MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Televisieprogramma's over muziek (aankondigingen)

zoeken in:
Bij The Kinks - Are the Village Green Preservation Society:

Straks over dit album een documentaire op NPO 2 (23:10 - 0.15 uur).

heartofsoul schreef:
Straks over dit album een documentaire op NPO 2 (23:10 - 0.15 uur).

Ik zit er klaar voor!

Ik ga de documentaire ook zo kijken, ja. Een goede voorbode om het album morgen eens te gaan beluisteren. Aangeschreven als een klassieker, maar nooit op mijn pad gekomen. Tijd om daar verandering in te brengen.

Was al te zien op Canvas, heel mooie docu met veel archiefbeelden en uitleg van de band. De liefhebbers zullen hem fantastisch vinden

Sir Spamalot (crew)
Canvas vrijdag 28 februari 2019 vanaf 23u06: "If I Leave Here Tomorrow - a Film About Lynyrd Skynyrd", muziekdocumentaire van Stephen Kijak uit 2018.
TV-gids | canvas.be

If I Leave Here Tomorrow: A Film About Lynyrd Skynyrd (2018) - IMDb
403 Forbidden - moviemeter.nl

1ste deel gemist helaas, maar dit lijkt me een heel interessante docu.
Can you feel it | canvas.be
'Can You Feel It': de eerste muziekdocu op Canvas waarvan de overhead-stem niet door Luc Janssen werd ingesproken? - Humo: The Wild Site
Ik weet niet wanneer de volgende delen komen.

Op Canvas kwam enkele maanden geleden ook een programma over de thuisbasis van 3 rocklegendes: Ian Curtis, Joey Ramone en Kurt Cobain. Het programma 'Rock 'n' Roll High School' kan je op VRT NU nog bekijken tot eind dit jaar. Presentatie door Studio Brussel muziekkenner Stijn Van de Voorde en Equal Idiots frontman Thibault Christiaensen.

Link: Rock 'n' Roll High School | VRT NU

Op Canvas draaide de docu-serie Country Music over de geschiedenis van de (jawel) country. Interessanter en beter dan verwacht. Deed me wel denken aan de filmserie The Blues. Mooi uitgewerkt en ook voor wie niet staat te springen voor country een echte aanrader. Nog altijd te zien via VRT NU:

Country music | VRT NU

Film Pegasus schreef:
Op Canvas draaide de docu-serie Country Music over de geschiedenis van de (jawel) country. Interessanter en beter dan verwacht. Deed me wel denken aan de filmserie The Blues. Mooi uitgewerkt en ook voor wie niet staat te springen voor country een echte aanrader. Nog altijd te zien via VRT NU:

Country music | VRT NU

Interessant bedankt voor de tip
Heb het alleen in de (digitale) gids nog niet ondekt ,vooruit of achteruit niks gevonden

Ik weet niet of dit meetelt maar ik ben de serie High Fidelity aan het kijken. Na Spacey in de verfilming had ik mijn twijfels, maar zoe kravitz doet dat goed en de soundtrack is echt goed.

Sir Spamalot (crew)
Vanavond op Canvas om 23u12, Ghost blues: the story of Rory Gallagher

Deze documentaire vertelt het levensverhaal van Rory Gallagher. Hij groeide op in Cork, kende een kort succes met de groep Taste en ging later succesvol solo. Maar nadien kreeg hij ook gezondheidsproblemen en overleed hij al op 47-jarige leeftijd.

Met interviews met Gallagher zelf en met zijn entourage, waaronder zijn broer Donal, Bob Geldof, The Edge, Cameron Crowe, Slash, Johnny Marr, Bill Wyman, Martin Carthy en bandleden Ted McKenna en Gerry McAvoy.

Nu op BBC2: het integrale optreden van David Bowie op Glastonbury in 2000, voor het eerst in z'n geheel vertoond.

Gezien! Geweldig concert. Bowie en band op stoom. De organisatie van Glastonbury noemt deze gig ook niet voor niets als één van de beste ooit op het festival.
Al enige tijd op cd, maar met beeld er bij nog meer impact. Eén van de uitblinkers voor mij gitarist Earl Slick. Coolste gitarist ever. Wat een klassebak is dat toch.

Mooie herinnering

Bowie zelf had zichtbaar lol, oogde zeer ontspannen en was vocaal ijzersterk. De band was uitstekend, buiten Slick ook een fantastische Gail Ann Dorsey, die altijd indruk maakt (al speelde ze gitaar i.p.v. bas op "Ashes to Ashes"). Naar het schijnt was er slechts ruimte om Bowie £90.000 te betalen in het budget, z'n manager vond dat een schijntje, Bowie zelf accepteerde zonder te morren. Weergaloos en tijdloos optreden.

