MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / nieuw in de top 40 - 2012

zoeken in:
En zo zien we hoe het gaat. Gotye werd gisteren gecovered bij "The Voice Kids" en het gevolg is gelijk te zien: hij staat weer op #6 in ITunes.

2MY schreef:
jazeker. Waaruit zou blijken dat dat niet het geval is?

Ik vind de melodie hier wel degelijk goed in de nieuwe song passen, het klinkt - in mijn oren althans - niet als knip-en-plak-werk. Bij het origineel van Heart steekt de zangstem me behoorlijk tegen: net tegen het geforceerde aan. Bij deze bewerking heb ik die irritatie niet.

Oei.

Ik hou het maar bij 'Ik ben het oneens'.

NewYorkCityLight schreef:
Nog 11 weken, het is niet onmogelijk, hij staat nog op plaats 8.

Heb Huilen Is Voor Jou te Laat overigens meteen opgezet

Maak daar maar 10 van, want officieel stond Corrie 40 weken genoteerd i.p.v. de vaak genoemde 41 weken. Dit had te maken met het feit dat er rond de kerst van 1970 geen nieuwe Top 40-lijst was samengesteld.

Ik heb het boek met al die lijsten uit die tijd: In de lijst erna gebeurde er ineens hele rare dingen.
Zo stonden platen die 5 weken genoteerd stonden ineens 8 weken genoteerd etc.
Toen al een onfrisse zaak.

Ik zie het overigens wel gebeuren dat Gotye dat gaat verslaan.
Je hoort het nog overal en het verveelt mij in ieder geval nauwelijks.
Het kan raar lopen...

2MY
Ah.

Gelukkig mag dat

Week 10:

#14. Joan Franka - You and Me
Aah, daar hebben we de Pocahontas van de lage landen. Vrolijk deuntje maar zo ontzettend kitscherig dat het totaal niet werkt op mij. Zou best eens kunnen scoren op het Songfestival, ik heb er geen verstand van, maar dit is totaal niet iets wat ik graag hoor. Het meisje kan best aardig zingen maar doet enkele trucjes met haar stem wat me ook totaal niet ligt. Ik ben hier gewoon niet zo aan besteed denk ik. Dat wil echter niet zeggen dat het ook echt slecht is. Hoe dan ook

Cijfer: 4,5

#24. Triggerfinger - I Follow Rivers
Tja, wat moet ik hier nu van denken. Ik begrijp ten eerste niet waarom een live-cover uit een radio programma opeens de mogelijkheid krijgt om de Top 40 binnen te komen? Ten tweede begrijp ik niet waarom dit dan al een week de top van de ITunes charts uitvoert want ik vind dit eigenlijk niet goed uitgevoerd. Ben niet bekend met Triggerfinger dus kan niet verwijzen naar ander werk van hun, maar dit vind ik geen goeie cover. De intensiteit van het origineel is hiermee compleet om zeep geholpen en het zorgt er eigenlijk voor dat ik me liever afwendt van dit nummer dan dat ik er echt goed naar wil luisteren. De hele sfeer is om zeep geholpen. En juist die sfeer, één van de grote krachten van het originele nummer, is zo belangrijk. Het mist hier gewoon. Het blijft zo karig. Het songmateriaal blijft goed, alleen nu hoor je wat een verschillende uitvoering ermee kan doen.

Cijfer: 3,5

#31. Katy Perry - Part of Me
Katy Perry vind ik best een coole pop-zangeres en heeft toch een aantal leuke hits op haar naam staan. Dit is er niet één. Erg uitgestreken, monotoon en bovenal best vervelend. Ik hoor een dance-beat maar word er eigenlijk best moe van. Werk niet goed gedaan dus. Ik mis de sprankel die ik wel hoor in Katy's hits "California Gurls" en "Last Friday Night". Het is alsof ze deze plaat verplicht moest inzingen. Jammer.

