Muziek / Algemeen / nieuw in de top 40 - 2012
zoeken in:
0
geplaatst: 31 maart 2012, 22:51 uur
Weet ik best wel, en het is aan de artiest niet echt te wijten.
Het gaat eerder om de verantwoordelijkheid van sommige radiozenders en welke versie ze draaien.
Als kinderen dat soort teksten op een schoolplein gaan zingen omdat sommige radiozenders er wat nonchalant mee om springen vind ik dat wel twijfelachtig.
En dat zeg ik als Zappa-fan en voorstander van dichterlijke vrijheid.
Sommige dingen behoren nou eenmaal tot een plaats en tijd, vind ik.
Het gaat eerder om de verantwoordelijkheid van sommige radiozenders en welke versie ze draaien.
Als kinderen dat soort teksten op een schoolplein gaan zingen omdat sommige radiozenders er wat nonchalant mee om springen vind ik dat wel twijfelachtig.
En dat zeg ik als Zappa-fan en voorstander van dichterlijke vrijheid.
Sommige dingen behoren nou eenmaal tot een plaats en tijd, vind ik.
0
geplaatst: 1 april 2012, 09:53 uur
Na het eerste kwartaal geef ik mijn top-10 tot nu toe (1 & 2 vind ik prima, de rest behoorlijk):
1. fun. feat. Janelle Monáe - We Are Young
2. Lloyd & André 3000 - Dedication to My Ex (Miss That)
3. Emeli Sandé - Next to Me
4. The Asteroids Galaxy Tour - Heart Attack
5. Keane - Silenced by the Night
6. Triggerfinger - I Follow Rivers
7. Adele - Turning Tables
8. Birdy - People Help the People
9. The Babysitters Circus - Everything's Gonna Be Alright
10. Shary-An - Read My Book
en een flop-10 (alle 10 bagger van de onderste plank):
1. Turn Me On - David Guetta feat. Nicki Minaj
2. Paul Turner - Don't Stop Me Now
3. Afrojack feat. Shermanology - Can't Stop Me
4. Jason Derulo - Breathing
5. Flo Rida - Wild Ones ft. Sia
6. Chris Brown - Turn Up the Music
7. Lange Frans & Jeroen van Der Boom - Een Nieuwe Dag
8. R.I.O. & U-Jean - Animal
9. Alyssa Reid ft. Jump Smokers - Alone Again
10. Erwin Nijhoff - Nights in White Satin
Gemiddelde tot nu toe: 4,23, het zou veel beter moeten.
1. fun. feat. Janelle Monáe - We Are Young
2. Lloyd & André 3000 - Dedication to My Ex (Miss That)
3. Emeli Sandé - Next to Me
4. The Asteroids Galaxy Tour - Heart Attack
5. Keane - Silenced by the Night
6. Triggerfinger - I Follow Rivers
7. Adele - Turning Tables
8. Birdy - People Help the People
9. The Babysitters Circus - Everything's Gonna Be Alright
10. Shary-An - Read My Book
en een flop-10 (alle 10 bagger van de onderste plank):
1. Turn Me On - David Guetta feat. Nicki Minaj
2. Paul Turner - Don't Stop Me Now
3. Afrojack feat. Shermanology - Can't Stop Me
4. Jason Derulo - Breathing
5. Flo Rida - Wild Ones ft. Sia
6. Chris Brown - Turn Up the Music
7. Lange Frans & Jeroen van Der Boom - Een Nieuwe Dag
8. R.I.O. & U-Jean - Animal
9. Alyssa Reid ft. Jump Smokers - Alone Again
10. Erwin Nijhoff - Nights in White Satin
Gemiddelde tot nu toe: 4,23, het zou veel beter moeten.
0
geplaatst: 1 april 2012, 16:04 uur
****** ik was weer bijna klaar met m'n verhaal, druk ik het weer weg omdat ik een trema op de e wilde zetten 
#24 Keane - Silenced by the Night
Ik vond een aantal van de eerste singles van Keane wel erg leuk, maar voor de rest ben ik nooit echt weg geweest van deze band. Dit nummer is niet zo pakkend als This Is the Last Time (mijn favoriete single van hen) maar gelukkig is het zeker niet zo slecht als Is It Any Wonder? Het doet mij een beetje denken aan Everybody's Changing. Ik denk wel dat Keane hier een hit mee te pakken heeft. Wat mij betreft een geslaagde single.
Cijfer : 6.5
#32 The Babysitters Circus - Everything's Gonna Be Alright
Bij een nummer met deze titel moet ik altijd nog denken aan het nummer van Sweetbox. Ik ben niet zo enthousiast als LucM en catdog. Ik vind het refrein wel zomers maar het is me net iets te simpel. De raps zijn mij ook te vlak, ik kan er niet veel mee. Het nummer is niet boeiend genoeg en zoals Luc zei duurt het te lang.
Cijfer : 4.5
#34 Chris Hordijk - Won't You Stay?
Tsja. Ik geloof best dat hij een goede stem heeft maar ik denk dat ze (het team achter zijn nummers) niet helemaal begrijpen wat hij er mee kan en wat er bij hem past. Zijn nummers weten zijn talent niet echt te weerspiegelen. Ik ben benieuwd of de talentenjachten in Nederland ooit nog een blijvend talent weten te creëren, want op deze manier zijn we Chris Hordijk over niet al te lange tijd ook alweer vergeten.
Cijfer : 3.5
#37 Lil' Wayne/Bruno Mars - Mirror
Twee van de artiesten waar ik mij het meest aan erger komen bij elkaar, dat kan nooit veel goeds beloven (dacht ik). Wat is Lil' Wayne toch lelijk overigens. Die tanden en dan zijn hele lichaam onder de tattoos. Die close-ups hadden van mij dus niet echt gehoeven. De stem van Bruno Mars in het refrein is lang niet zo irritant als in zijn andere nummers maar de raps van Lil' Wayne zijn wel behoorlijk knudde. Ik ben wel heel erg onder de indruk van het neuriën op de achtergrond van het nummer. Ik vind het echt jammer dat dat aan dit nummer wordt verspilt. Ze hadden daar veel meer mee kunnen doen en een veel en veel sterker nummer van kunnen maken. Nuja, het weet dit nummer in ieder geval wel op te krikken tot een ruime voldoende. Het geeft mij een beetje hetzelfde gevoel als het nummer Boadicea (of I Don't Wanna Know) van Enya. Ik ga op zoek naar een instrumentale versie van dit nummer. EDIT : En gevonden
. Heerlijk, die gaat mijn iTunes in.

