Muziek / Algemeen / De metalen twijfels van AOVV
zoeken in:
0
geplaatst: 31 mei 2012, 11:52 uur
Hij liet even zich op zich wachten door drukke tijden (eindexamens) en een kapotte koptelefoon, maar hier is hij dan, de bespreking van het grootse Precambrian:
Niels neemt de shortlist van het topic 'De metalen twijfels van AOVV' in zijn geheel door: deel 9.
Over de helft. En morgen volgt waarschijnlijk de bespreking van Paranoid al
Ik ben overigens benieuwd wat de tweede afvaller zal zijn. Stiekem hoop ik dat ik die al besproken heb, dan kan ik erover meepraten 
Niels neemt de shortlist van het topic 'De metalen twijfels van AOVV' in zijn geheel door: deel 9.
Over de helft. En morgen volgt waarschijnlijk de bespreking van Paranoid al
Ik ben overigens benieuwd wat de tweede afvaller zal zijn. Stiekem hoop ik dat ik die al besproken heb, dan kan ik erover meepraten 
1
geplaatst: 31 mei 2012, 16:28 uur
Niels neemt de shortlist van het topic 'De metalen twijfels van AOVV' in zijn geheel door: deel 10.
Gewoon vandaag dus
Als het niveau zo hoog blijft... Nog 6 albums met een boel namen waar ik veel van verwacht, dus wie weet 
Gewoon vandaag dus
Als het niveau zo hoog blijft... Nog 6 albums met een boel namen waar ik veel van verwacht, dus wie weet 
0
geplaatst: 31 mei 2012, 16:39 uur
Leuk bezig, Nielschzj! 
Dat je sneller bent dan mij, dat weten we ondertussen al wel.

Dat je sneller bent dan mij, dat weten we ondertussen al wel.

0
geplaatst: 31 mei 2012, 16:49 uur
Ach ja, toen mijn koptelefoon kapot was kon ik nog prima Black Sabbath beluisteren door de boxen. Met muziek als die van The Ocean vind ik dat echt totaal niet werken. Vandaar dat ik ze eigenlijk tegelijk kon bespreken. Maar hartelijk bedankt in elk geval. Tot nu toe ben ik erg blij met het besluit dit te gaan ondernemen, mijn metalliefde is weer helemaal aangewakkerd
Heb ook een paar albums die ik als ik hiermee klaar ben zeker nog ga beluisteren (The Mantle van Agalloch bijvoorbeeld).
Heb ook een paar albums die ik als ik hiermee klaar ben zeker nog ga beluisteren (The Mantle van Agalloch bijvoorbeeld).
0
geplaatst: 11 juni 2012, 14:16 uur
Ik had vandaag kannelijk veel zin om te lullen, dus ik ben best tevreden over het resultaat van de volgende bespreking. De nodige droogheid zit er ook in 
Niels neemt de shortlist van het topic 'De metalen twijfels van AOVV' in zijn geheel door: deel 11.
Ik schiet al op

Niels neemt de shortlist van het topic 'De metalen twijfels van AOVV' in zijn geheel door: deel 11.
Ik schiet al op

0
geplaatst: 11 juni 2012, 14:20 uur
Een fijn album, Niels? Nou nou. 
Maar weer een goeie score, en je bent er nu toch bijna, zie ik.

Maar weer een goeie score, en je bent er nu toch bijna, zie ik.
0
geplaatst: 11 juni 2012, 14:24 uur
En dan ook nog eens alleen maar toen het helemaal niet over het album ging! Oh oh oh. Nee, als ik huilie huilie wil doen zet ik Touché Amoré of Orchid wel op 
En wanneer kom jij weer eens met een stukje? Ik zit helemaal in spanning hier.

