Muziek / Algemeen / Televisieprogramma's over muziek (aankondigingen)
zoeken in:
0
geplaatst: 25 februari 2007, 20:55 uur
Een beetje late reminder maar NU bezig op 3: Yo VPRO Raps! - 25 jaar hiphop in Nederland. Interessant!
0
geplaatst: 25 februari 2007, 22:24 uur
Het was erg leuk, Yo! VPRO Raps. De fragmenten van Public Enemy in volle glorie, DMC aan het rappen in zijn auto, E-Life in de weer met jazz-muzikanten en The Last Poets.
Zou verplichte kost moeten zijn voor heel Leefbaar Rotterdam, zo'n eerlijke kijk op Hip-Hop.
Zou verplichte kost moeten zijn voor heel Leefbaar Rotterdam, zo'n eerlijke kijk op Hip-Hop.
0
geplaatst: 26 februari 2007, 16:09 uur
Was dope, er waren wel wat aanmerkingen op natuurlijk, maar over het geheel was ik wel positief.
+en:
Uitnodigen van Raymzter, Blaxtar en Pete Philly. Die gasten hadden interessante dingen te zeggen.
Beelden uit de documentaire van van Splunteren gebruiken, prachtige beelden, echte geschiedenis.
Jiggy Djé en Appa laten optreden.
Makinwa laten presenteren, hij is onderdeel van de scene en weet waar hij over praat.
Interview met Duvel! Duvel is een held.
-en:
Geschiedenis was teveel gericht op jaren 80. Het overgrote deel van de MC's daar is waarschijnlijk beïnvloed door bv. Dr Dre en Wu-Tang Clan. Ook hadden ze best wat van artiesten van de laatste 5 jaar mogen laten zien, dat is ook geschiedenis. Ik weet bijvoorbeeld dat Raymzter vooral geïnpireerd is door Immortal Technique.
Het aan het woord laten van Def P, wat een zeikerd is dat zeg. Je zag iedereen ook gewoon denken van: "Wat was die hiphop eigenlijk van een lage, amateuristische kwaliteit. Wat wat Moordenaar toch een zielige track". Maar nee, van Def P moet we vooral niet vergeten dat hij nederhop heeft uitgevonden. Daarnaast vond ik hem ook gewoon brutaal.
Het uitnodigen en het laten optreden van Nina. Sorry hoor, maar die vrouw heeft gewoon geen talent. Maarja, zij moest symbool staan voor de veelzijdigheid van hiphop, terwijl haar optreden en totale anticlimax was.
+en:
Uitnodigen van Raymzter, Blaxtar en Pete Philly. Die gasten hadden interessante dingen te zeggen.
Beelden uit de documentaire van van Splunteren gebruiken, prachtige beelden, echte geschiedenis.
Jiggy Djé en Appa laten optreden.
Makinwa laten presenteren, hij is onderdeel van de scene en weet waar hij over praat.
Interview met Duvel! Duvel is een held.
-en:
Geschiedenis was teveel gericht op jaren 80. Het overgrote deel van de MC's daar is waarschijnlijk beïnvloed door bv. Dr Dre en Wu-Tang Clan. Ook hadden ze best wat van artiesten van de laatste 5 jaar mogen laten zien, dat is ook geschiedenis. Ik weet bijvoorbeeld dat Raymzter vooral geïnpireerd is door Immortal Technique.
Het aan het woord laten van Def P, wat een zeikerd is dat zeg. Je zag iedereen ook gewoon denken van: "Wat was die hiphop eigenlijk van een lage, amateuristische kwaliteit. Wat wat Moordenaar toch een zielige track". Maar nee, van Def P moet we vooral niet vergeten dat hij nederhop heeft uitgevonden. Daarnaast vond ik hem ook gewoon brutaal.
Het uitnodigen en het laten optreden van Nina. Sorry hoor, maar die vrouw heeft gewoon geen talent. Maarja, zij moest symbool staan voor de veelzijdigheid van hiphop, terwijl haar optreden en totale anticlimax was.
0
geplaatst: 26 februari 2007, 18:31 uur
Het grootste minpunt vond ik dat het allemaal veel te snel ging. Als er net een interessante discussie ontstond werd er weer geknipt. Gemiste kans, verder was het best een leuk anderhalf uur.
0
The Light
geplaatst: 22 april 2007, 09:09 uur
Voor de liefhebbers, vanavond bij 'het uur van de wolf':
Frank Zappa
A pioneer of the future of music, part 1
"Tweedelige film van Frank Scheffer over Frank Zappa (1940-1993), niet alleen één van de meest bijzondere rock-artiesten, maar ook één van de meest uitzonderlijke componisten van de twintigste eeuw. De documentaire is een hommage aan een eigenzinnig genie; aan de man die als een muzikaal ongrijpbare criticaster de (Amerikaanse) samenleving decennialang met sarcasme en geestig vernuft onder de loep nam."
Om 18.55 uur op Nederland 2.
Frank Zappa
A pioneer of the future of music, part 1
"Tweedelige film van Frank Scheffer over Frank Zappa (1940-1993), niet alleen één van de meest bijzondere rock-artiesten, maar ook één van de meest uitzonderlijke componisten van de twintigste eeuw. De documentaire is een hommage aan een eigenzinnig genie; aan de man die als een muzikaal ongrijpbare criticaster de (Amerikaanse) samenleving decennialang met sarcasme en geestig vernuft onder de loep nam."
Om 18.55 uur op Nederland 2.
0
fredpit
geplaatst: 19 juli 2007, 20:03 uur
Voor de liefhebbers..
Vanavond om 20:25 - 22:30 , nederland 3: Cuby & The Blizards - 40 jaar de blues
0
voltazy
geplaatst: 20 juli 2007, 00:17 uur
fredpit schreef:
Voor de liefhebbers..
Voor de liefhebbers..
ben geen liefhebber, maar heb toch gekeken