#34. fun. feat. Janelle Monáe - We Are Young
Eindelijk een lichtpuntje in deze week. En wat voor één. Deze plaat tipte ik al eind vorig jaar in het 2010-topic. Het heeft even mogen duren maar hij is er. De opbouw is fenomenaal en de sfeer zit er in dit nummer zo vreselijk goed in dat je niet anders dan vrolijk kan worden van dit nummer. Tekstueel is dit erg simpel, maar het slaat wel enorm goed aan op de instrumentatie. Alsof de woorden naar instrumentatie zijn omgezet. Janelle's stuk mag dan wel erg kort zijn en beperkt tot 4 woorden, de kracht waarmee dit eruit komt is verbluffend. Alles in dit nummer sluit perfect op elkaar aan. Dit blijft iedere keer weer een genot om naar te luisteren. Wat mij betreft zelfs een klassieker in wording.

Cijfer: 9,5

#36. Claudia de Breij - Mag Ik Dan Bij Jou
Tja, de Top 40 krijgt het tegenwoordig voor elkaar om zelfs Claudia de Breij van een notering te voorzien. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Tja, hier moet ik eigenlijk geen woorden aan vuil maken. Misschien leuk voor de doelstelling. Niet leuk om op de radio, laat staan om het thuis op je gemak, eens te beluisteren.

Geen goede week, al vergeef ik dat onmiddellijk door de binnenkomst van fun. Ben overigens benieuwd of ie bij meerdere in de smaak zal gaan vallen, of dat ik de enigste ben die écht goed voor de charmes van deze plaat is gevallen.

Zo! Hoge binnenkomst van Joan Franka, zeg!

Ben wel benieuwd naar fun, eens luisteren.

Edit: valt tegen. Wel aardig in de coupletten maar wat een traag refrein, zeg. Klinkt ook totaal niet hitgevoelig in m'n oren.

En om eerlijk te zijn, ik heb eerder afgegeven op Joan Franka, maar dat kwam vooral door d'r indianentooi. Nu ik het zonder beeld beluister, vind ik het eigenlijk toch wel een leuk liedje. Zou toch ongeveer een 6,5 van me krijgen ofzo, bij nader inzien, al moet ik het niet te vaak horen.

Die cover van Triggerfinger... tja, wel aardig gedaan maar weinig bijzonders.

Arrie schreef:

Edit: valt tegen. Wel aardig in de coupletten maar wat een traag refrein, zeg. Klinkt ook totaal niet hitgevoelig in m'n oren.

Zonde. Misschien is het een kwestie van wennen. In Amerika staat hij al op #1 in de Billboard, dus blijkbaar ben ik niet de enige die helemaal weg is van deze plaat.

Misschien dat deze versie helpt. Meer poppy dus misschien iets makkelijker om in te komen. Na deze cover is het balletje ook pas gaan rollen in Amerika. Komt niet vaak voor dat eerst de cover op #1 komt en dan pas het origineel.

Ben niet bekend met Triggerfinger dus kan niet verwijzen naar ander werk van hun, maar dit vind ik geen goeie cover.

Ik vind het wel een goede cover, maar de Magician remix mag er ook zijn. Die tikken zijn ook apart, het unieke daarvan is dat het met een mes is gedaan die een theemok en een koffiemok slaat.

Triggerfinger is een rock band uit België die daar populair is, in Nederland zijn ze niet zo bekend.

Dit is een ander bekend nummer van hun genaamd Let It Ride:

In Nederland staan ze op 1 in de charts met dit nummer, dus hier zijn ze ook wel bekend.

Ik vind dit soort covers meestal maar 1 keer leuk om te horen, daarna niet meer. Was ook wel verbaasd toen ik hoorde dat dit op single was uitgebracht.

Alleen in de Mega Top 50 staat hun versie van I Follow Rivers op nummer 1, niet in de Top 40 want daar staat Michel Telo nog steeds op 1. Voordat Triggerfinger de Mega Top 50 haalde met hun cover werd die eerst op I-Tunes als legale download uitgebracht dat ging als een trein want binnen een week stond die daar op nummer 2.

Bij de luisteraars van 3FM en kijkers van De Wereld Draait Door zijn ze heel bekend want die krijgen daar wel de aandacht.

Dat zijn wel enorm populaire programma's, dus dan zijn ze hier toch ook wel bekend. Ik weet niet hoe het in België is, maar op StuBru worden ze ook wel eens gedraaid.

Ben ik dan de enige die zich aan Week 10 wou wagen?

2MY
nenee, mijn bijdrage volgt wsl morgen... uw punten stimuleren niet echt om er dringend werk van te maken, catdog

Zo'n vermoeden had ik al.