#24 Keane - Silenced by the Night
Ik vond een aantal van de eerste singles van Keane wel erg leuk, maar voor de rest ben ik nooit echt weg geweest van deze band. Dit nummer is niet zo pakkend als This Is the Last Time (mijn favoriete single van hen) maar gelukkig is het zeker niet zo slecht als Is It Any Wonder? Het doet mij een beetje denken aan Everybody's Changing. Ik denk wel dat Keane hier een hit mee te pakken heeft. Wat mij betreft een geslaagde single.
#32 The Babysitters Circus - Everything's Gonna Be Alright
Bij een nummer met deze titel moet ik altijd nog denken aan het nummer van Sweetbox. Ik ben niet zo enthousiast als LucM en catdog. Ik vind het refrein wel zomers maar het is me net iets te simpel. De raps zijn mij ook te vlak, ik kan er niet veel mee. Het nummer is niet boeiend genoeg en zoals Luc zei duurt het te lang.
Cijfer : 4.5
#34 Chris Hordijk - Won't You Stay?
Tsja. Ik geloof best dat hij een goede stem heeft maar ik denk dat ze (het team achter zijn nummers) niet helemaal begrijpen wat hij er mee kan en wat er bij hem past. Zijn nummers weten zijn talent niet echt te weerspiegelen. Ik ben benieuwd of de talentenjachten in Nederland ooit nog een blijvend talent weten te creëren, want op deze manier zijn we Chris Hordijk over niet al te lange tijd ook alweer vergeten.
Cijfer : 3.5
#37 Lil' Wayne/Bruno Mars - Mirror
Twee van de artiesten waar ik mij het meest aan erger komen bij elkaar, dat kan nooit veel goeds beloven (dacht ik). Wat is Lil' Wayne toch lelijk overigens. Die tanden en dan zijn hele lichaam onder de tattoos. Die close-ups hadden van mij dus niet echt gehoeven. De stem van Bruno Mars in het refrein is lang niet zo irritant als in zijn andere nummers maar de raps van Lil' Wayne zijn wel behoorlijk knudde. Ik ben wel heel erg onder de indruk van het neuriën op de achtergrond van het nummer. Ik vind het echt jammer dat dat aan dit nummer wordt verspilt. Ze hadden daar veel meer mee kunnen doen en een veel en veel sterker nummer van kunnen maken. Nuja, het weet dit nummer in ieder geval wel op te krikken tot een ruime voldoende. Het geeft mij een beetje hetzelfde gevoel als het nummer Boadicea (of I Don't Wanna Know) van Enya. Ik ga op zoek naar een instrumentale versie van dit nummer. EDIT : En gevonden
. Heerlijk, die gaat mijn iTunes in.Cijfer : 6.5
0
geplaatst: 2 april 2012, 11:59 uur
LucM schreef:
top/flop 10
In de top slechts één feat./ft. In de flop staan er 4. Misschien moeten die jongens en meiden het toch maar weer eens alleen gaan proberen?top/flop 10
0
geplaatst: 2 april 2012, 12:07 uur
Mijn top10 van 2012 tot nu toe :
01. Lloyd & André 3000 - Dedication to My Ex (Miss That)
02. John Mayer - Shadow Days
03. Coldplay & Rihanna - Princess of China
04. Emeli Sandé - Next to Me
05. fun. & Janelle Monáe - We Are Young
06. Lil' Wayne & Bruno Mars - Mirror
07. Kraantje Pappie - Waar Is Kraan?
08. Keane - Silenced by the Night
09. Marlon Roulette - New Age
10. Miike Snow - Paddling Out
