MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / MuMe Mixtape Cirkel 2023

zoeken in:
sxesven
Voor de liefhebbers, de tracklisting van Shimmer.:

(afbeelding)
1. Goldmund - In a Notebook (van Malady of Elegance (2008))

(afbeelding)
2. Converge - You Fail me (van You Fail Me (2004))

(afbeelding)
3. Kevin Drew - Tbtf (van Spirit If... (2007))

(afbeelding)
4. The Chariot - And Then, Came Then (van Everything Is Alive, Everything Is Breathing, Nothing Is Dead, Nothing Is Bleeding (2004))

(afbeelding)
5. Zo Moeilijk - Nachtwakers (van Nijmeegse Modo (2008))

(afbeelding)
6. Psycodrama - I Love My Wife and Kids, and I Go to Church (van Garbage Sandwich (1992))

(afbeelding)
7. Cages - Blinding White Light (van Folding Space (2009) - niet op MuMe)

(afbeelding)
8. Takagi Masakatsu - Light Song (van Private/Public (2007))

Benieuwd naar de grafteep!

Converge metal voor dummies noemen.

sxesven schreef:
(afbeelding)
2. Converge - You Fail me (van You Fail Me (2004)

Dus toch Ik vermoedde het al. Vandaar dat ik het ook zo vet vond

Moet zeggen dat ik stiekempjes wel benieuwd ben naar Garbage Sandwich... de moeite waard?

sxesven schreef:
Benieuwd naar de grafteep!

Volgens mij ben ik officieel pas de 11e aan de beurt, is het niet?

Een dag vroeger dan ik eigenlijk mag maar ik had zin om hem up te loaden en hem tegelijkertijd zelf te beluisteren

Hoewel voor het grootste deel samengesteld in januari is het toch een maartse-miks geworden. De eerste tekenen van de lente dienen zich aan, langzaam ontwaakt de wereld uit z'n winterslaap. De zon schijnt, de temperatuur loopt op, de vogeltjes fluiten. Maar zoals wel vaker in maart is niets wat het lijkt en kan je in dezelfde maand opeens een terugval hebben naar winterse tijden. Het waterige zonnetje ten spijt doemen aan de horizon opeens donkere wolken op, en het is maar de vraag of ze alleen maar over zullen waaien. Het begint langzaam donkerder te worden, en de dag eindigt toch nog vrij onverwachts met hagel of zelfs natte sneeuw. Kortom, maart roert zijn staart...

Graf's Maart-roert-zijn-staart-Mix.rar - mediafire.com

tuktak
graf, hoe kom je aan mijn mixtape voor volgende maand?

Ah, dat wordt dan de "april doet wat hij wil" mixtape of niet?

Ik hoop overigens dat je puur op de thematiek doelt en dat niet de helft van deze tracks (of meer) deel uitmaakt van jouw mixtape .

Er zitten trouwens 2 flac-bestanden in mijn mix, ik hoop niet dat mensen met inferieure mediaspelers hier problemen mee gaan krijgen.

Shimmer.

Na een mooi begin met vredig pianospel wordt je ineens keihard wakker geschud door een schreeuwende holbewoner met de daarbij behorende dreunende muzikale begeleiding. Misschien komt het omdat ik keihard uit m'n comfort zone wordt gerukt, wie zal het zeggen, maar met deze muziek kan ik helemaal niets. Vervolgens weer een vredig muziekje met het rustige gitaarwerk en vocalen wat ik wel kan waarderen na de voorgaande kwelling. En dan begint de terror weer.. zou je zeggen. Maar dit keer klinkt het wel een stuk beter (vooral naar het einde toe) en niet meer als een stel orcs die elkaar verkrachten tijdens een jamsessie met stukken staal en veroeste gitaren. En dan.. Hey dit ken ik! Hiphop van eigen bodem, dat is leuk, soms. De Nachtwakers, bestaande uit twee van de beste emcees van Nederland en de mannen van Zo Moeilijk, laten hun kunsten horen onder een treffende productie van Nikes. Erg dope nummer en een van de beste van Zo Moeilijk. Vervolgens klinkt er een scherende stem onder de begeleiding van een orgel die mooi over gaat in een bijzonder krachtig nummer met vrouwelijke zang. De tape eindigt weer net zo vredig als dat deze begon.