2MY
Week 10:

Jaja, niet dat Nederland (ik had bijna 'we' getypt... komt het mss ooit toch nog goed met die inburgering) hiermee gaat winnen, maar zo'n belabberd figuur als met de Toppers zullen ze in elk geval niet slaan! Leuke popsong, maar die kip mag tegen dan wel op stok.

Cijfer: 7

Om de één of andere reden bevalt deze cover me meer dan enkele dagen geleden toen ik dezelfde song moest bespreken in het 'nieuw in de afrekening'-topic... volgens mij ligt het aan de koptelefoon vs marginale laptopspeakers... toch wel een goeie sound heeft deze cover... en stukken beter dan die vreselijke The Voice-covers van enkele weken geleden (yup, ze liggen nog altijd op m'n maag...)

Ik was er eigenlijk van overtuigd dat die intro een sample was, zo bekend klonk het (iets van Coldplay of Killers mss?), maar wikipedia zegt dat dat niet waar is... Enfin, dit is het soort popsong waar ik niet echt warm van word: stomme beat, onnozel refrein... dit is trienenvoer en homopartyhap, zonder denigrerend te willen overkomen: gigantisch happy, luchtig en dansbaar (ik ken beide soorten fuiven - vraag niet verder) maar ik word tegenwoordig graag creatief gestimuleerd. En creatief kan ik dit niet noemen, verre van. Goeie pop voor de top40, maar net iets teveel lucht voor deze jongen.

Cijfer: 4,5

Jaaaa, dit vind ik wél een goeie! Bevreemdende song... bizar dat dit in de top40 komt. Mix van iets van Jay-Z (lijkt dezelfde Annie-sample) meets 'Let's Go All the Way' van Sly Fox met een Supertramp-vocal... Goeie harmonieën, boeiende opbouw en dit vind ik wél creatief! En na de derde keer luisteren valt het me pas op: goeie tekst! Ik hoop dat dit erg hoog eindigt, maar ik vrees ervoor... ik ga mee met catdog!

Cijfer: 8,5

Dit is blijkbaar al 2 jaar oud en een lied uit een cabaret-achtige voorstelling. Flauwe sentimentele pop waarin zwaar misbruik gemaakt wordt van emotioneel pianogetokkel. Ik voelde op geen enkel moment dat ze écht bij me wou zijn...

Cijfer: 3

Toch weer één leuke ontdekking deze week!

Ik heb blijkbaar een week gemist want ik zie dat ik week 9 nog niet heb gedaan. Die dan eerst maar even.

Week 9:

#27 Chris Brown - Turn Up the Music
Het begin van de clip vond ik ronduit lachwekkend, vanwege het try-hard gehalte. De muziek zelf is weinig over te zeggen. Een club-banger zoals we die al veel vaker langs hebben zien komen. En dit is er dan ook nog een van het slechte kaliber, het heeft niks pakkends en is zo weer vergeten.
Cijfer : 2

#29 Racoon - Don't Give Up the Fight
Met Racoon heb ik weinig tot niets. Zelfs hun hit 'Love You More' vind ik vervelend, moet wel zeggen dat ik hun opvolgende single 'Laugh About It' wat vond hebben. Ik vond dit eigenlijk wel OK. Subtiele productie en er is iets dat ik toch wel mooi vind aan dit nummer. Vaak zal ik het zeker niet draaien maar rustgevend is het wel.
Cijfer : 5.5

#33 DJ Fresh/Rita Ora - Hot Right Now
Met zo'n geweldige titel kan het natuurlijk al niet meer fout gaan [/sarcasme]. Het geeft in ieder geval wel een duidelijk beeld wat je kan verwachten van het nummer. Ik heb dit nummer al een aantal keer voorbij horen komen op de radio en ik moet zeggen dat ik het behoorlijk irritant vind. Het refrein is op zich wel iets wat onvrijwillig in je hoofd blijft hangen maar of dat iets positiefs is... in dit geval zou ik daar toch voor bedanken.
Cijfer : 4

#39 Alyssa Reid/Jump Smokes - Alone Again
Hier vind ik niks aan. Slap refrein met een slechte 'rapper' die de coupletten komt verzorgen. Weg ermee.
Cijfer : 2.5

Dat slappe refrein komt van het nummer Heart - Alone, Mark.