Komt niet helemaal overeen met de cijfers maar ik doe het ook een beetje op gevoel.
01. Lloyd & André 3000 - Dedication to My Ex (Miss That)
02. John Mayer - Shadow Days
03. Coldplay & Rihanna - Princess of China
04. Emeli Sandé - Next to Me
05. fun. & Janelle Monáe - We Are Young
06. Lil' Wayne & Bruno Mars - Mirror
07. Kraantje Pappie - Waar Is Kraan?
08. Keane - Silenced by the Night
09. Marlon Roulette - New Age
10. Miike Snow - Paddling Out
Komt niet helemaal overeen met de cijfers maar ik doe het ook een beetje op gevoel.
0
geplaatst: 2 april 2012, 14:57 uur
Week 9:
#27: Chris Brown - Turn Up the Music
Beetje goedkope beat en Chris Brown als zanger neem ik niet echt serieus, maar ik ken ze erger. Veel erger. Met wat meer pit zou het zeker een aardig nummer geweest zijn.
Cijfer: 5,2
#29: Racoon - Don't Give Up the Fight
Hier op MuMe duidelijk niet de favoriet. Het klopt ook wel wat Arrie gezegd heeft, goedkope ballad die nergens de illusie wekt dat de heer van der Weide ook daadwerkelijk wil dat wij het gevecht niet op moeten geven.
Cijfer: 5,0
#33: DJ Fresh ft. Rita Ora - Hot Right Now
Zodra de eerste noten van de zoveelste derderangs zangeres klinken, haak ik toch steeds vaker gelijk af. Ik neem aan dat deze Rita Ora heet. DJ Fresh is ook niet de meest interessante DJ, maar ik denk dat als hij minder met stemcomputers zou werken en zich zou beperken tot de beat, hij best wat aardigs kan maken. Als je tussen de regels door luistert, hoor je namelijk best wat aardige stukken.
Cijfer: 4,8
#39: Alyssa Reid ft. Jump Smokers - Alone Again
Inderdaad een soort moderne bewerking van Alone van Heart. Met een derderangs rappertje erbij heb je vast wel een hit, toch? Helaas blijft het een gouden combinatie voor de productiemaatschappijen. De versie zonder Jump Smokers is overigens niet veel beter. Evengoed saai.
Cijfer: 4,6
De cijferreeks is overigens echt per ongeluk.
Beetje goedkope beat en Chris Brown als zanger neem ik niet echt serieus, maar ik ken ze erger. Veel erger. Met wat meer pit zou het zeker een aardig nummer geweest zijn.
Cijfer: 5,2
Hier op MuMe duidelijk niet de favoriet. Het klopt ook wel wat Arrie gezegd heeft, goedkope ballad die nergens de illusie wekt dat de heer van der Weide ook daadwerkelijk wil dat wij het gevecht niet op moeten geven.
Cijfer: 5,0
Zodra de eerste noten van de zoveelste derderangs zangeres klinken, haak ik toch steeds vaker gelijk af. Ik neem aan dat deze Rita Ora heet. DJ Fresh is ook niet de meest interessante DJ, maar ik denk dat als hij minder met stemcomputers zou werken en zich zou beperken tot de beat, hij best wat aardigs kan maken. Als je tussen de regels door luistert, hoor je namelijk best wat aardige stukken.
Cijfer: 4,8
Inderdaad een soort moderne bewerking van Alone van Heart. Met een derderangs rappertje erbij heb je vast wel een hit, toch? Helaas blijft het een gouden combinatie voor de productiemaatschappijen. De versie zonder Jump Smokers is overigens niet veel beter. Evengoed saai.
Cijfer: 4,6
De cijferreeks is overigens echt per ongeluk.

