menu

Muziek / Algemeen / Televisieprogramma's over muziek (aankondigingen)

zoeken in:
avatar van Gretz
Wat fijn dat Muziekstad en On Stage nu wekelijks op NPO3 zijn, twee welkome aanvullingen aan het muziekgerelaterde Nederlandse tv-aanbod!

avatar van Gretz
Dit schijnt heel vet te zijn!!



avatar van heicro
Muziekdocumentaire 'Once Were Brothers' over The Band woensdag om 23:00 uur te zien op NPO 2

avatar van teus
heicro schreef:
Muziekdocumentaire 'Once Were Brothers' over The Band woensdag om 23:00 uur te zien op NPO 2

Ik kijk ernaar uit
Voorlopig ...opname ingesteld


avatar van heartofsoul
Vanavond knip ik even de BBC aan voor Later with Jools omdat ik tóch wel benieuwd ben naar Van Morrison.

BBC Two England - Schedules - bbc.co.uk

avatar van heartofsoul
En op zaterdagavond op NPO 3 een documentaire over The Style Council (23:05 uur)

Long Hot Summers - The story of The Style Council gemist? Start met kijken op NPO Start - npostart.nl

avatar van Gretz
Afgelopen zaterdag had Nieuwsuur een item over Joni Mitchell's debuut/meesterwerk Blue
Waarom Joni Mitchells 'eng kwetsbare' album Blue zó wordt gewaardeerd | Nieuwsuur - nos.nl

avatar van heartofsoul
Vorige week woensdag werd deze documentaire over Ella Fitzgerald uitgezonden, en die is niet alleen voor jazzliefhebbers interessant. Ik heb er wel wat van opgestoken.

Ella Fitzgerald - Just One of Those Things gemist? Start met kijken op NPO Start - npostart.nl


avatar van Dirruk
Op dit moment is er een documentaire op npo2 over The Kinks, en met name over TVGPS. Aanrader!

avatar van teus
Veel Golden Earring docu"s en concerten
Check ...NPO 2 en NPO extra
Zie uitgebreid overzicht bij Golden Earring,(artiesten) van vielip

avatar van vielip
Ja die docu in het Uur van de wolf staat ingesteld voor opname

avatar van Sir Spamalot
Vanavond vanaf 23u00 op BBC2: Phil Lynott: Songs for While I'm Away.
- Songs for While I'm Away (2020) - IMDb
- Songs for While I'm Away (Film, 2020) - MovieMeter.nl
- BBC Two - Phil Lynott: Songs for While I'm Away - bbc.co.uk
Toch een opmerking: meerdere bronnen vermelden een speelduur van 112 minuten, BBC slechts 90?

Nadien gevolgd door Sight and Sound in Concert Thin Lizzy: BBC Two - Sight and Sound in Concert, Thin Lizzy - bbc.co.uk.

Nadien nog meer muziek met The Irish Rock Story, a Tale of Two Cities: BBC Four - The Irish Rock Story: A Tale of Two Cities - bbc.co.uk.

BBC Two England - Schedules, Saturday 4 December 2021 - bbc.co.uk

avatar van vielip
Thanks!! Ziet er veelbelovend uit. Gaat zeker opgenomen worden.

avatar van trebremmit
Dit leek mij wel leuk, want die docu's waren wel tof. Maar goed, de wereld is blijkbaar een beetje gestoord aan het worden.

DPG Media Privacy Gate - parool.nl

avatar van Gretz
Kijk iemand hier Sander en de Kloof (VPRO)? Toffe content en toffe achtergrondmuziek

avatar van Osiris Apis
Inderdaad een erg goed en interessant programma! En de achtergrondmuziek viel mij ook op. Menahan Street Band, El Michels Affair en The Budos Band enzo.

avatar van nlkink
Ik heb niet alles gezien maar het is interessant genoeg om binnenkort alsnog te gaan bekijken via de NPO start app.

avatar van Sir Spamalot
Vanavond een flinke portie Jazz op BBC 2 vanaf 23u00.

Meer info:
- Miles Davis: Birth of the Cool
- Jazz Divas Gold

Nog meer info (BBC):
- BBC Two - Miles Davis: Birth of the Cool - bbc.co.uk
- BBC Four - Jazz Divas Gold - bbc.co.uk

avatar van Don Cappuccino
Sinds afgelopen zaterdag heeft Netflix de concertfilm Stamping Ground er op gezet, gaat over het Kralingen Festival in 1970, met fragmenten van optredens van o.a. Santana, Soft Machine, Pink Floyd, Dr. John, It's A Beautiful Day en Jefferson Airplane. Echt een gaaf tijdsdocument.

avatar van vielip
Oeh die lijkt me inderdaad de moeite waard! Bedankt voor de tip

avatar van Germ
Germ (crew)
Op NPO Start staat een leuke documentaire over het televisieprogramma Countdown. Allemaal voor mijn tijd, maar ik kan wel genieten van die oude verhalen en beelden. Tal van goede artiesten komen voorbij.

Meer info over de docu.

avatar van vielip
Gaaf!

avatar van vielip
Zal rond deze tijd wel weer het nodige aan muziek op tv komen gok ik. Iemand al ergens een overzicht tegengekomen en dat hier wil delen?

avatar van ZAP!
vielip - ik heb niets gevonden, maar then again, ook niet gezocht. Momenteel kijk ik Aretha Franklin: Soul Sister (2020) op NPO3 en die is vast nog wel eventjes terug te zien(?). Ik zal 'm niet 100% meekrijgen, maar misschien later nog - hoop ik.^

Ik me ook aanbevolen voor tips, het hele jaar door zelfs!


^ Lees nu wel vernietigende kritieken op MoMe, maar toch vind ik wat ik tot nu zag, zeer interessant. Gevalletje 'boeiend, maar (lang) niet het hele verhaal'?

avatar van vielip
Thanks! Ik ga m even terug kijken want gemist.

avatar van teus
Voor de liefhebbers..CCR Travelin'Band
CCR live in de Royal Albert Hall 1970
NPO 2 extra
di 31-1...3.00u
Of evt terug kijken zo 29-1 ....13.40u

avatar van Hacker
Vanavond op NPO 3, in de serie Classic Albums, om 21:10 uur :

The Mothers of Invention - Freak Out (1966)

avatar van Sir Spamalot
Vanavond flinke porties Queen, Pink Floyd, David Bowie en Pearl Jam op Canvas vanaf 20u00.
- Queen: Days of Our Lives (documentaire 2011)
- Queen: Hungarian Rhapsody - Live in Budapest (concert 1987)
- Pink Floyd: The Story of Wish You Were Here (documentaire 2012)
- David Bowie: Ziggy Stardust & The Spiders from Mars (concert 2023)
- Pearl Jam 20 (documentaire 2011)

Verdere info: VRT MAX.

Natuurlijk zijn er ook de muzikale uitspattingen op de Duitse zenders ARD en ZDF!

BBC2 houdt het bij The Beatles vanaf 22u25: BBC Two - The Beatles and the BBC - bbc.co.uk.

NPO3 doet ook een duit in het zakje met ABBA:
- 20u23: Het beste van... ABBA
- 21u10: ABBA Silver ABBA Gold

Gast
geplaatst: vandaag om 23:20 uur

geplaatst: vandaag om 23:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.