Ik herken het nummer wel nu ik het beluister. Daar komt het refrein veel beter tot zo'n recht dan in zo'n pop-nummer, al vind ik ook in het origineel dat het de coupletten zijn die het nummer echt vorm geven.

Ik denk dat We Are Young op zichzelf ook niet de Top40 gehaald zou hebben.

De plaat was al enige tijd uit in 2011 toen plots Glee het coverde in het 3e seizoen. Voor vrijwel iedereen een onbekend nummer. De cover schoot naar #1 in Itunes en het origineel kwam vanuit het niets naar #12 waarna het binnenkwam op #51 in de Billboard. Raar hoe het opeens met een plaat kan lopen (Cough Syrup van Young the Giant beleeft in Amerika door Glee nu hetzelfde effect). Nu de plaat ineens opgemerkt werd het vlak daarna gebruikt in een Superbowl commercial voor een bekend automerk. Toen is ook het origineel meer en meer gaan klimmen naar #1 in ITunes en uiteindelijk ook de Billboard. En ja als een plaat een grote hit wordt in Amerika waait dit bijna altijd over naar hier + het feit dat rond die tijd dat het begon over te waaien ook de desbetreffende Glee episode in Nederland op TV kwam was (gelukkig) een Top 40 hit geboren. Cool hoe het soms kan lopen qua hitsucces met platen.

Week 11:

#25. John Mayer - Shadow Days
Met "Battle Studies" wist John al een dalende lijn in te zetten in de kwaliteit van zijn muziek, al vond ik de singles "Heartbreak Warfare" en "Half of My Heart" wel erg lekker vond. Dit plaatje onderscheid zich nergens van zijn eerdere werk. Er zit een pakkende melodie en kabbelt eigenlijk teveel voort. Het is eigenlijk best saai. Niet wat ik van John wil horen. Het lijkt erop dat het nieuwe album "Battle Studies: Part II" gaat worden.

Cijfer: 5,0

#36. Marlon Roudette - New Age
Ook een best saai plaatje dit. De begeleiding vind ik prima maar de melodie is zo saai als wat eveneens als de vocalen waardoor er niet veel te beleven valt met dit plaatje. Het is niet slecht en zal best wel wat mensen bekoren. Mij alleen niet. Ééntje die ik al vergeten ben voordat het eigenlijk al is afgelopen.

CIjfer: 4,5

#39. Sebastian Ingrosso and Alesso feat. Ryan Tedder - Calling
Ook hier kan ik niks mee. Doorsnee dance-stamper met misplaatste vocalen. Ryan kan best zingen maar dat komt op deze plaat niet tot z'n recht. De vocalen lijken gewoon niet op de track thuis te horen. Verder kenmerkt deze plaat zich enkel door veel herhaling toe te passen. Tot vervelends aan toe.

Cijfer: 4,0

Alweer niet zo'n beste week helaas. Ook in de tipparade is het niet al te best met een paar uitzonderingen daargelaten. Die nieuwe van Waylon vind ik bijv. wel leuk. En One Direction heeft een best lekkere pop-plaat afgeleverd met "One Thing". Hopelijk halen die twee dan wel de Top 40.

Ik vind die van Sebastian Ingrosso en Alesso eerlijk gezegd nog best te doen, al kom ik er nu achter dat het om een versie met vocalen gaat. Ik heb een versie zonder beluisterd. Ryan Tedder, da's toch die kerel van One Republic?

Die van Marlon Roudette is wel heel matig, zeg. Wat een saai, zouteloos, ene-oor-in-andere-oor-uit-liedje. Dat is nou echt muzikaal behang.

De nieuwe van John Mayer neigt daar ook naartoe, maar is tenminste nog een degelijk liedje. Wel vrij saai.

Edit: oké, die zang eroverheen, en het inkorten verpest inderdaad nogal het nummer van Ingrosso en Alesso.

Ja misschien kan ik hem beter waarderen als ik m instrumentaal hoor. Ben er alleen niet zeker van. Hetzelfde deuntje (of tenminste iets wat er op lijkt) heeft dezelfde Alesso al gebruikt voor zijn remix van David Guetta's 'Titanium'. Dus als er twee keer hetzelfde wordt gebruikt kan het me niet meer bekoren. Zoek m maar eens op!

