Muziek / Algemeen / De metalen twijfels van AOVV
zoeken in:
0
geplaatst: 29 april 2012, 19:22 uur
At The Heart Of Winter is mijn favoriete Black Metal-album! Mijn top 5 Black Metal-albums:
1. Immortal - At The Heart Of Winter
2. Secrets Of The Moon - Seven Bells
3. Ulver - Bergtatt
4. Dissection - Storm of the Light's Bane
5. Negurã Bunget - Om
3. Ulver - Bergtatt
5. Negurã Bunget - Om
0
geplaatst: 29 april 2012, 19:24 uur
Ik heb hem pas ontdekt sterker nog, hij ligt nu nog altijd op.
Maar de eerste indruk is erg goed!
Maar de eerste indruk is erg goed!

0
geplaatst: 29 april 2012, 19:26 uur
Immortal heeft echt een unieke, ijzige riffstijl. Lekker vet uitgesmeerd en de composities zitten altijd extreem goed in elkaar.
0
geplaatst: 29 april 2012, 19:44 uur
Ik zal het zeker eens proberen. Peste Noire is ook zo'n goeie tip die ik al uit dit topic heb gehaald.
0
geplaatst: 29 april 2012, 19:45 uur
Hij is net afgelopen. Word een ruime 4*.
Hopelijk komt hij tussen de genomineerden in je lijstje staan.
Al mag er wel een andere plaat winnen!
Hopelijk komt hij tussen de genomineerden in je lijstje staan.
Al mag er wel een andere plaat winnen!

0
geplaatst: 29 april 2012, 23:02 uur
Don Cappuccino schreef:
At The Heart Of Winter is mijn favoriete Black Metal-album! Mijn top 5 Black Metal-albums:
3. Ulver - Bergtatt
5. Negurã Bunget - Om
3. Ulver - Bergtatt
5. Negurã Bunget - Om
Zal dit voor zover ik het niet ken ook zeker eens gaan doornemen

0
geplaatst: 30 april 2012, 19:53 uur
Niels neemt de shortlist van het topic 'De metalen twijfels van AOVV' in zijn geheel door: deel 5.
Even een flinke lofzang afsteken
Nu is de laatste van het rijtje van drie die mij al bekend waren aan de beurt (Drudkh) 
Even een flinke lofzang afsteken

0
geplaatst: 30 april 2012, 20:15 uur
Ik had niet anders dan een positieve waardering verwacht van jou voor 'Om', Niels. 
Ik ga het overigens als volgt doen: ik ga nu alle platen redelijk wat beluisteren, en dan ga ik een lijstje opstellen, van 1 tot 16. Vervolgens zal ik de platen hier bespreken (en op de albumpagina zelf ook, natuurlijk), alleen in omgekeerde volgorde. Zo kom je uiteindelijk te weten welke mijn top 10 binnen komt.
Het kan ook voorvallen dat de eindstrijd zo close is dat ik haast onmogelijk kan kiezen. Dan komen er gewoon 2 platen in m'n top 10.

Ik ga het overigens als volgt doen: ik ga nu alle platen redelijk wat beluisteren, en dan ga ik een lijstje opstellen, van 1 tot 16. Vervolgens zal ik de platen hier bespreken (en op de albumpagina zelf ook, natuurlijk), alleen in omgekeerde volgorde. Zo kom je uiteindelijk te weten welke mijn top 10 binnen komt.
Het kan ook voorvallen dat de eindstrijd zo close is dat ik haast onmogelijk kan kiezen. Dan komen er gewoon 2 platen in m'n top 10.

0
geplaatst: 30 april 2012, 20:16 uur
Tenzij je een gat in je geheugen hebt wíst je gewoon nog dat ik het een geweldig album vind

En ik ben erg benieuwd naar de eerste afvaller

0
bennerd
geplaatst: 30 april 2012, 21:43 uur
Don Cappuccino schreef:
3. Ulver - Bergtatt
5. Negurã Bunget - Om
3. Ulver - Bergtatt
5. Negurã Bunget - Om
Waar is de black metal? Ik mis een dosis Shining, Funeral Mist, Gorgoroth, Trist en Gris.
Gris is overigens een aanrader voor AOVV.
0
geplaatst: 30 april 2012, 21:48 uur
Black Metal is ook een breed begrip. Ik ben zelf niet zo van de rauwe Black Metal maar meer van de melodieuze Black Metal. Symfonische Black Metal vind ik dan weer te ver gaan.
Ik luister ook graag naar Marduk, Deathspell Omega, 1349 en Satyricon.
Ik luister ook graag naar Marduk, Deathspell Omega, 1349 en Satyricon.
0
geplaatst: 3 mei 2012, 16:08 uur
Niels neemt de shortlist van het topic 'De metalen twijfels van AOVV' in zijn geheel door: deel 6.
Dat waren drie makkelijke op rij want ik kende ze al (wel erg leuk om ze allemaal weer eens gehoord te hebben!). Binnenkort de voor mij tot voor kort onbekende band Dawn.
Dat waren drie makkelijke op rij want ik kende ze al (wel erg leuk om ze allemaal weer eens gehoord te hebben!). Binnenkort de voor mij tot voor kort onbekende band Dawn.
0
geplaatst: 5 mei 2012, 21:20 uur
Niels neemt de shortlist van het topic 'De metalen twijfels van AOVV' in zijn geheel door: deel 7.
Even voor de duidelijkheid: ik had Dawn al wat beluisterd voor ik klaar was met de drie albums hiervoor
Even voor de duidelijkheid: ik had Dawn al wat beluisterd voor ik klaar was met de drie albums hiervoor

0
geplaatst: 5 mei 2012, 21:45 uur
Goed bezig, Niels, bijna halfweg! 
De balans is tot nu toe overwegend positief, en dat verblijdt me. Veel plezier met de oerklassieker van Black Sabbath, zou ik zo zeggen.

