Muziek / Algemeen / De metalen twijfels van AOVV
zoeken in:
0
geplaatst: 8 augustus 2012, 18:40 uur
Mijn besprekingen zijn als de bus, ik haal ze niet en dan laat ik het lopen.
0
geplaatst: 10 augustus 2012, 17:35 uur
Via de metal ladder is mijn interesse voor dit genre ook ten volle opgewekt. Aangezien ik van de shortlist nog geen handvol albums ken zal ik mij er eens over buigen en proberen over elke een recensie te schrijven. Zoals Niels doet dus. Mijn doel is om tegen 2013 ermee rond te zijn.

0
bennerd
geplaatst: 10 augustus 2012, 18:40 uur
En dan alleen maar de verkeerde metal, Neurosis en Black Sabbath 

0
geplaatst: 10 augustus 2012, 20:34 uur
Neurosis verkeerde metal? 
Ik ben al lang een autoriteit op metalgebied.

Ik ben al lang een autoriteit op metalgebied.

0
geplaatst: 11 augustus 2012, 13:31 uur
bennerd schreef:
Neen, verkeerde metal en Neurosis & Black Sabbath.
Neen, verkeerde metal en Neurosis & Black Sabbath.
Ieder z'n ding, bennerd.

Een autoriteit? Respect my authoritah!
0
geplaatst: 14 augustus 2012, 19:14 uur
Weer iemand die me met de neus op de feiten (ik ben enorm traag in het opbouwen van mijn meningen) weet te duwen..
Maar daar treuren we niet om! Ik ben al blij dat je aandacht schenkt aan mijn topic, arcade monkeys, en schrijf maar raak.
Maar daar treuren we niet om! Ik ben al blij dat je aandacht schenkt aan mijn topic, arcade monkeys, en schrijf maar raak.

1
geplaatst: 20 augustus 2012, 11:41 uur
Ik durf de stelling inmiddels wel aan dat AOVV en ik het qua metalsmaak behoorlijk met elkaar kunnen vinden 
Niels neemt de shortlist van het topic 'De metalen twijfels van AOVV' in zijn geheel door: deel 15.
Nog ééntje

Niels neemt de shortlist van het topic 'De metalen twijfels van AOVV' in zijn geheel door: deel 15.
Nog ééntje

0
geplaatst: 21 augustus 2012, 21:48 uur
Mijn bespreking van 'Om' is af, en kan je lezen op de albumpagina.
Op naar 'Salvation' van Cult of Luna!
Op naar 'Salvation' van Cult of Luna!

0
geplaatst: 2 september 2012, 18:22 uur
Niels neemt de shortlist van het topic 'De metalen twijfels van AOVV' in zijn geheel door: deel 16.
Jawel, lieve lezertjes, en dat betekent dat ik helemaal klaar ben
Ik heb erg veel schitterends ontdekt en bijna alleen maar 4*'en uitgedeeld. Dat is echt niet vanzelfsprekend en bewijst twee dingen: a) metal is een genre voor mij en b) mijn smaak ligt behoorlijk dicht bij die van AOVV. Ik zal vanavond nog met een korte nabespreking o.i.d. komen, of in elk geval met een top 5. Was erg leuk om te doen dit in elk geval en ik kan het iedereen die wat (extreme) metaltoppers wil horen van harte aanraden 
Jawel, lieve lezertjes, en dat betekent dat ik helemaal klaar ben

