MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / nieuw in de top 40 - 2012

zoeken in:
Jammer dat die Kraantje Pappie zo'n ontzettend matige rapper is en zijn teksten op poep slaan, want de productie van dat nummer is wel erg fijn. Zou ik zo een 9 aan kwijt kunnen...

LucM schreef:
#37 Hardwell - Cobra :
Dit soort van standaard dance-nummers zijn wel goed voor een technoparty maar gaan snel vervelen.

Dit draait niemand op een technoparty hoor...

2MY schreef:
Week 5

#26 Lloyd & André 3000 - Dedication to My Ex (Miss That) :
Klinkt behoorlijk retro. Ik kan er effe niet opkomen waar dit me aan doet denken...Een oud nummer in elk geval, wsl uit de Motown-stal. Damn, als iemand me hierbij kan helpen: graag!

Mij deed het denken aan Mercy van Duffy. Geen oud retro-nummer uit de '60s maar wel die sound en wellicht wat je bedoelt?

2MY
Ja

Dat is hem helemaal! Merci om dat mysterie de wereld uit te helpen, NYCL!

Er is nu ook een nummer (op 538) dat in de coupletten als twee druppels op You Keep Me Hanging On van The Supremes lijkt. Je zou het bijna plagiaat kunnen noemen.

Ik weet echter niet wat de titel is, iemand?

Het mag wat mij betreft nu ook eens afgelopen zijn met de Gers Pardoelen en Lange Fransen die ons land rijk lijkt te zijn. Als je 'ma' met 'ja' kunt rijmen ben je blijkbaar al een rapper...

Helaas ben ik niet op tijd om je een slapeloze nacht te besparen, maar het nummer van de Surpremes klinkt mij een beetje als het nieuwe nummer van Madonna - Gimme All Your Luvin'. Zou die het kunnen zijn?
(Vooral het stukje ''Don't play this stupid game 'cause I'm a different kind of girl. Every record sounds the same, you gotta step into my world'').

Nee, het is niet dit nummer.

Ik vind dit trouwens wel een stuk beter dan dat hele Candy Store/Confessions-gebeuren, al vind ik het rapstukje verschrikkelijk.

kaztor schreef:

Ik vind dit trouwens wel een stuk beter dan dat hele Candy Store/Confessions-gebeuren, al vind ik het rapstukje verschrikkelijk.

Hmm, aparte mening, ik zou denken dat je daar vrij alleen in staat. Al zal dit het wel goed doen in de top 40, klinkt ook wel als een nummer dat m'n zusje zou draaien. Confessions was geweldig geproduceerd, en Hard Candy deels ook, en had de geweldige single Give It 2 Me. Maar dit nummer... nee, kan er niet veel meer. Geproduceerd door Solveig (van dit hitje Hello) maar die valt productioneel gezien met die andere single van hem en dit nummer toch wel behoorlijk door de mand.

#26 Lloyd & André 3000 - Dedication to My Ex (Miss That):
Helemaal niet verkeerd eigenlijk. Stem doet me wat aan Michael Jackson denken, waar ik eerlijk gezegd alleen de hitjes van ken. Ik zie dat het hier ook aardig word ontvangen, dat is wel leuk. Het nummer heeft een fijn tempo.
Cijfer: 7

#29 Gavin DeGraw - Soldier:
Zo zo, deze klinkt ook heel aardig. Niet heel bijzonder geniaal, maar gewoon heel aardige popmuziek voor op de radio. Klinkt gewoon wel lekker. Geen topnummer, maar gewoon wel fijn om te horen.
Cijfer: 6,5

#34 Kraantje Pappie - Waar Is Kraan:
Heerlijk nummer! Helaas is zijn album zelf wat minder. Dit nummer is echter wel heerlijk. Lekkere stevige begeleiding en de raps passen hier gewoon lekker. Artiestennaam en tekst zal ik maar niet te veel over zeggen, maar dit nummer is wat mij betreft het hoogtepunt van de top 40 2012.
Cijfer: 9,5

#37 Hardwell - Cobra:
Clichématig stevig nummer, wat we echter al zo veel vaker hebben gehoord. Helemaal niets bijzonders, misschien leuk om eens langs te horen komen, maar daarbij is dit ook nog eens niet echt mijn smaak in elektronische muziek. Repetitief, maar weinig opbouw. Kan zeker beter. Toch een iets hoger punt dan je op basis van deze tekst zou verwachten, omdat het me wel stimuleert om zo weer even te gaan studeren.
Cijfer: 5