0
geplaatst: 2 april 2012, 15:17 uur
Week 10:
#14. Joan Franka - You and Me
Ditmaal beginnen we met een mooi zomers nummertje. Zo eentje waar je in een goede stemming lekker van kan genieten. Geen sfeermaker, maar na de vorige vier teleurstellingen...
Cijfer: 6,1
#24. Triggerfinger - I Follow Rivers
Leuk, fris geluid en ik heb eerlijk gezegd nog nooit van ze gehoord. Leuke, unieke stem en erg rijk gecomponeerd. Hoe slecht het vorige lijstje was, zo goed begint deze.
Ik ga zo gelijk het debuut opzetten.
Cijfer: 6,8
#31. Katy Perry - Part of Me
Mwa. Ook zij wordt steeds minder interessant. Verschrikkelijk is het niet, daarvoor is het team achter haar te goed, maar wild word ik hier niet van.
Cijfer: 5,3
#34. fun. feat. Janelle Monáe - We Are Young
Geen nummer dat blijft hangen. Ik ben het in ieder geval gelijk weer kwijt. Maar vooruit, geen negatieve opmerkingen.
Cijfer: 5,7
#36. Claudia de Breij - Mag Ik Dan Bij Jou
Ik vind dit soort nummers tijdens een cabaretvoorstelling best genietbaar, maar precies binnen de context van zo’n voorstelling komen ze meestal goed tot hun recht.
Cijfer: 5,5
#14. Joan Franka - You and Me
Ditmaal beginnen we met een mooi zomers nummertje. Zo eentje waar je in een goede stemming lekker van kan genieten. Geen sfeermaker, maar na de vorige vier teleurstellingen...