Edit: Hmm ik merk nu pas op dat mijn stukje van John Mayer enkele spelfoutjes heeft. Ik typ ook altijd veels te snel. . Voor degenen die het nog niet snapten: 'een pakkende melodie' moest natuurlijk 'geen pakkende melodie' zijn.

Week 10:

De Nederlandse inzending voor het ESF. Ze heeft duidelijk de mosterd gehaald bij Joan Baez (haar artiestennaam zegt dat al). Vocaal staat het nog niet op punt maar het is wel een aardig en vlot folky nummer. Dit gaat alleszins hoger scoren dan de vorige drie inzendingen van Nederland.
Cijfer: 6

Het origineel van Lykke Li vind ik een stuk beter (zou nu een 9 van mij krijgen) maar Triggerfinger heeft daar een eigenzinnige versie van gemaakt met respect voor het origineel. Ja, dit mag er zijn hoewel ik zo geen fan ben van Triggerfinger.

Dit moet het vooral hebben van een monotone beat, de melodie en de puberale tekst zeggen mij niets en het refrein is erg zwak. Matige zang, gemaakte vrolijkheid ... kortom, Katy Perry bewijst hier meer dan ooit het synoniem te zijn van banaliteit.
Cijfer: 2,5

Ik heb eigenlijk niets tegen puberale pop, het heeft soms zijn charme en waar dat die bij Kate Perry ontbreekt vind ik die hier in volle glorie. Dit heeft tenminste een pakkende melodie die blijft hangen (een zeldzaamheid in de hitlijsten tegenwoordig). Het heeft een apart ritme met name door de percussie en die onverwachte ritmeverandering vind ik ook goed gevonden. Ook van mij dus een hoog cijfer!
Cijfer: 8,5

Dit doet mij dan weer weinig. Te saai en gewoontjes in dit genre en te sentimenteel waarbij de oprechte emotie niet overkomt bij mij.

VRIJE TIJD!

Week 5

#26 Lloyd & André 3000 - Dedication to My Ex (Miss That) :
Ik kan dus echt niet snappen dat men dit echt geweldig vind. Die gecastreerde boyzangers kennen we nu wel en door er wat vergane rappers bij te stoppen wordt het gegarandeerd een hit. Helaas.

#29 Gavin DeGraw - Soldier :
Van alle dertien-in-een-dozijn singer-songwriters van de afgelopen jaren, vind ik deze toch wel één van de leukste. Het ergergehalte is laag en daardoor een mooie voldoende. Verder is daar toch wel alles mee gezegd.

Cijfer: 6,2

#34 Kraantje Pappie - Waar Is Kraan?
Stoer nummer being stoer. Ware het niet dat de tekst wel heel erg is, is er verder niks mis met het nummer. Goede flow en de tekst past wel perfect in het ritme van de tekst. Maar ja, die tekst.

Cijfer: 5,5

#37 Hardwell - Cobra
Al vanaf de eerste noot is duidelijk dat dit een verdomd lekker housenummer is. Het betere boemboem-werk. Maar catdog heeft eigenlijk ook wel gelijk:
Een zingend kassameisje is bij vele dance-platen van de laatste tijd toch wel onmisbaar, blijkt.

Vanochtend toevallig wat van Tiësto gedraaid en die had de truc inderdaad wat beter door. Ach, klinkt lekkah.

Cijfer: 6,8

#39 Lange Frans & Jeroen van Der Boom - Een Nieuwe Dag
Ah, onze eigen rappert. Net zo straat als Ali (ja, die gozer die het leven van de straat vertelt, maar ondertussen wel 24/7 videogesprekken houdt met zijn vrienden). Van der Boom voegt hier niks toe en hoewel het gelukkig nog wat body heeft door een wat stevigere instrumentatie dan normaal. Maar zelfs dan is het nog redelijk matig.

Cijfer: 5,2

Week 6:

#24. Train - Drive By
10 jaar geleden een wereldhit met Drops of Jupiter, daarna een hele tijd stil en toen nog een grotere hit met Hey Soul, Sister. Nu zijn ze dus weer terug. Een alleraardigst nummer dat veel sympathie opwekt. Vooral in de coupletten. Refrein iets te simpel en te makkelijk.