#39 Lange Frans & Jeroen van Der Boom - Een Nieuwe Dag:
Op basis van de artiesten kan dit al niks worden. Maar... ik vind het toch wel meevallen. Maakt geen indruk, maar hoef absoluut niet meteen de radio af te zetten. Gelukkig luister ik nooit radio. Vind het wel meevallen, en daarmee sluit de week toch ook weer niet heel dramatisch af.
Cijfer: 5

Week 6:

#24. Train - Drive By
Blijf het nog verbazingwekkend vinden dat de ééndagsvlieg Train twee jaar terug uit het niets zo spetterend terugkwam met "Hey, Soul Sister" en sindsdien blijven ze hits scoren. Deze plaat borduurt duidelijk verder op het succes van eerdergenoemde. Vrolijke gitaartjes en dito melodie. Vind het best lekker klinken eigenlijk. Het is een beetje een doorsnee plaatje maar daarom niet per se minder leuk.

#31. Rihanna feat. Jay-Z - Talk That Talk
Rihanna en haar hits zijn echt hit and miss. De ene keer brengt ze een lekkere single uit ("Man Down", "Rude Boy" , "Don't Stop the Music"), de andere keer kan het regelrecht de prullenbak in ("You Da One", "What's My Name", "S&M"). Waar Train net op hun grote hit verder ging gaat Rihanna hier verder op haar hit "Rude Boy". Deze plaat is een pakweg minder als "Rude Boy" maar nog nergens echt slecht. Rihanna kan beter, maar kan ook veel slechter. Aardig plaatje van haar maar zeker niet één die lang zal blijven hangen.

Cijfer: 6,0

#34. Ian Carey and Rosette feat. Brasco and Timbaland - Amnesia
Ian Carey en Timbaland zijn mij bekend. De overige twee gastartiesten niet. En na het beluisteren van dit plaatje zal dat waarschijnlijk ook wel zo blijven. Rosette levert een doorsnee poppy vocaaltje af en Brasco doet dit met een vrij vergeetachtige rap. Timbaland komt er hier en daar even doorheen met wat gemompel. Maar dat buiten perspectief gelaten is er melodisch gezien best een aardig dance/pop plaatje afgeleverd. Weer een plaat waar we er al zoveel van hebben maar wel veel slechter gedaan is. Ook deze plaat mag dus deze week op een voldoende rekenen van mijn kant.

Cijfer: 6,0

#39. The Asteroids Galaxy Tour - Heart Attack
Fijne pop-plaat wat met een vrolijke en aanstekelijke melodie meerdere verwijzingen laat horen naar de 80's wat mij betreft. Goed in elkaar gestoken productie en dit blijft eindelijk eens een keer positief hangen.

Cijfer: 7,5

Helemaal geen slechte week voor mij eigenlijk, al betwijfel ik of deze platen bij iedereen in de smaak gaan vallen.

De nieuwe Madonna staat overigens nog maar in de Tipparade. Had hem eigenlijk al verwacht in de Top 40.

AGT in de top 40

Ja! Dat is ook een garantie voor een goed cijfer. Ik ken het nummer al, en hun vorige album was ook heerlijk. Schrijf maar alvast een 9,5 op, de rest doe ik dit weekend nog wel (of in de loop van volgende week).

Ed Sheeran staat op #1 in de tipparade dus van hem kunnen we volgende week (helaas) een binnenkomst verwachten.

Ben benieuwd naar Astroid Galaxy Tour, een vriend van mij probeert me over te halen mee te gaan naar een concert maar ik heb nog niks van ze gehoord

2MY
Ook maar weer even voor gaan zitten:

Week 6:

#24. Train - Drive By

Sinds ik hun vorige cd toevalligerwijs in handen kreeg, een flinke boon voor deze jongens ontwikkeld. Vrolijke poprock zonder al te gekunstelde moeilijkdoenerij, met enkele knappe singles en bovenmiddelmatige albumtracks die minder poppy aandoen. Dit is een leuk popnummer van hetzelfde caliber als Hey, Soul Sister. Zo'n dingen mogen meer in de top40, ik gok op top 3

#31. Rihanna feat. Jay-Z - Talk that Talk
...en hier heb ik dan al lang genoeg van gehoord. Uit hetzelfde vaatje als de helft van de rest van de hitparade sinds ongeveer 2005. Dat ze snel richting uitgang, afslag 'vernieuwing' mogen gaan.

