Muziek / Algemeen / MuMe Mixtape Cirkel 2023
zoeken in:
0
tuktak
geplaatst: 5 december 2011, 19:06 uur
Naar aanleiding van DIT topic benieuwd of er animo is voor een vernieuwde versie van dit leuke idee.
Doel:
Elkaar verblijden met een zelf samengesteld album/mixje wat online te downloaden valt door de deelnemers.
Hoe ziet dit er dan uit:
Elke maand krijgt iedereen een nieuw zelfgemaakt album toegestuurd. Meedoen betekent dat je ook een review schrijft over het ontvangen album.
Het album, met een maximum van 70 minuten, mag volledig vrij ingedeeld worden. Een goed idee is natuurlijk muziek waarvan je denkt dat meer mensen dit zouden moeten horen. Aan elkaar mixen, losse nummers, genres, opbouw, dat is allemaal eigen keuze.
Het sturen kan gewoon digitaal via een van de vele file-sharing websites in mp3-formaat. Het meest leuk is om er geen tracklist bij te doen en ID3-tags te verwijderen, maar ook dat is vrij aan een ieder.
Dus:
Maand 1: iedereen krijgt een link naar het album van deelnemer 1 (loting). Iedereen reviewed dit album.
Maand 2: iedereen die gereviewed heeft krijgt een link naar het album van deelnemer 2. Iedereen reviewed dit album. Etcetc.
Oftewel, je blijft alleen meedoen als je blijft reviewen, zodoende wordt de energie die een deelnemer in zijn album stopt gerespecteerd.
Deelnemers:
1. tuktak
2. essence
3. …
Doel:
Elkaar verblijden met een zelf samengesteld album/mixje wat online te downloaden valt door de deelnemers.
Hoe ziet dit er dan uit:
Elke maand krijgt iedereen een nieuw zelfgemaakt album toegestuurd. Meedoen betekent dat je ook een review schrijft over het ontvangen album.
Het album, met een maximum van 70 minuten, mag volledig vrij ingedeeld worden. Een goed idee is natuurlijk muziek waarvan je denkt dat meer mensen dit zouden moeten horen. Aan elkaar mixen, losse nummers, genres, opbouw, dat is allemaal eigen keuze.
Het sturen kan gewoon digitaal via een van de vele file-sharing websites in mp3-formaat. Het meest leuk is om er geen tracklist bij te doen en ID3-tags te verwijderen, maar ook dat is vrij aan een ieder.
Dus:
Maand 1: iedereen krijgt een link naar het album van deelnemer 1 (loting). Iedereen reviewed dit album.
Maand 2: iedereen die gereviewed heeft krijgt een link naar het album van deelnemer 2. Iedereen reviewed dit album. Etcetc.
Oftewel, je blijft alleen meedoen als je blijft reviewen, zodoende wordt de energie die een deelnemer in zijn album stopt gerespecteerd.
Deelnemers:
1. tuktak
2. essence
3. …
0
geplaatst: 5 december 2011, 20:13 uur
Deelnemers:
1. tuktak
2. essence
3. itchy
Ik geef het graag nog een kans.
1. tuktak
2. essence
3. itchy
Ik geef het graag nog een kans.
0
sxesven
geplaatst: 5 december 2011, 20:33 uur
Deelnemers:
1. tuktak
2. essence
3. itchy
4. sxesven
1. tuktak
2. essence
3. itchy
4. sxesven
0
geplaatst: 5 december 2011, 23:08 uur
Deelnemers:
1. tuktak
2. essence
3. itchy
4. sxesven
5. Jazper
Met deze opzet wil ik het ook nog wel eens proberen.
1. tuktak
2. essence
3. itchy
4. sxesven
5. Jazper
Met deze opzet wil ik het ook nog wel eens proberen.
0
geplaatst: 6 december 2011, 10:41 uur
Deelnemers:
1. tuktak
2. essence
3. itchy
4. sxesven
5. Jazper
6. Graf
Interessante deelnemerslijst tot zover
1. tuktak
2. essence
3. itchy
4. sxesven
5. Jazper
6. Graf
Interessante deelnemerslijst tot zover

0
tuktak
geplaatst: 6 december 2011, 18:57 uur
Nice! en het mogen nog best meer wezen uiteraard! als je nog personen weet die het leuk vinden en persoonlijk uitgenodigd moeten worden, schroom niet zou ik zeggen 