En wanneer kom jij weer eens met een stukje? Ik zit helemaal in spanning hier.
0
geplaatst: 20 juni 2012, 23:05 uur
De eerste afvaller is nu al een tijdje bekend, tijd voor een nieuwe update. Ik heb enkele platen echt moeten afwegen, veel nagedacht etc., en de volgende in het rijtje is 'Opus Nocturne' van Marduk geworden. Steengoede plaat natuurlijk, maar toch ook weer net niet briljant genoeg om in m'n top 10 te mogen staan.
Marduk is een geweldige band trouwens, zo goed als elk album dat ik van hen al heb gehoord, is een dikke, dikke aanrader. Ook de nieuwe, 'Serpent Sermon', die er heerlijk inbeukt.
Maar 'Opus Nocturne' is toch wel m'n favoriet van deze Zweden. Bruut, agressief, donker, naargeestig, energiek. De titel doet misschien denken aan pianomuziek (mij dan toch), maar dat is het zeker niet. Op 'Opus Nocturne' wordt op de gitaar geramd, op de drums gemokerd en in de microfoon geschreeuwd alsof men elk moment het leven kan laten, en je je laatste ademtocht toch de moeite waard wil laten zijn. Enfin.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15. Marduk - Opus Nocturne 4,45* (afgerond 4,5)
16. Dawn - Slaughtersun (Crown of the Triarchy) 4,40* (afgerond 4,5)
Een mening volgt later nog.
Marduk is een geweldige band trouwens, zo goed als elk album dat ik van hen al heb gehoord, is een dikke, dikke aanrader. Ook de nieuwe, 'Serpent Sermon', die er heerlijk inbeukt.
Maar 'Opus Nocturne' is toch wel m'n favoriet van deze Zweden. Bruut, agressief, donker, naargeestig, energiek. De titel doet misschien denken aan pianomuziek (mij dan toch), maar dat is het zeker niet. Op 'Opus Nocturne' wordt op de gitaar geramd, op de drums gemokerd en in de microfoon geschreeuwd alsof men elk moment het leven kan laten, en je je laatste ademtocht toch de moeite waard wil laten zijn. Enfin.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15. Marduk - Opus Nocturne 4,45* (afgerond 4,5)
16. Dawn - Slaughtersun (Crown of the Triarchy) 4,40* (afgerond 4,5)
Een mening volgt later nog.
0
geplaatst: 20 juni 2012, 23:08 uur
Jij mag helemaal geen afvaller plaatsen zonder stukje. Grapje hoor, ben er benieuwd naar. Moonsorrow blijkt een hele kluif, maar verwacht hem binnenkort te kunnen bespreken.
0
geplaatst: 25 juni 2012, 12:48 uur
Het duurde wat lang dankzij een aantal zaken (zwarte band
) en vooral omdat het aan het begin echt een lastig album was, maar hier is dan eindelijk de bespreking van het album van Moonsorrow:
Niels neemt de shortlist van het topic 'De metalen twijfels van AOVV' in zijn geheel door: deel 12.
) en vooral omdat het aan het begin echt een lastig album was, maar hier is dan eindelijk de bespreking van het album van Moonsorrow:Niels neemt de shortlist van het topic 'De metalen twijfels van AOVV' in zijn geheel door: deel 12.
0
geplaatst: 5 juli 2012, 19:01 uur
Niels neemt de shortlist van het topic 'De metalen twijfels van AOVV' in zijn geheel door: deel 13.
Ik ga zondagochtend op vakantie, dus dit zal voorlopig de laatste bespreking zijn. De komende albums zullen echter meegaan, dus na de vakantie kan ik de besprekingen weer hervatten. Ik ben er alweer bijna!
Ik ga zondagochtend op vakantie, dus dit zal voorlopig de laatste bespreking zijn. De komende albums zullen echter meegaan, dus na de vakantie kan ik de besprekingen weer hervatten. Ik ben er alweer bijna!
0
geplaatst: 5 juli 2012, 19:06 uur
Blij dat je er zo mee bezig bent, dat je zelfs op vakantie doorgaat met "werken"! 
Ik hoop dat ik ook weer één of twee plaatjes eraan toe heb kunnen voegen tijdens die periode, Niels. Enfin, je ziet maar.

Ik hoop dat ik ook weer één of twee plaatjes eraan toe heb kunnen voegen tijdens die periode, Niels. Enfin, je ziet maar.
0
geplaatst: 5 juli 2012, 19:14 uur
niels94 schreef:
De komende albums zullen echter meegaan, dus na de vakantie kan ik de besprekingen weer hervatten. Ik ben er alweer bijna!
De komende albums zullen echter meegaan, dus na de vakantie kan ik de besprekingen weer hervatten. Ik ben er alweer bijna!
Deathspell Omega is echt een perfecte plaat voor lange autoritten.
0
geplaatst: 5 juli 2012, 19:15 uur
Van de afgelopen paar albums had ik geen speciale verwachtingen, van Deathspell Omega dus wel. Ben dan ook heel erg benieuwd 

0
geplaatst: 7 juli 2012, 09:24 uur
Trouwens, ik heb een stukje bij 'Opus Nocturne' geplaatst, dus op naar nr. 14!
0
geplaatst: 3 augustus 2012, 13:58 uur
Het duurde een poosje, maar ik heb weer een stukje getypt, en wel bij het album van Deathspell Omega:
Niels neemt de shortlist van het topic 'De metalen twijfels van AOVV' in zijn geheel door: deel 14.
Nog een luttele twee albums te gaan
Niels neemt de shortlist van het topic 'De metalen twijfels van AOVV' in zijn geheel door: deel 14.
Nog een luttele twee albums te gaan

0
geplaatst: 3 augustus 2012, 17:22 uur
Ik weet het, ik weet het. Niels. De pest is dat ik deze maand vakantiewerk doe, en dat neemt een groot deel van de week in beslag. In het weekend heb ik meer tijd, misschien ga ik wel "een effort" doen. 