Cijfer: 3,0

Allez vooruit, hier kan ik nog wel punten voor geven, hoewel het ook niet echt vernieuwend genoemd kan worden. Er zit alvast wel meer variatie in.

In tegenstelling tot (blijkbaar) Herman ben ik niet verbaasd dat dit in de hitparade verschijnt - hier zal het een langer leven beschoren zijn dan in de alternatieve lijsten - en het gaat nog hoog eindigen ook. Dit zou wel eens nummer 1 materiaal kunnen zijn. Zelf veel naar luisteren zit er niet in, wegens toch niet onbeperkt houdbaar.

Week 6:

#24. Train - Drive By
Hey, Soul Sister werd tot vervelens toe grijsgedraaid en werd een enorme hit, ik denk dat hetzelfde met dit nummer zal gebeuren. Ook dit is een simpel en radiovriendelijk nummer, niet bijzonder maar wel aanstekelijk.

Haar samenwerking met Jay-Z leverde eerder Umbrella op, haar beste nummer wat mij betreft. Dit doet mij veel minder, te monotoon zonder aansprekende melodie en de stem van Rihanna blijf ik vervelend vinden.
Cijfer: 3,5

Dit lijkt mij meer een productie van David Guetta dan van Timbaland. Mechanisch en vooral erg doorsnee popdeuntje, op alle gebied klinkt dit als 13000 in een dozijn.
Cijfer: 3

Dit is ook een simpel popdeuntje maar hier zit duidelijk meer schwung dan de vorige twee nummers. Productioneel ook inventiever en minder cliché, dit is tenslotte een aanstekelijk en swingend nummer en krijgt een ruime voldoende van mij.

Week 6:

#24 Train - Drive By
Had verwacht dat het wel weer 9 jaar zou duren voor ze hun 3e hit te pakken hadden. Wel een catchy refrein en klinkt natuurlijk als een gigantische radio hit hierdoor. Kan dit ook wel waarderen, hoop alleen niet dat dit me over een tijdje net zo op mijn zenuwen gaat werken als Hey, Soul Sister. Zal wel een hit voor ze worden. Ik denk dat dit net buiten de top5 zal steken.
Cijfer : 5.5

#31 Rihanna & Jay-Z - Talk That Talk
Het is geen geheim dat ik vind dat Rihanna een aantal zeer leuke hits heeft (haar album Rated R is overigens zelfs over het geheel de moeite waard) en ik haar hierdoor de beste huidige Amerikaanse popster vindt. Dit nummer doet het echter niet helemaal voor mij. Het is wel beter dan voorganger We Found Love maar dat is ook niet moeilijk en hier is eigenlijk ook alles wel mee gezegd. Neen, ik had liever dat ze wat meer tijd had genomen voor haar nieuwste album want het klinkt allemaal behoorlijk gedateerd. Ik gok dat dit rond #20 blijft steken want erg bijzonder is het niet.
Cijfer : 4

#34 Ian Carey, Rosette, Brasco & Timbaland - Amnesia
Is Timbaland zijn herkenbare geluid verloren? Daar lijkt het wel op, zoals LucM zegt is dit meer een David Guetta productie. Weet niet echt wat ik er van moet vinden, ik zal er in ieder geval geen traan om laten als ik dit niet meer zou horen. Verwacht hier ook geen hit van, waarschijnlijk net als Talk That Talk rond de #20 of zelfs iets lager.
Cijfer : 4.5

#39 The Asteroids Galaxy Tour - Heart Attack
Als ik me niet vergis zijn zij ook van de Heineken reclame. Dit doet mij een beetje denken aan Fascination van Alphabeat want het ademt hetzelfde vrolijke gevoel. Van Fascination was ik niet erg ondersteboven (wel van latere single 'Boyfriend') maar dit vind ik wel iets beter. Ben alleen niet erg weg van haar stem en ik ben bang dat dit me snel gaat irriteren. Ik gok een #8 notering in de top40.
Cijfer : 5.5

NewYorkCityLight schreef:
Week 6:

#24 Train - Drive By
Had verwacht dat het wel weer 9 jaar zou duren voor ze hun 3e hit te pakken hadden.

Je vergeet hun kersthit! Shake Up Christmas heeft ook de top 40 gehaald. (en die vond ik zowaar best wel leuk!)