Cijfer: 6,1
Leuk, fris geluid en ik heb eerlijk gezegd nog nooit van ze gehoord. Leuke, unieke stem en erg rijk gecomponeerd. Hoe slecht het vorige lijstje was, zo goed begint deze.

Cijfer: 6,8
#31. Katy Perry - Part of Me
Mwa. Ook zij wordt steeds minder interessant. Verschrikkelijk is het niet, daarvoor is het team achter haar te goed, maar wild word ik hier niet van.
Cijfer: 5,3
#34. fun. feat. Janelle Monáe - We Are Young
Geen nummer dat blijft hangen. Ik ben het in ieder geval gelijk weer kwijt. Maar vooruit, geen negatieve opmerkingen.
Cijfer: 5,7
#36. Claudia de Breij - Mag Ik Dan Bij Jou
Ik vind dit soort nummers tijdens een cabaretvoorstelling best genietbaar, maar precies binnen de context van zo’n voorstelling komen ze meestal goed tot hun recht.
Cijfer: 5,5
0
geplaatst: 2 april 2012, 16:20 uur
chevy93 schreef:

Je weet dat het een cover is?
Hot Right Now van DJ Fresh ben ik trouwens steeds leuker gaan vinden.

0
geplaatst: 2 april 2012, 19:03 uur
Week 7:
#22 Madonna, M.I.A. & Nicki Minaj - Give Me All Your Luvin'
Dit komt blijkbaar van haar nieuwe album? Vreselijk. Vooral dat cheerleadergebeuren. Klinkt goedkoop en kinderlijk. Blij dat het is afgelopen.
Cijfer: 3
#29 Ed Sheeran - Lego House
Zeikmuziek eerste klas. Lekker meekwelen dames, mobieltje omhoog in het donker. Beetje gemaakte passie erbij, semirap. Nee.
Cijfer: 2,5
#31 Whitney Houston -I Will Always Love You
Vreselijk. Ik ga dit niet eens meer luisteren. Echt zo'n talentenjachtnummer om te laten zien of je talent hebt. Of niet. Beetje whoewhoewhoewhawhawha. Samen met My Heart Will Go On een van de meest vreselijke popnummers die ik ken.
Cijfer: 1
#33 Miike Snow - Paddling Out
Kijk, deze is dan wel erg lekker. Zo hoort het. Het hele album is trouwens absoluut de moeite waard, al is dit misschien wel het beste nummer (niet voor niks een single). Heerlijk aanstekelijk, vrolijk. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Cijfer: 8,5
#22 Madonna, M.I.A. & Nicki Minaj - Give Me All Your Luvin'
Dit komt blijkbaar van haar nieuwe album? Vreselijk. Vooral dat cheerleadergebeuren. Klinkt goedkoop en kinderlijk. Blij dat het is afgelopen.
#29 Ed Sheeran - Lego House
Zeikmuziek eerste klas. Lekker meekwelen dames, mobieltje omhoog in het donker. Beetje gemaakte passie erbij, semirap. Nee.
#31 Whitney Houston -I Will Always Love You
Vreselijk. Ik ga dit niet eens meer luisteren. Echt zo'n talentenjachtnummer om te laten zien of je talent hebt. Of niet. Beetje whoewhoewhoewhawhawha. Samen met My Heart Will Go On een van de meest vreselijke popnummers die ik ken.
Cijfer: 1
#33 Miike Snow - Paddling Out
Kijk, deze is dan wel erg lekker. Zo hoort het. Het hele album is trouwens absoluut de moeite waard, al is dit misschien wel het beste nummer (niet voor niks een single). Heerlijk aanstekelijk, vrolijk. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Cijfer: 8,5
0
geplaatst: 2 april 2012, 19:15 uur
Week 8:
#26. Coldplay feat. Rihanna - Princess of China
Is dit Coldplay? Nou ja, het zal wel. Klinkt in ieder geval weinig bijzonder. Heb ergens toch wel een zwak voor de band aangezien ze in hun begintijd toch wel erg fijne popnummertjes maakten. Nu blijkbaar niet meer. Ik heb overigens geen probleem met Rihanna. Valt niet negatief op. Het nummer is alleen suf.
Cijfer: 4,5
#34. Emeli Sandé - Next to Me
Deze vind ik dan weer lekker. Ken het album. Dat maakte geen denderende indruk, maar dit is wel een lekkere single. Gewoon een krachtig gezongen popnummer. Opvallend, maar zeker niet storend.
Cijfer: 7
#38. Shary-An - Read My Book
Gemaakt vrolijk.
#26. Coldplay feat. Rihanna - Princess of China
Is dit Coldplay? Nou ja, het zal wel. Klinkt in ieder geval weinig bijzonder. Heb ergens toch wel een zwak voor de band aangezien ze in hun begintijd toch wel erg fijne popnummertjes maakten. Nu blijkbaar niet meer. Ik heb overigens geen probleem met Rihanna. Valt niet negatief op. Het nummer is alleen suf.
Cijfer: 4,5
#34. Emeli Sandé - Next to Me
Deze vind ik dan weer lekker. Ken het album. Dat maakte geen denderende indruk, maar dit is wel een lekkere single. Gewoon een krachtig gezongen popnummer. Opvallend, maar zeker niet storend.
Cijfer: 7
Gemaakt vrolijk.
0
geplaatst: 2 april 2012, 19:15 uur
Arrie schreef:
(quote)
Ik vond m in het begin ook al best aardig. Gaf m een toen al een 6.

