat opstart voor een beperkt aantal mensen, is de kans dat je gepakt wordt nihil, lijkt mij.

Het zal veel mensen in ieder geval doen realiseren hoeveel werk er echt in gaat. Daarbij heb ik het overigens niet over apparatuur. Een computer en microfoon lijkt me voldoende.

avatar van Chameleon Day
Radiostilte?

avatar van L_T_B
Help, MusicMeter heeft een hobby!

avatar van chevy93
Maar hoeveel mensen zouden er nou luisteren?

avatar van herman
Naar zijn zender? 51 op een gegeven moment.

Wat een gezin, heb er eerder vanavond naar zitten kijken. Ben benieuwd of het goed blijft gaan...

avatar van Protonos
Ja inderdaad, een vrij schokkend beeld werd daar geschetst.

avatar van kaztor
Is er nog interesse in zo'n plan?

Zou leuk zijn om een beetje te kunnen fungeren als coördinator, als dat de juiste beschrijving is voor het samenstellen van een uurtje muziek per keer?

avatar van Ataloona
Yup, ik heb nog altijd interesse.

Voor degenen die interesse hebben: Gewoon even het internet doorlezen over hoe je een internetradio begint en wat je ervoor nodig hebt. Uiteindelijk is het vrij simpel.

avatar van Snoeperd
Gaan we hier nog wat van horen?

Hier in ieder geval een wikipedia pagina met volgens mij veel informatie over waarmee je rekening mee moet houden. Wikipedia

Het moet toch mogelijk zijn?

Jocharo-T
L_T_B schreef:
Help, MusicMeter heeft een hobby!

Muziek is leuk en een hobby ook, maar hobby's hebben ook grenzen. Denk er hetzelfde over als Herman, ben benieuwd of het goed blijft gaan...

Ps. Die John Williams is uitermate geschikt voor dit soort uitzendingen. Komt heel authentiek en sympathiek over en is geknipt voor dit soort programma's, maar dat geheel terzijde.

avatar van chevy93
Ok, ik heb even vrij primitief via Listen 2 My Radio een radiozender opgezet. Hoe het met copyright enzo zit, maar het lijkt me best leuk om hier een keertje de MuMe Ladder mee uit te zenden. En wellicht nog andere dingen, maar laten we niet te hard van stapel lopen.

Listen2myradio.com - Get your own FREE online radio! - musicmeter.listen2myradio.com
(Op dit moment zit er één nummer, Big Love, in de loop. Heb even snel één nummer in winamp gezet)

Misschien een leuk zomerprojectje? Wellicht dat er een aantal users gewoon wat korte tekstjes in kunnen spreken om de nummers aan elkaar te lullen.

avatar van chevy93
Een alternatief, via Spotify: Soundrop:
bonothecat schreef:
Een optie is spotify is de app Soundrop. Misschien is het leuk om een musicmeter room daar aan te maken. Het geeft de mogelijkheid om te chatten over muziek, en tegelijkertijd je favoriete nummers te beluisteren, en aan anderen op te dringen

Ik ben benieuwd of er bezoekers komen.

Musicmeter – Soundrop - open.soundrop.fm
Even geprobeerd en dit lijkt me een zeer leuk concept!

avatar van The Scientist
Is nu vakkundig gekaapt door enkele users

avatar van Arrie
Was een gezellige avond/nacht.

avatar van rock-rick
Was reuze fijn inderdaad.

avatar van Sandokan-veld
Ah, jullie waren de nachtbrakers? Heb in een eerdere fase van de avond met Chevy93 de kamer bezet gehouden. Leuk speelgoed, ook al hapert het soms een beetje. Erg gezellige manier van muziek luisteren ook. Misschien dat ik vanavond weer even inlog.

avatar van sokra
Orinoco Radio heeft al meerdere malen gefungeerd als ´MuMe Radio´: bij uitzendingen van de Top 100 van de MuMe 2000; de Album Top 40; de Witte Trui; en de Prehistorische Top 100. Ben ik nog iets vergeten?

Op woensdagavond in mijn zaagshow is de afgelopen en komende tijd een selectie te horen uit de afgelopen ladderweek van zowel de Alternatieve 152 als de Witte Trui. Uit die laatste ladders vooral de ´alternatievere´nummers. Dit is voornamelijk te beluisteren in de eerste uren van de zaagshow, die elke woensdag om 20:30 op Orinoco Radio begint.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:46 uur

geplaatst: vandaag om 07:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.