"If It's Love" die weliswaar de Top 40 niet haalde (tip 2) werd toch ook wel frequent afgespeeld op de radio, en vind ik ook wel een klein hitje geworden. Ook een prima plaat overigens.

Over "Amnesia": dat Timbaland op de plaat meedoet wilt niet zeggen dat hij ook geproduceerd heeft. Ian Carey is gewoon de producent van de plaat. Timbaland brabbelt enkel wat versjes op op de plaat.

Arrie schreef:
(quote)

Je vergeet hun kersthit! Shake Up Christmas heeft ook de top 40 gehaald. (en die vond ik zowaar best wel leuk!)

Ik moet eerlijk bekennen dat ik die niet ken (of me niet herinner)

catdog schreef:

Over "Amnesia": dat Timbaland op de plaat meedoet wilt niet zeggen dat hij ook geproduceerd heeft. Ian Carey is gewoon de producent van de plaat. Timbaland brabbelt enkel wat versjes op op de plaat.

Ah, ik ging er inderdaad van uit dat hij het geproduceerd had.

Heart Attack had naar mijn mening ook zo gezongen kunnen worden door Avril Lavigne!

Week 6:

#24. Train - Drive By
Hey, Soul Sister vond ik maar een vervelend nummer. Misschien kwam dat ook wel doordat het zo vaak gedraaid werd. Dit nummer klinkt meteen al een stuk leuker. Vrolijk gitaartje en een pakkend refrein (hoewel ik de coupletten beter vind). Niet slecht, zeker boven mijn verwachtingen.

Ik kan er niks aan doen, maar ik word al moe als ik haar stem hoor. Umbrella vond ik wel een aardig nummer, verder maar vrij matig. Dit onderscheidt zich ook nergens. Zwak, niet boeiend, eentonig en zelfs irritant.
Cijfer: 3

#34 Ian Carey, Rosette, Brasco & Timbaland - Amnesia
Ook van die typische popmuziek. Ik heb niet per se iets tegen autotune of mechanische stemmen, maar zoals hier heb ik het zo vaak gehoord inmiddels. Simpele dance beat eronder, rapje erbij. Ik vind het niet echt heel slecht, maar eerder gewoon wat saai. Wat retrograde amnesie van een minuutje of vier is nu wel gewenst.
Cijfer: 4

#39 The Asteroids Galaxy Tour - Heart Attack
Geluid snel even wat harder zetten, daar komt de knaller van de week. Op 1 hiermee! Heerlijk vrolijk, lekkere stem en gave instrumentatie (orgeltje ook). Toegankelijk, pakkend en gewoon echt lekker. Dit is het soort popmuziek dat ik echt gaaf vind. En nee, gelukkig geen Avril Lavigne.
Cijfer: 9,5

Wat is dat Train toch ongekend irritant. Ontzettend vervelend zeiknummer.

2MY
*vermoedt dat Train weer net iets te veel airplay krijgt*

Ik vind het wat airplay betreft wel meevallen, maar ze hebben gewoon een zeer hoge irritatiefactor.
Alsof ze per se willen scoren met zo simpel mogelijke liedjes. Het ligt er te dik bovenop.

Gister nog het eerste uur van de Top 40 op m'n werk gehoord.

Dat liedje van Asteroid Galaxy Tour wat hier op handen word gedragen, ik kan er helaas helemaal niks mee. Dat Heineken-liedje (Golden Age) vind ik echt vele malen beter.

Ik ben er inmiddels ook achter wat zo op You Keep Me Hanging On lijkt: Amnesia.

Dat liedje van Miike Snow vind ik wel leuk.

Week 7:

#22. Madonna feat. M.I.A. and Nicki Minaj - Give Me All Your Luvin'
Sterke single wat mij betreft. Het betreft hier een vertrouwde Madonna sound maar dan wel weer met een hedendaags tintje. Een erg aanstekelijke plaat dat maar blijft groeien met de luisterbeurt. Nicki Minaj en M.I.A. voegen niet veel toe aan de plaat op zich maar zijn ook nergens storend. Ze passen wel een beetje op de vibe maar ik had ook zonder gekund. Hoe leuk ik de plaat ook mag vinden, het moge duidelijk zijn dat we niet met een knaller uit Madonna's oeuvre te maken hebben, maar ondanks dat stijgt het de gemiddelde Top 40 plaat wat mij betreft bovenuit.