Het is trouwens allemaal erg goed aan elkaar gemixt.

tuktak
GrafGantz schreef:
Ah, dat wordt dan de "april doet wat hij wil" mixtape of niet?

Ik hoop overigens dat je puur op de thematiek doelt en dat niet de helft van deze tracks (of meer) deel uitmaakt van jouw mixtape .

track 5 had ik ook wel willen gebruiken, net als r-n op 6 en 8
maar ik heb al een nieuw plan, ik heb nog even de tijd...

Net eens de Graf's Maart Roert Zijn Staart Mix opgelegd.
Toen ik de mixtape van Graf in een vorige ronde - dat was toen één van de weinige mixen die ik mocht ontvangen waarna het topic vredig doodbloedde - moest recenseren, vond ik er eigenlijk weinig tot geen ruk aan.
Maar laten we geen oude stinkende koeien uit de gracht halen en maar meteen concluderen na 1 luisterbeurt dat deze nieuwe mix de oude met verve overtreft. Met veel verve trouwens. Er staan dan ook een paar van mijn favorietjes op. Onder andere diegene die tuktak al aanhaalde trouwens. Die 6 en 8 zijn de prijsbeesten op deze mix, maar ik handel hier met voorkennis dus laat ik de rest maar eens enkele luisterbeurten gisten.
Uitgebreider verslag volgt later. Maar nu al mijn beste Graf: u hebt goed werk geleverd!

Dank voor de complimenten. maar het moet gezegd worden dat ik ook nog steeds achter die vorige mix sta. Ik heb nu eenmaal een eclectische smaak

Misterfool
Een beetje laat, maar hier alsnog de review van shimmer van Sxesven.

Het eerste nummer vind ik erg mooi. Leuk spaarzaam pianospel. Het zou zo maar filmmuziek kunnen zijn. Door de melancholische sfeer herleef ik in mijn gedachte nogmaals de prachtige film: my Neighbour Totoro . Een betere associatie is haast niet mogelijk.

Het tweede nummer hakt er dan in met het wat ruigere gitaarspel. Helaas bedient de zanger zich van uiterste lachwekkend geschreeuw. Het gitaarspel irriteert eerder dan dat het iets toevoegt. Ik ben 5 minuten van mijn leven kwijt Sven, ik wil ze terug!

Het derde nummer is gelukkig al weer een stuk beter. Leuk popnummer met aanstekelijk zang. Net zoals het eerste nummer een beetje melancholisch en dromerig. Die blazers zijn een heel leuke toevoeging, ze weten zelfs een klein beetje kippenvel op te wekken. Helemaal niet verkeerd dit nummer.

Het vierde nummer opent met ijzig mellotronspel en dat doet het altijd goed bij mij. Dit nummer gaat echter al gauw de kant van de hardere metalen op. Door Opeth ben ik nu wel redelijk gewend aan grunts. Hier en daar hoor ik wel iets genietbaars in dit nummer. Helemaal overtuigd ben ik niet, maar door de terugkeer van het mellotronspel vind dit toch een vrij aangenaam nummer.

Ik sta nog steeds erg dubbelzinnig ten aanzien van hiphop. Negen van de tien keer blijf ik het tekstueel behoorlijk knudde vinden. Vaak een aaneenschakeling van op zijn best genietbare woordgrappen. Genietbaar is deze tekst nauwelijks. De wenkbrauwen worden al snel gefronst door deze verwerpbare nederhop. De instrumentatie is wel aardig, maar ook hier raak ik niet van onder de indruk. Het voorlopige dieptepunt van deze mixtape.