0
geplaatst: 2 april 2012, 19:17 uur
Thomas91 schreef:
Week 8:
Gemaakt vrolijk.
Week 8:
Gemaakt vrolijk.
De tekst is anders niet zo vrolijk hoor.

0
geplaatst: 2 april 2012, 19:19 uur
Arrie schreef:
Ja, dat zag ik. Lykke Li - Wounded Rhymes (2011)Je weet dat het een cover is?
(tenzij dit ook weer een cover is).
Deze versie vind ik overigens beter dan die van Lykke Li.
0
geplaatst: 2 april 2012, 19:19 uur
Mwah, vind de tekst niet zoveel bijzonders. Gewoon een lekker vrolijk, zomers, pretentieloos popdeuntje, en da's ook weleens fijn.

0
geplaatst: 2 april 2012, 19:21 uur
chevy93 schreef:
(tenzij dit ook weer een cover is)
(quote)
Ja, dat zag ik. Lykke Li - Wounded Rhymes (2011)(tenzij dit ook weer een cover is)
Nee hoor. Die van Lykke Li was ook een megahit (volgens mij ook een nummer 1-hit), dus ik ging er vanuit dat je die wel zou kennen, maar door je stukje leek het net alsof je dat niet wist.
0
geplaatst: 2 april 2012, 19:23 uur
Lykke Li wordt/werd regelmatig gedraaid op Lite TV. Een aardige zender die opeens in ons pakket verscheen. Vooral als je geen zin heb om zelf wat uit te kiezen, een aardige oplossing.
Echter heb ik nog nooit van Triggerfinger gehoord, terwijl die toch best populair lijkt, hier.
Overigens luister ik geen radio, dus of iets een hit geweest is of niet, krijg ik niet echt mee.
Edit: Grappig dat de versie van Lykke Li nu op 3 staat en de versie van Triggerfinger op 1.
Echter heb ik nog nooit van Triggerfinger gehoord, terwijl die toch best populair lijkt, hier.
Overigens luister ik geen radio, dus of iets een hit geweest is of niet, krijg ik niet echt mee.
Edit: Grappig dat de versie van Lykke Li nu op 3 staat en de versie van Triggerfinger op 1.
0
geplaatst: 2 april 2012, 19:26 uur
Week 9:
Dit klinkt niet best. Fabrieksdance met goedkope R&B.
Oeps, stiekem vind ik niet heel slecht. Maar ook niet bijzonder.
Cijfer: 5
Dit is niet best.
Dit is iets beter, maar ik heb echt een gruwelijk hekel aan dit soort zang, typisch voor hedendaagse popmuziek. De rapper maakt het nummer iets aangenamer, maar het blijft niet geniaal. Oh, Thomas, niet zo enthousiast. Dit is gewoon prullenbakmateriaal.
Dit klinkt niet best. Fabrieksdance met goedkope R&B.
Oeps, stiekem vind ik niet heel slecht. Maar ook niet bijzonder.
Cijfer: 5
Dit is niet best.
Dit is iets beter, maar ik heb echt een gruwelijk hekel aan dit soort zang, typisch voor hedendaagse popmuziek. De rapper maakt het nummer iets aangenamer, maar het blijft niet geniaal. Oh, Thomas, niet zo enthousiast. Dit is gewoon prullenbakmateriaal.
0
geplaatst: 2 april 2012, 19:28 uur
Oh, dat zou best kunnen hoor. Ik luister altijd in eerste instantie naar de muziek. Als dat goed is, komt de tekst vanzelf wel een keer.
0
geplaatst: 2 april 2012, 19:32 uur
catdog schreef:
De samenstelling van de Top 40 klopt van geen ene kant meer. Je kan mij niet vertellen dat mensen nu nog op Birdy en Ed Sheeran en Gotye zitten te wachten en die nog volop gaan downloaden.
Tja, volgens last.fm is het nummer van Gotye nog steeds het meest gedraaide nummer van 't moment. En Ed Sheeran het nummer daarna.De samenstelling van de Top 40 klopt van geen ene kant meer. Je kan mij niet vertellen dat mensen nu nog op Birdy en Ed Sheeran en Gotye zitten te wachten en die nog volop gaan downloaden.
Top Tracks in Netherlands ? Week ending Sunday 1 April 2012 ? Last.fm
0
geplaatst: 3 april 2012, 02:49 uur
chevy93 schreef:
Beter dan een Braziliaan met ademhalingsproblemen.
Werd dat eens even tijd, zeg...