#29. Ed Sheeran - Lego House
Dit plaatje ligt in het verlengde van zijn vorige single maar dan net even wat minder aangrijpend. Ik ben van mening dat de beat afbreuk doet aan de plaat. Het had beter geweest als hij dit net als "The A Team" puur akoestisch had gehouden. Maar hoe dan ook is dit toch een vrij goede pop-plaat.

#31. Whitney Houston - I Will Always Love You
Het was te verwachten dat na Michael Jackson, Ramses Shaffy en Amy Winehouse, Whitney Houston ook na haar plotselinge overlijden een re-entry zou gaan maken. Dat het "I Will Always Love You" is geworden mag niet als een verassing komen. Het blijft de grootste hit uit haar carriere. Hier op de site is deze plaat niet echt populair begrijp ik maar ik blijf warme herinneringen aan deze plaat koesteren. Dit is namelijk de allereerste plaat ooit die ik meezong. Mede daarom blijft deze plaat altijd speciaal voor mij en val ik, ondanks de gladheid, iedere keer weer voor de emotie van deze plaat. Whitney blijft één van 's werelds grootste vocalisten.

Cijfer: 9,5 en nergens heb ik spijt van deze beoordeling.

#33. Miike Snow - Paddling Out
Als ik iemand niet in de Top 40 had verwacht is het Miike Snow wel. Blij dat deze popmuziek met o.a. Lykke Li steeds meer zijn weg in de commerciele hitlijsten begint te vinden. Deze plaat bestaat uit een scherpe productie en een erg aanstekelijk ritme. Dit is zoals ik pop muziek wil horen. Een plaat wat echt 'eigen' is en nergens een kopie van anderen probeert te zijn, waar veel andere Top 40 platen wel last van hebben.

Cijfer: 8,0

Wat een voorstelbare goede week is dit eigenlijk. Het moet toch niet gekker worden.

Week 7:

#22 Madonna, M.I.A. & Nicki Minaj - Give Me All Your Luvin'
Vind dit een tegenvallende single. 4 Minutes was ook een slechte leadsingle dat gevolgd werd door 2 platen die best wel sterk waren dus ik houd nog hoop voor de komende singles. Helaas voor Madonna heeft dit nummer in de NL top100 al een duik gemaakt van #2 naar #22 deze week, dus een grote hit zal er niet inzitten. Zoals catdog zegt voegen de stukjes van M.I.A. en Nicki Minaj niks toe, en ik vind zelfs dat ze afbraak doen aan het nummer (vooral Nicki Minaj). Omdat het Madonna is zal het nummer waarschijnlijk wel nèt de top10 in schuiven.
Cijfer : 5

#29 Ed Sheeran - Lego House
Als ik aan iemand een hekel heb... Nee grapje, dat is Nicki Minaj. Maar Ed Sheeran kan er ook wat van. Een slaapopwekkende stem en saaie nummers zorgen samen dan ook voor een slecht album waar ik niet van kan genieten. Dit is wel het beste wat het album te bieden heeft en is als single al een stuk beter dan The A-Team maar daar is dan ook echt alles mee gezegd. Wel leuk dat hij Rupert Grind (Ron van Harry Potter) in de video heeft gekregen. Denk dat dit niet veel meer zal stijgen en hooguit positie 20 haalt.
Cijfer : 2.5

#31 Whitney Houston - I Will Always Love You
Dit nummer heb ik veelvuldig gedraaid deze week. Maar dan het origineel van Dolly Parton en vooral de cover van Linda Ronstadt. Sowieso vind ik dit nummer eigenlijk niet goed. Deze versie slaat echter alles. Dit is veel te overdreven aangezet en ik hoor niet de emotie die Dolly Parton in dit nummer wist te leggen. De middle 8 wordt in Dolly's nummer gevoelig gebracht, maar van dat gevoel blijft hier niks over. Linda had dan nog het fatsoen om dat persoonlijke stuk uit haar versie weg te laten. Dus helaas moet ik weer negatief uit de hoek komen. Met een nummer dat zo de hoogte in gaat als I Will Always Love You moet je erg oppassen dat het zeikgehalte niet door het dak heen slaat en hier is Whitney Houston absoluut niet in geslaagd.
Aangezien we al door de shock heen zijn zal dit volgende week nog milt stijgen (2 plaatsen) en daarna vlug richting uitgang schuiven.
Cijfer : 2