Geluk vormen track 5 en 6 het hoogtepunt van deze mixer. Track 6 klinkt op een goede manier oubollig Het heeft iets lugubers. Het nummer heeft een beetje dezelfde sfeer als de korte film vincent van Tim burton.

Track 6 is dan de kippenveltrack van deze mixer. Damn die stem van die vrouw, erg sterk. Er wordt erg mooi gebruik gemaakt van gitaardistortion. Hier zou ik wel meer van lusten.

Track 7 is dan weer zo slaapverwekkend saai dat het compleet langs me heen gaat. Futloos pianospel ondersteund een niet bijster interessante mompellaar.

Ik ga er van uit dat iedereen hem reeds gedownload heeft maar aangezien de link die ik eerder postte dood is voor de zekerheid toch nog even een nieuwe:

Graf's Maart-roert-zijn-staart-Mix.rar - mediafire.com

Beste mensen,

Ik heb mijn activiteiten geherprioriteerd en musicmeter is helemaal onderaan geindigd... ik ga derhalve dit topic verlaten. Mijn oprechte excuses. Ik verwijder mezelf uit de lijst. Die is nu:

1. Jazper
2. Misterfool
3. sxesven
4. Graf
5. tuktak
6. essence
7. Dakduivel
8. korenbloem
9. niels94
10. Improvision
11. madmadder
12. dixmix

Veel plezier nog!

tuktak
ahh jammer 2e paasdag is een mooie dag voor wat grafmix recensies lijkt me zo ivm wat projectjes ben ik er zelf ook nog niet aan toegekomen maar dat gaat uiteraard gebeuren!

(iets met uit het "Graf" herrezen enzo )

tuktak
GrafGantz mix is er eentje waar hij zelf al maanden naar heeft uitgekeken. Het is natuurlijk altijd mooi als mensen hun eigen kunsten waarderen, maar de vraag in deze is natuurlijk, gaat het mume publiek de Grafkeuzes wel waarderen? Op basis van de eerste track denk ik dat er al vrij snel een aantal afvallers zullen gaan wezen. En op basis van een snelle klik en listen door de hele mix weet ik dat naar het einde toe wel zeker.

Misterfools mix met krautrock viel al niet echt in goede aarde hier, dus bij alles wat daarop lijkt zal dit ook wel niet gebeuren. In het geval van track 1 is er geen echte krautrock aanwezig, maar wel lang gesponnen pianoambient met synths. Duidelijk een raakvlak wat mij betreft. In mijn optiek is dit overigens een behoorlijk saaie track, daar het eigenlijk nog vlees nog vis is. Voor ambient teveel gekunstel, voor electronica of wat dan ook te weinig spanning. Wel vraag ik me af wat er op 1minuut13 eigenlijk is gebeurd, Graf viel toen al in slaap op zijn platenspeler?

Track 2 lijkt in het begin een beetje op voort te borduren op het kabbelende openingsnummer, avantgardisch geblaas met iets van jazzinvloed, zonder het daadwerkelijk te zijn. Als een klap op een vuurpijl knalt er halverwege een bass in de track en klinkt het opeens als een nummer dat ik ken. Ik kan er alleen geen artiest bij verzinnen op het moment. Pas vanaf het 2e deel van deze track begin ik in de mix te komen, we zijn eindelijk van start.

Track 3 zal de mume mixtape deelnemer wellicht wederom te krautrock zijn, zelf ben ik groot liefhebber van het album waar dit nummer de afsluiter van is. De meest trancy hypnotische plaat van 2011 wellicht. Lijkt mijn harde promotiecampagne voor deze plaat toch een beetje nut te hebben gehad!

Track 4 loopt lekker over en begeeft zich langzaam richting de synth pop. Begint sterk, kwa productie ook wel mijn ding, alleen ben ik nooit zo’n liefhebber van kopstemzangers. Gaandeweg het nummer begint me dat dus iets te vervelen.