0
Harald
geplaatst: 20 juli 2007, 06:44 uur
voltazy schreef:
(quote)

Ik ook....prachtige documentaire!
0
geplaatst: 21 juli 2007, 01:57 uur
0
geplaatst: 29 februari 2008, 17:37 uur
Iemand gekeken gisteren naar Seven Ages of Rock (deel6) op Canvas? Ging over Seatlle en de grunge en hoe alternatief mainstream werd.
Naar aanleiding daarvan nog eens naar Nirvana geluisterd. Toch wel een erg goede band. Een mens zou dat nog vergeten.
Schitterende reeks trouwens.....
Naar aanleiding daarvan nog eens naar Nirvana geluisterd. Toch wel een erg goede band. Een mens zou dat nog vergeten.
Schitterende reeks trouwens.....
0
geplaatst: 29 februari 2008, 17:42 uur
Wat is het toch met die (BRT of hoe het nu ook heet). Waarom gaan ze altijd lopen plakken, knippen, herdirigeren van documentaires.... en voorzien ze de docu's van Nederland commentaar dat niet de lijn van het orgineel volgt.......
Seven Ages Of Rock is een zeer goede docu maar in de Canvas versie is er veel verloren gegaan.
Seven Ages Of Rock is een zeer goede docu maar in de Canvas versie is er veel verloren gegaan.
0
geplaatst: 29 februari 2008, 17:50 uur
Ja? Dat wist ik niet. Zal wel niet te scoren zijn op dvd zeker.
0
geplaatst: 29 februari 2008, 17:52 uur
Nee nog niet maar ik verwacht dat de BBC het nog wel op dvd uitgaat brengen.
0
geplaatst: 1 maart 2008, 20:02 uur
Over een minuutje of 10 The Culture Show op BBC2 waarin Eels zijn opwachting zal maken 

0
geplaatst: 28 maart 2008, 10:52 uur
Tv tip van de week:
LOW, ''You may need a murderer''
Docu over het Amerikaanse trio Low.
Het uur van de wolf
vrijdag 28 maart 2008
Om 23:50 bij de VPRO op Nederland 2
LOW, ''You may need a murderer''
Docu over het Amerikaanse trio Low.
Het uur van de wolf
vrijdag 28 maart 2008
Om 23:50 bij de VPRO op Nederland 2
0
geplaatst: 28 maart 2008, 22:37 uur
Handig... Uur van de Wolf zegt 23.50u, VPRO-gids en TVGids.nl zeggen 22.50u en Teletekst houdt het op 23.05u. 
Maargoed, we zetten de tv gewoon vast aan.

Maargoed, we zetten de tv gewoon vast aan.

0
geplaatst: 29 maart 2008, 00:18 uur
Dat laatste liedje samen in de tuin, kippevel...
edit: Little Argument with Myself dus
edit: Little Argument with Myself dus
0
geplaatst: 29 maart 2008, 00:19 uur
Fijn, de eerste helft gemist omdat ik dacht dat het pas om 23.50 begon. 
Wordt het nog herhaald?

Wordt het nog herhaald?
0
geplaatst: 29 maart 2008, 00:30 uur
Volgens mij zijn alle afleveringen van UVDW later op hun website terug te kijken.
0
geplaatst: 29 maart 2008, 01:26 uur
Mooi portret. Denk dat er morgen in meerdere platenzaken naar Low gevraagd zal worden.
Herhaling in ieder geval veelvuldig op het digitale kanaal "Holland Doc".
Herhaling in ieder geval veelvuldig op het digitale kanaal "Holland Doc".
0
handsome_devil
geplaatst: 29 maart 2008, 08:58 uur
omg ik heb het ook gemist 
edit: vanmiddag iets voor half 6 te zien op holland doc tv-kanaal. van mijn werk snel naar huis rennen dus

edit: vanmiddag iets voor half 6 te zien op holland doc tv-kanaal. van mijn werk snel naar huis rennen dus

0
mml
geplaatst: 14 augustus 2008, 17:46 uur
Some Kind Of Monster vanavond op canvas, met monty python ervoor als opwarmertje.
0
Sheplays
geplaatst: 20 februari 2009, 21:34 uur
In Muziek > Nieuws > Muziek op TV:
The Cure bij Jonathan Ross, vanavond 11.35 uur op de Beeb.
The Cure bij Jonathan Ross, vanavond 11.35 uur op de Beeb.
* denotes required fields.