0
geplaatst: 6 december 2011, 19:13 uur
Deelnemers:
1. tuktak
2. essence
3. itchy
4. sxesven
5. Jazper
6. Graf
7. Dakduivel
Dit lijkt mij een erg leuke manier om nieuwe muziek te ontdekken. Het zou imo trouwens wel goed zijn als de mix-cd's minstens drie genres bevatten. Dan maak je de kans ook groter dat er voor iedereen wat leuks op staat. Daarnaast vind ik dat je juist wel de titel en artiest moet vermelden. Anders kan je straks niet eens het nummer/artiest op zoeken waar je wel meer van wilt horen.. Het genre moet je dan natuurlijk wel weglaten. Zo blijft het dan wel nog steeds een verrassing wat je te horen krijgt.
1. tuktak
2. essence
3. itchy
4. sxesven
5. Jazper
6. Graf
7. Dakduivel
Dit lijkt mij een erg leuke manier om nieuwe muziek te ontdekken. Het zou imo trouwens wel goed zijn als de mix-cd's minstens drie genres bevatten. Dan maak je de kans ook groter dat er voor iedereen wat leuks op staat. Daarnaast vind ik dat je juist wel de titel en artiest moet vermelden. Anders kan je straks niet eens het nummer/artiest op zoeken waar je wel meer van wilt horen.. Het genre moet je dan natuurlijk wel weglaten. Zo blijft het dan wel nog steeds een verrassing wat je te horen krijgt.
0
Misterfool
geplaatst: 6 december 2011, 19:41 uur
1. tuktak
2. essence
3. itchy
4. sxesven
5. Jazper
6. Graf
7. Dakduivel
8. Misterfool
Mixtapes

2. essence
3. itchy
4. sxesven
5. Jazper
6. Graf
7. Dakduivel
8. Misterfool
Mixtapes