Cijfer: 6,0

#31. Rihanna feat. Jay-Z - Talk that Talk
Nee, Rihanna is al jaren niet meer dat meisje van Unfaithful. Eén ding wat je haar niet kunt ontzeggen is het feit dat ze (en het team achter haar) de kwaliteit heeft om ieder nummer tot een hit te vormen. Ook dit nummer is enorm plat en volgt hetzelfde recept als haar andere nummers, maar we trappen er keer op keer in. Maar ik deze keer niet hoor!

Cijfer: 5,3

#34. Ian Carey and Rosette feat. Brasco and Timbaland - Amnesia
Timbaland levert, net zoals David Guetta, 9 van de 10 keer op z'n minst aardig werk af. Aan de productie zal het vaak niet liggen. Hoewel niet spannend, vernieuwend of speciaal klinkt het toch weer aardig hoor.

Cijfer: 6,4

#39. The Asteroids Galaxy Tour - Heart Attack
Ongetwijfeld één van de weinige nummers die hier op MuMe ook kans van slagen heeft. Lief popnummer dat uit een combinatie van vervlogen tijden bestaat. Beetje jammer dat dit waarschijnlijk enorm goed gaat scoren door de anti(dance)hit-brigade hier.

Cijfer: 6,3

Week 7:

#22. Madonna feat. M.I.A. and Nicki Minaj - Give Me All Your Luvin'
Madonna ging al in een ballerinapakje om weer populair te worden, dus dit soort kinderliedjes kunnen er ook wel bij. Inmiddels dik in de 50, tijd om te stoppen? In ieder geval wel met dit soort zielige pogingen om weer het jonge publiek aan te spreken. Want datzelfde publiek zal ook wel vallen voor een tweede La Isla Bonita of Borderline.
Productie overigens wel een pluspunt!

Cijfer: 5,1

#29. Ed Sheeran - Lego House
Zoals gewoonlijk heb ik blijkbaar weer de opkomst van een one-hit wonder gemist. Ik begrijp dat dit al zijn tweede hit is. Ach, die zien we over 5 jaar ook niet meer terug. Eén persoon zal hem dan nog toevallig op zijn iPod hebben staan en de woorden Hey wat leuk, kennen jullie deze nog? spreken, waarna we er verder nooit meer naar om zullen kijken. Jammer, want er zit veel potentie in deze jongen.

Cijfer: 6,1

#31. Whitney Houston - I Will Always Love You
Eén van de grootste hits ooit. Was uiteraard te verwachten. Net zoals met Amy Whinehouse zou het me niet veel minder kunnen schelen. Ik vond het altijd wel een leuk nummer, maar pas nu valt me op hoe verschrikkelijk gezapig dit klinkt. Zo rond een uurtje of 4 wil deze er nog wel in, maar op de nuchtere maag valt deze toch steeds vaker verkeerd.

Cijfer: 4,9

#33. Miike Snow - Paddling Out
Druk en af en toe irritant geproduceerd, maar genoeg om handen om een minuutje of 2 te boeien. De zanger heeft een rotstem en de overige twee minuten verveel ik me. Mwa, niet afschrijven, maar het album laat ik nog even links liggen.

Cijfer: 5,4

Wat heerlijk dat al die nummers zo kort duren.

Week 8:

#26. Coldplay feat. Rihanna - Princess of China
Dat was wel te verwachten, Coldplay en Rihanna. Wat kan er nog fout gaan? Alle preventieve haat was er van de zogenaamde muziekkenners op dit nummer, want Rihanna is geen artiest(e) die je als serieuze criticaster goed mag vinden.
Nee, alle fans van het eerste uur mogen hier afhaken. Coldplay gaat mee in de computerisering van de muziek. Rihanna's zeurstem is tot een minimum gebracht en alle bombast ten spijt, is dit een uitstekende single. Of eigenlijk vanwege die bombast. En het zou Coldplay niet zijn als er niet minstens een paar keer ooooooooooooooooooooh in zit.

Cijfer: 6,5

#34. Emeli Sandé - Next to Me
Volgens mij kwam er laatst een reclame hiervan op TV. Dat haar album nu te koop was. Maar wie de @*!# is zij? Ook haar zien we over 5 jaar niet meer terug. Gelukkig ditmaal. Vreselijk platte hitparadepop met derderangszangeresjes. "Next to mieieieeeee. Woehoeoeoeeee!"