0
geplaatst: 3 augustus 2012, 17:24 uur
AOVV schreef:
Ik weet het, ik weet het. Niels. De pest is dat ik deze maand vakantiewerk doe, en dat neemt een groot deel van de week in beslag. In het weekend heb ik meer tijd, misschien ga ik wel "een effort" doen.
Doe maar op 't gemak, ze.

0
geplaatst: 3 augustus 2012, 18:55 uur
Een paar namen kan ik toch al toevoegen, daar ben ik nu wel uit. Ik beluister ze allemaal nog 'ns vandaag en morgen, en zal dan een begin stellen aan besprekingen, te beginnen met nr. 14. Enfin, hier is de lijst, aangevuld met een Roemeense (14), een Zweedse (13), een Duitse (12), een Britse (11) en een Noorse (10) band. Gevarieerd, dus! 
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10. Enslaved - Axioma Ethica Odini 4,58*
11. Light Bearer - Lapsus 4,55*
12. The Ocean - Precambrian 4,50*
13. Cult of Luna - Salvation 4,45*
14. Negura Bunget - Om 4,45*
15. Marduk - Opus Nocturne 4,45*
16. Dawn - Slaughtersun (Crown of the Triarchy) 4,40*
De scores lopen op en op en op, en het is maar de vraag hoe dicht de nr. 1 komt te staan in mijn algemene top 10, en of het niet nodig gaat zijn om meer dan één plaat in m'n top 10 te zetten. Want metal is toch wel één van m'n favoriete genres!

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10. Enslaved - Axioma Ethica Odini 4,58*
11. Light Bearer - Lapsus 4,55*
12. The Ocean - Precambrian 4,50*
13. Cult of Luna - Salvation 4,45*
14. Negura Bunget - Om 4,45*
15. Marduk - Opus Nocturne 4,45*
16. Dawn - Slaughtersun (Crown of the Triarchy) 4,40*
De scores lopen op en op en op, en het is maar de vraag hoe dicht de nr. 1 komt te staan in mijn algemene top 10, en of het niet nodig gaat zijn om meer dan één plaat in m'n top 10 te zetten. Want metal is toch wel één van m'n favoriete genres!

0
geplaatst: 3 augustus 2012, 19:07 uur
Terecht!
Ik hoopte dat de top 7 er als volgt zou uitzien:
1. The Ocean
2. Light Bearer
3. Shining
4. Neurosis
5. Negura Bunget
6. Cult of Luna
7. Enslaved
Nu blijft dus enkel nog Shining en Neurosis over.

0
geplaatst: 3 augustus 2012, 19:09 uur
Neurosis blijft oppermachtig in deze lijst, op elk punt. Dus die moet het gewoon worden
Verder zijn de twee albums die ik nog moet bespreken dus ook afgevallen.
Overigens misschien leuk om te melden dat Morningrise van Opeth al wat beter bevalt dan eerst.
Verder zijn de twee albums die ik nog moet bespreken dus ook afgevallen.Overigens misschien leuk om te melden dat Morningrise van Opeth al wat beter bevalt dan eerst.
0
geplaatst: 8 augustus 2012, 11:44 uur
Watje. De top 3 die ik hiervan ga maken is toch veel mooier.
0
geplaatst: 8 augustus 2012, 16:17 uur
niels94 schreef:
Jij mag geen top 3 maken, jij.
0
geplaatst: 8 augustus 2012, 16:19 uur
Wah woude ge erom doen dan, vechten?
Maar we dwalen af
Binnenkort komt een bespreking van Cult of Luna's album. Waar blijven die van jou? 
Maar we dwalen af
Binnenkort komt een bespreking van Cult of Luna's album. Waar blijven die van jou? 
1
geplaatst: 8 augustus 2012, 16:22 uur
Touché, Niels. Die van mij zijn als de post. Altijd weer te laat.
* denotes required fields.