Hoe het pas echt moet kwa productie valt te horen op track 5. Electronische wazigheid gecombineerd met piano en gitaar, in een briljant meeslepende opbouw. Net als het album van track 3 heb ik dit album eigenhandig op mume gezet, wederom met lovende woorden. Nils Frahm on drugs heb ik erbij staan, wat ik nog steeds wel een leuke vergelijking vind.

Met track 5 zijn we ook meteen aan het einde gekomen van de subtielere tonen, want vanaf track 6 gaan we de abstracte electronica en techno achtige klanken opzoeken. Een opzich geen gekke opbouw overigens. Van de artiest van track 5 heb ik zelfs alle albums op mume geplaatst, waarbij ik vooral het voorgaande album heel erg sterk vond. Vooral de prachtige diepe cleane sound in combi met sfeervolle effecten doet het prima in mijn oren. De downtempo beats met diepe sub hoor je tegenwoordig steeds meer voorbij komen, erg hip in Londen en Berlijn op het moment.

Track 7 gaat van abstracte naar groezelige techno met een bonkende 4x4. Je moet ervoor in de stemming zijn, maar lekker is het natuurlijk wel. Net als het label van de tracks 5 en 7 is ook bijna alles van dit label de moeite waard.

Met track 8 is een afsluiter in zicht die duidelijk laat merken de afsluiter te zijn. Het Scandinavische experiment legt een geluidswal neer van drums en bass in een hardcoretempo. Redelijk pittig om hier 8 minuten doorheen te geraken als je het niet echt gewend bent vrees ik.

Al met al ken ik natuurlijk al een aardige stapel van deze tracks, kwa opbouw had er van mij nog iets meer verrassing of juist cohesie in mogen zitten. Maar desalniettemin een leuke 3 kwartier luisteren.

tuktak schreef:
Track 2 lijkt in het begin een beetje op voort te borduren op het kabbelende openingsnummer, (...). Ik kan er alleen geen artiest bij verzinnen op het moment.

Slechts 6 stemmen voor deze EP en jij staat daar niet bij, dus wellicht klinkt ken je het nummer niet maar klinkt het alleen bekend.

Nog maar een paar dagen voor de nieuwe mix, zijn er hier nog mensen die wat liefs over mijn mix te melden hebben?

2MY
ik volg dit topic stiekem zonder ook maar een noot van die mixen te kunnen beluisteren...

Ik voel er wel iets voor om mijn - ongetwijfeld gerespecteerde - mening hier neder te pennen. Is dat toegestaan voor outsiders die zelf niet in de lijst der mixmasters staan? De commentaren prikkelen mijn nieuwsgierigheid namelijk.

Tuurlijk, er zijn er toch al een aantal officieel afgehaakt en een aantal die nog wel in de lijst staan maar niets van zich laten horen. Een beetje vers bloed kan dus geen kwaad. Jezelf toevoegen aan de lijst is uiteraard ook toegestaan.

tuktak
Graag zelfs! Ik zal mijn mixje dit weekend uploaden en hier plaatsen.

Op zich gaat het best lekker tot nu toe, toch? Best veel reacties op de mixtapes tot zover, al moet Micha nog wat reacties krijgen. Ik ben nu de Maart Roert Zijn Staart mixtape aan het beluisteren (ik kan dus geen flac afspelen, ik upload die bestandjes wel naar soundcloud en luister ze vanaf daar Dat is ook de reden dat ik nu pas begin, ik hoopte dat het met spotify kon maar dat kan dus ook niet).

niels94 schreef:
ik kan dus geen flac afspelen

(afbeelding)

tuktak
Okok, daar is dan mijn mumemix voor de maand april!