Cijfer: 4,3

#38. Shary-An - Read My Book
Zo te lezen nog zo eentje van The Voice. Geen zin om bij het zoveelste poepnummer wat inhoudelijke kritiek te schrijven. Het is gewoon saai en kut.

Cijfer: 3,8

2MY
GO CHEVY!

#14 Joan Franka - You and Me
Ik was eigenlijk voor Raffaëla omdat ik dacht dat dat meer kans maakte dan dit. Toch vond ik dit inhoudelijk het leukste liedje en was ik ook blij uiteindelijk toen het publiek het steunde na de dramatische puntenverdeling van de jury. Ik vind het een vrolijk liedje, lekker swingend en ik vind de kleding die ze draagt ook totaal niet storend. Gewoon lekker die tooi ophouden. Ik denk nog steeds niet dat we hiermee de finale gaan halen maar het is in ieder geval een betere inzending dan al onze inzendingen sinds 2002 (van daarvoor ken ik ze niet).
Cijfer : 6.5

#24 Triggerfigger - I Follow Rivers
Dit is niet de versie die ik regelmatig op de radio voorbij hoor komen. Ik vind die andere versie veel leuker om eerlijk te zijn. Dit doet mij een beetje denken aan Milow die ook probeerde (en toen wel met een goed resultaat) een nummer meer stipped down te brengen (Ayo Technology). Dit vind ik niet veel goeds, geef mij maar het origineel
Cijfer : 4

#31 Katy Perry - Part of Me
Wat een ongelofelijke bagger single. Van haar album Teenage Dream vind ik het titelnummer, California Girls & E.T. alle drie erg geslaagd, de andere 3 mogen de prullenbak in en deze mag daar zonder pardon meteen achteraan. Dit komt echt afgezaagd, onorigineel en saai over, wat een slecht refrein zeg. Ik snap dat ze een ''revenge'' single wilde maken naar Russell Brands toe maar ik heb ze wel eens beter gehoord. Als Russel dit nummer hoort moet hij waarschijnlijk hardop lachen terwijl hij zich realiseert dat hij er goed aan heeft gedaan afscheid te nemen van Katy.
Cijfer : 1.5

#34 fun./Janelle Monáe - We Are Young
Het album van Janelle Monáe (The ArchAndroid) was mijn favoriete album van 2010 dus ik was vanzelfsprekend erg nieuwsgierig toen ik haar naam zag bij de binnenkomers. Met fun. was ik nog niet bekend. Ik vind de coupletten eerlijk gezegd niet veel aan maar het refrein heeft wel wat. Pas na het 2e refrein komt de vaart er pas echt lekker in, en met de toevoeging van Janelle krijgt het toch nog een ruime voldoende.
Cijfer : 7

#36 Claudia de Breij - Mag Ik Dan Bij Jou
Nee, dat mag je niet.
Cijfer : 2

Week 11:

#25. John Mayer - Shadow Days
Ik hoor gelijkenissen met Mainstreat van Bob Seger, zeker wat de intro betreft. Dit nummer klinkt een beetje country-achtig maar is verder te gewoontjes om bij te blijven. Dit heeft mede te maken met de zang die mij te vlak en te braaf is, ik wil toch meer gevoel of expressie.
Cijfer: 5,5

#36. Marlon Roudette - New Age
Dit is weer zo'n nummer dat gemaakt lijkt om niet te irriteren maar het prikkelt of ontroert niet echt. Degelijk en radiovriendelijk maar beklijvend of memorabel is wat anders, ook dit klinkt voor mij te doorsnee.
Cijfer: 5

#39. Sebastian Ingrosso and Alesso feat. Ryan Tedder - Calling
Dit is nog minder dan de vorige twee. Die vocalen klinken mij hier te gemaakt en passen niet bij dit nummer dat ook al te weinig memorabel is en swingen doet het ook al niet door de magere beat.
Cijfer: 3

Ik vind die van John Mayer eigenlijk wel goed.
Mag 'm over het algemeen wel graag horen.

Ik vraag me af wie Claudia De Breij heeft omgekocht om haar in de Top 40 te laten komen...

Gast
geplaatst: vandaag om 19:25 uur

geplaatst: vandaag om 19:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.