#33 Miike Snow - Paddling Out
Gelukkig kan ik dan wel op een positieve noot eindigen, een leuke binnenkomer is deze week ook nog gesignaleerd. Vocaal gezien doet het me een beetje denken aan 'Foster the People' en het achtergrond geluid aan 'Pjanoo' van Eric Prydz (don't shoot me). Klinkt een beetje als alternatieve dance, maar ik zou dit niet zo in een hokje willen plaatsen. De videoclip is wel een beetje disturbing. Denk niet dat dit echt potentie heeft om een hit te worden. Ik gok dat het zo rond #18 blijft steken.
Cijfer : 6.5

2MY
Week 7:

#22. Madonna feat. M.I.A. and Nicki Minaj - Give Me All Your Luvin'

Oei, Madonna is echt behoorlijk aan't verkleuteren... Kwa kindermuziek is dit wel oke, maar zelf denk ik niet dat ik dit ga aanschaffen of spontaan op zal zetten...

Cijfer: 6 (omdat het wel op en top pop is)

#29. Ed Sheeran - Lego House

Deze mens is me volledig onbekend, ik kan dus niet vergelijken met vorig materiaal zoals catdog wel kan... Dit soort muziek trek ik wel, en graag zelfs, hoewel er nu wel heel erg veel vergelijkbare poprockzangers uit het niets blijken te ontstaan. Nog eventjes mag het wel.

#31. Whitney Houston - I Will Always Love You
Dit blijf ik ook een wereldnummer vinden. Ik kan het trouwens feilloos vertolken tijdens lange autoritten zonden passagiers (zie ook: She Goes Nana van the Radio's en Bohemian Rhapsody). Laten we haar maar met deze stem herinneren, en niet hoe ze dit nummer de laatste jaren probeerde te vertolken.

Cijfer: 8

#33. Miike Snow - Paddling Out

Een Zweedse Indie PopBand volgens wikipedia, en ik geloof het meteen. Leuk nummer. Bizarre clip.

Cijfer: 7,8

nog iemand iets vernomen van de The Voice-nummers trouwens?

Gek dat I Will Always Love You in de top 40 kan geraken. Toen Michael Jackson een aantal jaar geleden stierf, werden die re-entry's uit de hitlijst geweerd. Of misschien was dat alleen in de Belgische ultratop, zou ook kunnen.

Volgens mij kwam Billie Jean van Michael Jackson terug de top40 in maar een boel andere nummers van hem werden wel afgeweerd (al weet ik niet precies hoe ze dat kunnen rechtvaardigen).

Leuk dat Miike Snow nu eens zelf de top 40 halen, want als producers hebben ze er al dikwijls ingestaann. Ze zijn beter bekend als Bloodshy & Avant, de producers achter o.a. Toxic, Piece of Me, en meer nummers van Britney Spears, en AM to PM en When You Look at Me van Christina Milian

Week 7:

#22 Madonna, M.I.A. & Nicki Minaj - Give Me All Your Luvin'
Ik vind het een best aanstekelijk nummer al voegen de bijdragen van M.I.A. & Nicki Minaj niet veel aan toe. Weliswaar weinig diepgang en vocaal niet bijzonder - maar verwacht je dat van Madonna? - maar ze heeft hier een zoveelste hit te pakken, het is ook goed geproduceerd en dit overstijgt ruimschoots het gemiddelde niveau van de huidige hitlijsten.
Cijfer: 6

#29 Ed Sheeran - Lego House
The A-Team kon mij wel bekoren vanwege de sobere en eerlijke aanpak al was ik aanvankelijk te enthousiast. Dit nummer ligt in het verlengde maar weet mij minder te boeien, het is mij wat te zoetjes. Maar ook dit kan voor mij tenslotte, dus ook hier een voldoende.
Cijfer: 6

#31 Whitney Houston - I Will Always Love You
Het is erg jammer dat Whitney Houston net met dat nummer wordt geassocieerd, een cover nota bene van een nummer dat ik nooit echt bijzonder heb gevonden. Door de overdreven vocale acrobatiek en pretentie gaan de essentie en het gevoel verloren, ik verkies het meer sobere origineel van Dolly Parton. Whitney Houston heeft véél, véél betere nummers op haar naam.
Cijfer: 2,5

#33 Miike Snow - Paddling Out
Dit is een best aardig nummer - klinkt wat anders - maar moet het toch meer hebben van de geluidstrucs dan van de song zelf. Misschien dat dit nummer kan groeien maar beklijven doet het vooralsnog niet.
Cijfer: 5,5

Gast
geplaatst: vandaag om 20:07 uur

geplaatst: vandaag om 20:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.