Een dik uur losjes in elkaar gemixt, heb er een lekker warm mixje van gemaakt. Vol met ambient en soundscapes en de laatste 20 minuten iets meer beats. Naar mijn idee het best tot zijn recht komend op een koptelefoon, maar dat is aan een ieder uiteraard.

http://www.mediafire.com/?tnl3lakcn7abytg

Tracklist:
00.00 Track 01
05.01 Track 02
09.05 Track 03
14.46 Track 04
21.24 Track 05
27.28 Track 06
31.54 Track 07
36.15 Track 08
40.52 Track 09
44.53 Track 10
51.30 Track 11
56.44 Track 12

En voor de liefhebberts de tracklist van mijn Maartse Mix:

01 - Moholy-Nagy - Seagulls
02 - Slime - Next Time
03 - Ricardo Donoso - Conditional Formatting (Descent)
04 - Active Child - Hanging On
05 - Swod - Sans Peau
06 - Kangding Ray - OR
07 - Andy Stott - Bad Wires
08 - Vladislav Delay - Lauma

2MY
Leuk, een topic waar ik me nog eens helemaal in kan laten gaan! Geen idee of ik hier vrienden ga maken met m'n verhaaltjes, maar de muzikale inspanningen zullen in elk geval een extra luisterend oor (m'n linker) krijgen. Bizar trouwens dat er zo relatief weinig reacties komen op de mixen... blijkbaar verkondigt iedereen wel graag z'n eigen evangelie, maar is het lastig om iemand anders de zijne te aanhoren. Of althans om er iets over te schrijven.

De eerste reeks is het Evanglie volgens GrafGantz, wordt het best gelezen met Graf's mix door de koptelefoon....