De balans is tot nu toe overwegend positief, en dat verblijdt me. Veel plezier met de oerklassieker van Black Sabbath, zou ik zo zeggen.
0
geplaatst: 5 mei 2012, 21:46 uur
Ho ho, eerst Light Bearer nog hè
Overigens heb ik al plezier met het album van Black Sabbath. Niet zeggen hè.

0
geplaatst: 5 mei 2012, 21:48 uur
Ah, doe je eerst Light Bearer.. Ook fantastisch, en mocht je onder de indruk zijn, lees vooral m'n bespreking er op na.
Trouwens de enige plaat uit mijn rijtje die ik al besproken heb, dacht ik..
Trouwens de enige plaat uit mijn rijtje die ik al besproken heb, dacht ik..
0
geplaatst: 5 mei 2012, 21:53 uur
Vooral die van Opeth vond ik mooi, Masimo.
Ik ga op volgorde van je lijst, hè
Ga ik sowieso doen
AOVV schreef:
Ah, doe je eerst Light Bearer..
Ah, doe je eerst Light Bearer..
Ik ga op volgorde van je lijst, hè

en mocht je onder de indruk zijn, lees vooral m'n bespreking er op na.
Ga ik sowieso doen

0
geplaatst: 5 mei 2012, 22:04 uur
0
geplaatst: 5 mei 2012, 22:06 uur
Ach ja, nu zie ik het. Maar ik was in de war met het lijstje dat ik op pagina 2 had gepost. Met die linkjes.

0
geplaatst: 11 mei 2012, 20:59 uur
Niels neemt de shortlist van het topic 'De metalen twijfels van AOVV' in zijn geheel door: deel 8.
Hier doen we het voor, geweldige ontdekking! Dan nu op naar het dubbelalbum (dus de kans dat het wat langer duurt is reëël, zeker aangezien de examens binnenkort beginnen
).
Hier doen we het voor, geweldige ontdekking! Dan nu op naar het dubbelalbum (dus de kans dat het wat langer duurt is reëël, zeker aangezien de examens binnenkort beginnen

0
geplaatst: 12 mei 2012, 20:56 uur
AOVV, ik zou echt Portal Of I van Ne Obliviscaris gaan beluisteren. Dat is een van de beste metalalbums die ik ooit heb gehoord. Album van het jaar tot nu toe en misschien wel een toekomstige top 10-kandidaat. Echt een meesterwerk!
Bedankt dat je mij toen een nummer van de band hebt doorgestuurd via de PM!
0
geplaatst: 12 mei 2012, 21:20 uur
Ja, dat nummer vond ik ook erg goed, maar ik heb het album nooit beluisterd.. Dan toch maar 'ns doen! 

0
geplaatst: 14 mei 2012, 23:31 uur
Niels, je komt nu aan het geniaalste album allertijden. Kdacht, ik meld het even. 

0
geplaatst: 14 mei 2012, 23:44 uur
Don Cappuccino schreef:
AOVV, ik zou echt Portal Of I van Ne Obliviscaris gaan beluisteren. Dat is een van de beste metalalbums die ik ooit heb gehoord. Album van het jaar tot nu toe en misschien wel een toekomstige top 10-kandidaat. Echt een meesterwerk!
Helemaal mee eens, wat een band !
0
geplaatst: 18 mei 2012, 15:10 uur
Time to Burn - Is.Land (2007) Ik dacht, ik smijt deze tip ook even binnen, vooral de eerste tweer nummers. Het eerste is eig de opbouw naar het tweede, en wat voor een tweede nummer. Een beest, enjoy!
0
geplaatst: 18 mei 2012, 19:17 uur
Ik lees op de albumpagina al dat de vocals op die van AmenRa lijken, dus ga ik zeker eens beluisteren! 

0
geplaatst: 27 mei 2012, 09:07 uur
Zo, de eerste afvaller is, na enig beraad, bekend! Het is de minst bekende plaat uit het lijstje geworden, al is dat louter toeval. Hier kan je lezen hoe ik precies over de plaat denk.
Tot nu toe wordt de lijst dus als volgt ingevuld:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16. Dawn - Slaughtersun (Crown of the Triarchy) 4,40* (afgerond 4,5)
Nog behoorlijk leeg dus, deze lijst.
Wordt vervolgd!
Tot nu toe wordt de lijst dus als volgt ingevuld:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16. Dawn - Slaughtersun (Crown of the Triarchy) 4,40* (afgerond 4,5)
Nog behoorlijk leeg dus, deze lijst.

* denotes required fields.