Heb het niet zo op docu's over muziek. Luister graag naar muziek maar vind achtergronden en human interest eigenlijk niet van belang.

Geen muziekdocu die ik kan delen, wel een tof achtergrondstuk dat onlangs in De Groene Amsterdammer stond:

In de schaduw van Little Richard – De Groene Amsterdammer

Zodadelijk op Canvas (22:54): The Ritchie Blackmore Story

Bedankt voor de tip. heb gekeken. Was leuk, maar wel teveel zelfverheerlijking van de heer Blackmore.

Voor de liefhebbers die ook nog eens de luxe hebben om terug te kijken.

NPO 3 21 oktober
22:45 Classic Albums : Back to Black

23:55: Jimi Hendrix - Hear My Train a Comin docu

Dirruk schreef:

NPO 3 21 oktober
22:45 Classic Albums : Back to Black

23:55: Jimi Hendrix - Hear My Train a Comin docu

Bij die laatste ben ik in slaap gevallen.

Dirruk schreef:

Ook 21 oktober, gelijktijdig met de Amy docu, op NPO2 23:15 een docu over Linda Ronstadt. Zeker ook de moeite waard.

12 december NPO3 23:40 The Doors - When You're Strange

Vanavond op CANVAS ('België 2'): The King, docu over E. Presley én Amerika.

The King - The King, Vandaag 23:15 uur Canvas - TVgids.nl
The King (2017) - MovieMeter.nl

Sir Spamalot (crew)
Hopelijk heb ik de juiste topic te pakken, eerst het item gehoord op Radio 1, nu met meer uitleg: Arno opent nieuwe cultuurzender Podium 19 met gratis concert, sector "nog nooit zo intens samengewerkt" | VRT NWS: nieuws. Goed nieuws om het gemis aan optredens een heel klein beetje op te vangen.

Vanavond om 20:00 uur op ONS een documentaire van ca. 60 minuten over Creedence Clearwater Revival getiteld CCR - The Golden Era. Ik heb de documentaire ge-Google'd en vooral op Amazon regent het 1-ster recensies: geen muziek van de groep te horen, geen filmbeelden en geen inbreng van de groepsleden. 'Just a bunch of dudes talking about the Creedence'.
Op eigen risico te bekijken....

nlkink schreef:
Vanavond om 20:00 uur op ONS een documentaire van ca. 60 minuten over Creedence Clearwater Revival getiteld CCR - The Golden Era. Ik heb de documentaire ge-Google'd en vooral op Amazon regent het 1-ster recensies: geen muziek van de groep te horen, geen filmbeelden en geen inbreng van de groepsleden. 'Just a bunch of dudes talking about the Creedence'.
Op eigen risico te bekijken....

Heb wel eens meer zoiets gezien van andere muzikanten
Idd 1*
Heb deze ingedrukt op eigen risico
Toch maar uit nieuwsgierigheid kijken dan,wat ze er van gebakt hebben
En bedankt voor de tip!

Vanochtend de Creedence docu CCR - The Golden Era na pakweg 15 minuten stopgezet en gewist. Een drietal muziekjournalisten ombeurten in beeld, waarvan één met zo'n slecht gebit dat hij lispelde. En inderdaad geen muziekfragmenten, geen filmbeelden van de groep in actie en geen enkele inbreng van de individuele groepsleden. En zo wordt er 62 minuten volgemaakt.
De documentaire wordt her en der op DVD aangeboden, wees gewaarschuwd dus.

nlkink schreef:
Vanochtend de Creedence docu CCR - The Golden Era na pakweg 15 minuten stopgezet en gewist. Een drietal muziekjournalisten ombeurten in beeld, waarvan één met zo'n slecht gebit dat hij lispelde. En inderdaad geen muziekfragmenten, geen filmbeelden van de groep in actie en geen enkele inbreng van de individuele groepsleden. En zo wordt er 62 minuten volgemaakt.
De documentaire wordt her en der op DVD aangeboden, wees gewaarschuwd dus.

Te vroeg gewist,want naast solo filmpjes van Fogerty, kwam er tot mijn verbazing halverwege toch nog 2 korte fragmenten van Creedence zelf.. Proud Mary en later nog Fortunate Son
De hele story was wel correct, maar de hele omlijsting met de 3 journalisten gespaard met heel vaak muziek die nergens op sloeg was wel triest
Eind conclusie ..een zwakke productie..en je hebt niks gemist

Nu op NPO3: de tv-premiere van Bitterzoet, de concertfilm van Eefje de Visser!

https://i.vgy.me/Z36bFd.jpg

Gast
geplaatst: vandaag om 19:03 uur

geplaatst: vandaag om 19:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.