MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / MuMe Radiotopic

zoeken in:
Jawel, je moet sowieso betalen voor een stream.

Voor de enthousiastelingen; houd er wel rekening mee dat er bij het presenteren van een radio-uitzending meer komt kijken dan enkel plaatjes achter elkaar draaien. In de samenstelling van een uurtje muziek gaat zo een halve dag zitten.

Daarom wil ik de verzoekjes, die komen alleen in de uitzending.

Misterfool
L-T-B komt goed hoor, Hoewel ik ook een drukke studie heb, doe ik niets lievers met mijn vrijetijd als het bijelkaarzoeken(en dus ook beluisteren) van goede muziek.

Ataloona schreef:
Ik geloof dat ik een hele tijd geleden geluisterd heb naar een internetradio van een paar mensen die ik kende van een online spel. Ik had niet het idee dat ze ervoor moesten betalen.

Maar het lijkt me inderdaad logisch dat je moet betalen.

Ik stel voor een lijst samen stellen van users die in ieder geval iets willen betekenen voor de radio. Of het nou door presenteren, doneren of reclame maken is.
In iedergeval komt mijn naam erop.

- Ataloona

Misterfool
-Ataloona
-Misterfool

-Ataloona
-Misterfool
- Arrie (zowel presenteren als reclame maken)

-Ataloona (zowel presenteren als reclame maken)
-Misterfool
-Arrie (zowel presenteren als reclame maken)

En ik stel voor dat ieder gewoon een beetje gaat zoeken wat er bij komt kijken. Dan heb ik het over kosten en benodigheden.

Misterfool
-Misterfool(zowel presenteren als reclame maken)

We weten in ieder geval dat we moeten betalen voor de live stream en voor het eventueel laten maken van leuke jingles. + vrije keuze: apperatuur.

Hoe stuur je iedere user van MuMe een PM?

ClassicRocker
MuMe Albumradio lijkt me geweldig. Dus alleen maar volledige albums uitzenden en aan het einde van een jaar een MuMe Album Top 2000. Enfin, er valt binnen dit concept genoeg leuks te bedenken.

Als je mee wilt doen zet je zelf op de lijst en zet daar achter wat je precies wilt doen!
het zou wel leuk zijn om ook een ClassicRocker bij het team te hebben. Want tot zover is het in ieder geval al divers!

Misterfool
nu nog hiphoppers, metalheads, experimentalisten.

Ik pm R&P

Sietse
leuk idee, maar voorlopig geen tijd.

Ik heb nog steeds een beetje mijn twijfels of het voor mij wel zal lukken, ik moet eerst nog even de pro's en de contra's afwegen. Het lijkt me in ieder geval een zeer leuk idee en indien mogelijk doe ik graag mee.

-ArthurDZ (onder voorbehoud)

Ik ga het vragen bij de radiozender waar ik nu voor draai. Dat kan helaas pas zondag als ik ze weer zie. Dan zal ik alles vragen. Kosten, tijd, materiaal en hoe zij het allemaal regelen.

Ik vind het ook een leuk idee; misschien dat ik na de examens (31 januari heb ik mijn laatste) wel eens kan proberen een programma in elkaar te steken. Bovendien wil ik ook wel eens laat op de avond wat dansmuziek (lees: electro, dubstep, drum&bass, house, ...) "draaien" (want echt DJ'en kan ik nog niet; het is voorlopig nog met VirtualDJ totdat ik weer wat centjes heb ).

Momenteel houd ik de boot nog even af; eerst kijken of het mogelijk/haalbaar is vooraleer ik er veel tijd in ga steken.

Ik denk ook niet dat we onze eerste uitzending al in januari hebben hoor,
Daar gaat vast wel even tijd inzitten, maar ik denk echt dat het haalbaar is.

DIT IS IETS WAT IK NIET ZEKER WEET:
Een stream kost volgens mij zo'n 160 euro per jaar in totaal. Zo veel betalen de dj's van De Gouden Ster (daar draai ik regelmatig) ongeveer, ik zeg het nog een keer: ik moet eerst navraag doen voor ik het zeker weet.

Ik weet dit niet zeker maar je kan rekening houden dat het ongeveer in totaal rond 160 euro is. Dit is niet per persoon maar echt in totaal dus dat valt echt mee.

Misterfool
als we zo'n 16 personen mee kunnen laten werken dan kost dat slechts 10 euro per jaar. Lijkt me een schijntje voor zo iets leuks.

Ik zou het graag doen, maar ik weet niet of ik daar tijd voor heb. Anders zou ik meer de Metal en de hardere Rock kunnen toelichten, daar ben ik goed van op de hoogte. Dus ik zet mezelf nog niet op de lijst.

Ik vind het een erg goed plan.

Lijkt me best leuk, maar het kost inderdaad ook veel tijd. Ik heb wel een paar keer in een radiostudio gezeten en muziek gedraaid, maar je bent best wel even bezig met de samenstelling als je het goed wilt aanpakken.

Ben benieuwd hoe dit gaat lopen, met het enthousiasme zit het wel goed in ieder geval.

-ArthurDZ (onder voorbehoud)
-Ploppesteksel (onder voorbehoud)
-Don Cappuccino (onder voorbehoud)

Ik zet Ploppesteksel en Don Cappuccino toch maar op de lijst aangezien jullie aangeven het misschien te willen doe.

Leuk plan! Ga zeker wel luisteren.
Vraag me alleen of hoe het zit met de Buma / Senaterroristen.

Het is wel een piratenzender, daar moet iedereen wel rekenig mee houden maar als je alleen al even zoekt op internet komt al duizenden internetradio zenders tegen.
Dus Buma/Brein is geen probleem.

lambf
Ataloona schreef:

Streamen vanaf een eigen server is geen optie ? (Kost alsnog geld natuurlijk, maar als je er al een hebt die genoeg bandbreedte tot beschikking heeft...)

Sietse
uhm, als je het onder de naam van MuMe wil doen moet je zeker wel gaan oppassen. Ik zou daar als ik Jordy was niet achter staan iig.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:28 uur

geplaatst: vandaag om 09:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.