0
geplaatst: 2 september 2012, 19:22 uur
12 april begon ik hieraan. Zestien metal albums bespreken: op zich is dat nog makkelijker gezegd dan gedaan. Je loopt altijd het risico dat je het op den duur als verplichting gaat zien of misschien een beetje 'metaal moe' wordt, zodat je het einde wellicht niet haalt. Gelukkig is geen van dat alles gebeurd. Van begin tot eind ben ik enthousiast geweest en benieuwd geweest naar het volgende album en wat ik daarbij zou bevinden. En dat kwam omdat AOVV en ik ongeveer dezelfde metalsmaak blijken te hebben, iets dat ik overigens al wel een beetje wist.
Ik heb dan ook verschillende toppers ontdekt. Op drie albums na waren alle albums mij namelijk onbekend. Hier mijn uiteindelijke top 5 van je shortlist:
1. Neurosis - Through Silver in Blood (1996)
2. Negurã Bunget - Om (2006)
3. Cult of Luna - Salvation (2004)
4. Deathspell Omega - Si Monumentum Requires, Circumspice (2004)
5. Opeth - Still Life (1999) / Agalloch - Ashes Against the Grain (2006)
Dit bleek lastiger dan gedacht, ik heb nummer vijf dan ook maar gedeeld gemaakt (kon echt niet kiezen). Andere echt geweldige albums die ik eigenlijk ook wel op vijf zou willen zetten zijn afkomstig van The Ocean, Light Bearer, Marduk en Shining.
Ik heb de albums meestal niet links laten liggen na de bespreking. Zo kan ik Morningrise van Opeth nu al beter waarderen dan ik deed, al blijft de 3,5* nog wel net staan. Eerder postte ik al dat Shining ook in mijn achting is gestegen, flink zelfs. Dat album staat nu dan ook op 4*.
Vandaag, 2 september, ben ik klaar met het doornemen van de lijst. Niemand gaat dit kunnen schelen, maar ik vind het stiekem wel interessant: ik heb er dus 143 dagen over gedaan deze zestien door te werken (het is dus al 143 dagen geleden dat ik hieraan begon?
Even een schrikmomentje voor mezelf
). Dat betekent dat ik gemiddeld zo'n negen dagen per album nodig heb gehad, waar dan wel bij genomen moet worden dat ik drie albums al kende en daar dus al vrijwel direct een review voor kon schrijven. In die tijd luisterde ik de albums relatief intensief, ik begon pas met schrijven als ik echt een goed beeld had van wat ik van het album vond. Het is zeker dankzij dit topic dat metal één van de genres is die ik op het moment het meest beluister (die kun je in je zak steken, Nick
) en daar zal ik in de toekomst ook zeker mee doorgaan. Ik zal enkele artiesten die in dit topic voorbij zijn gekomen nog wat beter gaan leren kennen, meer andere metal ontdekken en ook vooral doorgaan met het genieten van de door jou voorgedragen albums. Ik heb alvast veel aan dit topic gehad, nou ben ik benieuwd wat arcade monkeys gaat ondervinden en welk album nou uiteindelijk in je top 10 gaat komen. Ik duim in elk geval voor Neurosis 
Ik heb dan ook verschillende toppers ontdekt. Op drie albums na waren alle albums mij namelijk onbekend. Hier mijn uiteindelijke top 5 van je shortlist:
1. Neurosis - Through Silver in Blood (1996)
2. Negurã Bunget - Om (2006)
3. Cult of Luna - Salvation (2004)
4. Deathspell Omega - Si Monumentum Requires, Circumspice (2004)
5. Opeth - Still Life (1999) / Agalloch - Ashes Against the Grain (2006)
Dit bleek lastiger dan gedacht, ik heb nummer vijf dan ook maar gedeeld gemaakt (kon echt niet kiezen). Andere echt geweldige albums die ik eigenlijk ook wel op vijf zou willen zetten zijn afkomstig van The Ocean, Light Bearer, Marduk en Shining.
Ik heb de albums meestal niet links laten liggen na de bespreking. Zo kan ik Morningrise van Opeth nu al beter waarderen dan ik deed, al blijft de 3,5* nog wel net staan. Eerder postte ik al dat Shining ook in mijn achting is gestegen, flink zelfs. Dat album staat nu dan ook op 4*.
Vandaag, 2 september, ben ik klaar met het doornemen van de lijst. Niemand gaat dit kunnen schelen, maar ik vind het stiekem wel interessant: ik heb er dus 143 dagen over gedaan deze zestien door te werken (het is dus al 143 dagen geleden dat ik hieraan begon?

0
geplaatst: 2 september 2012, 21:14 uur
Mij kan het iets schelen. Hartelijk bedankt voor je mooie reviews en interesse, Niels! 

0
geplaatst: 2 september 2012, 21:44 uur
Sterke prestatie, Niels! Je reviews waren altijd leuk om te lezen. 

0
geplaatst: 11 september 2012, 08:45 uur
Sterke prestatie Niels, ik hoop dat ik ook zo ver kan raken.
In ieder geval ben ik beland aan deel 3
In ieder geval ben ik beland aan deel 3
0
geplaatst: 11 september 2012, 15:13 uur
Omwille van mijn topic met Masimo, zal het hier wat mijn meningen betreft, nog trager gaan waarschijnlijk, en ik was al bepaald een slak. Maar niet getreurd, mijn lijst zal afgeraken, hoe lang het ook duurt!
0
geplaatst: 8 oktober 2012, 20:18 uur
Mijn bespreking van 'Salvation' van Cult of Luna is af, en men kan 'm hier lezen.
0
geplaatst: 21 oktober 2012, 18:40 uur
Goed bezig, Jan. Hopelijk leg je die plaat van Shining in de toekomst toch nog 'ns een keertje op, en leer je 'm meer te waarderen. Al is 3,5* ook niet slecht. Ik ken best goeie albums die bij mij 3,5* scoren. 

0
geplaatst: 17 november 2012, 20:08 uur
Deel 7
Een plaat waar ik en Niels het grotendeels over eens zijn. Al geeft hij een half puntje minder.
Een plaat waar ik en Niels het grotendeels over eens zijn. Al geeft hij een half puntje minder.

0
geplaatst: 29 november 2012, 19:59 uur
En mijn stukje over 'Precambrian' van The Ocean is ook geschreven!
Aangezien ik bij 'Lapsus' reeds mijn duit in het zakje heb gedaan, is de volgende plaat 'Axioma Ethica Odini' van Enslaved!
Aangezien ik bij 'Lapsus' reeds mijn duit in het zakje heb gedaan, is de volgende plaat 'Axioma Ethica Odini' van Enslaved!

0
geplaatst: 11 december 2012, 21:11 uur
En jawel hoor, alweer een stukje geschreven. Zo gaat het weer een stukje vlotter, tot het alweer zal stilvallen.. 
Lees hier wat ik van 'Axioma Ethica Odini' van Enslaved vind!

Lees hier wat ik van 'Axioma Ethica Odini' van Enslaved vind!
* denotes required fields.