1. Gemoedelijke eerste track. Ik bevind me in een attractiebootje op rails ergens in een donkere plastieken grot vol mist. Lasers flashen door het water, de pianomuziek maakt het allemaal nog iets mysterieuzer. Het bootje volgt gedwee het spoor en de lieflijke taferelen – iets met bomen, struiken en fabeldieren – doen een stilte voor de storm vermoeden. Een bootje op rails blijft zelden rustig voortkabbelen. Zeker als er wordt aangemaand om ten aller tijden uw handen binnenboord te houden en het riempje om uw middel goed vast te gespen...
2. het bootje draait de eerste 'wereld' binnen (niet seksueel) – en een oosters tafereel verschijnt. Meteen wordt duidelijk dat er wel degelijk één en ander gaat staan te gebeuren. Terwijl het ene bevolkingsdeel lamlendig ligt te chillen, bruist het andere van bedrijvigheid. Het leven gaat z'n gewone gangetje, ieder doet z'n ding. Prachtige enscenering trouwens, je zou haast vergeten dat het mechanisch aangedreven mannetjes zijn die continu hetzelfde doen...
3. elke mystieke mistgrot met een bootje en lasers heeft z'n slechterik... de mist wordt dikker, de lasers worden roder, de sfeer wordt dreigender. Achter de heuvels van het dorp van daarnet schuilt iets wat een naam heeft die men niet vernoemt... dat er snode plannen worden gesmeed is duidelijk, benieuwd wanneer het eerste schrikeffect – die splash komt, het fotomoment ongetwijfeld ook – zich zal voordoen...
4. het dreigend sfeertje ebt weer weg – in beeld komen de prins en zijn liefde-van-het-moment dat pas na het einde van dit sprookje zal gedumpt worden voor een jonger en gewilliger exemplaar. De picknick tussen de twee geliefden is in volle gang, waarbij de jonge konijntjes vrolijk huppelend rondrennen achter fladderende vlinders, op de achtergrond een meertje met parende zwanen (geen aangenaam gezicht helaas, maar dat is nu eenmaal de natuur) en alles is peis en vree.
5. De prins en zijn geliefde slaan het stadium van de 'gevoelige gesprekken' over en we bevinden ons in de privé-vertrekken van het jonge koppel. Gelukkig zijn er geen kinderen aan boord van het bootje, zodat er geen ongemakkelijke verklaringen voor hoeven verzonnen te worden. De geilheid van de soundtrack begeleidt het onvermijdelijke voyeurisme waaraan we ons overgeleverd voelen. We zitten in Graf's bootje en ondergaan de trip gewillig. Nog geen schrikeffecten, maar hopelijk werden we ook nog niet stiekem gefotografeerd...
6. Wat gevreesd werd, wordt bewaarheid... De slechterik van track 3 heeft z'n zinnen gezet op dat trutje waarmee de prins heeft liggen rampetampen – mannen, mooie vrouwen en dat ze er spijt van zullen krijgen – de geschiedenis ligt er bezaaid mee.
7. Voorlaatste kamer, het bootje draait bruusk... dikke onweerswolken hebben zich samengepakt boven het – ooit – zo lieflijke dorpje en laat het nu baden in een apocalypische sfeer. Op de plek waar de picknick plaatsvond herinnert enkel het zwartgeblakerde tafelkleed aan het voormalige romantische tafereel. Het regent gure pijpestelen, de wind waait uit alle onheilsrichtingen tegelijk en de weinige konijntjes die niet gespiest hangen te braden strompelen verdwaasd op zoek naar wat ooit onbezorgd was. Bootje zwenkt hakkelend en in de volgende scene wordt steeds meer duidelijk er een duistere battle tussen goed en kwaad plaatsvindt en dat de prins de strijd dreigt te verliezen van hetgeen niet bij de naam genoemd mag worden. Modder en grijze materie vormen de setting. Uitgeput tracht de held zich te verdedigen, het zwaard zwak ter hand... als hij tenondergaat zal z'n geliefde te prooi vallen aan het grote duister... Spannend...
8. de mist trekt op... de lichamen der dorpelingen liggen verspreid tussen de brokstukken van wat ooit een vrolijk dorpje was... de prins ligt bewegingsloos in de modder.... de konijntjes verzamelen zich rond het lichaam van de prins... uit een nabije schaduw treedt een donkere schaduw dichterbij... en dichterbij (dit duurt zo'n 5 volle minuten, de spanning wordt ondraaglijk voor de arme diertjes) tot plots achter hen bij het doodgewaande lichaam van de prins kleine stuipen gewaar kunnen worden... De schaduw treedt steeds meer nader, het stuipende lichaam van de prins balt z'n bevuilde vuisten, drukt ze stevig de modder in en tracht de rest van het lichaam de smurrie uit te duwen... de konijntjes kunnen niet meer bewegen van spanning... zal het lichaam van de prins voldoende kracht bevatten om het finale gevecht tegen het naderende kwaad aan te kunnen? Wat is er met de prins z'n geliefde gebeurd? Close up van de prins die verbeten het hoofd uit de modder heft... naderende schaduw... close up prins.... onweer... bliksem... schaduw.... prins...

The End

GrafGantz, ge zijt het happy end vergeten...

2MY schreef:
GrafGantz, ge zijt het happy end vergeten...

Je had iets met regenbogen verwacht?

2MY

Kort samengevat: GrafGantz' mixtape bevat een opbouw waar duidelijk over is nagedacht waardoor het bij de aandachtige luisteraar - koptelefoon en het vermijden van banale afleidingen zijn essentieel voor het optimale effect - bepaalde beelden oproept. Het ontbreken van vocalen - 1 track uitgezonderd - is wsl de voornamelijke oorzaak

Het hebben van enige vorm van fantasie lijkt me wel noodzakelijk trouwens.

Bij deze een ernstige vraag aan GrafGantz: in welke mate klopt mijn stelling dat je hier duidelijk over de opbouw hebt nagedacht?

edit: ah, nu lees ik pas Graf's eigen beschrijving van 10 maart... die fluitende vogels waren bij mij copulerende zwanen, maar kwa sfeer komt het wel overeen

Gast
geplaatst: vandaag om 04:22 uur

geplaatst: vandaag om 04:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.