Arrie schreef:
Vond ik meteen al een fijn nummer.
Geweldig muziekje (of sample?).
0
geplaatst: 3 april 2012, 11:43 uur
kaztor schreef:
(quote)

Tja maar van mij mogen Lykke Li en Triggerfinger liever van posities wisselen. Het origineel is veel intenser!
0
geplaatst: 3 april 2012, 12:17 uur
kaztor schreef:
Mwa, nu hoor je toch echt wat je zelf horen wil, vind ik. Dat ik hoor namelijk echt niet. Sowieso ook een leuke ( Beter dan een Braziliaan met ademhalingsproblemen.
) clip en gewoon een heerlijk zomernummertje. Kwestie van niet te vaak draaien.En ja, alles klinkt beter in het Portugees dan in het Engels.
0
geplaatst: 3 april 2012, 14:18 uur
0
geplaatst: 3 april 2012, 14:38 uur
Sinds kort wel, maar niemand haalt het in z'n hoofd die op Skyradio te zetten. Veelal Slam FM. In de winkel zelf draait een voorgeprogrammeerde playlist, maar ik kan me niet herinneren dat deze daar tussenzit. Wel het inmiddels tot "welk nummer haalt het bloed onder je nagels vandaan"-gepromoveerde nummer Somebody That I Used to Know. 

0
geplaatst: 3 april 2012, 15:32 uur
Thank god, dat Slam!FM ook als enige station Gotye en Michel Telo niet meer draait. Het enige station wat nog enige vorm van variatie kent.
0
geplaatst: 3 april 2012, 15:58 uur
Het 'probleem' met nummers als Somebody That I Used to Know is dat ze té goed zijn (in die zin zoveel beter dan de gemiddelde huidige hit) dat ze doodgeknuffeld worden door pers en publiek. Hetzelfde met Rolling in the Deep van Adele, enkele jaren terug met bv. This Is the Life van Amy Macdonald. Doordat ze zo vaak op de radio zijn gedraaid worden ze door de 'alternatieve' muziekliefhebber ten onrechte bij het grof vuil gegooid.
0
geplaatst: 4 april 2012, 01:35 uur
catdog schreef:
Thank god, dat Slam!FM ook als enige station Gotye en Michel Telo niet meer draait. Het enige station wat nog enige vorm van variatie kent.
Slam!FM gevarieerd?

LucM schreef:
Het 'probleem' met nummers als Somebody That I Used to Know is dat ze té goed zijn (in die zin zoveel beter dan de gemiddelde huidige hit) dat ze doodgeknuffeld worden door pers en publiek. Hetzelfde met Rolling in the Deep van Adele, enkele jaren terug met bv. This Is the Life van Amy Macdonald. Doordat ze zo vaak op de radio zijn gedraaid worden ze door de 'alternatieve' muziekliefhebber ten onrechte bij het grof vuil gegooid.
Eigenlijk kan alles tot een hit geboetseerd worden met de juiste promotiemiddelen (zie Gers Pardoes, Lange Frans en andere ongein). Als daar eens toevallig iets tussen zit dat tenminste enige kwaliteit (met ballast zoals een goed doordacht arrangement of echte emoties enzo) herbergt, gaat men finaal door het lint en staat de media rood te gloeien van het 'nieuwe talent'.
Dat ze door hun fanbasis ten onrechte bij het grof vuil worden gegooid heeft volgens mij te maken dat ze het niet zo hebben op dat doodknuffelen.
Ergens kan ik het best begrijpen. Ik kan er ook niet best tegen als ik een liedje meer dan 3 keer per dag moet horen zonder dat ik dat zelf bepaal. Gelukkig heb ik niet de instelling om een favoriete artiest bij enige vorm van groot succes meteen de rug toe te keren.
0
geplaatst: 4 april 2012, 11:15 uur
kaztor schreef:
Slam!FM gevarieerd?
(quote)
Slam!FM gevarieerd?

Ik doel op het feit dat hun een grotere playlist hebben dan andere stations, die continu dezelfde songs blijven draaien.
* denotes required fields.