0
sxesven
geplaatst: 6 december 2011, 19:52 uur
Dakduivel schreef:
Het zou imo trouwens wel goed zijn als de mix-cd's minstens drie genres bevatten. Dan maak je de kans ook groter dat er voor iedereen wat leuks op staat.
Het zou imo trouwens wel goed zijn als de mix-cd's minstens drie genres bevatten. Dan maak je de kans ook groter dat er voor iedereen wat leuks op staat.
Zulke arbitraire regels lijken me niet nodig; tenzij je een vast thema wil neerzetten o.i.d. moet het iedereen het toch zelf weten. Iedereen maakt ze op zijn eigen manier. Tevens kan je ook heel nauw drie 'genres' opnemen (death, black en thrash metal o.i.d. - ligt er maar net aan wat een 'genre' is voor iemand). En als iemand een tape in een bepaald genre wil maken moet dat ook heel goed mogelijk zijn. Als luisteraar moet je je nu eenmaal naar de mixer buigen
Het 'pleasen' van elke deelnemer lijkt me maar een vervelend uitgangspunt...Daarnaast vind ik dat je juist wel de titel en artiest moet vermelden. Anders kan je straks niet eens het nummer/artiest op zoeken waar je wel meer van wilt horen.. Het genre moet je dan natuurlijk wel weglaten. Zo blijft het dan wel nog steeds een verrassing wat je te horen krijgt.
Het idee is dat je er blanco in gaat, dus dat je van tevoren niet weet wat erop staat, zodat je onbevangen luistert. Achteraf krijg je natuurlijk wel de tracklist.
0
geplaatst: 6 december 2011, 22:02 uur
Uiteraard gaat alles zonder tags e.d., dat is juist de charme van zo'n mix.
0
geplaatst: 6 december 2011, 22:06 uur
1. tuktak
2. essence
3. itchy
4. sxesven
5. Jazper
6. Graf
7. Dakduivel
8. Misterfool
9. korenbloem
Waar worden de reviews geplaats?
2. essence
3. itchy
4. sxesven
5. Jazper
6. Graf
7. Dakduivel
8. Misterfool
9. korenbloem
Waar worden de reviews geplaats?
0
lambf
geplaatst: 6 december 2011, 22:08 uur
1. tuktak
2. essence
3. itchy
4. sxesven
5. Jazper
6. Graf
7. Dakduivel
8. Misterfool
9. korenbloem
10. lambf
2. essence
3. itchy
4. sxesven
5. Jazper
6. Graf
7. Dakduivel
8. Misterfool
9. korenbloem
10. lambf
0
geplaatst: 7 december 2011, 00:20 uur
sxesven schreef:
Het 'pleasen' van elke deelnemer lijkt me maar een vervelend uitgangspunt...
Ik bedoelde ook niet dat je dat als uitgangspunt moet nemen maar dan voorkom je wel dat er snel mensen afhaken. Ik sta zeker open voor totaal andere muziek maar als ik bijv. een mixtape vol met keiharde metal krijg dan kan ik je nu al zeggen dat ik daar achteraf einig zinnigs over kan melden. Een van de grootste charmes van een mixtape vind ik juist dat je er allerlei soorten muziek op kan zetten.(quote)
Zulke arbitraire regels lijken me niet nodig; tenzij je een vast thema wil neerzetten o.i.d. moet het iedereen het toch zelf weten. Iedereen maakt ze op zijn eigen manier. Tevens kan je ook heel nauw drie 'genres' opnemen (death, black en thrash metal o.i.d. - ligt er maar net aan wat een 'genre' is voor iemand). En als iemand een tape in een bepaald genre wil maken moet dat ook heel goed mogelijk zijn. Als luisteraar moet je je nu eenmaal naar de mixer buigen
Het 'pleasen' van elke deelnemer lijkt me maar een vervelend uitgangspunt... sxesven schreef:
Je hebt gelijk. (quote)
Het idee is dat je er blanco in gaat, dus dat je van tevoren niet weet wat erop staat, zodat je onbevangen luistert. Achteraf krijg je natuurlijk wel de tracklist. 
0
geplaatst: 7 december 2011, 12:13 uur
1. tuktak
2. essence
3. itchy
4. sxesven
5. Jazper
6. Graf
7. Dakduivel
8. Misterfool
9. korenbloem
10. lambf
11. madmadder
2. essence
3. itchy
4. sxesven
5. Jazper
6. Graf
7. Dakduivel
8. Misterfool
9. korenbloem
10. lambf
11. madmadder
0
tuktak
geplaatst: 7 december 2011, 22:54 uur
Bij 12 deelnemers ga ik loten,de volgenden komen erachteraan op volgorde van inschrijving
0
tuktak
geplaatst: 9 december 2011, 22:00 uur
En de loting (fully random, don't blame me) is gemaakt:
1. Jazper
2. Misterfool
3. sxesven
4. Graf
5. tuktak
6. madmadder
7. essence
8. lambf
9. Dakduivel
10. itchy
11. korenbloem
1. Jazper
2. Misterfool
3. sxesven
4. Graf
5. tuktak
6. madmadder
7. essence
8. lambf
9. Dakduivel
10. itchy
11. korenbloem
0
geplaatst: 10 december 2011, 14:31 uur
Rijmen en dichten zonder uw gat op te lichten.
Sterk, Graf!
Sterk, Graf!

0
Misterfool
geplaatst: 10 december 2011, 14:35 uur
Maar eerst wachten op januari
Luke's mix vol bombarie.
Luke's mix vol bombarie.

0
geplaatst: 10 december 2011, 14:39 uur
We vieren vanavond een verlate Sinterklaas hier, ik zit al helemaal in de stemming.
0
geplaatst: 10 december 2011, 18:02 uur
tuktak schreef:
Bij 12 deelnemers ga ik loten,de volgenden komen erachteraan op volgorde van inschrijving
1. Jazper
2. Misterfool
3. sxesven
4. Graf
5. tuktak
6. madmadder
7. essence
8. lambf
9. Dakduivel
10. itchy
11. korenbloem
12. dixmix
0
geplaatst: 10 december 2011, 22:53 uur
Nou, ik heb wat in elkaar geflanst
Is het nu de bedoeling dat ik 11 PM'tjes de deur uit doe?
Is het nu de bedoeling dat ik 11 PM'tjes de deur uit doe?
0
tuktak
geplaatst: 11 december 2011, 09:15 uur
neem de tijd hoor als dat nodig is...en doe maar 12 pmtjes, als mensen zich verder nog aanmelden lijkt het me dat die gewoon de mix van de maand toegestuurd krijgen door wie daar zin in heeft en meteen mee kunnen doen, maar dan dus wel achter in de rij aansluiten.
0
geplaatst: 11 december 2011, 11:21 uur
tuktak schreef:
neem de tijd hoor als dat nodig is...en doe maar 12 pmtjes
neem de tijd hoor als dat nodig is...en doe maar 12 pmtjes
Hij moet er ook eentje naar zichzelf sturen bedoel je?
* denotes required fields.